Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik ben 40 en 10 jaar geleden heb ik een borstvergroting gehad, waar ik echt dolblij mee was ondanks dat de operatie en de herstelperiode mij heel zwaar tegenvielen. Inmiddels ben ik 3 jaar ziek en voorlopig volledig afgekeurd. Diagnoses: Fibromyalgie, raynoud, Ferritine tekort, vit B12 tekort, en een aantal neurologische zaken zoals het altijd koud hebben, ik douche onder 43 graden, vergeetachtig, concentratiestoornissen ed.. Maw. ik moet worden overgebakken.

Door alle verhalen over siliconen heb ik gister een gesprek gehad bij een plastisch chirurg, hij verzekerde me dat er echt een miniscule kans was dat het van de protheses kon komen omdat ik de beste had ( ik heb geen PIP's)en het niet wetenschappelijk was bewezen dat dit problemen zou geven, maar als ik wil, kan ik een MRI krijgen waarvan hij overtuigd is dat er niets op te zien zal zijn en hij kan de prothese er ook uit halen en ik kon ook nieuwe protheses krijgen. Ik twijfel enorm, las er ook maar een mogelijkheid is dat mijn lichamelijk klachten iets zouden verbeteren ... ik heb ook nog eens 2 kinderen, die willen ook nog wel wat aan hun moeder hebben. Dan moeten ze eruit, maar ik heb ze ook weer niet zomaar laten plaatsen, ik was zo onzeker, ze zagen er zo raar uit...dus wat te doen, eruit of juist niet en bij eruit, dan nieuwe...pfff. ik word er gek van en aan mijn man heb ik in deze weinig, die heeft als eerste reactie zoiets van dat was toen allemaal wel heel veel gedoe, dus liever geen operatie, 1e reactie was dat ik moest doen wat voor mij het beste was. jaja...

Dus dames, heeft iemand hier ervaring mee en wie kan mij wat advies geven zodat ik een voor mij goede keuze kan maken? Alvast heel erg bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Jeetje dat valt allemaal niet mee, een MRI kan nooit kwaad en ook is het natuurlijk altijd verstandig om de protheses te vervangen, de ene pc zegt na 10 jaar en de andere na 15 jaar. Ik snap best dat je heel erg op ziet tegen het herstel, maar zo doorgaan lijkt me ook niet prettig.

Vit b12 tekort , ijzer tekort ,kunnen wel heel veel van je klachten veroorzaken, koud hebben, oververmoeid, concentratiestoornis etc zijn allemaal symptomen van vit b 12 tekort, en dit tekort gaat meestal samen met ijzer en foliumzuur tekort.

Ik heb dit zelf namelijk ook en ik word momenteel behandeld met vit b 12 injecties,nadat pillen niet werkten, ik weet niet of jij dit ook al hebt geprobeerd, maar het is zeker iets wat je aan kan kaarten bij je huisarts.

Weer even een bloedtest om dingen uit te sluiten.

Hoop dat je iets aan dit antwoord hebt

gr en sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Desert-RoseIk heb eerst een stootkuur met injecties gehad en nu om de 3 mnd, de waardes waren een maand geleden eindelijk goed, behalve dan de ferritine, er kan ook veel van de fibromyalgie komen hoor, iedereen denkt dat het reuma is, maar het is niet aan te tonen in het bloed en op foto's. En omdat ik inmiddels al zo lang aan het dokteren ben en er niet duidelijk een aanwijsbare oorzaak uitkomt zat ik aan de prothese te denken. Ik zit gewoon ontzettend te dubben of ik, als ik ze eruit laat halen weer nieuwe protheses zal laten zetten... ik had namelijk een tepel en dat was het wel zo'n beetje, 1 kant AA en 1 kant A, gezondheid gaat natuurlijk altijd voor hoe dan ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, dus de stootkuur heb je al gehad. Je zei ook dat je Raynaud hebt, nu las ik wel dat dat een voorbode van reuma kan zijn. zijn daar al testen voor gedaan??

En als je geen MRI wilt kan je altijd een echo laten maken, daar kunnen ze ook een hoop op zien.

Helemaal mee eens , gezondheid gaat voor alles, en ik snap je twijfel over nw protheses of niet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je het niet zo kunnen doen: eerst je implantaten eruit en vervolgens korte tijd afwachten of dit verschil maakt wat betreft je klachten. Indien je klachten minder worden, weet je genoeg. Verandert er niets, dan onderga je een nieuwe operatie met nieuwe implantaten. Ik lees hier af en toe iets over hydrogel implantaten in deze context. Deze zouden minder risicovol zijn? (correct me if I'm wrong)

Je moet dan dus wel twee keer onder het mes in dat geval maar ik denk dat je er zo het beste achter kunt komen, toch?

Succes en sterkte ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Er zijn veel vrouwen die ook klachten hadden, waarbij de klachten verdwenen naar een wissel met hydrogel protheses! Er staan er een paar hier op het forum, maar ook op klachten silleconen site of iets, als je dat googeled dan kom je er wel!

