Ga naar inhoud

Voorstellen + vragen BV


Lente2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben een meisje van 21, 60kg en 1,67 lang en denk al lange tijd na over een borstvergroting.

Nu heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en ik ga het gewoon doen!

Na heel veel operatieverslagen te hebben gelezen heb ik toch nog wel een aantal vragen. Ik wil mijn borstvergroting graag uit laten voeren door de ATS kliniek in Vlijmen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En hoe maak je de keus door welke pc je behandelt wilt worden? Brouha, Hermens of Franken?

Als ik alles zo lees denk ik dat ze mij gaan adviseren om de prothese achter de spier te laten plaatsen omdat ik zeer weinig borstweefsel van mezelf heb. Ik heb nu een kleine 75A en zou graag naar een volle B kleine C gaan (ik hoef geen grote borsten, als ze maar mooi passen bij mijn lichaam). Ik vind het erg belangrijk dat het er natuurlijk uitziet.

Nu komt het probleem.. Wanneer kan ik de bv het beste laten uitvoeren? Ik zit momenteel op het HBO en ik kan niet zomaar een paar weken school missen. Ook zit ik met tentamens direct na de kerst, herfst en meivakantie waardoor ook dit geen optie is. Ikzelf had bedacht het misschien half augustus te laten plaatsvinden. Ik ben dan terug van vakantie en heb dan nog anderhalve week om thuis te herstellen voordat ik weer naar school moet. Denken jullie dat dit voldoende zal zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Welkom op het forum!!

Super dat je de knoop door gehakt hebt!! Wat ik je wel kan adviseren is om meerdere consulten in te plannen.. En eigenlijk ook bij verschillende klinieken.. Sommige klinieken hebben een bepaalde voorkeur van het plaatsen van de protheses...

Hoe we een chirurg kiezen is eigenlijk een beetje afhankelijk van het consult wat je doet.. Het is enorm belangrijk dat jij je volledig op je gemak voelt en je de chirurg volledig vertrouwt.. Hij of zij is toch degene die in jou gaat snijden ;)

Als je op consult gaat zou ik zeker een foto mee nemen van borsten zoals jij ze graag zou willen hebben.. Een cupmaat zegt namelijk niet zo heel veel.. Iedereen ziet een cupmaat anders dus een foto is ook een goed middel om miscommunicatie over de grootte te voorkomen!!

Als je al denkt dat je ze dual plane krijgt zul je toch rekening moeten houden met weken rustig aan doen.. Wil natuurlijk niet zeggen dat je die 6 weken stil moet zitten.. Iedereen hersteld anders en of je na anderhalve week alweer naar school kan is moeilijk te zeggen.. De een ervaart geen pijn en de ander ligt 3 weken plat..Maar als je al naar school kan na anderhalve week, hoe ga je dat dan doen.. Wat moet je meenemen? want je mag niet zwaarder dan 2 kilo tillen en hoe ga je naar school toe want auto rijden of fietsen is in ieder geval geen optie...

Denk goed na wanneer je het wil laten doen.. Je herstel doe je namelijk maar 1 keer en het zou zonde zijn als je complicaties krijgt doordat je te snel alweer de dingen hervat hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!!!

Ik heb weinig toe te voegen aan wat hier boven staat ;)

Ik heb geen ervaringen met de kliniek wie jij noemt en het klinkt me ook niet bekend.

Heb je al geprobeerd te zoeken via de zoekbalk? Misschien dat er dan nog wat naar voren komt.

De balk zit rechts boven en mocht je hem niet zien dan kun je je thema links onderin veranderen naar unlimited en dan staat ie er zeker :D

Veel plezier op het forum!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje voor de antwoorden!

Nou de eerste week van school wordt er waarschijnlijk een introductie georganiseerd van 1 of 2 dagen (ik zou die week ervoor op maandag geopereerd willen worden) en zal ik niet al teveel spullen mee hoeven te nemen. De weken daarop beginnen de lessen en zullen er wel boeken mee moeten ben ik bang. Misschien dat ik de eerste weken met ander studenten mee kan kijken zodat ikzelf niet veel hoef te tillen.

