Bboob Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Hallo, Ik zal iedereen het lange verhaal besparen ( daarvoor zijn mijn 1000den topics:) ), maar ik heb opnieuw overmatig kapsel. Ik ben nu ( opnieuw ) een jaar po, dus heb braafjes de raad opgevolgd van geduld te hebben, een jaar te wachten tot alles definitief gevormd zou zijn/op zijn plaats zou zitten, maar helaas pindakaas... Bij mijn controle maandag bleek het dus opnieuw van dat te zijn... Mijn borsten zijn dus keihard, hebben ook niet dezelfde vorm en zien er weer eens opgeplakte bollen uit.... In tegenstelling met vorige keer heb ik wel niet zo veel last ( soms wel een pijntje hier en daar, maar dat schrijf je dan maar toe aan het herstel nietwaar? ). Puur voor de pijn is het dus in mijn ogen niet dringend nodig om een hersteloperatie te doen, uit esthetisch opzicht dan weer wel. Ik ben dus op zoek naar lotgenoten en wijze raad: is dit bij jou ooit opgelost geraakt? Plovier zat er zelf ook mee, vond het echt ook verschrikkelijk voor me maar ja, daar raak ik geen stap mee verder.... Hij gaf me twee opties: 1, kosteloze kapselverwijdering: maar ik stel me gewoon de vraag wat dit uithaalt.... zoals ik het nu zie kan ik dat dan elk jaar gewoon gaan doen en kan het lekker terugkomen. Hij kon me ook geen enkele garantie geven: misschien blijft het weg, misschien komt het terug. Al is het blijkbaar wel zo dat eens je er mee te maken had, de kans groter is dat het terugkomt. 2, Wissel naar PUR: deze protheses zouden minder kans geven op kapselvorming, maar een garantie is er ook niet! Hij was er wel voorstander van ( kan ik best geloven, prijskaartje €4000!!! ) en de fabrikant heeft ook 10 jaar garantie op kapselvorming wat toch enige geruststelling biedt toch? Waar is de wijsheid in dit verhaal? Heeft iemand wat meer informatie over deze PUR dingen? Bedankt voor jullie advies, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Jeetje meid wat een ellende.Ik snap heel goed dat je bij optie 1 je twijfels heb. Zo kan je ieder jaar straks onder het mes.Jij heb denk ik gewoon de pech dat je lichaam te fanatiek is met kapsel aanmaken.Optie 2 klinkt leuk maar ik weet niks van PUR en kan er zo snel online niks over vinden. Dat prijskaartje hoef jij zelf toch niet te betalen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bboob Posted February 12, 2014 Author Share Posted February 12, 2014 Jeetje meid wat een ellende.Ik snap heel goed dat je bij optie 1 je twijfels heb. Zo kan je ieder jaar straks onder het mes.Jij heb denk ik gewoon de pech dat je lichaam te fanatiek is met kapsel aanmaken.Optie 2 klinkt leuk maar ik weet niks van PUR en kan er zo snel online niks over vinden. Dat prijskaartje hoef jij zelf toch niet te betalen?Helaas wel, hersteloperatie kapsel is gratis, maar als je andere prothese wenst is die te betalen en die blijken redelijk duur te zijn.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Dat zijn dan inderdaad hele dure protheses! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bboob Posted February 12, 2014 Author Share Posted February 12, 2014 Daarmee ook mijn vraag, ik wil heel graag weten of dit realistische prijzen zijn.En vooral of het iets zal gaan uithalen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest liesje83 Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 En de hydrogel prothese? Die heb ik toevallig en mij is verteld dat de kans op kartelvorming heeeel weinig is. Misschien zijn deze protheses goedkoper.Optie 1 zou ik denk ook niet doen, lijkt me dat je daar volgend jaar dan misschien weer zit omdat je lichaam niet ineens anders reageert (zou denken dat weer hetzelfde gebeurt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PinkBoobie Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Ik denk dat het pur of pure is van polyurethane, ik denk dat als je op deze naam gaat zoeken i.c.m. protheses/implantaten/implants je meer kan vinden hier over.Wetenschappelijke artikelen:http://scholar.google.nl/scholar?q=Polyurethane+breast&btnG=&hl=nl&as_sdt=0%2C5Bovendien heb ik een huidig topic gevonden over dezelfde soort protheses:http://www.borstenforum.com/topic/9452-dr-onselen-accz-silimed-prothese/Overige:http://www.maropolymeronline.com/CA%20Pages/OPQR/PPP/PO/Pol/Polyu/Polyuret%20Imp/PUR%20Impl.htmhttp://www.pureimplants.com/> Pure – Polyurethane breast implants dramatically reduce the risk of capsular contracturehttps://www.google.nl/search?q=POLYURETHANE&oq=POLYURETHANE&aqs=chrome..69i57j69i61j0l4.280j0j4&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=93&ie=UTF-8\ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrea1983 Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Ik gok ook dat PUR duidt op polyurethaan. Ik heb me hier ook pas in verdiept en kwam toen een onderzoek tegen dat ging over de gezondheid risico's. Het schijnt dat die dingen toch een grotere kans op kanker kunnen geven. Ik zal eens kijken of ik dat artikel nog kan vinden. Echt balen voor je meid, zo blijf je bezig Link to comment Share on other sites More sharing options...
