Ga naar inhoud

Het eerste jaar na je borstvergroting


Aanbevolen berichten

Nu 8 weken geleden heb ik mijn borsten laten vergroten en behalve dat ik er heel erg blij mee ben ben ik toch vooral nieuwsgierig naar het genezingsproces. Ik lees hier op het forum eigenlijk vooral dat mensen na twee weken nergens meer last van hebben en springend, vliegend en dansend door zijn gegaan met hun leven, terwijl ik eigenlijk nog best wel last heb van mijn nieuwe tieten.

Zo heb ik dagelijks nog wel last van steekjes, voel ik de protheses als ik mijn borstspier aanspan en na het slapen voelen de meisjes nog best wel een beetje beurs aan. Ook voorover hangen zonder bh voelt nog niet prettig want als ik dan weer op mijn rug ga liggen lijkt het alsof mijn protheses vervormen of zich weer settelen en dat is best een onaangenaam gevoel.

Het grootste deel van de dag heb ik nergens last van, daar niet van, maar pijnvrij ben ik nog lang niet. Ik had ook begrepen van mijn chirurg dat dit nog wel tot een jaar aan zou houden. Echter lees ik dit hier maar bij enkelen terug. Ben ik nou zo'n mietje of zijn er meer mensen die na een tijdje nog wel wat ongemakken hebben? En na hoeveel tijd waren jullie helemaal pijnvrij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu ook op 2 weken en 1 dag po.... ik kan ook echt nog niet rond springen enz. Een vriendin van mij stond na nog geen 2 weken weer op een festival daar hoef ik ook echt nog niet aan te denken. Ben dus ook wel benieuwd hoe lang dit allemaal gaat duren. Mijn arts zei dat je toch wel 3 maanden last kunt houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na twee weken was ik zeker ook nog niet helemaal hersteld.
Ik denk dat ik me na 4 weken wel terug goed voelde en bij 6 weken was alle narigheid voorbij.

Herstel verschilt bij iedereen. Geef het zeker de tijd ;)
Momenteel ben ik 6 maanden PO en soms voel ik nog een steekje, niet abnormaal denk ik.

Nog een goed herstel!

Nath

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch wel de eerste 2 weken erg veel pijn gehad, maar na 3 weken was dat helemaal weg.

Scheelt ook dat ik maar 3 weken heb hoeven herstellen i.p.v. 6 weken met de implantaten die ik heb (heb alsnog na die 3 weken nog wel opgelet dat ik niet ineens te veel ging doen). Ik ben vandaag 6 weken PO en ik voel ze totaal niet meer zitten, geen steekjes, geen pijntjes niks eigenlijk.

Hoop voor je dat je gauw pijn vrij bent! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu iets meer dan 6 weken po en ik heb eindelijk het idee dat het beter gaat.

De kliniek vertelde dat ik na drie weken alles weer kon doen, maar in mijn geval ging dat niet op.

Ik heb sinds vorige week weer gesport en dat viel tegen. Toen ik op de crosstrainer zat voor de eerste keer moest ik er na een half uur van af. Alsof de implantaten tegen me aandrukten. Maar deze week kon ik een uur trainen.

Naar mijn idee moet ik veel geduld hebben. Het kan wel een half jaar tot een jaar duren.

Ik heb zelfs nog niet gewerkt, maar wil volgende week beginnen.

Ik heb de gevolgen van een BV echt onderschat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat elk lichaam het anders verwerkt, het is toch iets wat er niet echt thuis hoort, en het ene lichaam accepteerd dat heel snel en het andere heeft er wat moeite mee,

ik moet zeggen dat ik naar 1 week alweer winkelend en lachend de deur uit ging ! alleen last van moeheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging ook weer na een week werken, en deed ook vrij snel weer huishoudelijke taken etc....maar.....ben nu 3 maanden po...heb ook nog steeds pijntjes enzo hoor.....ik voel mijn prothesen nog altijd zitten als ik voorover buig, en op mijn zij slapen voelt ook gevoelig aan....ik denk dat het zeker een jaar kan duren eer je echt helemaal vergeten bent dat je een borstvergroting hebt gehad....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging ook weer na een week werken, en deed ook vrij snel weer huishoudelijke taken etc....maar.....ben nu 3 maanden po...heb ook nog steeds pijntjes enzo hoor.....ik voel mijn prothesen nog altijd zitten als ik voorover buig, en op mijn zij slapen voelt ook gevoelig aan....ik denk dat het zeker een jaar kan duren eer je echt helemaal vergeten bent dat je een borstvergroting hebt gehad....

