Ga naar inhoud

Wanneer terug gevoel in je borsten ?


Aanbevolen berichten

Hoi meisjes !

Ik ben maandag geopereerd bij Dr Verdonck en voel me na een paar dagen terug goed.

Nu heb ik alleen een paar vraagjes.

Ik heb totaal geen gevoel in mijn borsten of tepels. Wanneer komt dit terug ?

Ik heb de indruk dat mijn borsten wat ver uit elkaar staan. Komen ze nog dichter bij elkaar ?

Hoe lang duurt het voor ze zacht worden ?

Graag veel reacties :)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tasha,

Ik ben inmiddels 5 wkn PO en het gevoel is nog steeds niet helemaal terug, en het scheelt ook per borst.

Als ik de ervaringen van andere lees kan dat ook nog wel een tijd duren.

De gevoelszenuwen zij beschadigd en het lichaam moet dat herstellen, wat helpt is zachte massage, doorbloeding waardoor de zenuwen sneller herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tasha,

Ik ben inmiddels 5 wkn PO en het gevoel is nog steeds niet helemaal terug, en het scheelt ook per borst.

Als ik de ervaringen van andere lees kan dat ook nog wel een tijd duren.

De gevoelszenuwen zij beschadigd en het lichaam moet dat herstellen, wat helpt is zachte massage, doorbloeding waardoor de zenuwen sneller herstellen.

Bedankt voor je reactie ! Duurt toch wel erg lang precies he :(
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee en inprincipe zakken de protheses niet echt. In werkelijkheid is de spier nog niet opgerekt waardoor de protheses een beetje raar ogen in de eerste weken. Naarmate dat het genezingsproces aan de gang gaat worden er meer spiercellen gevormd en krijgt het prothese meer ruimte en zit alles niet zo strak. In feite blijft de prothese dus op dezelfde plek en aanhechting zitten. Daarom draag je vaak een borststabilisator (hier ook wel martelband genoemd) dit is om de protheses te stabaliseren zodat ze niet kunnen verschuiven.

''zakken'' is in dit geval optisch, maar dus niet feitelijk zo. Dichter bij elkaar gaan de protheses in ieder geval niet staan. Dit kan optisch nog wel veranderen, omdat zoals al eerder gezegd de spier nog op moet rekken.

De protheses worden in ieder geval vaak tegen de aanhechting van de spier geplaats, bij de ene vrouw is dit dichter bij elkaar dan bij de andere vrouw. Het sternum (borstbeen) in het midden is soms breder bij de ene vrouw waardoor de aanhechting van de spieren ook anders is. https://www.google.nl/search?q=dual+plane&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&imgil=1vRzIhUVEMOhAM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn3.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcSMHJYFlYRpSScSfRz794qYjiU3ZEmuqGIW07E7DaoVz5WiLuuF1A%253B230%253B219%253BHOP7Jjo5o-l_FM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.ietsmooier.nl%25252Fbehandeling%25252Fborstvergroting%25252Falle-behandelingen.html&source=iu&usg=__EMmPjXYfAoEfq0wLgcqatJX5pbE%3D&sa=X&ei=IHP-Ut7fGujt0gXyoYDwCg&ved=0CDoQ9QEwAw&biw=1366&bih=667#facrc=_&imgdii=_&imgrc=1vRzIhUVEMOhAM%253A%3BHOP7Jjo5o-l_FM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ietsmooier.nl%252Fimg%252Fbehandelingen%252Fdual-plane.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ietsmooier.nl%252Fbehandeling%252Fborstvergroting%252Falle-behandelingen.html%3B230%3B219
Je kan je eigen denk ik voorstellen dat als het borstbeen breder is de borstspieren ook verder uit elkaar liggen, dus soms kunnen ze niet dichter bij elkaar geplaatst worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens het masseren van de borst word in de eerste 6 weken sterk afgeraden! Verder betreft de zenuwen, er bestaat een kleine kans dat beschadigde zenuwen weer genezen. Het gevoel wat je nu hebt of eerder het gebrek er aan kan ook door vochtophopingen e.d. komen en het intern genezingsproces. Je gaat je vanzelf steeds beter voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vond die van mij in het begin ook verder uit elkaar staan en later minder hoor. Dus er is zeker hoop als ze wat gezakt zijn dat het 'gat' kleiner wordt. Heb ook resultaten gezien van meiden waarbij het na maanden nog smaller werd het 'gat'.

goed herstel gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vond die van mij in het begin ook verder uit elkaar staan en later minder hoor. Dus er is zeker hoop als ze wat gezakt zijn dat het 'gat' kleiner wordt. Heb ook resultaten gezien van meiden waarbij het na maanden nog smaller werd het 'gat'.

goed herstel gewenst!

