Ga naar inhoud

Speciaal herstelprogramma na Dual Plane


Betty-Boopp

Aanbevolen berichten

Hallo ik ga voor een borstvergroting met dual plane techniek. Maar nu las ik dat Velthuis kliniek een speciaal ontwikkel herstelprogramma heeft, ontwikkeld door Dr. Laura Moojen - Zaal. Nu was ik nieuwsgierig of dat deze techniek ook toegepast wordt door andere fysiotherapeuten of alleen door de fysiotherapeuten van het Velthuis kliniek? Ik wordt namelijk niet geopereerd door Velthuis kliniek, maar het herstelprogramma spreekt me wel aan en dit i.v.m een kleintje van 6 maandjes dus zou het fijn vinden als het herstel wat voorspoediger verloopt :68::D

Graag hoor ik jullie ervaring!

Liefs xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat we hier het hele herstelprogramma uit de doeken doen, maar je krijgt zowel voor de operatie als erna diverse oefeningen mee die je herstel verspoedigen. Natuurlijk moet je wel 6 weken rustig aan doen, maar ik heb in ieder geval nauwelijks last gehad van pijn en ongemakken. Ben na 1,5 week weer gaan werken (kantoorbaan) en dat ging prima. Heb ook een kleintje van 1,5 jr. Heb haar zo min mogelijk geprobeerd te tillen en dat lukte eigenlijk goed. Kan niet zeggen of het heel anders zou zijn geweest zonder het herstelplan omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb, maar vond het wel erg fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Ik heb geen herstelplan gehad, maar mijn herstel ging zeer voorspoedig.. Ik heb geen pijn gehad.. Ben wel pas na 7 weken weer gaan werken, maar had het idee dat ik al veel sneller weer aan de slag kon, maar ik heb lichamelijk zwaar werk dus dat mocht gewoon niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat we hier het hele herstelprogramma uit de doeken doen, maar je krijgt zowel voor de operatie als erna diverse oefeningen mee die je herstel verspoedigen. Natuurlijk moet je wel 6 weken rustig aan doen, maar ik heb in ieder geval nauwelijks last gehad van pijn en ongemakken. Ben na 1,5 week weer gaan werken (kantoorbaan) en dat ging prima. Heb ook een kleintje van 1,5 jr. Heb haar zo min mogelijk geprobeerd te tillen en dat lukte eigenlijk goed. Kan niet zeggen of het heel anders zou zijn geweest zonder het herstelplan omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb, maar vond het wel erg fijn.

Het hele programma hoeft ook niet maar mss wat kleine tips die ze je geven ? Ben echt nieuwsgierig haha :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook bij velthuiskliniek geweest, maar niet voot het herstelprogramma gekozen. Dit bestaat uit een aantal oefeningen die je met de fysiotherapeut leert en dan thuis moet doen. Heb er wel wat afbeeldingen van op Google gevonden dus dat is Miss wat om te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben door Laura Moojen-zaal geopereerd zo'n 4 weken geleden. Vooraf doe je oefeningen om je borstspier op te rekken (begin je 2 weken van te voren mee). Dit zodat de spier zo ver als mogelijk opgerekt is zodat je na de operatie minder pijn hebt. Of dit zo is weet ik natuurlijk niet want kan het niet vergelijken, maar het is mij erg meegevallen! Na 4 dagen slikte ik al geen medicatie meer. Na je operatie krijg je de eerste week kleine, korte oefeningen die je om het uur moet doen zodat je niet 'stijf' wordt en sneller minder pijn hebt. Naar mijn idee heeft dit super geholpen! Dan na 2 weken PO kun je weer de spier rekken. Na 4 weken ook boven schouderhoogte spier oprekken en de borst trainen met gewichtjes van 1 kg. (dit dan opbouwen naar meer voor als je na 6 weken weer volop wilt trainen in de sportschool). Ze werken samen met een fysio uit Utrecht en tijdens je controles spreek je die ook gelijk. Dit kost bovenop de prijs van 4600 euro voor de BV ook nog eens 140 euro bij elkaar! Maargoed als je een aanvullende verzekering hebt wordt dit gedekt door de verzekeraar. Ik ben erg blij ermee in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben door Laura Moojen-zaal geopereerd zo'n 4 weken geleden. Vooraf doe je oefeningen om je borstspier op te rekken (begin je 2 weken van te voren mee). Dit zodat de spier zo ver als mogelijk opgerekt is zodat je na de operatie minder pijn hebt. Of dit zo is weet ik natuurlijk niet want kan het niet vergelijken, maar het is mij erg meegevallen! Na 4 dagen slikte ik al geen medicatie meer. Na je operatie krijg je de eerste week kleine, korte oefeningen die je om het uur moet doen zodat je niet 'stijf' wordt en sneller minder pijn hebt. Naar mijn idee heeft dit super geholpen! Dan na 2 weken PO kun je weer de spier rekken. Na 4 weken ook boven schouderhoogte spier oprekken en de borst trainen met gewichtjes van 1 kg. (dit dan opbouwen naar meer voor als je na 6 weken weer volop wilt trainen in de sportschool). Ze werken samen met een fysio uit Utrecht en tijdens je controles spreek je die ook gelijk. Dit kost bovenop de prijs van 4600 euro voor de BV ook nog eens 140 euro bij elkaar! Maargoed als je een aanvullende verzekering hebt wordt dit gedekt door de verzekeraar. Ik ben erg blij ermee in ieder geval!

Ik doe aan fanatiek fitness, zit in een team voor bikini figure dus train ook borst. Dus denk dat mijn borst spier goed opgerekt is hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje je borstspier uitrekken dan ? Zodat je schoudebladen naar elkaar toe bewegen toch ? Of heb ik dit verkeerd begrepen ?

als je je ellebogen naar elkaar toe brengt gaan je schouderbladen ook gelijk mee slimbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook deze operatie gedaan. T zijn niet hele bijzondere oefeningen, maar ze helpen me wel om de spanning in de borsten kwijt te raken.

De fysio wordt door m'n zorgverzekering vergoed, daar heb ik geen omkijken naar.

Vond t wel spannend om direct uit narcose de eerste oefeningen te gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.