Ga naar inhoud

Wat mag NIET?


Aanbevolen berichten

Hi meiden

ik hoorde laatste dat bij zo'n wellness center bij de infrarood cabine werd aangegeven dat het niet toegestaan was voor vrouwen met borstimplantaten.

is het zo dat je niet in een infrarood cabine mag?

ik heb het een beetje lopen googlen. Kan er weinig over vinden dat het niet mag ofzo, zelfs siliconen wss wel.

weet iemand hier iets over?

verder sauna alles mag toch?

is er iets wat ECHT NIET kan/mag met borstimplantaten?

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou aan bij plastisch chirurg heb ik nadrukkelijk gevraagd of ik naar de sauna mag, het is bekend dat daar vaak een infrarood cabine aanwezig is. Ik denk dat hij er wel aan gedacht had om iets te zeggen als het niet zou mogen.

Ik kan je niet vertellen waarom het niet zou mogen, ik vind het ook maar een beetje vreemd. Je zou denken dat de infrarood geen invloed heeft op de siliconen, aan de warmte kan het in ieder geval niet liggen als een sauna wel mag.

Misschien kan je het in de sauna vragen waarom je met protheses beter niet in de infraroodcabine kan gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou aan bij plastisch chirurg heb ik nadrukkelijk gevraagd of ik naar de sauna mag, het is bekend dat daar vaak een infrarood cabine aanwezig is. Ik denk dat hij er wel aan gedacht had om iets te zeggen als het niet zou mogen.

Ik kan je niet vertellen waarom het niet zou mogen, ik vind het ook maar een beetje vreemd. Je zou denken dat de infrarood geen invloed heeft op de siliconen, aan de warmte kan het in ieder geval niet liggen als een sauna wel mag.

Misschien kan je het in de sauna vragen waarom je met protheses beter niet in de infraroodcabine kan gaan.

fijn om te horen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het antwoord gevonden :D . Google is echt je beste vriend :P
Tadaaa:

''Metalen pinnen, bouten, kunstgewrichten of andere chirurgische implantaten reflecteren infrarode stralen en kunnen dus niet verwarmd worden door dit systeem. Raadpleeg wel de chirurg voordat u een infrarood thermisch systeem gebruikt. U moet meteen stoppen met het gebruik van een infrarood thermisch systeem als u pijn voelt rond de implantaten. Siliconen absorberen wel infrarode energie. Implantaten of prothesen uit siliconen die een neus of oor vervangen, kunnen worden opgewarmd door de infrarode stralen. Aangezien siliconen pas bij meer dan 200°C smelten, zou het gebruik van een infrarood thermisch systeem geen negatieve invloed mogen hebben. Het is toch raadzaam om dat even te controleren met uw chirurg en mogelijk met een vertegenwoordiger van de fabrikant van het product. ''

http://www.infrawellness.nl/Informatie/contra-indicaties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.