Ga naar inhoud

Voorstellen en: BVK ja of nee?


Framboosje

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Ik zal me even voorstellen, ik ben een meid van 22 jaar en heb (om meteen maar met de deur in huis te vallen) momenteel cupmaat 70G. Het probleem is: mijn borsten blijven maar groeien. Ik had een poos al niet meer op het forum gezeten en zag mijn twijfelbericht van 2 jaar geleden staan, toen ik ook al een BVK overwoog. Ik had toen 70E en was het al helemaal zat, moet je nagaan hoe dat nu is!

Mijn borsten blijven maar groeien, maar gaan helaas ook hangen. Ik kreeg 2 jaar geleden de tip om een paar kilo aan te komen zodat mijn borsten weer steviger zouden worden, not the case, Ze worden alleen maar zwaarder en zwaarder. Ik heb een vrij slank figuur en ben 1.70 lang en voel me simpel gezegd gewoon niet in verhouding. Ik vind het ontzettend vervelend om zonder BH rond te lopen omdat ze gewoon 'in de weg zitten'. Ik draag dan de laatste tijd alleen nog maar minimizers (ter ergernis van mijn vriend, die is namelijk gek op mijn borsten. Tja, mannen ;-)) zodat mijn kleding mooier aan zit voor mijn gevoel. Ze maken me zo onzeker!

Ik loop dus al enige tijd met een BVK (het liefst ook met lift) ik mijn gedachte rond, maar durf het niet zo goed. Ik zou het dan ook heel fijn vinden om verhalen van andere te krijgen, vooral van mensen van wat jongere leeftijd net als ik. Ook foto's zou ik heel fijn vinden! Dus wie helpt mij over het randje ;-)? Elke vertelde ervaring wordt zeer gewaardeerd!

X Onzeker Framboosje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Framboosje,

Welkom op het forum :43:

Ik draag dan de laatste tijd alleen nog maar minimizers (ter ergernis van mijn vriend, die is namelijk gek op mijn borsten. Tja, mannen ;-)) zodat mijn kleding mooier aan zit voor mijn gevoel. Ze maken me zo onzeker!

Hmz.. hier heb je een belangrijk punt.

Je borsten maken je onzeker vanwege de grootte, maar je vriend is er gek op.

Wat nou, als je straks bijvoorbeeld een c cup hebt? Maken je borsten je dan onzeker tegenover je vriend?? :17:

De omgekeerde wereld dan hè ;)

Bij een borstverkleining krijg je automatisch ook een lift.

Ik heb geen verkleining gehad, wel een lift ( met een vergroting) en over de lift ben ik heeeel tevreden.

Meest bijzondere vind ik, dat je gewoon fiere boobies hebt zonder bh aan, en dat je heerlijk in een hempje kan lopen zonder dat er vanalles zwiert en zwaait.

De trap oprennen zonder dat het lijkt of er een eend de trap op komt met platvoeten die flapperen.

Nouja, mijn advies : doe waar je je goed bijvoelt. je twijfelt al 2 jaar, en al 2 jaar lang zijn ze gegroeid.

Wat houd je tegen..? De kosten, de littekens, het onzekere eindresultaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Piepke,


Dankjewel voor je reactie! Het onzeker voelen tegenover mijn vriend zal meevallen denk ik, ik heb ook nog een stel billen waar hij gek op is dus dan moet hij daar maar aan zitten ;-)

Over die lift, dat lijkt me dus heerlijk he! Lekker zonder bh door t huis dartellen op zondag morgen in je badjas, nu doe ik altijd een BH aan omdat t gewicht zo vervelend is!

Ik twijfel eigenlijk om meerdere redenen! Ergens blijft het gezegde 'in gezond vlees moet je niet snijden' in mijn hoofd spoken, maar als dat gezonde vlees zo in de weg zit? Ook de pijn en de littekens... Mijn moeder heeft vroeger ook een lift gehad, en dat zie je nogsteeds vrij goed (het zit dus in de familie ;-) al waren die van haar niet zo huge als de mijne... thank mom haha!).. Ook ben ik bang dat de vorm gek gaat uitpakken, dat ze de vorm niet mooi rond gaan krijgen ofzo? En natuurlijk de kosten.... Ik ben nog maar jong en studeer. Mijn moeder heeft de lift vergoed gekregen toen der tijd doordat ze er mentaal erg veel last van had, nu is het bij mij natuurlijk fysiek èn mentaal een stubbeling, dus denk je dat ik het vergoed zou krijgen? Ik vind de stap naar de huisarts al eng, moet je na gaan naar een chirurg...... :22::79:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben zelf deze week op consultatie geweest bij de PC (woon in Belgie)

zelf heb ik ook enorm veel last 90/95 E

er is nu een aanvraag ingediend bij de adviserende geneesheer

spannend afwachten voor me

nu ik snap wel dat je zegt :ik vind het eng

... je had mij eens moeten zie

ik stond helemaal in rooie plekken ,hals/borst ,zweten en heel emotioneel ,tranen in men ogen

en had je me eens moeten zien kijken

toen ie zei

ga je maar rustig omkleden

whoohooow ja hallo ,wat had ik anders verwacht ?? dat hij door men

kledij kon zien ofzo ??

