Ga naar inhoud

Kapsel - PURprothese


Bboob

Aanbevolen berichten

Volgens mij zijn ze allemaal geruwd in principe. Alleen de ene wat ruwer dan de andere. Ik weet dat Motiva zowel glad als geruwd heeft. Cereform zou geruwd moeten zijn, maar zoals je weet draaien ze bij mij. Ik krijg nu Natrelle, die schijnen ruwer te zijn. Helaas sluiten die niet bij jou maat aan ;(

lastig hè. ...

Het is me toch wat hoor :)

Word er knettergek van....

Ik denk dan maar dat het misschien hebt beste is in mijn speciefieke geval om de ruwst mogelijke te gaan overwegen? Als die dan nog in mijn maat gaan bestaan?

Ben op zwaar onderzoek uit hoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net mailtje terug van Beclinic...

Volgens Plovier is de beste kans, als ik beslis om te wisselen ipv enkel een hersteloperatie, de pur. Hij vraagt even na welke maten buiten de standaard kunnen en wat de prijs hiervoor is.

Maar ben op mijn hoede ondertussen na enkele horrorverhalen hier: iemand met toch kapsel, dan bij eventuele wissel heel moeilijk te verwijderen.... Ik vertrouw t zo niet meer...

Need your advice ladies :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ook best bang voor hoor om weer kapsel te krijgen maar probeer die gedachten uit me hoofd te halen anders wordt ik knettergek. Snap dat het voor jou ook erg vervelend is Bboob :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lexc,

Ben nu al 5 keer onder te mes geweest, en wil dus niet nog een keer :102:

Maar al, en ik zeg als ik het overweeg, moet het wel tot iets leiden he....

Klote boel pfffff


Heb nog even foto's geplaatst van hoe het er nu uit ziet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik zou persoonlijk niet voor pur kiezen ook omdat je veel kapsel produceert. Ik zou daar echt angst voor hebben. Ma ja,moeilijk,moeilijk zeg. Misschien is pur juist wel de oplossing maar dat weet je desniettemin van te voren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh meis wat lastig allemaal... :63:

Wel fijn dat Plovier wil helpen en naar een oplossing zoekt voor je.

Zou persoonlijk ook niet voor de pur gaan, die lastige/bloederige verwijdering lijkt mij helemaal niks :84:

De Cereform Aptima prothese die we nu hebben zijn de ruwste van Cereform, deze helpen kapselvorming al te voorkomen, dit was ook de reden dat ik voor deze was gegaan ;)

Mijn lichaam is namelijk ook zo'n vechter tegen 'onbekende' dingen in m'n lichaam :P

Je kan proberen nogmaals een paar Cereform te laten plaatsen of de Motiva prothese of Sebin te proberen.?

Hielpen die Motiva ook niet kapselvorming te voorkomen.? :rolleyes:

Sterkte!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bboob,

Ik lees in engelstalige onderzoeken over strattice ( een lederenmatrix) wat ze zouden gebruiken om kans op kapselcontractie te verminderen en over Singelair ( astma medicatie) wat lichte kapselvorming kan verminderen of ter voorkoming wel eens wordt voorgeschreven met positieve resultaten.

Is hierover met jou gesproken? Ik ben benieuwd of nederlandse pc's hier ervaring mee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update: enige alternatief wat Plovier vindt is de monobloc op maat laten maken.... Kostenplaatje €7000....

Val hier even van mijn stoel :)

Dus helaas valt deze optie voor mij af :(

Hersteloperatie? Of dan toch even een second opinion?

Weer wat boobie denkwerk hier :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Second opinion kan natuurlijk nooit kwaad.!

Misschien is het wel een idee om bij Dr. Nio in SLAZ langs te gaan?

Die is ook van de grote boobs maken en heb hier ook hersteloperaties langs zien komen van hem.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Bboob

Wat Tijgertje zegt, een second opinion bij Nio, zou misschien wel een optie zijn idd! Bij Plovier moet je het nu ook weer betalen, als je andere prothesen zou nemen, dus ergens heb je natuurlijk wel ruimte voor een extra opinie....