Als je op google op 'hydrogel prothese' zoekt krijg je wat meer informatie over die protheses zelf + een aantal studies.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-2-2014 om 21:13 zei Desert-Rose:

Wil je echt voor safe gaan dan zou de optie die Mangata geeft er 1 zijn, maar dat is natuurlijk een beslissing die je niet zomaar neemt, en als je besluit tot later weer nw protheses te nemen is het wel 2 keer genezen. en het lijkt me ook zeer heftig om terug te gaan naar voor situatie, zoals je zelf ook al zegt, je hebt ze niet zomaar genomen.

Het is jammer dat je er met je man niet goed over kan praten, zou een stuk schelen

dit is een goede link over de monobloc hydrogel protheses,

http://www.monobloc-borstvergroting.nl/

en misschien dat je pc je daar ook meer info over kan geven. Ik zou zeker weer een gesprek aanvragen bij hem, want hij is toch wel de aangewezen persoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super, dat iedereen zo meedenkt... Ik heb in ieder geval de beslissing genomen om ze eruit te laten halen, al zou het mij 1% in pijn en energie schelen, dan is het dat al waard, maar ik ben er nog niet uit, of ik iets terug laat plaatsen of helemaal niets, bij niets is het gevolg, dat ik plat ben met tepel en littekens... 25 maart kan ik pas weer bij de pc terecht, hij heeft eerst vakantie.

Mijn man draait gelukkig wat om en we kunnen er wel wat beter over praten.

2 operaties ga ik echt niet doen, ten eerste omdat mijn lijf al meer tijd nodig heeft om te herstellen, ten 2e ik heb 2 kleine kinderen die het er al heel moeilijk mee gaan hebben als ik een tijdje uit de running ben en ten 3e financieel gezien.

Ik heb ook iets gelezen over buikvet wat kan worden geplaatst in de borsten, dat zou 2 vliegen in 1 klap zijn hahaha, maar dat zal wel weer te mooi zijn om waar te zijn.

Ik ga verder zoeken op het net, met al jullie tips en suggesties in het achterhoofd. Ik heb nog een maand de tijd om goed te overdenken wat ik wel en niet wil.

Uiteraard zijn alle suggesties, tips, opmerkingen en zeker ervaringen welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook tien jaar siliconen gehad en gisteren door Dr. Visser laten vervangen voor hydrogel. Tot mijn verbazing waren mijn protheses behoorlijk aan het zweten en heeft ze vooral mijn rechter borst helemaal schoon moeten maken.

Ik ben super blij dat ze eruit zijn.

Nu nog herstellen!

Liefs

Tjade

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid,

Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen bij je keuze, en waarschijnlijk word alles duidelijker als je weer je gesprek met pc hebt gehad, en wat fijn dat je man aan het bijdraaien is( is toch je grootste steun)

Buikvet gebruiken is idd een optie, maar ik hoor heel vaak dat deze methode ook weer onderhevig is aan afvallen en aankomen

Er is vreselijk veel te vinden op internet en youtube.

En wat je zegt financieel is het een behoorlijk kosten plaatje,en als ik jou was zou ik zeker aan je pc vragen of hij geen aanvraag bij je zorgverzekering kan doen ( heel vaak word in ieder geval het verwijderen wel vergoed) en dan zou je ( als je besluit tot nw protheses) alleen deze hoeven te betalen, maar je pc kan je daar alles over vertellen

good luck

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc zei dat hij het op een borstverkleining kon gooien als ik andere protheses wilde en dan wordt het volledig vergoed, dus dat is echt meedenken, maar daar overrompelde hij me eigenlijk mee omdat ik meer wilde weten of mijn klachten van de protheses zouden kunnen komen.

In principe hoeven ze niet te worden vervangen als je geen klachten hebt, maar een MRI , echo is na 10/15 jaar geen overbodige luxe. Ik heb zoveel klachten waarvan geen duidelijke oorzaak is, dat ik ervoor kies om ze eruit te laten halen, ik ben pas 40 en nu al volledig ( voorlopig) afgekeurd. Ik wil nog veel te veel doen. Het is niet te zeggen dat het van de protheses komt, maar ik grijp inmiddels alles aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Desert-Rose 25 maart heb ik weer afspraak met de pc, dan maar verder overleggen. De zomervakantie was al geboekt en ik wil wel gewoon de zee in kunnen, dus of het voor de zomer gebeurt weet ik nog niet, ik neem aan dat er ongeveer 3 mnd nodig zijn om alles echt goed te laten genezen en anders na de zomer.

Er is ergens ook wel een last van me afgevallen nu ik deze beslissing heb genomen, alhoewel ik het ook eng vind hoor, nu weet ik wat ik heb en wat krijg ik terug ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga voor je duimen de 25e. zal spannend maar ook best stress zijn.

zou dan idd eerst lekker genieten van je vakantie en daarna de operatie.

precies als je eenmaal de beslissing hebt genomen krijg je een soort rust over je, en aan de andere kant, ja hoe gaat het worden.wat kan ik verwachten.

en dan weer wennen aan de maat, ik hoop zo voor je dat je je daarna dan weer beter gaat voelen, dat je gezondheid weer vooruit gaat

ik blijf je even volgen hier hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.