Ga naar inhoud

Borstassymetrie, besluiteloos en wanhopig, iemand ervaring?


Canoli

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

ik ben 24 jaar en sinds ik me kan herinneren heb ik twee ongelijke borsten. De rechterkant is nagenoeg plat terwijl de linkerkant een cup B is. Omdat ik constant aankom en afval schommelen mijn borsten ook veel mee, Vooral de grote borst, die, wanneer ik weer eens een BMI van 16 heb, een leeg theezakje is. Maar als ik aankom blijft de bovenkant plat en hang de borst heel erg. Wel wil ik uiteindelijk niet groter dan een B cup voor beide borsten.

Nu ik eindelijk een bedragje bij elkaar gespaard heb hoop ik een borstoperatie te kunnen doen. Mijn eerste keus zou zijn BRAVA icm met lipofilling. Maar hier hangen zoveel nadelen aan. Zo heb ik er gewoon geen genoeg vet voor en zal het resultaat minimaal zijn. Ook zal waarschijnlijk alleen de kleine borst worden geopereerd en dan blijft de 'grote' borst over, die dan alsnog niet veel meer dan een theezakje is. De grote borst ook bijvullen lijkt me geen optie, want dan moet de kleine nog meer bijgevuld worden. En ik zie het eerlijk gezegd ook niet zo zitten om minstens 4 weken lang met zo'n zuigapparaat aan mijn borst rond te lopen.

Tweede optie is Macrolane, maar ook daar kleven veel nadelen aan, de grootste is dat het slechts tijdelijk is.

Derde optie is vergroting met monobloc hydrogel. Dit omdat de inhoud afbreekbaar is in het lichaam en de kans op kapselvorming kleiner is dan bij silicone prothesen.

Misschien dat er wel meer opties zijn, en daarom wil ik jullie vragen: heeft iemand van jullie ook assymetrische borsten (gehad) met ongeveer 2 cupmaten verschil? Ik hoop natuurlijk van niet, maar zo ja, hoe heb je dit aangepakt?

Ik zelf zie erg op tegen een operatie, maar ik kan en wil ook niet de rest van mijn leven zo rond lopen. Psychologisch legt het een enorme druk op me, ik voel me altijd minder 'vrouwelijk' dan andere vrouwen en durf uit onzekerheid niet eens een relatie aan te gaan met een man. Er moet dus iets gedaan worden maar ik loop tegen zoveel problemen aan. Ik wil het zo snel mogelijk doen omdat ik vanaf september/oktober de arbeidsmarkt op ga en er dan geen tijd voor zal hebben. Maar ik ben nu ook al zo druk met afstuderen en 3 nevenfuncties dat ik niet lang uit de roulatie kan liggen. Ik zou het niet kunnen verantwoorden dat ik lang afwezig ben, bijna niemand weet namelijk van mijn probleem. Bijkomend probleem is dat ik erg besluiteloos ben; het ene moment wil ik alles zo natuurlijk mogelijk (BRAVA dus) terwijl het erg duur is, een lang proces is en gevoelig is voor schommelingen in het gewicht, en het andere moment denk ik, f#ck it, als ze maar op elkaar lijken vind ik alles prima, al worden ze met kippensoep gevuld.

En dan nog het dilemma of ik 1 of beide borsten wil laten behandelen. De grote verandert zovaak van vorm en inhoud (klinkt vreemd, maar ik herken mijn eigen borst soms ook niet meer!) dat ik niet weet wat ik ermee moet.

Ik heb over 3 weken een afspraak bij dr. Niessen voor een consult, maar ik ben bang dat me vanalles aangesmeerd kan worden. Daarom hoop ik dat iemand van jullie dit verhaal herkent of advies heeft over wat ik moet doen en waarnaar ik moet vragen bij dr Niessen.

Wow, lang bericht zo, sorry jullie hiermee lastig te vallen maar het voelt ook wel even fijn om mijn hart te luchten! :)

Liefs!

ps. ik had graag foto's geupload maar ik geneer me er helaas iets te veel voor, ook al is het anoniem :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, even een tip: volgens mij wordt jouw operatie vergoed omdat je twee cupmaten verschil hebt! Moet je eens bij je huisarts/zorgverzekeraar informeren! Veel succes verder, hopelijk kom je er een beetje uit. Ik weet zelf namelijk verder niets van de aanpak bij zulke assymetrie maar er zal hier vast wel iemand zijn die dat wel weet!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje voor je reactie Mangata!

Ik heb dit opgezocht en mijn verzekeraar vergoedt inderdaad een verschil van 2 cupmaten, op voorwaarde dat je de grote borst verkleint... dus dan zou ik voor de twee erwten op een plank moeten gaan :S Beetje vreemde eis, het lijkt me dat mijn verzekeraar niet wil vergoeden en daarom zulke vreemde eisen stelt. Maar alsnog dank voor de tip :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de p.c. een aanvraag voor je doet bij de verzekeraar wordt het misschien wel vergoed hoor. Dat zou ik zeker proberen!