Bedankt voor je reactie ! Hoop dat je gelijk hebt !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens het masseren van de borst word in de eerste 6 weken sterk afgeraden! Verder betreft de zenuwen, er bestaat een kleine kans dat beschadigde zenuwen weer genezen. Het gevoel wat je nu hebt of eerder het gebrek er aan kan ook door vochtophopingen e.d. komen en het intern genezingsproces. Je gaat je vanzelf steeds beter voelen.

Ik ga dit zeker eens vragen aan verdonck wnr hij de draadjes losknipt. Bedankt voor je reactie !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Bij mij stonden mijn borsten ook verder uit elkaar dan nu.. Je spier staat vlak na je operatie ook behoorlijk op spanning waardoor ze borsten nog platgedrukt worden en ook wat verder uit elkaar gedrukt worden.. Naar mate de spier gaat rekken zal je merken dat ze iets dichter bij elkaar gaan staan..

Verwacht geen wereld van verschil, maar het scheelt toch iets!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht trouwens bij mezelf, ik ga eens even goed naar mijn foto's kijken. Bij mij is de afstand tussen de prothesen gelijk gebleven. Alleen in de 1ste periode zie je dat het lijkt dat ze dichter bij elkaar staan door het vocht. Na een weken/maanden zie je dat dit vocht weg getrokken is. Daardoor lijkt het bij mij misschien of ze iets verder uit elkaar zijn gaan staan. Het verschil is echt zo klein... je moet echt ontzettend goed kijken :P

ik vond die van mij in het begin ook verder uit elkaar staan en later minder hoor. Dus er is zeker hoop als ze wat gezakt zijn dat het 'gat' kleiner wordt. Heb ook resultaten gezien van meiden waarbij het na maanden nog smaller werd het 'gat'.

goed herstel gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij stonden mijn borsten ook verder uit elkaar dan nu.. Je spier staat vlak na je operatie ook behoorlijk op spanning waardoor ze borsten nog platgedrukt worden en ook wat verder uit elkaar gedrukt worden.. Naar mate de spier gaat rekken zal je merken dat ze iets dichter bij elkaar gaan staan..

Verwacht geen wereld van verschil, maar het scheelt toch iets!!

Ja dat is inderdaad wel een mogelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij stonden mijn borsten ook verder uit elkaar dan nu.. Je spier staat vlak na je operatie ook behoorlijk op spanning waardoor ze borsten nog platgedrukt worden en ook wat verder uit elkaar gedrukt worden.. Naar mate de spier gaat rekken zal je merken dat ze iets dichter bij elkaar gaan staan..

Verwacht geen wereld van verschil, maar het scheelt toch iets!!

Heb even naar je fotos gekeken en zag dat mijn voorsituatie wel wat op die van jou lijkt ! En wat de spleet betreft.. Ik zie wat je bedoelt ! Stelt me wel al wat gerust.. Er staat idd nog heeel veel spanning op.. Net zoals bij jou op je fotos van de eerste dagen.. Als mijn spleetje zo wordt als die van jou zal ik wel blij zijn :) bedankt voor je reactie !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Heb even naar je fotos gekeken en zag dat mijn voorsituatie wel wat op die van jou lijkt ! En wat de spleet betreft.. Ik zie wat je bedoelt ! Stelt me wel al wat gerust.. Er staat idd nog heeel veel spanning op.. Net zoals bij jou op je fotos van de eerste dagen.. Als mijn spleetje zo wordt als die van jou zal ik wel blij zijn :) bedankt voor je reactie !

ja en het is natuurlijk ook niet gek dat er spanning op staat... Ik kan overigens met een goede push up bh wel een spleetje creëren hoor.. Ik mag alleen het eerste jaar nog geen push up aan ')

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Nooit zomaar een borstband gaan dragen, dit alleen in overleg met je pc doen!!

Er is een bepaalde manier waarop je de borstband moet dragen dus ik zou m zeker niet zomaar lager doen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik heb al trg wat meer gevoel in mijn tepels als in het begin, maar ze zijn vrij pijnlijk gevoelig.. En het gevoel aan de onderkant van mijn borst is nog altijd nie terug.. Nog steeds heel doof.. Ben nu 4 weken po.. Hoop dat het gevoel snel betert :(

Bij mijn zijn ze achter de spierge plaats. En bij jou fws ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb ook nog maar heel weinig gevoel in mijn tepels, de rechter begint ik nu (pas) een beetje gevoel in te krijgen, de linker heeft er nog geen zin in, volgens mijn pc kan dat nog wel een tijdje duren. Ik heb ook een doof gevoel aan de onderkant van mijn borsten. Ik heb dual plane. Bij mij is de ruimte tussen mijn borsten ook al een heel stuk minder dan in het begin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.