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben :) moet zeggen dat het de laatste dagen wel beter gaat, maar 's avonds zijn ze toch wel gevoelig en inderdaad na het op mijn zij slapen. Ik moet gewoon geduld hebben denk ik, ben er wel echt zielsgelukkig mee :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bijna een jaar po en kan dansen, springen en alles doen. De meisjes doen dan gezellig met me mee :D

Wel heb ik af en toe hier en daar nog een steekje. Vaak wel op dezelfde plek. Ik heb het idee dat er in mijn prothese een vouw zit. Als ik op dat plekje duw dan voelt het als een luchtbelletje. Meestal masseer ik even 2 tellen en dan is het weg. Het wordt wel steeds minder. Een half jaar terug had ik die steken vaker.

Ik heb echt wel de tijd genomen om te herstellen en alles langzaam opgebouwd.

8 weken lijkt misschien lang, maar dat valt reuze meer. Het kan echt wel even duren voor alles weer "normaal" is.

Natuurlijk zul je je na een half jaar niet meer beurs voelen, maar ook dan kun je dus wel nog steken hebben af en toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelfs af en toe nog last van stijfheid wanneer ik smorgens opsta....maar het gaat met mij ook echt wel beter en beter hoor....ik heb me er even zorgen over gemaakt...maar ik denk dat je gewoon ruim tijd moet nemen voor alles echt weer terug 'normaal' is....ik heb ook aan 1 borst nog gevoelloze plekken...of mss juist extra gevoelige plekken....kan er soms niet goed aan uit...;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jennifer120884

Ik heb eigenlijk amper pijn gehad.. Beetje spierpijn gevoel, that's it. Het is dat ik zo ziek werd na de operatie, dit heeft wel twee weken aangehouden. Maar ik had me dan ook te druk gemaakt. Maar mn borsten zelf nauwelijks last, wel een onwennig gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nonky,

Ik denk dat je het veel meer tijd moet geven....door de wissel en het verwijderen van kapsel heb je ook een andere operatie....en er is dan veel opening...dat moet allemaal nog dicht groeien.....ik heb hetzelfde voor als jij ....ook wissel, grotere wissel en kapsel verwijderd....ik moest op die reden ook een band dragen 6 weken aan een stuk.....er moet dan veel terug dicht en vast groeien....daar heeft je lichaam tijd voor nodig. Ik ben 3 maanden po en heb ook nog het gevoel dat ik die implantaten duidelijk voel zitten, dat ze niet bij mijn lichaam horen....maar het gaat nu elke week veel en veel beter met mij...

Ik heb mij even druk gemaakt om de lange na pijntjes,,maar ik begin nu te geloven dat het echt klaar komt.....ik kan dus enkel maar tegen je zeggen....; geef het tijd!

Sterkte ermee

Heb ook onder de spier .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook ineens zo anders, ik heb zelf ook nog veel last van vermoeidheid. Kan echt merken dat er veel gesleuteld is. Er komt nu wel al wat vorm in maar soms mis ik mn oude losse! Voel me gewoon nog niet vrij, ik denk dat ik daar het meeste last van heb..

Ik weet het geduld.....heb ik er ook voor over, ben allang blij dat ik niet in de 1%prijzenpot ben gevallen....!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had bij mijn eerste bv na 7 maanden nog last van steekjes en pijntjes..

Nu mijn 2e bv gaat helemaal super! Nergens last van en kan alweer op mn buik slapen daar moest ik bij mijn eerste bv na een half jaar nog niet aan denken..

Verschilt zo erg per operatie en per persoon!

Trekt wel weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.