Ga naar inhoud

Betty-Boopp : 11 maart 2014 : Dr. Straten : UCCZ Dekkerswald


Aanbevolen berichten

Ik heb alleen pijn in de ochtend, en de nacht als ik wakker wordt, en sinds vanmiddag in mn rechterschouder :(

Ben even ver als jou, die nachten wordt ik ook best zat, wordt 3x wakker en bij opstaan doet mn linkerborst zeer :( als ik wil rekken, met mn armen omlaag trilt mn hele lijf incl mn borsten :o

morgen controle dus ben benieuwd.

Die pijn in mn schouder is denk ik van autorijden, das best wel mee inspannend

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 93
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik ehb precies hetzelfde en soms heb ik zelfs dat het heel schrijnend van binnen voelt en dan met name alleen links. Ik moet as. maandag voor consult (pleisters eraf) en ga het dan ook gelijk met hem bespreken. Ik laat het je weten! Mocht jij het eerder weten, laat je het mij dan ook weten? ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, ik weet niet precies wat voor een pijn jij bedoelt, maar ik heb ook nog wel constant pijntjes hoor. Vooral bij bewegingen een soort spierpijn. Ik heb dit vooral vlakbij mijn oksels op een of andere manier. Daarnaast heb ik soms een raar gevoel in mijn rechterborst, een soort rillingen ofzo, lijkt net alsof ik de implantaat dan voel bewegen. Het lijkt dan alsof er iets kouds onder mijn huid beweegt. Dit is vooral bij bewegingen dat ik dat heb. Overigens maak ik mij daar ook best druk om en ben ik bang dat ik kapselvorming krijg. Maar ik weet niet wat jij precies bedoelt met pijnlijk?

Volgens mij is dit allemaal volkomen normaal, van binnen is het nog allemaal aan het genezen. En over die pijn aan je wonden: ik heb er gaasjes tegenaan zitten, jij niet? Dat helpt wel vind ik!

Denk niet dat je moet verwachten dat je helemaal níets meer voelt ofzo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, ik weet niet precies wat voor een pijn jij bedoelt, maar ik heb ook nog wel constant pijntjes hoor. Vooral bij bewegingen een soort spierpijn. Ik heb dit vooral vlakbij mijn oksels op een of andere manier. Daarnaast heb ik soms een raar gevoel in mijn rechterborst, een soort rillingen ofzo, lijkt net alsof ik de implantaat dan voel bewegen. Het lijkt dan alsof er iets kouds onder mijn huid beweegt. Dit is vooral bij bewegingen dat ik dat heb. Overigens maak ik mij daar ook best druk om en ben ik bang dat ik kapselvorming krijg. Maar ik weet niet wat jij precies bedoelt met pijnlijk?

Volgens mij is dit allemaal volkomen normaal, van binnen is het nog allemaal aan het genezen. En over die pijn aan je wonden: ik heb er gaasjes tegenaan zitten, jij niet? Dat helpt wel vind ik!

ja ik ook bij mn oksels! Heb dezelfde pijntjes, zal idd normaal zijn maja paar weken nog dan gaat dat langzaam over

Denk niet dat je moet verwachten dat je helemaal níets meer voelt ofzo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat even weten hoe je controle is gegaan morgen. Ik voel me soms echt niet lekker, kan ook zijn dat er een griepje zit te broeien hoor ;-)

Ik heb alleen pijn in de ochtend, en de nacht als ik wakker wordt, en sinds vanmiddag in mn rechterschouder :(

Ben even ver als jou, die nachten wordt ik ook best zat, wordt 3x wakker en bij opstaan doet mn linkerborst zeer :( als ik wil rekken, met mn armen omlaag trilt mn hele lijf incl mn borsten :o

morgen controle dus ben benieuwd.

Die pijn in mn schouder is denk ik van autorijden, das best wel mee inspannend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken jou pijn, ik heb ook meer last van links toevallig. Fijn dat je maandag moet. Als ik me morgen nog zo voel dan ga ik even bellen. Als ik wat weet dan laat ik het weten en anders hoor ik van jou maandag hoe je controle was ;-) xxx

Ik ehb precies hetzelfde en soms heb ik zelfs dat het heel schrijnend van binnen voelt en dan met name alleen links. Ik moet as. maandag voor consult (pleisters eraf) en ga het dan ook gelijk met hem bespreken. Ik laat het je weten! Mocht jij het eerder weten, laat je het mij dan ook weten? ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had in het begin dat ik wel eens het gevoel had dat de prothese bewoog, daar heb ik over gebeld en dat bleek heel normaal te zijn, want je lichaam moet zich gaan vormen naar de prothese. Kapselvorming hebben we allemaal, lees hieronder:

Kapselvorming is op zichzelf een normaal verschijnsel na een borstvergroting met protheses. Maar in sommige gevallen treedt overmatige kapselvorming op. Hieronder kunt u meer informatie lezen over kapselvorming.

