Ga naar inhoud

dreamertje : 11 april 2014 : Dr. de Meyere : Artemedis


Aanbevolen berichten

Hey Dreamertje,

Gefeliciteerd meid!!! :64: En 250cc is een mooi aantal! :43: De eerste 3 dagen zijn het ergste :88: , daarna gaat het met sprongen vooruit! Wens je een voorspoedig herstel toe en ben benieuwd om je eerste foto's te zien! :38:

Liefs, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik heb eerlijk gezegd zelf nog niet gekeken... Na het afhalen van het verband was ik heel misselijk en viel ik net niet flauw... Nu ben ik alleen met m'n kids. Als mijn man straks thuis is durf ik het misschien aan, maar heb zo'n schrik om die bh uit te doen.

Alles doet zo'n zeer! Echt een gevoel van gekneusde ribben en serieuze blauwe plekken (al zie ik die niet meteen).

Dat zal allemaal wel de spanning zijn die op de huid zit zeker?

Momenteel mag ik om de 5u 2x500mg paracetamol en 's ochtends en 's avonds celebrex nemen en dat is eigenlijk niet voldoende...

Ik hoop echt dat dit binnen een dag of 2 heel anders zal aanvoelen.

Ik ben normaal gezien niet kleinzerig (heb reuma dus ben wel wat gewend) maar dit iss echt een vervelende pijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai, veel sterkte meid, heeft allemaal tijd nodig om terug op z'n plooi te komen hé, zal vast spoedig beter gaan! Doe alles rustig aan en laat je maar flink verwennen, geloof me, het zal binnen enkele daagjes veel beter gaan! :147:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben afgelopen dinsdag geopereerd.. En de eerste 2 dagen waren echt hel maar gaat nu echt veel beter!!! Alleen na het wakker worden is echt even afzien heb het gevoel dat het bed op mij ligt inplaats van andersom... Wel deed ik bij enorme pijn even alles uit en onder de douche gaan staan al waren het alleen maar me tenen die nat werden je ontspand wel weer even... En de aandacht is even weg van de pijn.. Hoop dat je je snel beter voelt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gaat het al stukken beter... Deze ochtend vrij vlot opgestaan.

Aankleden ging ook vlotter al heb ik daar nooit hulp voor nodig gehad.

Deze voormiddag zelfs een wasje in de machine gestoken, rekje leeg gehaald en ondergoed geplooid.

Ik neem wel nog m'n pijnstillers en krijg nu en dan een venijnige steek, maar 't is goed te doen.

Natuurlijk voelt het nog enorm gespannen aan en mag er niets tegen m'n borsten aan komen, maar ik kan al vrij goed functioneren.

Vanaf morgen sta ik er terug alleen voor, dan moet m'n ventje terug aan't werk. Maar als het elke dag een beetje beter zal gaan, ben ik wel positief.

Gisterenavond ook even gekeken en ja hoor, de maat is super! Alleen vind ik dat ze vrij ver uit elkaar staan en echt naar buiten gericht zijn. Ik voel soms met m'n bovenarmen de zijkant van m'n borsten, maar denk dat dit wel zal minderen als de zwelling afneemt.

Zouden ze dan ook nog wat meer naar binnen toe keren? Niet dat het lelijk is zo, maar 't zou gewoon nog mooier zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond ook even gekeken en ja hoor, de maat is super! Alleen vind ik dat ze vrij ver uit elkaar staan en echt naar buiten gericht zijn. Ik voel soms met m'n bovenarmen de zijkant van m'n borsten, maar denk dat dit wel zal minderen als de zwelling afneemt.

Zouden ze dan ook nog wat meer naar binnen toe keren? Niet dat het lelijk is zo, maar 't zou gewoon nog mooier zijn...

Hoi Dreamertje,

Dit was bij mij de eerste dagen ook en daarna werd het al minder.

Ik ben ook in de nacht een borstband gaan dragen. Hierdoor zouden ze ook wat dichter naar elkaar kunnen komen.

Je moet ook naar je voorsituatie kijken.

Stonden ze toen ook al ver uit elkaar, dan zullen ze nu ook niet veel dichter naar elkaar toe komen.

Sterkte met je herstel,

X Yara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Douche gisteren heeft superveel deugd gedaan. Ik vond het echt wel raar om mijzelf in de spiegel te zien met borsten. Het leek wel of het iemand anders was... Ik ga er echt moeten aan wennen, zo onwerkelijk precies!

