moeder van 2 Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Kreeg zojuist een mail van de kliniek over een wissel ipv lipofilling. Als ik die wissel wil dan moet ik morgen ter plekke 1000€ bijbetalen.Weet niet wat te doen want het gaat om een hersteloperatie vanwege dat de borsten ongelijk zijn qua projectie en geen gewone wissel.Heb nu 300 cc aan beide kanten en hij wil met lipo 20/30 cc rechts bovenop bijspuiten. Het verschil was voor de op. ook al aanwezig maar hij had me toen niet gewezen op het feit dat er verschillend geplaatst kon worden en ik wist toen van niks dta dat kon. Nu mag ik dus bijbetalen als ik gelijke borsten wil.Vraag me af waar ik op uit zal komen als ik 380cc neem aan beide borsten of dan het verschil inderdaad al minder oogt dan nu en op welke BH maat ik dan uit zal komen. had voorheen 75A(A) en na plaatsing van 300cc een bh maat 75C. is dan extra high profile.Gaat me even niet zozeer om het geld, hoewel ik dat niet verwacht had omdat het mijn fout niet is en het toch een behoorlijke aderlating is en hij gewoon dient te herstellen maar het feit dat lipo gewoon zou kunnen verdwijnen en ik dan weer terug bij af ben met de ongelijke borsten.Heb ik weer zeg, houdt het dan nooit op???Wie kan me adviseren?liefs moedertje Link to comment Share on other sites More sharing options...
vivienne Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Lastig verhaal dit, maar hij had je er voor je bv al op moeten wijzen dat het ongelijk zou worden en dat dat voorkomen kon worden... Wat denken die chirurgen nou.. Tegnwoordig moet je voordat je een operatie last doen eerst zelf een studie volgen om te voorkomen dat zij domme fouten maken!Hij moet je sowieso tegemoet komen, maar waar je in dit geval precies 'recht' op hebt vind ik moeilijk te zeggen. Misschien kun je hem zelf een voorstel doen? Zo van gappie luister dan zo gaan we het doen.. Door jouw laksheid moet ik weer onder het mes en weer herstellen en daar ben ik al helemaal niet blij me, dus........ Ik zou zelf toch voor de wissel gaan als het verschil groot is denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniella92 Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Wat een rot situatie zeg. Maar dit is niet jouw fout dus vind het onterecht dat je nou 1000 euro zou moeten dokken omdat hij het niet goed gedaan heb.. In dit geval zou ik voor mezelf opkomen. Hij is de chirurg en heeft een fout gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moeder van 2 Posted February 10, 2014 Author Share Posted February 10, 2014 Het 'lastige' nu is dat ik morgen dus de operatie al krijg en nu op het laatste moment een beslissing nemen moet.Of de chirurg vooraf voldoende tijd heeft/neemt om dit nog eens even goed te bespreken betwijfel ik.En ik wil ook niet naar de kliniek gaan niet wetende wat er exact gaat gebeuren, dan ben ik veel te gespannen.DAMN DAMN DAMNWeer 6 weken herstellen, nieuwe bh's aanschaffen of zou ik dezelfde kunnen blijven dragen die ik nu heb als er 80cc per borst bij komt? Dat is nu 75C (heb net een paar maanden alles vervangen hahaha), Er komt een keuken en badkamerverbouwing thuis die over 2 weken begint. Is net vorige week definitief gepland met de aannemer en daar hebben we ook al veel te lang op mogen wachten. Kan ik ook niet poetsen, sjouwen enzo.....Vergeet ik bijna dat ik zowiezo bij een wissel wel weer risico loop dat de hechtingen wéér niet oplossen en daardoor lelijke littekens veroorzaken wat deels oorzaak is van deze hersteloperatie ,de littekencorrectie.Als het nou echt alleen het geld was (weet niet eens of dat veel is wat ik dan moet bijbetalen eigenlijk).....maar er komt zoveel bij kijken wat niet erg was als ik daar meer tijd voor had gekregen. Als ik niet kies voor de wissel neem ik een groot risico dat ik over een tijdje die wissel alsnog moet hebben omdat het niet gelijk geworden is plus dat het betekent dat ik een 3e keer onder het mes moet en weer moet herstellen.Is het herstel bij een wissel hetzelfde als bij een 1e bv? of gaat het makkelijker? BV is pas 5 maanden geleden.Manlief is de hele middag weg en weet dus nog van niks en kan pas vanavond overleggen, lekker op tijd..