Wat is kapselvorming?

De protheses worden door het lichaam als lichaamsvreemd materiaal gezien. Na het inbrengen van de prothese wordt deze daarom omringd door een vliesdun laagje littekenachtig bindweefsel dat door het lichaam wordt aangemaakt. Dit wordt het kapsel genoemd. Dit is een natuurlijke reactie van het lichaam.

Kapselvorming na een borstvergroting is nuttig en heeft een functie

De kapselvorming zorgt er voor dat de prothese goed gaat hechten aan het omringende weefsel zodat deze daarna niet meer kan uitzakken, draaien of anderszins kan verplaatsen.

Het inkapselen van de prothese vindt plaats gedurende ongeveer zes weken na de borstvergroting. Als tijdens deze inkapselingfase de weefsels rondom de prothese te veel bewegen ten opzichte van de prothese kan de gewenste inkapseling niet (goed) plaatsvinden. De prothese kan dan gaan verplaatsen.

Daarom is het van groot belang om de eerste zes weken de borstspier te ontzien en sporten, stofzuigen en strijken etc. te vermijden. Bij sterk geruwde protheses kan de benodigde inkapselingfase slechts enkele weken bedragen en kunnen deze activiteiten derhalve sneller hervat worden.

Ik zou me hier dus absoluut nog geen zorgen om maken wijfie. Verder heb ik last van schrijnende pijntjes, maar niet zo erg dat ik plat lig ofzo. Het zijn meer zenuwpijnen rondom me tepel, maar dat is ook niet raar want er zijn natuurlijk ook zenuwen doorgesneden en heb wondpijn, maar heb al korstjes erop zitten en daar zit me bh tegen aan dus ben de hele dag bezig met me bh naar beneden trekken hahaha. Me borsten zelf doen niet zeer meer. Mijn man stootte gister er per ongeluk tegenaan en deed geen zeer. Maar met opstarten en als ik sachets wakker word dan doen ze wel pijn, zijn dan hartstikke stijf en pijnlijk.

Hoe gaat het met werken?

Xxxx

Hey, ik weet niet precies wat voor een pijn jij bedoelt, maar ik heb ook nog wel constant pijntjes hoor. Vooral bij bewegingen een soort spierpijn. Ik heb dit vooral vlakbij mijn oksels op een of andere manier. Daarnaast heb ik soms een raar gevoel in mijn rechterborst, een soort rillingen ofzo, lijkt net alsof ik de implantaat dan voel bewegen. Het lijkt dan alsof er iets kouds onder mijn huid beweegt. Dit is vooral bij bewegingen dat ik dat heb. Overigens maak ik mij daar ook best druk om en ben ik bang dat ik kapselvorming krijg. Maar ik weet niet wat jij precies bedoelt met pijnlijk?

Volgens mij is dit allemaal volkomen normaal, van binnen is het nog allemaal aan het genezen. En over die pijn aan je wonden: ik heb er gaasjes tegenaan zitten, jij niet? Dat helpt wel vind ik!

Denk niet dat je moet verwachten dat je helemaal níets meer voelt ofzo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Betty-Boopp, ik laat het je gelijk weten :-). Hoe voel je je vandaag?

@Diaan1980, Succes vandaag op consult! :-)

@Mangata, waarom ben je bang dat je kapselvorming krijgt?

Hebben jullie trouwens ook last van nachtzweten? Pff sinds twee dagen zweet ik snachts in ene. Of zal dat het vocht misschien zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Betty-Boopp, ik laat het je gelijk weten :-). Hoe voel je je vandaag?

@Diaan1980, Succes vandaag op consult! :-)

@Mangata, waarom ben je bang dat je kapselvorming krijgt?

Hebben jullie trouwens ook last van nachtzweten? Pff sinds twee dagen zweet ik snachts in ene. Of zal dat het vocht misschien zijn?