best_boobie Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Hey Bboob Had je al gepbt, maar idd.. de PUR staat voor Poly-urethaan. Ik zal hier wat uitgebreider antwoorden, omdat ik ondertussen nog even voor je gezocht heb.... De buitenlaag van de prothese bestaat uit PUR en is vastgehecht op de silicone binnenkant.. In het verleden liet deze PUR laag nogal eens los, na verloop van tijd, maar met de nieuwste technieken, sinds enkele jaren, gebeurt dit niet meer.... Dat artikel van Andrea28 heb ik ook gelezen.. zal ook eens kijken of ik het nog kan vinden... Gevonden geloof ik.. zie wel dat het al dateert uit 1995, dus voor hoever dit nog actueel is....?? (maar dat zijn de wetenschappelijke artikelen bovenaan het bericht die Pinkboobie hier 'linkt' ook.... Er zitten daar zelfs nog oudere artikelen tussen...) Bladzijde 117-9 gaat over de veiligheid ervan: CF-117-Siliconen-borstprothesen.pdf Dit kan echter op het moment al veranderd zijn.... Ben daar niet goed van op de hoogte, maar misschien dat je daar nog naar kunt googelen, of info kunt krijgen van Plovier? Pur prothesen worden geproduceerd door de fabriek Polytech, en door Silimed, voor zover ik weet... De link naar de catalogi van Polytech staat hier: http://www.polytech-health-aesthetics.com/index.php/en/international-downloads/english/breast-implants Verder staat er misschien aanvullende info op dit forum? https://www.google.nl/search?q=plasticsurgeryforum.com.au+silimed&oq=plasticsurgeryforum.com.au+silimed&aqs=chrome..69i57j69i60.20640j0j9&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=93&ie=UTF-8 En op de website van Silimed staat misschien ook nog nuttige informatie? http://www.daltonmedicare.nl/sample-page-2/polyurethaan-implantaten/ En dit zijn de catalogi van Silimed: http://www.daltonmedicare.nl/sample-page-2/downloads/ Kijk bij de catalogi wel goed wat anatomische en wat ronde implantaten zijn, dat is soms niet heel erg duidelijk als je er snel doorheen kijkt Hoop dat ik je weer een beetje heb kunnen helpen, al zul je zelf nog een en ander moeten lezen haha.. Daar gaat je vrije dag Succes he.. en ik baal met je mee hoor. Je bent toch mijn tietenmaatje vanaf het begin xxx BB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bboob Posted February 12, 2014 Author Share Posted February 12, 2014 Wow thnx voor alle info iedereen, ik spit alles even uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wendy1982 Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Over 10 uurtjes krijg ik de pur een bekende van me heeft ze ook ze zijn zo mooi bij haar . Niet zo druk maken over de pur implantaten die van vroeger. hadden veel risico's de pur kon loslaten maar op de dag van vandaagverlagen ze het risico op complicatie.s van 11%-19% na maar 1 procent . Dat zijn voor mij wat duurdere implantaten echt waard Gr. Wendy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bboob Posted February 13, 2014 Author Share Posted February 13, 2014 Hm, net de bevestiging gekregen van Plovier ivm volgende: prijs is dus inderdaad €4000 ( valt me vies tegen ) maar vooral de afmetingen, de breedte zijn niets voor mij: 15,3 en 15,8 cm, en de 15 die ik nu heb is eigenlijk al te breed.... Hij zoekt nog even de hydrogel mogelijkheden op, maar vreest dat het aantal cc wat ik heb/wens daar niet in te rapen zal zijn.... Het blijft maar tegenvallen Link to comment Share on other sites More sharing options...