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Oeh ja lastig zeg! Voor de keuze wissel of lipofilling zou ik zeker voor de wissel gaan. Ik zou inderdaad bang zijn dat het na een tijdje weer verdwenen is. Ik denk dat 20/30 cc ook wel erg weinig is met die lipofilling. Ik weet niet waar je op uit zou komen qua bh maat, maar denk dat het niet dat het heel veel verschil zou zijn. Ik denk dat je wel verschil zal blijven houden en het is ook net wat je zelf oke zou vinden. Ik heb ook verschil en bij bij is ook echt duidelijk gemaakt dat dit zo zou blijven. Het verschil is wel minder groot nu het oppervlak groter is geworden Die 1000,- euro vind ik toch echt wel veel. Ik zou het niet even neer kunnen leggen! Ik zou daar dan wel even over onderhandelen als ik jou was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Ik zie dat tijdens mijn berichtje plaatsen jou reactie is gekomen. Meid het is inderdaad wel heel erg kort van te voren allemaal. Ik weet niet of het mogelijk is om je man even te bellen om toch kort nu even te bespreken. Dan kan hij het ook weer even laten bezinken voordat jullie vanavond rond de tafel gaan zitten?Hoe jou herstel zal zijn is echt moeilijk te zeggen natuurlijk. Het zal misschien wat minder strak zitten allemaal waardoor je wat minder last heb als bij de eerste, maar dat is natuurlijk maar een idee.Ik zou hier ook helemaal nerveus van worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moeder van 2 Posted February 10, 2014 Author Share Posted February 10, 2014 Ik ga er van uit dat ik eerst moet afrekenen voor ik de OK in ga. Ik weet niet bij wie ik dan moet zijn om te onderhandelen aangezien de chirurg dan met andere patienten bezig is als ik me moet melden (3!!! uur voor de operatietijd godnondeju!!) Kan natuurlijk wel naar de directie vragen en proberen met hen een deal te sluiten, zeg de helft van het bedrag voor de operatie en als het fatsoenlijk genezen is dat er dan EVT nog wat bijbetaald kan worden. Denk dat ik iig morgen geen wissel krijg als ik niet met geld over de brug kom. (kan ook vragen of ze nog wat media aandacht willen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sylvanaa Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Ik zou jezelf de vraag stellen is het 1000 euro waard om 80cc meer te krijgen? Ik zou of voor de lipo gaan of dan gelijk echt meer cc en verschillende cc's zodat je borsten gelijk zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
moeder van 2 Posted February 10, 2014 Author Share Posted February 10, 2014 Sylvanaa,gaat mij er niet om dat ik veel grotere borsten wil maar er zit verschil in grootte die er voor de bv ook al was wat zoveel mogelijk verholpen moet worden. Wat de beste optie voor mij is om dat te doen. De lipofilling kost de arts het minste omdat hij ook dogears moet verwijderen en mijn buik dan open moet, maar biedt mij de minste zekerheid dat het borstprobleem dan verholpen is. Ik vind dat dit gewoon onder nazorg hoort temeer omdat hij een fout heeft gemaakt die mij nu 1000 kost als ik het goed hersteld wil hebben. Denken artsen nu echt alleen maar aan hun eigen geld? Wat is er over van klanttevredenheid?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vivienne Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Is het geen optie om de kliniek te bellen en sowieso de operatie uit te stellen en eerst nog een consult met de pc te plannen om dingen goed af te spreken? Ik zou me enorm opgejaagd voelen.. Lijkt me beter om met iets meer gemoedsrust de operatie in te gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanneke25 Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Hej hej ik zou ook voor de wissel gaan want die lipo gaat ook weer uit je borsten dan zit je over een tijd weer met verschil in je borsten.en ik heb ook 2 operaties gehad en ik had maar 1 dag pijn de tweede operatie dus deed echt veel minder pijn dan de eerste x ! En die 1000euro vind ik niet veel voor een wissel ik heb meer moeten betalen voor herstel operatie met grotere protheses.kon je nu ook voor 2 verschillende maten protheses gaan ? Zodat je borsten gelijk zijn ?veel succes met je keuze ! Wel rottig dat je het zp snel moet beslissen groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Ja het is niet zo heel netjes dat je dit zo kort van te voren allemaal maar moet beslissen.Wat ik me afvraag. Stel je doet de lipofilling en het is over 2 jaar wel weg (ik zeg maar wat), krijg je dan kosteloos weer lipofilling of is het dan gewoon pech? Kijk misschien blijft het wel die 10 a 15 jaar zitten. Ik ben hier zelf niet zo in thuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moeder van 2 Posted February 10, 2014 Author Share Posted February 10, 2014 Net gebeld met de kliniek over de kosten dat ik het niet correct vind dat ik dat vandaag te horen krijg en nu moet beslissen of ik morgen 1000 euro wil neertellen. duidelijk gemaakt dat na alles wat er gebeurd is ik wel wat van hun verwacht. ze gaat het met de directie bespreken en belt me vandaag nog terug. intussen kwam mijn man binnen en heb hem