Jump to content

Na de BV

Guest ikke81

Recommended Posts

Hoi Allemaal,

Ik vraag me eigenlijk een beetje af wat nu precies de bedoeling is van je rustig houden na de bv.

Ik lig al sinds dag 1 in een waterbed, wat mij gewoon heel veel extra kracht kost om rechtop te komen, kracht die ik dus op de borst zet....is dit slecht?

Ik ben zo bang voor complicaties, maar weet ook nu niet precies hoe en wat. Ook mbt kapselcontractie, ik zie staan dat antibiotica daar wel belangrijk in is, maar deze ben ik eigenlijk gestopt na de tweede dag PO op aanraden van de PC omdat ik er zo ziek van werd.

Ik vind het zo lastig allemaal....

heee meid ik lees je topic even mee.

ik ben nu dag 5 po en ik vind het ool best moeilijk om "rustig aan te doen'

ik merk ook dat ik inmiddels meer kan.

zelf eten maken, douchen, wandelen, etc. . is dit ook erg om dat dan te doen?

ik wil ook geen complicaties. .. dus vroeg me ook af wat rust houden precies inhoud....

liefs

Hier 13 dgn po en voel me eigenlijk super! Heb een weekje hulp gehad in huis.

Moest de eerste 2 dgn gewoon in bed blijven en daarna weer wat in beweging komen.

Gister weer autogereden en ik mag de kids (15kg) alweer tillen, echt heel fijn!! Dat tillen doe ik echt alleen als het nodig is hoor, wil niks forceren ondanks toestemming van mijn pc. Ze klimmen zelf op de bank of tafel, zodat ik ze daar kan verschonen!

Enigste wat ik niet mag is mijn armen boven mijn hoofd doen, in bad en zwemmen.

Zo kan ik nog wel een paar borstvergrotingen doen :P

Maar er is wel een verschil.....Jij hebt ze voor de spier, wij erachter!

Voor mij was het iig niet zo makkelijk als jij beschrijft, hihihihi. Wel super voor jou natuurlijk!!

Waar ik me vooral zorgen om maak is om de druk die ik zet om van het waterbed in zit-stand te komen.

Antibiotica is tegen eventuele ontstekingen, niet tegen overmatig kapselvorming.

Miss lukt t om beter uit je bed te komen als je zoveel mogelijk naar t randje van je bed schuift en je benen overboord doet?

Probeer je buikspieren te gebruiken bij t rechtkomen.

De druk die je voelt kan niet veel kwaad maar is vooral een rotgevoel.

Heb je geen advies van je pc gehad mbt wat je wel en niet mag doen?

Ik mocht 6 weken niet zwaar tillen, niet m'n armen boven m'n hoofd of m'n ellebogen ver van m'n lichaam af laten komen.

Suuster, heb jij al eens proberen te schuiven in een ongestabiliseerd waterbed :D

Hahahaha. Nu is mijn mama er nog, maar deze wil graag weer thuis gaan slapen, dus dat betekend dat ik de nachten alleen ben.

Buikspieren probeer ik, maar hoe dan ook moet ik ook druk op mijn borst zetten. Andere optie is dat ik met mijn mama mee naar haar huis ga en in een gewoon bed ga liggen, maar als je waterbed bent gewend en je moet dan op een hard matras en zeker als je ook nog alleen maar op je rug mag liggen...hmmmm niet echt een fijn vooruitzicht!

O en ik heb op internet wel degelijk gelezen dat overmatig kapselvorming kan ontstaan door bacterien en daar krijg je die antibiotica voor.

Yep ik heb ook moeten schuiven op m'n waterbed, t ging niet snel en t was niet charmant maar t was prettiger dan zo overeind moeten komen ;-)

Ik lees in dit stukje dat antibiotica juist nauwelijks invloed heeft op kapselvorming.

Het ontstaan van kapselvorming

De rol van bacteriën

‘Ondanks dat er altijd een kapsel om een implantaat gevormd wordt door bindweefsel producerende cellen, kunnen bacteriën de boosdoeners zijn van extra dikke en stugge kapsels. Deze bacteriën kunnen op verschillende manieren in de bloedbaan terecht komen en vast gaan zitten in gebieden waar een slechte doorbloeding is, bijvoorbeeld rond het implantaat. In een kapsel zitten weinig bloedvaten. Als je antibiotica neemt tegen de bacterievorming, komt dit medicijn wel in de bloedbaan terecht, maar weer niet voldoende in het toch al slecht doorbloede gebied rond het implantaat. Hierdoor kunnen bacteriën ongestoord te werk gaan.’

Ik zie nu pas dat je ook bij Plovier bent geweest, als t goed is heb je papieren gehad met richtlijnen van wat je wel en niet mag doen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.