Met hoeveel weken konden jullie weer fietsen? Ik fiets namelijk naar het station en ga verder met de trein naar school. Misschien kan ik met mijn moeder regelen dat ze brengt en ophaalt.

Voordat ik op dit forum kwam dacht ik; een weekje herstellen en dan kan ik alles weer!

Valt dat me even tegen.. Natuurlijk verloopt het herstel bij iedereen anders maar omdat je dit van te voren niet weet is het erg lastig om een datum te prikken. De enige optie die ik kan bedenken waarbij ik minstens 4 weken volledige rust kan houden is de zomervakantie van 2015. Maar dat duurt nog zoooo lang en wil het eigenlijk zo snel mogelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey bloemetje,

Ik las toevallig je berichtje.

Neem t advies van cindy ten harte en laat je goed informeren.

Vraag andere dames naar fotos.... vaak is een grotere cup nog een natuurlijk gezicht dan n klein cupje....

Ik ben momenteel ook informatief bezig....in de toekomst n borstvergroting

Ken dames die te vlug beslist hebben uit enthousiastme....en nu minder blij zijn met het resultaat

Vooral goed informeren en veel plezier daarmee.

Heb je dit jaar geen zomervakantie?? Misschien kun je het in de eerste weken doen van je school....dan is t vaak toch iets rustiger..

Succes ermee!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje lovelife!

Ik heb deze zomer wel vakantie maar heb al een vakantie geboekt waar ik half augustus pas van terug kom. En om het nou net voor m'n vakantie te plannen lijkt me geen slim plan. Vandaar dat het mij het beste leek om het direct na mijn vakantie te doen zodat ik nog 1 à 2 weken thuis kan herstellen voordat de school weer begint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hi!

Ik lees je bericht net en ik ga 24 maart.

Ook bij ATS kliniek en mijn PC is dr. Hermens.

Op het consult kwam hij erg eerlijk, oprecht en leuk over. Ik voelde me iig meteen op mijn gemak bij hem.

Ben benieuwd 24 Maart! Heb jij al een consult gehad?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bloemetje321,

Ik heb hetzelfde probleem als jou! Ik ben ook nog student en wil niet nog tot de zomervakantie van 2015 wachten.

Ik wil alleen een bvk doen en daar schrijven ze meestal wel 6 weken rust bij voor.

Doordat ik 2 maanden zomervakantie heb, heb ik gelijk de eerste week een vakantie geboekt zodat ik daarna hopelijk zo snel mogelijk geopereerd kan worden.

Is je vakantie naar voren verplaatsen niet nog een optie? Zodat je zeker weet dat je goed herstelt, anders is het inderdaad erg zonde!

Met de kliniek en PC's kan ik je niet helpen die ken ik niet en ik moet zelf ook nog op mijn eerste gesprek.

Succes met de beslissing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels een consult bij dr Moojen-Zaal volgende week. Heb hiervoor gekozen omdat het herstelprogramma mij erg aansprak en ik heel veel goede recensies over haar gelezen heb. Misschien dat ik ook nog wel op een consult bij ATS kliniek ga, hangt een beetje af van volgende week.

De vakantie naar voren verplaatsen is helaas geen optie, als ik het deze zomer nog wil moet het echt na de vakantie. Hopelijk kan dr Moojen-Zaal mij hier ook over informeren. En als ik de eerste week van school mis is het nog geen ramp, mis liever de eerste week een aantal lessen/dagen dan midden in het schooljaar.

Weet jij al waar je op consult gaat studente?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je een afspraak hebt staan, dat vond ik al een grote stap hihi. Ik hoop dat het daar allemaal wat duidelijker wordt en dat het kan wanneer je graag wilt. En inderdaad als je echt een introweek hebt is dat meestal niet zo erg om te missen.