margriet2380 Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Hallo BBoobIk kom net terug van de dokter omdat ik 2 jaar geleden een borstvergroting heb gekregen van Dr nelissen Global Care die totaal mislukt is. Hij heeft bij mij ook PUR prothese gebruikt, waarom weet ik niet. Nu moeten ze verwijdert worden, en moet ik 2 dagen opgenomen worden in het ziekenhuis, omdat PUR prothese totaal vast gaan kleven, en het zeer moeilijk en bloederig is ze te verwijderen. De dokter vertelde mij, nooit geen PUR prothese pakken. Mij kost deze operatie nu 5000 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrea1983 Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Over de hydrogel is weinig productinfo te vinden. Heb een buitenlandae site gevonden can monobloc hydrogel, maar die gaat maar tot 600. Ze zullen er vast groter zijn, maar die staan niet in de catalogus.....balen dat die purs te breed zijn, en een maatje kleiner is die dan ook qua projectie weer veel kleiner? Link to comment Share on other sites More sharing options...
best_boobie Posted February 14, 2014 Share Posted February 14, 2014 Hydrogel is breed, kan ik je nu al zeggen...... Geen optie voor je bboob...En de purs zijn dus ook breed?Volgens mij is dan Sebbin nog de enige mogelijkheid als je niet te breed wil.. maarja.. dan zou je ook de Cereform die je nu hebt terug kunnen laten plaatsen...Verdorie, wat een rotkeuze is dit.. Kan me voorstellen dat je echt niet meer weet wat je nu moet doen....xxx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bboob Posted February 14, 2014 Author Share Posted February 14, 2014 Hydrogel is breed, kan ik je nu al zeggen...... Geen optie voor je bboob... En de purs zijn dus ook breed? Volgens mij is dan Sebbin nog de enige mogelijkheid als je niet te breed wil.. maarja.. dan zou je ook de Cereform die je nu hebt terug kunnen laten plaatsen... Verdorie, wat een rotkeuze is dit.. Kan me voorstellen dat je echt niet meer weet wat je nu moet doen.... xxx Nope, geen idee meer Er moet toch een prothese bestaan die die rotte kapselvorming tegengaat... En dan nog iets of wat in mijn gewenste maat zit.... Ben gewoon bang dat een herstel weer eens niets uithaalt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
best_boobie Posted February 15, 2014 Share Posted February 15, 2014 Lieve schat Je hebt nu een prothese met een breedte van 15 cm en een projectie van 8,2 cm... Die is idd niet te vinden bij de pur prothesen... Bij Polytech hebben ze grotere maten dan bij silimed, en bij polytech kom je al niet bij de gewenste maat uit... Zij hebben: 14,8 met 6,9 projectie OF 15,3 met 7,1 projectie OF 15,8 met 7,3 projectie.. Allemaal te weinig ten opzichte van wat je nu hebt, en ook nog eens te breed... Sjeesus, wat ontzettend rot dit, want wat is nu wijsheid? 6 weken in quarantaine waarschijnlijk, na een hersteloperatie... Al heb je je de laatste keer al keurig gedragen En dan nog is de kans op nieuw kapsel redelijk groot.. Jouw lichaam produceert waarschijnlijk graag kapsel..... Heeft Plovier nog een ander voorstel? Of is dit alles dat hij bieden kan (kan me voorstellen dat je ver door de opties heen bent, maarja.. je weet maar nooit...) Als ik ergens iets lees over een eventuele optie, dan laat ik het je weten! Liefs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bboob Posted February 15, 2014 Author Share Posted February 15, 2014 Nee had ie niet... Buiten alle cijfertjes die jij me net doorgaf Je bent echt zo goed of een plastisch chirurg jij, we moeten echt gaan nadenken over die kliniek Sebbin heb ik hier al aangeraden gekregen, maar helpt die iets of wat tegen kapsel doc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
