Ga naar inhoud

Subfasciale plaatsing?


Aanbevolen berichten

Hoi meiden!

Ik heb ongeveer 4 maanden terug een borstvergroting gehad, en toen heeft dr Marc Nelissen gekozen bij de intake voor dual-plane plaatsing. Later op mijn borstvergroting paspoort pasje zag ik dat er bij plaatsing SF stond. Dit schijnt subfasciaal te betekenen en houdt in;

Subfasciaal (SF) betekent dat de prothese is geplaatst onder de spierfascia, dat is een stevig vlies dat de spier omhuld. De protheses zitten tussen de spier en de spierfascia, ook wel spierblad of spiervlies genaamd.

Mij is verteld dat dit voor de spier betekent, maar ik vind het nog een beetje vaag. Weet een van jullie of dit ook echt klopt of wat dit is?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is voor de spier!

Bij subfasciale plaatsing plaatsen ze het implantaat tussen de spier en een soort weefsel wat er overheen ligt en wat ze dan van de spier af los maken. Je hebt ze dus voor de spier met een soort 'beschermlaagje' eroverheen nog haha, ik heb hier ook eens een topic over geopend. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had even een mailtje gestuurd en dit was het antwoord;

Dat is voor de spier. Maar onder het spiervlies. In normale omstandigheden plakt dit vlies op de spier vast.

Tijdens de operatie wordt dit vlies losgemaakt en wordt de prothese er gedeeltelijk onderin geschoven.

:)

Weet iemand ook de voor- en nadelen van voor de spier? Dat vind ik nog niet zo duidelijk en ben ik wel benieuwd naar!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.