In het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis is een prothesewissel (en een bv) goedkoper bij Nio dan in de Parkkliniek, waar hij ook werkt. Het SLAZ ligt in Amsterdam en de Parkkliniek in Rotterdam...

Ik snap echter, en ik zou in jouw geval ook echt de balen hebben ondertussen, dat je eigenlijk absoluut niet zit te wachten op een her..... En weer een vakantie opofferen..... :(

Hoe komt Plovier eigenlijk bij het gebruik van Monobloc? En bedoelt hij dan de Hydrogel prothesen, of toch gewoon silicone? Wat is het voordeel van de Monobloc, veroorzaken deze minder kapsel?????? Heb ik namelijk nog nooit iets over gevonden, maar goed.. wie weet is daar wel nieuwe informatie over :) Of misschien stelt hij Monobloc voor omdat dit het merk is dat hij op maat kan laten maken, geen idee....

Ik weet echter niet of ik zomaar voor Monobloc zou kiezen.... Ze (zeker de hydrogel) gaan vaker stuk dan andere prothesen, zover ik weet... wat ik gelezen heb op internet in mijn zoektocht destijds...

Sja.. en PUR.... Ik weet het ook niet.. ben er geen fan van, of had ik dat al gezegd? In jouw geval kan ik me voorstellen dat hij het voorstelt, en waarschijnlijk zou je er jaren mee kunnen doen, maar stel je krijgt te veel kapsel met dit soort prothesen (als dat mogelijk is) dan zitten ze wel al heel vast in je lijf... en er is al zoveel gesneden in jouw lijf....

Lastige situatie... :(

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Even wat wishful thinking: zouden saline implantaten niets zijn?

Misschien dat de 'water'vulling mijn lichaam wat minder doet tegenstribbelen?

Of is de buitenkant van deze protheses ook weer niet wat ik zoek?

Vind er heel weinig over terug, enkel bij de Amerikaanse collega's.

De dames met groot aantal cc's daar moeten daar toch ook wel eens last hebben van kapsel niet?

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bboob,

Ik lees in engelstalige onderzoeken over strattice ( een lederenmatrix) wat ze zouden gebruiken om kans op kapselcontractie te verminderen en over Singelair ( astma medicatie) wat lichte kapselvorming kan verminderen of ter voorkoming wel eens wordt voorgeschreven met positieve resultaten.

Is hierover met jou gesproken? Ik ben benieuwd of nederlandse pc's hier ervaring mee hebben.

Hi Bboob,

Ik lees in engelstalige onderzoeken over strattice ( een lederenmatrix) wat ze zouden gebruiken om kans op kapselcontractie te verminderen en over Singelair ( astma medicatie) wat lichte kapselvorming kan verminderen of ter voorkoming wel eens wordt voorgeschreven met positieve resultaten.

Is hierover met jou gesproken? Ik ben benieuwd of nederlandse pc's hier ervaring mee hebben.

Nooit van gehoord, maar ik vraag t even aan Plovier!

Super bedankt voor t meedenken!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bboob sorry that I didn`t read all of your story but I know a great amount of it and I wish you great luck in dealing with this. Did dr. Plovier completely remove the capsule? Did he use drains and/or Keller Funnel method for insertion of the implants? You can try also Zafirlukast (Accolate).

I see Dr. Revis suggests total removal of the capsule, drains and accolate for 3 weeks preop and 9 weeks postop. If any of these haven`t been tried there is still hope.

Sending you hugs and kisses :55:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hydrogel is breed, kan ik je nu al zeggen...... Geen optie voor je bboob...

En de purs zijn dus ook breed?

Volgens mij is dan Sebbin nog de enige mogelijkheid als je niet te breed wil.. maarja.. dan zou je ook de Cereform die je nu hebt terug kunnen laten plaatsen...

Verdorie, wat een rotkeuze is dit.. Kan me voorstellen dat je echt niet meer weet wat je nu moet doen....

xxx

Ik krijg ook sebbin. Ik ben heel smal vanboven.. 305 cc of 335 cc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.