Ga naar inhoud

Qiri_1990 : 24 februari 2014 : Dr Vermeylen : St. Jozef Turnhout


Aanbevolen berichten

Gast cindytje1985

Als je het zelf niet vertrouwd dan zul je toch echt ff de kliniek moeten contacten, zo krijg je zekerheid.. Indien je eigen chirurg er niet is zal er denk ik wel een plaatsvervanger zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen is de pijn zo goed als weg. Ben naar de huisarts geweest (het was dit of een halve dag op spoed gaan zitten :/) en heb toen ontstekingsremmers gekregen.

Alleen het litteken aan de 'gekwetste' kant is aan de buitenkant rood en dik, lijkt een beetje op een blein. Alsof er vocht onder zit. Maar doet niet echt pijn.

Maandag heb ik een afspraak bij de chirurg om alles eens na te kijken.

Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag met spoed naar PC geweest. Wond is open gegaan en het wondvocht loopt er letterlijk uit.

PC had dit nog nooit gezien.. Hij zegt dat het waarschijnlijk komt door de kwetsuur van twee weken geleden. Zou ervoor gezorgd hebben dat er vetweefsel afgestorven is (vandaar toen de zwelling). het vocht van die kwetsuur zou nu een uitgang zoeken langs mijn litteken. Dat het om zoveel vocht gaat had hij dus nog nooit gezien. Er is (nog) geen ontsteking. Daarvoor heb ik medicatie meegekregen die ik zeker komende tien dagen moet nemen en misschien nog wel een tweede kuur. Chirurg heeft me al wel verteld dat dat ik me moet voorbereiden dat deze genezing 2 weken kan duren. Voel me er absoluut niet lekker bij.. :(

Maandag opnieuw een afspraak om de evolutie van de wond te zien. Tot dan moet ik het rustig aan doen en de wonde tot 3 keer per dag schoonmaken en afplakken.

Het rare is dat het geen pijn meer doet. In tegenstelling tot twee weken geleden ziet alles er ook vrij normaal uit.

Hoop dat niemand dit moet meemaken! DUS zelfs zonder pijn best langsgaan bij PC..

Heb nu al echt het gevoel dat ik veel sneller had moeten gaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Dat het geen pijn meer doet is omdat waarschijnlijk de druk er af is nu het vocht er uit kan.. Maar jeetje he wat een verhaal.. Ik kan me goed voorstellen dat jij je er niet lekker bij voelt!!!

Heel veel sterkte!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren opnieuw op consultatie geweest en toch wat meer gerustgesteld.

Afgelopen dagen heb ik 3x per dag mijn pleister en gaasje vervangen en mijn antibiotica genomen. Had zelf gezien dat het er al iets beter begon uit te zien maar ik begon wel terug meer pijn te krijgen in die borst.

PC zei me dat ik echt veel pech gehad heb door die kwetsuur op te lopen. Normaal gezien genezen 'zijn borsten' :D allemaal zoals mijn andere borst en die ziet er heel goed uit.

Hij heeft me iets meer uitleg gegeven rond wat er juist is gebeurd tijdens die kwetsuur en daarbij meteen gemeld dat het vocht (dat wat geel ziet) eigenlijk vetweefsel is dat niet meer gerecupereerd kon worden door mijn eigen lichaam tijdens de necrose (= afsterven vetweefsel).

De antibiotica die ik gekregen heb werd preventief gebruikt om infecties te voorkomen.

Het litteken ziet er niet meer zo rood en geïrriteerd uit als vorige week dus dit zou ook even mooi genezen als de andere borst.

De pijn die ik nu wel weer in mijn borst heb is een deel van het (terug) genezingsproces.

Ik moet volgende week opnieuw op consultatie komen om de evolutie op te volgen. Tot dan moet ik nog wel dagelijks mijn gaasjes en pleisters plakken aangezien ik nog steeds vocht/vetweefsel verlies.

De rustperiode werd met 4w verlengd :niet sporten en het rustig aan doen en voor de zekerheid de linkse arm mijden.

Hopelijk is het tegen volgende week weer helemaal oké maar ik zie het intussen al veel positiever dan vorige week! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh meis, wat een verhaal! Aan de ene kant goed dat de druk eraf is en dat de PC een duidelijk verhaal heeft verteld. Voel je je er wel zeker bij? Want anders zou ik second opinion ergens anders vragen hoor. Wel goed dat hij het ook goed in de gaten houd trouwens. Daar zou ik ook op staan hihihi. Beterschap meis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel gerustgesteld ja omdat het er eigenlijk ook wel beter uitziet nu. Het is inderdaad goed dat hij het opvolgt. Op die manier kan ik ook meteen aangeven wnn iets me niet lekker zit. Heb mn portie tegenslag nu wel gehad hoop ik !

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.