Ik heb voor volgende week een afspraak staan bij dr Braam in de Haaglanden Kliniek en bij dr Timmenga in het Reinier de Graaf ziekenhuis. Ik krijg alleen niet meteen voor beide een verwijzing van de huisarts, dus als ik bij dr Braam geen goed gevoel heb of dat het bij haar niet die periode kan ga ik naar dr Timmenga. Heb ik wel een goed gevoel bij dr Braam en kan het allemaal qua tijd ga ik niet meer naar dr Timmenga, omdat dat niet mag ;)

Ben benieuwd naar je consult!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bloemetje,

Ik was benieuwd hoe je eerste consult bij dokter Mooijen Zaal is gegaan? Of heb je die nog niet gehad? En ga je nog naar een andere PC?

Ik had maandag mijn gesprek bij dokter Braam, ik vond het een heel prettig gesprek en een fijne vrouw. Ik heb dus gekozen om mij door haar te laten opereren. Ben helemaal blij en nu geduld tot de zomervakantie en wachten op mijn goedkeuring van de zorg verzekering;)

Ik hoop dat jij ook een fijn consult hebt gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi studente!

Heb inderdaad het consult gehad en het is me erg goed bevallen.

Heb zelfs al een datum geprikt voor half augustus (duurt wel nog even maargoed).

Het enige is dat ik nu heeeel erg twijfel over de maat. Heb de keuze uit 235 cc of 280 cc en vind dit echt ontzettend moeilijk. Gelukkig mag ik nog tot een week voor de operatie van maat wisselen dus heb nog even de tijd haha

Hopelijk is je zorgverzekering snel akkoord en kun je er alvast van gaan genieten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Wat super dat je gelijk een datum kon prikken.. Wanneer is de operatie datum, dan kan ik gelijk je titel aanpassen en je topic verhuizen naar de operatie verslagen..

Wat betreft de maat zul je denk ik tot aan de dag van de operatie nog twijfelen, het is ook gewoon heel lastig... Maar ik zou zeker voor de 280 gaan want die 45 cc ga je namelijk niet zien en dan kun je ook geen spijt hebben dat je niet groter bent gegaan.. De maat went namelijk heel erg snel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa klopt ze zei zelf dat ik beter voor de grote kan gaan omdat het erg snel went.

Maar ik wil echt absoluut geen grote borsten, een grote B vind ik echt genoeg. Als ik meiden hier op het forum zie met 280cc vind ik dat bij mezelf denk ik echt te groot. En denk dat ik achteraf liever iets te kleine borsten wil dan iets te grote. Twijfel twijfel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ik ben door dezelfde arts behandeld. Ik zou zeker voor haar advies gaan, ze weet waar ze t over heeft. Ik ben heel blij dat ik haar advies heb opgevolgd, een maatje groter, het is prachtig. Past goed bij m'n lichaam.

Niemand, die niet wist dat ik een BV heb ondergaan, is t opgevallen. Ik droeg altijd padded bh's en dat is nu niet meer nodig :-)

Het is een flink bedrag wat je besteed, daar wil je geen spijt van krijgen en dan nog een keer moeten.

Ik wens je veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa ik denk ook echt wel dat ze weet wat ze doet alleen ik ben echt bang dat het te groot wordt. Wil namelijk echt niet dat het mensen opvalt dat ik ineens grote borsten heb. Ik had veel foto's meegenomen van borsten die ik heel mooi vond en de consulente zei dat ik dan wel meer op de 235 uit kom. Ik denk dat ik als ik straks een bv heb gehad ik liever bh's draag met een klein beetje push up dan dat ik ze te groot vind.

Dr Moojen vertelde dat bij het passen je het resultaat ziet zonder bh. Voor de meiden die al een borstvergroting hebben gehad, is het in het echt groter of kleiner dan tijdens het passen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bloemetje, had op t forum van misssunshine al gereageerd, weet niet of je het gezien hebt! Ik had ook 235 en na nog een keer passen toch voor de 280 gegaan. Achteraf erg blij mee en vind ze kleiner uitvallen dan bij de passessie! Ook went het erg snel en ogen ze toch wat kleiner. Ik heb maat 75D nu maar in kleding vind ik t totaal niet opvallen. Het oogt eerder als een C. Ben echt blij dat ik toch voor de 280 ben gegaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.