Verder lijkt het me handig dat je bij meerdere artsen op consult gaat. En kijk na of die artsen er ervaring mee hebben. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje Eva!

Ik heb inderdaad maar een tweede eerste consult aangevraagd, bij Frans Straten van kliniek Heyendael, mede dankzij de positieve reacties op dit forum :)

Haha, nu ik mijn eerste bericht van een paar dagen geleden zo teruglees zit er wel een groot verschil tussen mijn gemoedstoestand van toen en nu, nadat ik alle verhalen van vrouwen op dit forum heb gelezen :D

En Mangata, dank voor het upje:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop voor jou dat je op een tussenkomst kan rekenen meid !

ivm macrolane : kan dit nog in Nederland of Belgie ? Ik dacht het niet. Het effect is ook maar tijdelijk (1 jaar). Daarna ben je terug bij af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elesi, volgens mij kan dit gewoon in Nederland, ik heb een filmpje van Frank Niessen gezien dat hij het doet.

Nog een update van mijn kant; wat heeft kliniek Heyendael een goede service! Ik belde vanochtend om te vragen of het eerste consult echt niet eerder kan dan halverwege maart, en ze zei, ja hoor, kom morgen maar! Scheelt toch al weer 2 weken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook een verschil van 2 cupmaten! AA en B ,

Ziekenhuis gelopen, veel met verzekering bezig geweest! 3 x afgewezen :(

En steeds maar opnieuw proberen...

Mijn verzekering zij dat t vroeger weleens gebeurde maar nu niet meer, alleen als je bijv borstkanker hebt gehad .. En dat je protheses krijgt.. Maar elke verzekering is anders natuurlijk! Ik had CZ.

Uiteindelijk zelf maar gespaard en bij de Velthuis geweest! Succes xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh nee jij ook al zo'n verschil Woeliepoes :( Ik heb ook ongeveer AA en een (slappe) B! Maar jij bent dus al geopereerd, ik las net jouw pijnlijk verhaal in je voorsteltopic, wat naar dat het zo gelopen is! Ik hoop dat de pijn inmiddels voorbij is! Weet je misschien of het komt door zo'n borstassymetrie? En hoeveel geld ben je uiteindelijk kwijt geweest aan de operatie? Ik zit bij Achmea en die hebben al op hun website staan dat alleen een verkleining in aanmerking komt voor vergoeding en dat psychologische problemen niet tellen.

Wat zit er trouwens weinig verschil in CC als je 2 cupmaten verschil hebt! Ben je tevreden met je resultaat? Wat is er precies gedaan? Was een borstlift nodig voor de grote borst? Sorry dat ik je bombardeer met vragen, maar het komt voor mij al zo dichtbij nu, morgen gewoon al consult :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee! Vrijdag stop ik met mijn pijnstilling dus ik ben benieuwd ! :( ..

Nou toen de tijd dat ik in het ziekenhuis liep zouden er ook alleen protheses worden geplaats.. Maar dat ging niet door uiteindelijk door de verzekering. Ik ben toen ondertussen overgestapt naar een andere anticonceptie pil , de zoely .. En toen werd mijn verschil een klein stukje minder! Zo raar... Eenmaal bij de Velthuis kliniek werden ze opgemeten en was het 1cm verschil.. Ik heb ronde protheses voor de spier.. Ben tevreden met het resultaat en heb een mooie grote D cup! Ik zie nog wel verschil... Maar hopelijk trekt dat nog bij.. Maar dat komt ook denk ik omdat mijn linkerborst nog veel zwelling heeft en rechts al wat meer is 'gezakt' .. (Hoop ik dan maar) oef, spannend voor jou morgen zeg! Wens jou heel veel succes :) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update!

Ik had vandaag dus mijn eerste consult bij Frans Straten, en het ging zoveel beter dan verwacht! Hij heeft echt een houding van; boobies mooier maken is nou eenmaal wat ik doe, trust me on this one;) En bij mij werkte dat wel! Maar omdat het wel echt een lastige keuze blijft krijg ik een tweede passessie om de knoop door te hakken. De operatie zal waarschijnlijk wel 7 april zijn.

Vergeleken met wat ik hier lees is mijn mogelijke vergroting heel erg bescheiden! 120 cc anatomisch plus lift aan de grote borst, 210 cc in de kleine. Klinkt klein, maar het wegwerken van mijn asymmetrie heeft prioriteit, en grote borsten staan mij niet zo goed. En ik wil niet een compleet nieuwe garderobe aan hoeven te schaffen :) Ik ben in ieder geval benieuwd naar de tweede sessie, of ik dan nog tevreden ben met wat nu is afgesproken, en of ik ze misschien groter/kleiner wil.

Oh, en ik had ergens gelezen dat consulentes meelezen op dit forum! In dat geval *zwaait naar Tanne* ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.