Ga naar inhoud

6 weken niet tillen


Bon1986

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Ik dacht ik ga nu toch maar een forum bericht beginnen.

Want ik twijfel nu wel enorm erg.

Ik lees hier op het forum dat je 6 weken niet mag tillen, eigenlijk nergens echt gelezen dat het eerder mag.

Maar ik heb bij me pc aangegeven dat ik 2 weken hulp in huis heb om mijn dochtertjes te verzorgen enzo, maar dat ik daarna geen hulp meer in huis heb.

Mijn oudste dochtertje is 18 kilo en zwaar gehandicapt. dus als ik haar in de rolstoel moet tillen, kan dat niet met de tillift die ik heb. Dus moet ik haar zelf wel tillen.

Maar ik had dat dus uitgelegd aan mijn pc, en die zei eigenlijk al voor mijn bv dat ik mijn jongste dochtertje van 15 maanden wel al mag tillen na 2 weken.
Met de controle gevraagd voor mijn oudste dochtertje, en toen zei die dat ik haar ook mocht tillen. Niet te vaak natuurlijk.

Maar nou is mijn vraag dus, hebben jullie pc's allemaal gezegd dat je 6 weken niet mag tillen of hebben jullie dat gewoon aangenomen omdat het op het forum staat?

Want ik dacht namelijk ook door het forum dat je 6 weken op je rug moest slapen. Nou had ik dat gevraagd aan mijn pc. en die zei je mag ook op je zij liggen hoor, anders krijg je zo nog rugklachten.

Of wat ik hier ook lees over je haar wassen, ik doe dat ook al zelf.

Ik ben de 30ste geopereerd, en ik was dus al zelf me haren en til ook soms mijn dochtertje in haar rolstoel.

Mijn jongste dochtertje uit bed en til haar op haar commode.

Maar door dus op het forum al die dingen te lezen, ben ik nu enorm bang dat ik wat engs kan krijgen. Dat ik mijn borsten nu voor mezelf gewoon verpest.

Maar aan de andere kant. een pc zal dat toch niet zomaar zeggen.

Sorry een beetje een warrig verhaal volgens mij.

Liefs Bon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil dit ook graag ff volgen!

Nu 9 dgn PO, maar doe al heel veel zelf. Brood smeren, eten maken, vaatwasser in/uit ruimen, speelgoed opruimen, wasje vouwen en in/uit wasmachine halen.

Het enigste wat ik nog niet doe is de kids tillen (15 kg+).

Ik moet aandag op controle, dus ga dan vragen hoe en wat ik er mee aan moet :)

Slaap sinds afgelopen nacht weer op mijn zij en dat voelt gelukkig goed!

Maar ben wel bang dat ik al teveel doe, juist omdat ik me heel goed voel :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt, jij ook Nio dus :D

Nou ik moet zeggen dat ik heel veel baat heb en al heb gehad bij dit forum!

Er zijn zoveel dingen die me super goed geholpen hebben hier!

Maaaaar, er wordt ook altijd gezegd: Vraag/luister naar je eigen PC!

En ik vind ook dat je dat het beste kunt doen.

Ik laat het je weten ok? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat het soms heel verwarrend is en ook niet iedere pc heeft hetzelfde advies.

Het advies wat je krijgt heeft ook weer te maken met hoe de prothese is geplaatst. Het niet meer mogen tillen dan 2 kilo is voor meiden die hun protheses achter de spier hebben. Ik heb ze voor de spier en mocht wel meer tillen, maar natuurlijk wel in mate. Als jij iedere dag je dochter moet tillen van 18 kilo en je heb ze achter de spier dan lijkt me dat toch een zware belasting, maar het is belangrijk dat je het advies opvolgt van je eigen pc.

Op je rug slapen hoeft echt geen 6 weken lang. Sommige artsen adviseren om niet gelijk op je zij te gaan liggen. Nu had ik dat niet gekund en kon alleen maar om mijn rug liggen of een heel klein beetje gedraaid.

Ik mocht ook gewoon zelf mijn haren wassen, maar mocht alleen niet mijn armen boven mijn schouder uit laten komen. Ik deed mijn hoofd naar voren en dan zo mijn haar wassen. Niet heel erg makkelijk, maar het kan ;)

Als je echt twijfels heb altijd je arts raadplegen en zijn of haar advies opvolgen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

Ook ik ben hier nieuw!
ik ben 27 januari bij Bergman geopereerd en heb een kaart meegekregen waar bij elke week staat wat ik wel en niet mag doen.

Ik mocht na 3 weken al op mijn zij liggen. en in de 4e week mocht ik de sportbeha s'nachts uit doen.

Wat ik mij nu afvraag, ik ben stewardess en aan boord moet ik vaak hele zware trolleys duwen terwijl het vliegtuig nog aan het stijgen is.
Dat is ontzettend zwaar en moest daar normaal veel kracht voor gebruiken.

Ik heb 5 weken vrij gevraagd. en ik mag 6 weken niet intensief sporten. Sommige werkzaamheden aan boord vind ik echt vergelijkbaar met intensief sporten (qua gewicht drukken) etc.

Nou ga ik ook een beetje twijfelen . Zit nu in me 4e week.

PC maar mailen?

liefssss (btw echt fijn om jullie verhalen te lezen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.