Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast cindytje1985

dit moet je serieus nemen ja.. roken is erg slecht voor de wondgenezing!!

Soms gaat het goed bij mensen die roken, maar als je complicaties krijgt sla je jezelf echt wel voor je kop!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okeej, ik vraag dit omdat ik in het verleden verklevingen in mn eileiders heb gehad dhs heel mijn buik is open gesneden en toen hoorde ik niks over roken dus heb gewoon gerookt en nergens last van gehad. Het niet roken met de bv is dus puur voor de 2 sneetjes (de wonden dus).... toch maar eens gaan bedenken of ik ga stoppen met roken dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je het maar eens google dan lees je er best wat over, o.a.:

Rokende patiënten hebben meer kans op complicaties na een operatie dan niet-rokers, blijkt uit Deens onderzoek...

Volgens de onderzoekers kan roken op vele manieren bijdragen aan die langzame wondheling. Roken vermindert de zuurstoftoevoer naar allerlei weefsels, waaronder de huid. De koolmonoxide uit rook belemmert zuurstoftransport door het bloed en nicotine zorgt ervoor dat bloedvaten vernauwen.

Ook vermindert roken de hoeveelheid en structuur van collageen, een belangrijke bouwstof van bindweefsel. 'Collageen in bindweefsel is als wapening in beton', zegt prof. dr. Mark Wierda, anesthesioloog in het Academisch Ziekenhuis Groningen. 'Zonder collageen sluit de wond moeilijker. En hoe trager de wondgenezing, hoe groter de kans op wondinfectie.' Dat het immuunsysteem te lijden heeft onder de giftige rook, helpt ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

dokter straten zegt bij elke sigaret die je aansteekt vertraag je het genezingsproces met 10 uur! 1 week van te voren stoppen tot minimaal 2 weken erna. .

Ook na 2 weken na je operatie zijn je borsten nog niet genezen, dus toch echt wel een behoorlijke tijd daarna ook gestopt blijven!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk wel zo dat roken over het algemeen gewoon slecht is. Alleen omdat de wondgenezing iets is wat je daadwerkelijk ziet zou je dan stoppen.. Dat is natuurlijk wel een beetje hypocriet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had idd gelezen 2 wkn van te voren en minimaal 2 wkn erna dus zoals ik hier van jullie hoor moet ik dat dan misschien toch maar doen dan! En als ik het een beetje volhou kan ik net zo goed helemaal stoppen! Dan rook ik toch al 4wkn niet meer! 2 vliege in 1 klap; dikke tieten en gezond bezig zijn door t niet meer roken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon helemaal niet meer roken is het beste!!

ik ben sinds dien helemaal vanaf!

alleen als ik een paar wijntjes op heb in het weekend kan ik er nog ooit een aansteken, maar dat is al een hele verbetering bij eerst een pakje per dag..

en als ik het daarbij kan laten heb ik er vrede mee! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook na 2 weken na je operatie zijn je borsten nog niet genezen, dus toch echt wel een behoorlijke tijd daarna ook gestopt blijven!!

klopt heb je gelijk in, maar de eerste 2 weken zijn het belangrijkste omdat je dan het meeste schade aan kan richten zeggen ze,.

is natuurlijk beter om helemaal niet te roken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad neem het serieus.

"Gewoon"stoppen met die bende ;)

Ik zou het risico toch niet nemen.

Je doet er alles aan om iets moois te krijgen en dat roken helpt je daar niet mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eigenlijk afgelopen maandag willen stoppen maar het lukt me niet... misschien vreemd maar ik heb grote angst om er veel door aan te komen. Ik ben sowieso afgelopen tijd ook weer 2 kg aangekomen dus er kan echt niks meer bij vind. Super, super domme reden maar zo werkt dat nu in mijn hoofd.. En dan kun je denken, je moet gewoon oppassen met eten, maar dat kan ik niet zo goed met eten... :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Ik ben niet gestopt ervoor noch erachter ... En mijn borsten genezen supersnel zegt mijn pc!

Dusja

Zie het net als roken tijdens een zwangerschap.. soms gaat het goed en soms niet en hoe stom is het als je complicaties krijgt wat je dan aan jezelf te danken hebt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd over het meer gaan eten had ik nog niet nagedacht.... ik zal eens heel goed gaan nadenken hoe ik dit ga aanpakken. Want idd complicaties wil ik niet! Misschien zegt mijn vriend wel dat ie mee doet en kunnen we mekaar steunen in het niet roken.... maar toch wel intressant hoe misschien mooie nieuwe boobies heel mijn leven gezond kan maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook super moeilijk! Met m'n zwangerschap totaal geen moeite mee gehad zelfs 2 jaar gestopt! Ga zeker wel 2 weken van te voren stoppen en daarna gestopt blijven, ik sport veel nu dus hoop niks aan te komen maar zelfs nog 3 kilo af te vallen! Moet lukken ooh i hope!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op de dag van mijn consult gestopt en ( kleine 2 maanden voor de operatie), en ben nu bijna 4 maanden gestopt. Die kilo's zijn klote natuurlijk, maar als ik dadelijk weer vol mag gaan sporten dan gaan ze er ook wel weer vanaf. Vraag me alleen af waar al dat geld heen gaat, want houdt evengoed niets over haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.