Ja kapselvorming krijg je dan idd sowieso maar ik ben bang voor overmatige kapselvorming en dat ik weer onder het mes moet. Dit is echt helemaal nergens op gebaseerd haha, maar ik weet niet of ik dat krijg en dat maakt mij onzeker. Daarnaast heb ik de neiging om toch veel met mijn armen te doen en ze veel omhoog te doen. Het doet geen pijn en vaak gaat dat dus automatisch. Dan ben ik bang dat mijn implantaten teveel bewegen en daardoor overmatige kapselvorming krijg. Daarnaast zijn mijn borsten ook nog erg hard, het voelt nu nog helemaal niet 'eigen' en soms meer als twee harde ballen op mijn lijf..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had in het begin dat ik wel eens het gevoel had dat de prothese bewoog, daar heb ik over gebeld en dat bleek heel normaal te zijn, want je lichaam moet zich gaan vormen naar de prothese. Kapselvorming hebben we allemaal, lees hieronder:

Ik zou me hier dus absoluut nog geen zorgen om maken wijfie. Verder heb ik last van schrijnende pijntjes, maar niet zo erg dat ik plat lig ofzo. Het zijn meer zenuwpijnen rondom me tepel, maar dat is ook niet raar want er zijn natuurlijk ook zenuwen doorgesneden en heb wondpijn, maar heb al korstjes erop zitten en daar zit me bh tegen aan dus ben de hele dag bezig met me bh naar beneden trekken hahaha. Me borsten zelf doen niet zeer meer. Mijn man stootte gister er per ongeluk tegenaan en deed geen zeer. Maar met opstarten en als ik sachets wakker word dan doen ze wel pijn, zijn dan hartstikke stijf en pijnlijk.

Hoe gaat het met werken?

Xxxx

Hey meis, 's ochtends heb ik dat ook, best wel stijf! Wordt wel steeds minder bij mij. Ik voel eigenlijk niet erg veel meer en ik ga ook echt vaker hoog met m'n armen, dat gaat iedere keer zo automatisch! En die schrijnende pijntjes, herken ik ook wel hoor. Had ik toevallig net nog, een paar steekjes bij mijn tepels in de buurt.

Werken gaat goed, vandaag wel ff een onzekere dag, zat zo naar wat foto's te kijken van vanmorgen en toen leek het wel erg klein. Ze voelen ook nog best hard. Moest eigenlijk de borstband maar die heb ik vandaag dus niet aan gedaan op het werk. Ik heb echt geen kleren die de band bedekken en wil absoluut niet dat iemand v/h werk het ziet.. Vind ze ook niet super hoog zitten. Als ik straks thuis kom doe ik 'm wel weer meteen om.

Hopelijk voel jij je weer wat beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super fijn dat het werken goed gaat. Dat geeft toch niet, dan draag je m toch alleen thuis of wanneer je vrij bent meis. Het versnelt het proces alleen, je borsten zakken natuurlijk ook. Hier soms ook onzekere momentjes hoor maar dat hoort erbij. De pijn gaat vandaag wel, heb zelf thuis even op mijn fitness fiets gezeten 30 min cardio gedaan. Heb ups and downs, nog even en dan zijn we 3 weken, yeahhhh bijna op de helft.

Xxxxx

Hey meis, 's ochtends heb ik dat ook, best wel stijf! Wordt wel steeds minder bij mij. Ik voel eigenlijk niet erg veel meer en ik ga ook echt vaker hoog met m'n armen, dat gaat iedere keer zo automatisch! En die schrijnende pijntjes, herken ik ook wel hoor. Had ik toevallig net nog, een paar steekjes bij mijn tepels in de buurt.

Werken gaat goed, vandaag wel ff een onzekere dag, zat zo naar wat foto's te kijken van vanmorgen en toen leek het wel erg klein. Ze voelen ook nog best hard. Moest eigenlijk de borstband maar die heb ik vandaag dus niet aan gedaan op het werk. Ik heb echt geen kleren die de band bedekken en wil absoluut niet dat iemand v/h werk het ziet.. Vind ze ook niet super hoog zitten. Als ik straks thuis kom doe ik 'm wel weer meteen om.

Hopelijk voel jij je weer wat beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Super fijn dat het werken goed gaat. Dat geeft toch niet, dan draag je m toch alleen thuis of wanneer je vrij bent meis. Het versnelt het proces alleen, je borsten zakken natuurlijk ook. Hier soms ook onzekere momentjes hoor maar dat hoort erbij. De pijn gaat vandaag wel, heb zelf thuis even op mijn fitness fiets gezeten 30 min cardio gedaan. Heb ups and downs, nog even en dan zijn we 3 weken, yeahhhh bijna op de helft.

