dreamertje

dreamertje : 11 april 2014 : Dr. de Meyere : Artemedis

Recommended Posts

Intussen begint alles goed wakker te worden en voel ik wel meer druk... Ik zal heel blij zijn als dat verband er af is, want dat werkt echt op m'n zenuwen...

Onder m'n oksels en de zijkant van m'n borst voel ik nog niets, Ook van m'n bovenarm slaapt de onderkant precies nog 'n beetje.

Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik razend benieuwd ben!

Gefeliciteerd, geniet ervan meid. Nog even en je ka ze bekijken.

X Yara

Vannacht in stukjes en beetjes geslapen. Ik lig dikwijls op m'n rug,, maar helemaal niet kunnen draaien is echt vervelend...

Deze ochtend vrij goed uit bed geraakt zonder hulp. Dan maar het verband eraf gehaald.

Ik werd meteen misselijk... snel naar de keuken bij m'n ventje, gaan zitten en maar hopen dat ik niet zou flauw vallen.

't Was kantje boordje... maar een glas cola deed al snel z'n werk.

Nu ben ik wel al een beetje bekomen en heb m'n ontbijt binnen samen met de nodige pijnstillers en andere medicatie.

Ze voelen echt wel pijnlijk aan nu, aan alle kanten...

Dit wordt zeker een dagje rustig aan, al is m'n ventje deze voormiddag niet thuis. De kids begrijpen wel dat ik met m'n rug niet veel kan doen...

Ik hoop na het weekend toch wat mobieler te zijn... want dan is er helemaal geen hulp meer...

Hey Dreamertje,

Gefeliciteerd meid!!!

En 250cc is een mooi aantal!
De eerste 3 dagen zijn het ergste
, daarna gaat het met sprongen vooruit! Wens je een voorspoedig herstel toe en ben benieuwd om je eerste foto's te zien!

Liefs,

Ik heb eerlijk gezegd zelf nog niet gekeken... Na het afhalen van het verband was ik heel misselijk en viel ik net niet flauw... Nu ben ik alleen met m'n kids. Als mijn man straks thuis is durf ik het misschien aan, maar heb zo'n schrik om die bh uit te doen.

Alles doet zo'n zeer! Echt een gevoel van gekneusde ribben en serieuze blauwe plekken (al zie ik die niet meteen).

Dat zal allemaal wel de spanning zijn die op de huid zit zeker?

Momenteel mag ik om de 5u 2x500mg paracetamol en 's ochtends en 's avonds celebrex nemen en dat is eigenlijk niet voldoende...

Ik hoop echt dat dit binnen een dag of 2 heel anders zal aanvoelen.

Ik ben normaal gezien niet kleinzerig (heb reuma dus ben wel wat gewend) maar dit iss echt een vervelende pijn!

Ai, veel sterkte meid, heeft allemaal tijd nodig om terug op z'n plooi te komen hé, zal vast spoedig beter gaan! Doe alles rustig aan en laat je maar flink verwennen, geloof me, het zal binnen enkele daagjes veel beter gaan!

Ik ben afgelopen dinsdag geopereerd.. En de eerste 2 dagen waren echt hel maar gaat nu echt veel beter!!! Alleen na het wakker worden is echt even afzien heb het gevoel dat het bed op mij ligt inplaats van andersom... Wel deed ik bij enorme pijn even alles uit en onder de douche gaan staan al waren het alleen maar me tenen die nat werden je ontspand wel weer even... En de aandacht is even weg van de pijn.. Hoop dat je je snel beter voelt!!

Vandaag gaat het al stukken beter... Deze ochtend vrij vlot opgestaan.

Aankleden ging ook vlotter al heb ik daar nooit hulp voor nodig gehad.

Deze voormiddag zelfs een wasje in de machine gestoken, rekje leeg gehaald en ondergoed geplooid.

Ik neem wel nog m'n pijnstillers en krijg nu en dan een venijnige steek, maar 't is goed te doen.