best_boobie Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 Oh ja, onze kliniek!! haha Misschien eens een ondernemersplan maken haha Sebbin helpt niet tegen kapsel.. t gaat alleen om de maten ervan.. Ze hebben redelijk veel projectie bij weinig breedte.... Weet even niet uit mijn hoofd of ze de grotere cc's ook in hun catalogus hebben staan.. Maarja.. ergens zou het onzin zijn om Sebbin te nemen, want je hebt met die prothesen evenveel kans op nieuw overmatig kapsel, dan met je huidige Cereform (zo ver ik weet) Wat ik wel zat te denken.... In het verleden werden gladde prothesen afgeschaft, of in ieder geval grotendeels vervangen door geruwde prothesen, omdat de gladde meer kans hadden op overmatig kapsel.. Echter, er werd vaak geadviseerd om gladde prothesen te masseren, zodat de kapselvorming niet overmatig zou zijn (precies om de reden waarom je een geruwde prothese nooit mag masseren in de eerste 6 weken..) Maar als je geen pur neemt, wat ik me kan voorstellen, want de maten zijn echt niks voor jou... dan zou je eens aan Plovier kunnen vragen of je er een masseur bij krijgt als je gladde prothesen zou nemen hihi Ik weet niet 100% hoe het zit met het masseren, maar misschien is het voor jou een optie.... In ieder geval een vraag voor iemand die er verstand van zou moeten hebben, de pc.... Verder reikt mijn brein op het moment ff niet...... xxx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 Verder reikt mijn brein op het moment ff niet...... xxx Ik vind dat je brein al een aardig eindje komt! Wat een moeilijke situatie is dit. Wat is nou echt wijsheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bboob Posted February 17, 2014 Author Share Posted February 17, 2014 Bedankt aan je brein, BB Net mailtje terug gehad van de BEClinic.... ze weten het daar ook niet meer denk ik... Komt er op neer dat ze inderdaad niet direct de gewenste prothese vinden in de maten die mij passen Plovier ging nog eens op onderzoek uit, maar heb er geen goede hoop op.... Vrees dat een hersteloperatie dan maar het enige is wat ik kan doen.... al heb ik er geen goed gevoel bij.... Damn boobies grrrrrrrrr..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
GG7 Posted February 18, 2014 Share Posted February 18, 2014 Die p-u-r van silimed hielp voor mij geen ene reet ook daar heb ik kapselvorming mee gekregen ..Enige optie is waarschijnlijk kleinere prothese met gebruik van strattice of allorderm maar weet niet of ze dat in Nederland al gebruiken ..De kans als je eenmaal een keer kapselvorming heb gehad de kans nou eenmaal erg groot is dat het weer terug gaat komen ..Die sillimed polyurethane zijn bovendien heel erg moeilijk te verwijderen als er weer kapselvorming komt waardoor bij verwijdering de kans groot is dat er veel borstweefsel mee weggesneden moet worden zoals bij mij het geval ..Kapselvorming komt zo vaak voor het is echt iets om over na te gaan denken voor dat je de stap maakt om ze te gaan vergroten ..Sterkte x Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bboob Posted February 18, 2014 Author Share Posted February 18, 2014 Klopt volledig! Wist niets van het feit dat dit me kon overkomen.... Maar kom er nu niet verder mee hè Maar vind het wel een punt wat op een intake mag vermeld worden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bboob Posted February 19, 2014 Author Share Posted February 19, 2014 Dames, Nog een vraagje voor de experten onder ons Als ik ook maar een wissel overweeg, vallen de pur en hydrogel dus al af wegens maten. Geruwde protheses zouden dus beter zijn ivm kapsel dan gladde. Weet iemand van volgende merken of ze geruwd of glad zijn: cereform, sebbin en motiva? Thnx, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrea1983 Posted February 19, 2014 Share Posted February 19, 2014 Volgens mij zijn ze allemaal geruwd in principe. Alleen de ene wat ruwer dan de andere. Ik weet dat Motiva zowel glad als geruwd heeft. Cereform zou geruwd moeten zijn, maar zoals je weet draaien ze bij mij. Ik krijg nu Natrelle, die schijnen ruwer te zijn. Helaas sluiten die niet bij jou maat aan ;( lastig hè. ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.