bijgepraat. wat zegt ie.......gewoon doen die wissel, ik betaal wel want ben hun echt zat en het moet maar eens afgelopen zijn en dan heb je tenminste borsten die gelijk zijn. toch ff wachten of ik inderdaad echt die 1000 moet betalen, wacht met smart op het telefoontje. wel ben ik al een stuk rustiger nu nu ik weet dat ik morgen gewoon die wissel kan laten doen ipv lipofilling. heb alleen wijselijk mijn man even niet gewezen op de verbouwing .......en dat ik dus waarschijnlijk veel van het poetswerk aan hem moet over laten. wordt vanavond dus wel gekkenhuis hier omdat ik het huis weer helemaal aan kant wil hebben nu ik wat langer moet herstellen dan bij lipo. En lekker strijken. ppffffffff Hou jullie op de hoogte, tablet gaat morgen mee naar de kliniek voor ontspanning en contact met iedereen..... KUSSSSSSSSSSSS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrea1983 Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Hoi!Als ik jou was zou ik proberen wat uitstel voor de operatie te krijgen zodat je je er nog eens goed in kan verdiepen en over na kan denken wat je wilt. Als ik heel eerlijk ben vraag ik me af of 80cc wissel het verschil gaat wegwerken.... ik zou me even goed in lezen over de verschillende merken, cc's en projectie en profielen. En is het een optie om 2 verschillende maten te laten plaatsen zodat het verschil misschien kleiner wordt? Ik vind het echt bizar dat je dit in Zo'n korte tijd moet beslissen. Ik heb overigens ook meer dan 1000 euro moeten betalen voor een wissel tijdens herstel, dus vind het bedrag wel meevallen. Overigens heb ik evenveel pijn ervaren bij mijn wissel als na de eerste keer. Maar dit kan per persoon verschillen. Heel veel succes met je beslissing! Link to comment Share on other sites More sharing options...
moeder van 2 Posted February 10, 2014 Author Share Posted February 10, 2014 Ben gebeld! Zegt mw. tegen mij dat ik echt zal moeten betalen voor een wissel maar dat een wissel morgen zeker niet zal plaatsvinden.Dus ik was nu écht woest. Haar gezegd dat notabene de kliniek zelf vandaag per mail aangeeft overleg te hebben gehad met de arts en dat ik dan morgen moet betalen en nu ineens roept dat morgen de wissel niet zou kunnen?Ze verweet me zelfs dat ik wel erg laat met het verzoek om een wissel kwam. Haar nogmaals gezegd dat ook hier weer ik niet degene ben die hier laat mee komt en ik vorige week al deze vraag gesteld heb maar dat de kliniek vandaag pas reageert en ik het dus niet ben die laat is maar zijzelf. Afijn, discussie aangaan met iemand die niet wil horen heeft geen enkele zin dus heb ik gewoon gesteld dat ik er morgen op tijd ben, er wél een wissel gaat plaatsvinden die betaald zal gaan worden en dat alles nu volgens de regels zal gaan gebeuren omdat ik het nu meer dan zat ben hoe er gehandeld wordt door hun. Dat ik tevens verwacht dat de arts ervoor zorgt tijd te maken voor alles wat nog besproken moet worden. Manlief gaat mee en die houdt het ook wel in de gaten. Uitstel van operatie is geen optie voor mij omdat ik weet wat nodig is en de kliniek mij niet op andere gedachten kan brengen. Ook mijn agenda laat dat niet toe binnen een acceptabele termijn.Ik hoop dat dit de laatste x is dat ik met hun te maken heb en dat alles nu goed geneest.Zoooooo'n spijt dat ik ooit voor hun gekozen heb maar ivm de 'garantie' (welke??) nu wel nog ff gebonden aan hun.Nooit zal ik nog voor een vrijwillige wissel naar hun gaan, ook al zijn de prijzen misschien wat lager dan elders want de service ben ik zeker niet over te spreken en de smoesjes die telkens weer gebruikt worden word ik nu nog misselijk van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moeder van 2 Posted February 10, 2014 Author Share Posted February 10, 2014 Andrea,verdiepen in merken enzo heeft nu geen enkele zin, ben gebonden aan het merk van de kliniek nu.Nu heb ik 11.1 diameter met 48 projectie en 300cc aan beide zijden en is er een verschil van ruim 1 cm dat links meer projectie heeft dan rechts. De maat opvolgend bij hun is 11.5 diameter met 50 projectie en 330 cc, daarna komt 12 diameter met 52 projectie en 380cc.Verschillende cc's plaatsen kan natuurlijk ook alleen is de diameter dan wel ook verschillend en ik weet niet of dat echt zichtbaar is als daar verschil in zit. Het is daarom belangrijk dat ik de arts morgen nog spreek welke protheses te gebruiken om het verschil optisch zo minimaal mogelijk te krijgen. Ik hoef niet zo nodig veel grotere borsten zo lang ze maar zo min mogelijk van elkaar afwijken. Denk zelf aan links 330 en rechts 380. Link to comment Share on other sites More sharing options...