Xxxxx

Misschien doe je wel te veel waardoor je pijn hebt.. Je bent 3 weken po en dan al 30 min cardio?? ik denk niet dat dat heel verstandig hoor!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe juist heel weinig, til niks en kijk veel series. Moet zeggen dat het nu wel gaat. Het is een ligfiets die ik heb dus kan praktisch slapend fietsen, hoef ook me armen niet te bewegen ;-)

Misschien doe je wel te veel waardoor je pijn hebt.. Je bent 3 weken po en dan al 30 min cardio?? ik denk niet dat dat heel verstandig hoor!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Ik heb het voor de zekerheid even nagevraagd en mag cardio doen, hoef op deze fiets niet mijn armen of bovenlichaam te bewegen ;-)

Ik zag je al bijna zitten op zo'n spinning fiets zeg maar waarbij je juist op je armen leunt, dus vandaar haha.. Maar goed dat je het nagevraagd hebt...

Wel lekker trouwens een ligfiets haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snapte je, had beter direct even erbij kunnen zetten dat het een ligfiets was hihi. Hij is echt heerlijk, kom sochtends mijn bed uit en kan slapend door fietsen hahahaha

Ik zag je al bijna zitten op zo'n spinning fiets zeg maar waarbij je juist op je armen leunt, dus vandaar haha.. Maar goed dat je het nagevraagd hebt...

Wel lekker trouwens een ligfiets haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Ik snapte je, had beter direct even erbij kunnen zetten dat het een ligfiets was hihi. Hij is echt heerlijk, kom sochtends mijn bed uit en kan slapend door fietsen hahahaha

Ik heb een hekel aan fietsen, misschien is zo'n fiets dan wel een optie voor me :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Ik heb de hele dag door zo schrijndende zenuwpijn idd. Heel vervelend, raak er soms geïrriteerd van. Eigenlijk vergeten met Frans te bespreken op consult. Moet 17 april weer dus kijk het even aan, of ik bel volgende week even naar de kliniek

Hee Betty-Boopp, zojuist terug van consult. Pleistertjes eraf :-) en heb de fijne borstband gekregen voor 4 weekjes. Naja als ze daardoor goed zakken, dan maar ff 4 weken er aan geloven ;-).

Ik heb gelijk nog even aan hem gevraagd wat die pijn nou precies is (schrijnende zenuwpijn rondom de tepel/ zijkanten van de tepel), wat ik dan aan mijn linker borst heb. Hij zegt dat dit komt, omdat de borstspier als het ware aan de bovenkant van je borst zit, tot aan je tepel. Hieronder zit natuurlijk de prothese en deze kan schuiven, waardoor je die schrijnende zenuwpijn kan krijgen. Hij zegt dat dit er echt bijhoort en dat dit op den duur over moet gaan. Lichaam moet herstellen. Klonk in mijn oren wel geloofwaardig ;-).

Hoe is het met jouw pijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meis hier gaat het met de dag beter. Pijn is stuk minder, nog wel last van wat raar zenuwen gevoel idd bij de tepels en eromheen, vooral als ik koude rillingen krijg. Het lijkt idd wel een logisch verhaal. Ik draag die borstband ook, dag en nacht. Het went, vind het nu zelfs raar als ie af is hahahaha

Hee Betty-Boopp, zojuist terug van consult. Pleistertjes eraf :-) en heb de fijne borstband gekregen voor 4 weekjes. Naja als ze daardoor goed zakken, dan maar ff 4 weken er aan geloven ;-).

Ik heb gelijk nog even aan hem gevraagd wat die pijn nou precies is (schrijnende zenuwpijn rondom de tepel/ zijkanten van de tepel), wat ik dan aan mijn linker borst heb. Hij zegt dat dit komt, omdat de borstspier als het ware aan de bovenkant van je borst zit, tot aan je tepel. Hieronder zit natuurlijk de prothese en deze kan schuiven, waardoor je die schrijnende zenuwpijn kan krijgen. Hij zegt dat dit er echt bijhoort en dat dit op den duur over moet gaan. Lichaam moet herstellen. Klonk in mijn oren wel geloofwaardig ;-).

Hoe is het met jouw pijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.