Ga naar inhoud

Amèlie85 : 12 september 2014 : Dr. Koopmann : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Dit forum werd mij aangeraden door een vriendin die vorig jaar een borstvergroting heeft ondergaan en veel tips en trucs hier vanaf kon halen mbt het genezingsproces e.d. Ik vind het nog een beetje onoverzichtelijk allemaal, maar dat went vast snel.

Ik wil graag een borstvergroting. Toen ik ging puberen wisten mijn borsten niet hoe snel ze moesten groeien. Ik had diepe rode groeven langs de zijkant van mijn borsten (stretchmarks) van het snelle en harde groeien. Ze groeiden uit tot een DD/E. Nou stond dat niet heel raar; ik ben 1.82, heb redelijk brede schouders en was toen redelijk volslank (maat 40/42). Toen viel ik rond m'n 17e 10 kilo af in een jaar tijd. Ik ging terug naar een maat 38/40 (waar ik nu nog op zit), mijn borsten waren toen nog een stevige, grote C, kleine D voor lange tijd. Echter is dat in de loop der jaren nu wel anders geworden. Sinds dit jaar ben ik wat fanatieker gaan sporten en heb ik uiteindelijk een sportbh moeten kopen in een b-cup... Dus nu ben ik er wel klaar mee. De stevigheid is er uit en ik wil gewoon m'n Dcup weer terug (misschien wel DD, maar dat bespreek ik wel met de chirurg).

Eind deze maand (de 28e) heb ik mijn 1e consult. Als deze chirurg me niet bevalt (want in een ziekenhuis) maak ik zsm een consult in de bergman kliniek.

Reacties/tips zijn altijd welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!

Het is sowieso niet verkeerd om meerdere pc's te spreken voor je een beslissing neemt.

Dus misschien is het een idee om dat 2e consult bij bergman ook gewoon te doen.

Veel leesplezier op het forum!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Welkom op het forum!!

Het zal inderdaad snel wennen hoor.. Gewoon vaak online komen en dan spreekt het op een gegeven moment voor zich!!

Zoals Esmiralda al zegt is het zeker niet verkeerd om meerdere consulten te plannen om te bekijken wat je opties zijn.. Bij wie ga je op consult als ik vragen mag?

Voordat je op consult gaat is het ook wel handig als je een beetje een idee hebt wat je zou willen, je zou bijvoorbeeld foto's kunnen opzoeken op het internet van borsten die jij mooi vindt..

Een cupmaat blijft namelijk altijd een lastig iets, wat jij als een DD ziet kan een chirurg wel heel anders inschatten dus om miscommunicatie over de grootte te voorkomen kun je dit duidelijk maken middels foto's....

Heel veel succes alvast met je consult!! En mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Door mijn onwetendheid van de gang van zaken op dit forum wist ik dit bericht niet meer terug te vinden, haha :) Bedankt voor jullie reacties! Wat betekent 't als ik een geluidje hoor...? Heb steeds het idee dat ik iets mis haha :)

Ik ben bij dr. Posh in het Rode Kruis zkh geweest. Nu heb ik een hekel aan ziekenhuizen en gaf zij ook aan mij max. 350 tot 400cc aan te raden waarbij ik op een volle D uit zou komen. Ik wil toch groter, dus ben inderdaad bij de Bergman kliniek geweest voor een 2e consult. Dr. Koopman verteld wat ik hàd en dat ik grote borsten ook gewoon mooi vind, dus hij opperde gelijk 520 tot 600cc. Ik heb voor de 520cc gekozen, dualplane. Nu lees ik een hoop kapselcontractie horror dingen en ben ik een beetje bang! Zoveel geld en misschien voor niks.... Maak ik me te druk? Of is dit iets wat echt vaak voor komt...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Amelie,

Complicaties kunnen altijd voorkomen,en niemand heeft de garantie, dat je geen overmatige kapselvorming of andere "horror" dingen krijgt, maar ik zou je daardoor niet laten tegen houden om voor grotere borsten te gaan.

Met de nieuwe geruwde protheses is de kans op kapselvorming zoveel ontzettend veel kleiner als bijv jaren geleden, toen er nog veel gladde protheses werden geplaatst.

Ook als je je de eerste 6 weken netjes aan de regels houd verminder je ook al het risico daarop.

Er word gezegd dat ong 5 % van de vrouwen overmatige kapselvorming krijgt,

Het ligt aan je zorgverzekeraar, maar over het algemeen word de operatie bij overmatige kapselvorming wel vergoed, en moet je alleen de protheses zelf betalen, alhoewel sommige verzekeraars ook de protheses vergoeden.

Ik snap best dat je bang word als je sommige complicaties leest, maar volg gewoon je droom.

Maar lees ook de verhalen waar het wel goed gaat,( deze zijn toch in de meerderheid) dat er heel veel vrouwen blij zijn dat ze voor een bv hebben gekozen en er absoluut geen spijt van hebben

hoop dat dit je iets meer gerust stelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.