guppie Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Hoi hoi,Bij wie ben je geweest?Heb je nog een contract?....wellicht dat je daar in de kleine lettertjes kunt vinden of het niet zo is dat zij opdraaien voor een herstel om het n orde te maken ipv jijzelf.Gr ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
moeder van 2 Posted February 10, 2014 Author Share Posted February 10, 2014 ben in Genk geweest hahahahha bij een collega van Verdonck en Visser.Tuurlijk hebben we alle papieren bewaard ivm de garantie maar daar kun je niks terug vinden over hun plichten jegens clienten.Er wordt alleen gezegd dat er bij complicaties in overleg met de klant een passende oplossing gezocht wordt......vraagt rijst dan passend voor wie, arts of client?Heb het al eerder gezegd hier, het verplegend personeel is superlief en betrokken en het pand ziet er erg netjes schoon en goed uit maar voor de rest is de zorg niet om over naar huis te schrijven. Mijn ervaring is dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd en maar moeizaam duidelijkheid krijgt en al helemaal niet krijgt van degene aan wie je die duidelijkheid vraagt.Ik lijk wel een enorme zeikerd denk ik en zo ben ik normaal echt niet maar heb zooooo stevig de balen van deze kliniek dat ik niet veel positiefs te melden heb over daar en mezelf erop betrap erg bezig te zijn met mijn boosheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
guppie Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 geloof niet dat je een enorme zeikerd bent maar gewoon betaald hebt voor iets waar je dan ook graag het resultaat naar wil hebben toch?En zou zeker morgen ook niet zo maar betalen maar eerst eens even face to face met die chirurg overleggen voordat de portemonnaie getrokken wordt.Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gypsie Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Ik zou ook vragen dat ze hun diagnose op papier zetten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
moeder van 2 Posted January 15, 2016 Author Share Posted January 15, 2016 ff UPDATE afgelopen maandag ben ik bij Nio geweest in het Slaz (OLVG) voor een consult. Hij zag het verschil ook en vroeg hoeveel er in de borsten geplaatst is. Dus ik zeg links 300 en rechts 330. Kijkt ie héél verbaasd mij aan en zegt dat kan niet. Ik zeg jawel er zit links 300 rechts 330, Monobloc extra hoog . Hij draait zich om en pakt een lijst van Arion erbij en we ZIEN gewoon dat 330 in dit merk niet bestaat. Ik was zóóóóó zeker dat ik dit wel had maar had natuurlijk de stickers niet bij me, dom dom. Afgesproken dat hij me deze week nog zou bellen voor verder overleg. IK heb geen tijd gehad om de stickers te zoeken (zitten in 1 van de tig dozen) maar Nio belde me gisteravond (donderdag) op om te vertellen dat hij met de fabrikant gebeld had en dat 330 dus niet bestond. Hij wil graag de stickers zien. Ik ben helemaal flabbergasted ........vandaag meteen hier op het forum gekeken naar mijn handtekening en zie dat ik het dan altijd fout zou hebben gehad, maar ik weiger dat te geloven. Volgens mij ben ik gefopt.... Morgen heb ik geen tijd maar zondag ga ik die stickers zoeken en owee als daar op staat dat het 330 is of een nepArion Monobloc blijkt te zijn, kgeloof dat ik dan ontplof. Wat moet ik hier nu weer van denken, ben ik gek aan het worden of is hier iets raars aan de hand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ank Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Het zit je niet echt mee he. Ik heb deze lijst gevonden https://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&u=http://www.simplybreastimplants.com/breast_implant_sizes/arion_smooth_sili_monobloc_extrahp.html&prev=search Hier staat wel 330 cc bij of het zijn de verkeerde protheses. Sterkte met alles xx Ank Link to comment Share on other sites More sharing options...
best_boobie Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 16 uur geleden zei Ank: Het zit je niet echt mee he. Ik heb deze lijst gevonden https://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&u=http://www.simplybreastimplants.com/breast_implant_sizes/arion_smooth_sili_monobloc_extrahp.html&prev=search Hier staat wel 330 cc bij of het zijn de verkeerde protheses. Sterkte met alles xx Ank Dit zijn gladde prothesen.. Dus wie weet heeft moeder van 2 idd de gladde variant...@moeder van 2, dit zou je wel ff aan Nio kunnen vragen. En als je de stickers gevonden hebt, dan kijk ff of erop staat: smooth... Dat zou een hoop verklaren namelijk @Ank goed bezig weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
moeder van 2 Posted January 16, 2016 Author Share Posted January 16, 2016 Als het goed is heb ik ruwe..... Wordt vervolgd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
best_boobie Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 oke.. ben benieuwd!! xxx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.