Natuurlijk voelt het nog enorm gespannen aan en mag er niets tegen m'n borsten aan komen, maar ik kan al vrij goed functioneren.

Vanaf morgen sta ik er terug alleen voor, dan moet m'n ventje terug aan't werk. Maar als het elke dag een beetje beter zal gaan, ben ik wel positief.

Gisterenavond ook even gekeken en ja hoor, de maat is super! Alleen vind ik dat ze vrij ver uit elkaar staan en echt naar buiten gericht zijn. Ik voel soms met m'n bovenarmen de zijkant van m'n borsten, maar denk dat dit wel zal minderen als de zwelling afneemt.

Zouden ze dan ook nog wat meer naar binnen toe keren? Niet dat het lelijk is zo, maar 't zou gewoon nog mooier zijn...

Hoi Dreamertje,

Dit was bij mij de eerste dagen ook en daarna werd het al minder.

Ik ben ook in de nacht een borstband gaan dragen. Hierdoor zouden ze ook wat dichter naar elkaar kunnen komen.

Je moet ook naar je voorsituatie kijken.

Stonden ze toen ook al ver uit elkaar, dan zullen ze nu ook niet veel dichter naar elkaar toe komen.

Sterkte met je herstel,

X Yara

Douche gisteren heeft superveel deugd gedaan. Ik vond het echt wel raar om mijzelf in de spiegel te zien met borsten. Het leek wel of het iemand anders was... Ik ga er echt moeten aan wennen, zo onwerkelijk precies!

Een hele nacht zonder pijnstillers doorgekomen, maar een half uurtje voor't opstaan toch maar ingenomen, want het rechtop gaan zitten is toch niet zo plezant anders...

Die constante druk / stuwing, duurt dat lang? Ik weet dat ik niet mag klagen, ik ben pas 3 dagen po, maar ik vroeg het mij af.

Heerlijk he als je even heb kunnen douchen! Je voelt je gelijk weer een stukje beter

Ja je hersenen moeten het nog even verwerken allemaal nu het in de spiegel anders is als dat je gewent bent.

Geloof me maar dat het heel snel went en dat je je het bijna niet meer kan voorstellen dat ze kleiner waren. Dat ze zo uit elkaar staan komt wel goed. Als je voor de operatie dit ook al had zal het natuurlijk altijd wel een beetje blijven, maar het komt echt goed hoor

Ook vandaag weer een pak beter! Ik neem nog wel een pijnstiller, maar kan al zoveel doen! De steken en druk beginnen nu ook wel ferm te verminderen vind ik. Als die de kop op steken, doe ik het even wat rustiger aan en trekken die vanzelf weer weg.
Ik had niet verwacht dat het zo vlotjes zou gaan!

Tijd voor een update: morgen naar Dr. Demeyere om de hechtingen er uit te laten halen. Ik ben wel blij dat dit bij hem mag, zo kan ik nog 't één en 't ander vragen.

Het herstel verloopt super, ik kan echt alles doen wat ik wil zonder pijn... Moet er natuurlijk wel op letten van die ellebogen laat te houden, maar dat lukt wel.

Ik merk enkel dat ik bij m'n rechter borst de rand van de prothese goed kan voelen, daar zit een bobbeltje. Als ik erop duw voel ik het echt ploppen... Ik hoop maar dat de protheses nog wat dieper zullen zakken en dat dan zal verdwijnen...

Dit vraag ik hoe dan ook eens na...

Verder vraag ik ook nog eens hoe't nu zit met die postoperatieve bh... Toen ik op eerste consult ging zei hij: 4 weken dag en nacht, daarna nog 2 weken 's nachts... En op de brief ivm de nazorg stond: 4 weken dag en nacht en daarna nog 2 weken overdag??? Even vragen hoe het nu werkelijk zit...

Meteen morgen ook mijn eerste werkdag terug. Heb er helemaal zin in... Ben er ook gerust in dat alles vlotjes zal verlopen. :-)