Een hele nacht zonder pijnstillers doorgekomen, maar een half uurtje voor't opstaan toch maar ingenomen, want het rechtop gaan zitten is toch niet zo plezant anders...

Die constante druk / stuwing, duurt dat lang? Ik weet dat ik niet mag klagen, ik ben pas 3 dagen po, maar ik vroeg het mij af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk he als je even heb kunnen douchen! Je voelt je gelijk weer een stukje beter :D

Ja je hersenen moeten het nog even verwerken allemaal nu het in de spiegel anders is als dat je gewent bent.

Geloof me maar dat het heel snel went en dat je je het bijna niet meer kan voorstellen dat ze kleiner waren. Dat ze zo uit elkaar staan komt wel goed. Als je voor de operatie dit ook al had zal het natuurlijk altijd wel een beetje blijven, maar het komt echt goed hoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook vandaag weer een pak beter! Ik neem nog wel een pijnstiller, maar kan al zoveel doen! De steken en druk beginnen nu ook wel ferm te verminderen vind ik. Als die de kop op steken, doe ik het even wat rustiger aan en trekken die vanzelf weer weg.
Ik had niet verwacht dat het zo vlotjes zou gaan! :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd voor een update: morgen naar Dr. Demeyere om de hechtingen er uit te laten halen. Ik ben wel blij dat dit bij hem mag, zo kan ik nog 't één en 't ander vragen.

Het herstel verloopt super, ik kan echt alles doen wat ik wil zonder pijn... Moet er natuurlijk wel op letten van die ellebogen laat te houden, maar dat lukt wel.

Ik merk enkel dat ik bij m'n rechter borst de rand van de prothese goed kan voelen, daar zit een bobbeltje. Als ik erop duw voel ik het echt ploppen... Ik hoop maar dat de protheses nog wat dieper zullen zakken en dat dan zal verdwijnen...

Dit vraag ik hoe dan ook eens na...

Verder vraag ik ook nog eens hoe't nu zit met die postoperatieve bh... Toen ik op eerste consult ging zei hij: 4 weken dag en nacht, daarna nog 2 weken 's nachts... En op de brief ivm de nazorg stond: 4 weken dag en nacht en daarna nog 2 weken overdag??? Even vragen hoe het nu werkelijk zit...

Meteen morgen ook mijn eerste werkdag terug. Heb er helemaal zin in... Ben er ook gerust in dat alles vlotjes zal verlopen. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest om 19u... Ik zag wel net iemand toekomen als ik vertrok... Misschien was jij dat wel...

Intussen heel goed hoor. Kan wel al eventjes op m'n zij liggen.

Mijn borsten zijn wel hypergevoelig voor de moment, zelfs het gevoel van de bh is er te veel aan precies! Maar dat zal wel weer een fase zijn waar ik door moet.

Enkel aan mijn linker kant krijg ik soms nog ferme pijnscheuten als ik mijn borstspier gebruik om vb de autodeur dicht te gooien... maar dat is even snel voorbij als het kwam

Ik mag dus zeker niet klagen!

Ik post straks of zeker morgen de eerst NA foto's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn wondes zijn ook gevoelig en m'n tepels voelen alsof er de hele dag iets tegen geschuurd heeft. Ze zijn natuurlijk ook niet gewoon om in een dunne beha te zitten. Gisteren voor het eerst zonder beha durven slapen :-)! Ik heb wel nog steeds een bobbeltje aan de linkerkant van mijn linkerborst. De dokter was er gerust in dat het zou verdwijnen. Ik vind het zo gek dat er nog erg veel zou veranderen nu maar hoop het natuurlijk wel. Niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is duidelijk hetzelfde gevoel Becky18! Het is bij mij vandaag wel wat beter heb ik de indru.

Nacht 2 zonder bh erop zitten en supergoed geslapen. Nu en dan lukt het al eens eventjes op m'n zij te liggen ook.

In m'n rechter borst voel ik redelijk wat bobbeltjes, maar je ziet ze niet. Het voelt echt als de rand van de prothese die een beetje gebobbeld zit, je kan het voelen ploppen als je de bobbeltjes indwt.

Zolang je het niet ziet, maak ik me er geen zorgen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon eigenlijk de eerste nacht al op mijn zij slapen (links alvast, als ik op mijn rechterzij lag voelde ik steken). Soms denk ik wel eens dat ik daardoor het bobbeltje heb veroorzaakt :106: . Het mocht van de dokter van zodra het oke aanvoelde. Eigenlijk mag veel van hem. Volgende week mogen we al zonder sportbeha! Nu nog nieuwe beha's kopen, want ik heb geen zin meer in die ouwe (ze zouden misschien zelfs nog wel passen: ik gebruikte die toen ik nog borstvoeding gaf al en had op den duur véél plaats over).

