Ga naar inhoud

* Voorhoofdslift *


B-Cupje

Aanbevolen berichten

Een (endoscopische) voorhoofdslift kunt u laten uitvoeren als uw voorhoofdshuid is verslapt, rimpels in het voorhoofd en kraaienpootjes naast de ogen zichtbaar zijn. Ook kan het zijn de dat dan de wenkbrauwen gezakt zijn. Gezakte wenkbrauwen kunnen een, soms storende, diepe frons tevoorschijn laten komen.

Voorhoofdslift en andere behandelingen

Voorhoofdslift is heel goed te combineren met behandelingen zoals een facelift, mini-lift, halslift en een ooglidcorrectie.

De Operatie

De ingreep wordt uitgevoerd onder volledige of plaatselijke anesthesie. Vaak kunt u na de behandeling weer naar huis. De plastisch chirurg maakt een insnede van oor tot oor, lopend over de kruin. Daarna wordt de huid losgemaakt tot aan de wenkbrauwen en teveel aan huid wordt weggehaald. Waarna de wond wordt gehecht.

Na de Behandeling

De eerste week tot 12 dagen moet u rekening houden met bloeduitstortingen in de bovenoogleden. In het algemeen is de zwelling na twee weken voor een groot deel verdwenen. Het uiteindelijke resultaat is ongeveer na vier weken zichtbaar.

Mogelijke Risico’s en Complicaties

Een voorhoofdslift heeft dezelfde risico’s als elke andere operatie. Eventuele complicaties die kunnen optreden zijn een bloeduitstorting, infectie of slechte wondgenezing. Ook kan het gevoel in het voorhoofd voor bepaalde tijd zijn verminderd. De kans op complicaties is dus wel aanwezig, maar klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Ik ben voor een consult geweest bij de PC, dacht voor een ooglidcorrectie in aanmerking te komen.

Het probleem ligt bij mij niet zozeer bij mijn oogleden maar bij mijn voorhoofd cq wenkbrauwen.

Deze hangen erg laag.

Ik kreeg als behandeladvies een klassieke (open) voorhoofdslift met een snee van oor tot oor.

Bij het zoeken naar informatie op het internet, zie ik regelmatig staan dat deze behandeling nauwelijks meer gedaan wordt,

sinds er een endoscopische variant is. Heeft iemand hier meer informatie over of ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.