Ga naar inhoud

Mentor cohesief 2 beter dan cohesief 1?


Yara331

Aanbevolen berichten

Wie kan mij meer vertellen over het verschil tussen cohesieve 1 en 2 van mentor?

Tot nu toe weet ik dat de sileconengel van 2 wat vaster is en zo'n 300 duurder.

Is deze beter of lekt het mss minder snel. Ik hoorde tijdens mijn consult een meisje zeggen dat ze haar implantaten wilde vervangen voor cohesieve 2 omdat er een lek was, ze had nu 1.

Ook werken ze bij de velthuiskliniek alleen met 2.

Wie kan mij er meer over vertellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cohesive 2 is vaster dan de cohesive 1. Vaster betekent dat de vorm van de implantaat dus meer hetzelfde blijft. Van de Cohesive 1 wordt gezegd dat deze zich beter 'aanpast' aan het lichaam. Op google heb ik gelezen dat vastere implantaten meer voor anatomische implantaten worden gebruikt. Daarnaast heb ik een reactie van een vrouw gelezen op een ander forum dat haar werd afgeraden voor cohesive 2 te gaan. Dit omdat zij behoorlijke uitgezakte borsten had en dus een borstlift moest. Haar was verteld dat de losse variant beter zou zijn omdat je bij de cohesive 2 meer kans zou hebben op bewegen/roteren van de implantaten.

Over het algemeen wordt dus gezegd dat de cohesive 1 voor een natuurlijker resultaat zorgt. Daarnaast willen de meeste vrouwen niet zo'n hele harde borsten hebben. Aan de andere kant wordt er van de vastere implantaten weer gezegd dat áls je een lek hebt, er minder kans is dat de 'gel' in je lichaam lekt omdat het vaster en minder vloeibaar is.

Dit zijn een aantal dingen die veel ben tegengekomen op internet en kort heb samengevat. Ik zeg dus zelf niet dat het zo is want ik ben ook geen expert. :P please correct me als iemand hier weer iets anders over heeft gelezen/gehoord.

Liefs Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk omdat de cohesive 2 vaster is. Dat is weer een iets ander proces bij de productie van de implantaten en een iets andere chemische samenstelling van de gel zelf.

Heb net nog meer gelezen: meerdere chirurgen geven de voorkeur aan cohesive 1. Voor cohesive 2 zou namelijk ook een wat groter litteken nodig zijn. Bij vastere gelsiliconen zou vaster eigen weefsel en kleinere maat nodig zijn om het mooier te laten zijn. Dit kan ik me wel voorstellen want hoe harder, hoe meer het stevige 'ballen' op je lijf lijken te zijn. Verder zien chirurgen niet meer/vaker rimpels bij cohesive 1 dan bij cohesive 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Wanneer zie je wel rimpel vorming dan, bij rond of anatomisch meer? Of meer bij voor de spier dan achter of dp?of is geen specifieke Reden voor rimpel vorming??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...
Op 23-2-2014 om 00:34 zei Mangata:

Ik denk omdat de cohesive 2 vaster is. Dat is weer een iets ander proces bij de productie van de implantaten en een iets andere chemische samenstelling van de gel zelf.

Heb net nog meer gelezen: meerdere chirurgen geven de voorkeur aan cohesive 1. Voor cohesive 2 zou namelijk ook een wat groter litteken nodig zijn. Bij vastere gelsiliconen zou vaster eigen weefsel en kleinere maat nodig zijn om het mooier te laten zijn. Dit kan ik me wel voorstellen want hoe harder, hoe meer het stevige 'ballen' op je lijf lijken te zijn. Verder zien chirurgen niet meer/vaker rimpels bij cohesive 1 dan bij cohesive 2.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de mentor 375 hp rond cohesetive 2 en mijn litteken is absoluut niet groter dan anderen.  

Ze hebben mij 2. Aangeraden vanwegen een dunne huid en als je dan voorover bukt kan t lelijk gaan rimpelen wat mijn vriendin dus inderdaad had. Waar zij erg van baalt. 

Verder zijn ze wat voller en ik voel totaal geen randen vd prothese. Bij mij zijn ze duo plain geplaatst. Er zijn zelfs klinieken volgens mij Bos & duin ook die alleen met 2 werken omdat dit een vastere gel is en niet kan gaan lekken !!! Ik ervaar dis alleen voordelen. En de 2. Is qua hoogte voller dan 1 kan ook in cupmaat schelen 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nina25
Hoe bedoel je dat de cohesive 2 voller is?
Dat kan toch niet? Alleen de gel is idd wat vaster, maar ook de cohesive 1 is gewoon goede gel die niet lekt (evenveel kans als alle andere prothesen)
Het is echter niet zo dat een vastere gel meer projectie of meer bolling veroorzaakt. Het kan hooguit zijn dat de borsten ietsje harder aanvoelen dan de cohesive I, maarja, daarvoor in de plaats heb je dan idd dat je iets minder kans hebt op rimpelvorming.

 

xx BB
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
11 uur geleden zei Em.peters:

Voelen je borsten met een cohesie 2 nog wel natuurlijk?

 

Groetjes em

jazeker hoor, zelfs cohesive 3, waar de anatomische prohtesen van gemaakt zijn, voelen gewoon zacht aan :)
Als ze op tafel liggen bij een pc, is elke prothese stugger. Zit die in je lichaam en krijgt de warmte van je lichaam dus mee, dan wordt deze zachter. 
Is wel pas na een jaar dat ze op hun zachtst gaan komen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Em.peters:

Heeft iemand ervaring met cohesive borst implantaten ?

Hoe bedoel je?
Er zijn hier een heleboel meiden met mentor cohesive 1, maar ook heel veel met mentor cohesive 2.
Minstens zoveel meiden met mentor cohesive 3.. Maar wat wil je nu precies weten? En had je mijn bericht hierboven gelezen? (aangezien er geen reactie op kwam :) )

Misschien is het sowieso handiger om je even voor te stellen in een eigen voorsteltopic, zoals aangegeven staat in de pb 'welkom' die je kreeg bij registratie hier op het forum :35: 

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.