Bij mij is het bobbeltje ook niet zichtbaar, wel voelbaar en dat wil ik eigenlijk ook niet. Voorlopig geen probleem hoor, maar blijven moet dat toch niet doen :44:. Ze hebben genoeg gekost, vind ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Intussen al iets meer dan 5 weken po... De mondor cords beginnen weg te trekken (zowel links als rechts) en kan dus perfect een gewone bh aan. Ik ben mij niet constant meer bewust van mijn nieuwe borsten, ze zijn al helemaal van mij... Da's ook fijn!

Ik voel nog wel eens hier of daar een steekje als ik m'n borstspier moet gebruiken, maar da's echt zelden.

De plooitjes blijf ik voelen en ook het deukje aan m'n rechter borst blijft voelbaar, maar van dit alles is niets te zien.

Met dit mooie weer zie je wel't verschil in lichte kledij, topjes en jurkjes!

Ben echt superblij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook superblij! Vind je 't niet erg dat je plooitjes en deukjes blijft voelen? Ik zou het echt wel jammer vinden, het kostte toch erg veel geld he. Mijn plooitje is er ook nog, maar niet meer in elke houding. Wie weet trekt het nog wel weg dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is idd jammer, maar er valt weinig aan te doen hé! Het zicht is echt super en het zijn enkel ik en m'n man die eraan zitten... Wij weten ook hoe dat komt, dus echt last heb ik er niet mee... Ik ben al zo blij dat ik er normaal uitzie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dreamertje,

Ik ben maandag geopereerd bij dr demeyere. Om 14u binnen en om 16u15 was ik al buiten. Alles super verlopen! Ook voor de spier en ook 50cc minder dan vooraf afgesproken. Ik ging normaal voor 275cc en nu heb ik 225cc en ben supercontent! Ik herken je verhaal compleet, je stelt me ook op vele vlakken gerust!

Ben vandaag 2 dagen po en het was eigenlijk heel goed maar denk dat ik me een beetje overdaan heb en enorme stuwing nu, maar blijkbaar had jij dat ook.

Wanneer begon de zwelling af te nemen bij jou?

Groetjes Sarah

Link naar reactie
Delen op andere sites

@valeska: hihi, hoe laat ben je geopereerd? Merci voor de reactie, gister was mijn rechter kant al minder gezwollen en vandaag begint mijn linkerkant ook :) ik heb wel redelijk wat bloeduitstortingen... jij ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zwelling minderde vrij snel... Ik denk dat dit na een dikke week terug ok was.... Ik ging op 11 dagen po terug werken en kan mij niet voorstellen dat ik toen nog echt zwelling had.

Bloeduitstorting had ik tussen mijn 2 borsten en duurde toch eventjes tegen dat dat wegtrok... maar 'k had er niet echt pijn in.

Intussen is aan mijn linker borst dat 'draadje' (mondors cord) weg. Ik mocht pas woensdag langsgaan hiervoor... dat zal dus niet meer nodig zijn. Aan mijn rechter borst is het nu ook opgedoken, maar aangezien het links vanzelf wegtrok, ga ik mijn afspraak afzeggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, dit forum is nog best nieuw voor mij dus had je bericht niet gezien, vandaar mijn late reactie.

Ik moest er om 10:30 zijn dus we hebben elkaar gekruist! Ben vandaag naar gent geweest om de draadjes eruit te laten halen en volgens Bruno alles helemaal ok.

Enigste is wel dat ik nog heel erg last heb van zwelling en ben ook bont en blauw

(meer paars eigenlijk). Dit kan volgens demeyere nog wel 2 maanden duren voor alles is weggetrokken. Heb gelijk ook een nieuwe bh gekregen, die eerste zat veel te strak.

Zodra ik weet hoe ik fotos kan posten zet ik er een aantal op, nog een stel bruno's.

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

@valeska, lol, ik ben gister ook geweest voor de draadjes, om 17u30. Ik zie ook nog bond en blauw :/ de zwelling is rechts bijna weg maar links nog wel hoor en ik heb ook al mijn bh op het einde moeten zetten omdat hij te strak zat. Ben benieuwd naar je foto's.

@dreamertje, goed é dat die "draadjes" vanzelf zijn weggetrokken, nu hopelijk aan de andere kant ook snel :)

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.