PC stelde me meteen gerust ,dat hij wel heel goed begreep

hoe emotioneel dit is

een bortsverkleining wordt meestal gedaan uit noodzaak

omdat je al lang met pijn,complexen ,schaamte en andere dingen rondloopt

als je een goed PC hebt zal hij dit heel goed aanpakken

en vooral zijn tijd nemen

ik ben in ieder geval gerust gesteld

ik zou zeggen Go Go GO !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw Lorke, wat spannend!
En, naar welke cup ga je?
Ik zie soms foto's voorbij komen van meiden met een BVK waarbij ik de vorm totaal niet mooi meer vind, dat lijkt me zo erg! Want wanneer het gebeurd is, kan je niet meer terug natuurlijk.....

Ben benieuwd hoe het bij je af loopt! Al meer informatie, wanneer etc.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lorke, ga je een verslag bijhouden (foto's e.d.?)? Ik ben namelijk zeer benieuwd hoe het voor je verloopt! Wanneer is de grote dag?

Sexymama, dankjewel voor je reactie! Ik blijf nog even op mijn twijfel-eilandje en speuren naar ervaringen van andere om me over de streep te trekken! :97:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey framboosje,

Ik was 23 toen ik mijn BVK onderging en ik heb ook voordat ik de beslissing nam gedacht in een gezond lijf snijd je niet etc en twijfelen is volkomen normaal.

Maar wat mij over de streep trok is het feit dat als ik met mijn grote borsten bleef lopen ik er later nog meer medische fysieke probleempjes bij zou krijgen omdat die joekels nou eenmaal zoo zwaar waren. IK wilde graag normaal in de spiegel kunnen kijken en mezelf mooi vinden.

Want heel veel mensen vinden grote borsten prachtig en sexy en dat zijn ze ook maar als iemand ze natuurlijk vanzich zelf heeft brengt dat een hoop onzekere gevoelens met zich mee simpelweg omdat je omgeving en mensen er zo opgefocussed zijn...Dus je verhaal is heel herkenbaar.

Ik heb erg veel rondgeneusd op dit forum en veel verhalen gelezen en heb de knoop doorgehakt en nu 16 maanden later heb ik er helemaal geen spijt van.

IK ben gelukkiger dan daarvoor....

Vergoeding krijg je je zowiezo omdat de grens hier in nederland al bij cup d ligt en daar ben je al ver gepasseerd. Je bent jong, voldoet aan de bmi eisen dus de verzekeringen zullen helemaal niet moeilijk doen met je aanvraag.

Ik zou je adviseren om naar PC's te gaan shoppen.....niet om gelijk afspraken te maken maar om gewoon te horen wat ze te zeggen hebben zo weet jij ook waar jij aan toe bent en wat ze voor jou kunnen betekenen. Tegenwoordig heb je geen verwijsbrief nodig om naar een PC of kliniek te stappen en te zeggen dat je voor een BVK. Aan zo'n eerste gesprek zit niks verbonden he....je bent niks verplicht het is puur om informatie te winnen.

Misschien als jij je prettiger voelt kan je eerst naar je HA stappen, misschien dat hij zelfs al een paar PC's voor je weet....

Verder lees verhalen, bekijk albums en zet alle pro's en con's op een lijstje en overweeg zo je beslissing. Zo als je al zegt het ligt in de familie dus je twijfels is misschien iets wat je met je moeder kan delen omdat ze er zelf al doorheen is gegaan met haar lift.

Een BVK is iets waar je heel veel van zal baten maar de uiteindelijke beslissing neem jij en jij alleen. Het is voor jezelf kiezen en gewoon gaan.

Als je wilt kan je in mijn oude album kijken waar je de link vind in mijn handtekening zo kan je zien hoe de mijne zijn geworden. Ik zal eens een geupdate foto van nu ff uploaden een van deze dagen zo kan je zien hoe het is 1,5 jaar later. Over de vorm hoef je je helemaal geen zorgen te maken....de PC's doen wonderen met die gouden handjes van hun en bezorgen jou pracht borsten om trots op te zijn.

Als je nog meer vragen hebt stel ze gerust..en mijn verhaal kan je nogsteeds vinden bij de operatie verslagen.

Xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

nee :102::103:

ik weet niet eens of dit in belgie dan nog

voor de riziv raad moet komen

kan het ook niet ergens terugvinden

dus ik hoop uit de grond van men hart

dat ik hier binnenkort een uiteenzetting kan geven

hoe alles verloopt in Belgie voor een bvk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dan wel geen twintiger :) maar ik had ook zoiets van in een gezond lijf wordt niet gesneden en heb er dan ook heel wat jaartjes over gedaan om tot deze beslissing te komen. Ik ben nu een week verder (na de operatie) en merk nu al verschil in b.v. mn spieren, het gewicht etc. Kan je nagaan als alles weer helemaal genezen is :)

Doe het voor jezelf, omdat JIJ er last van hebt. Dat je vriend van grote borsten houd is natuurlijk wel leuk maar hij hoeft hier niet mee te zeulen ;)

Merkte ook wel eens dat sommige kerels me juist leuk/aardig vonden alleen al om mijn borsten..nou helaas..ik ben een compleet iemand en niet alleen maar tiet haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.