Ga naar inhoud

Hoelang na bv helemaal pijn/klachtenvrij...


Aanbevolen berichten

Hoi ladies!

Ik ben inmiddels 3,5 maand p.o. Ik heb 325cc dual plane gekregen en ben super blij met hoe het eruit ziet.

Jammer genoeg heb ik nog wel veel pijnklachten. Ik heb niet meer continu pijn zoals de eerste 5 weken, maar nog wel regelmatig.

Zo blijft liggen op mijn zij vrij pijnlijk en als ik lang op een kant gelegen heb doet omdraaien ook pijn.

Ook heb ik af en toe hele scherpe diepe steken in mijn borsten zonder duidelijke oorzaak.

En de laatste tijd heb ik vaak het gevoel van hele erge borstspierpijn, de pijn trekt helemaal door naar mijn oksels en soms zelfs armen.

Ook (sorryyyy :( ) heb ik 1 plekje aan de boven/buitenkant van mijn borst richting mijn oksel wat echt vaak flink pijn doet, net of er iets niet goed zit.

Begrijp me niet verkeerd ik ben heel erg blij met mijn borsten, maar deze klachten had ik echt niet na zolang nog verwacht.

Hierdoor voelen mijn borsten ook totaal nog niet eigen en dat vind ik vooral heel vervelend...

Ik ben heel benieuwd na hoelang jullie echt pijn/klachten vrij waren. Als ik weet dat het nog over gaat dan kan ik wel geduld opbrengen, dus hoopvolle ervaringen zijn welkom :6:

groetjesss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi zenuwpeesje,

Ik kan je niet helpen want ik ben nog niet geopereerd. Wel ben ik heel nieuwsgierig want ik ga ook bij Frans Straten en heb neem jou foto als voorbeeld mee, want ik vind ze erg mooi geworden.

Sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, ik ben pas 17 dagen PO en de pijn gaat goed. Maar als ik geslapen heb (nog steeds hoog in de kussens) heb ik echt pijn in mijn borsten als ik opsta een drukkend zwaar gevoel. Herkent iemand dit? En de steken die je hebt zijn volgens mij normaal, doe gaan vanzelf weg. :) X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Ik had in het begin nog wel als ik op mijn zij had geslapen dat ze als beton voelden als ik me omdraaide, maar daar heb ik nu geen last meer van..

Zo af en toe een steek van een paar seconde, maar voor de rest niks....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 20 dagen PO. Ik heb nog steeds last van 1 borst. Dwz. af en toe pijnlijke steken, maar het grootste gedeelte van de tijd gevoelig. Vooral als ik diep inadem. Op mijn zij slapen durf ik nog niet vooral ook omdat de zijkanten van mijn borsten rauw aanvoelen alsof het een schaafwond is. 's morgens voelen mijn borsten nog als beton. Hard en zwaar. Ik denk/hoop dat het er allemaal bijhoort. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor jullie antwoorden. De pijn de eerste 2 maanden snap ik natuurlijk dat dat erbij hoort. Maar gezien ik nu 3,5 maand verder ben ben ik heel benieuwd naar mensen die ook langer dan 3 maanden p.o. zijn en hun ervaringen.

Ik had in het begin nog wel als ik op mijn zij had geslapen dat ze als beton voelden als ik me omdraaide, maar daar heb ik nu geen last meer van..

Zo af en toe een steek van een paar seconde, maar voor de rest niks....

Jij bent ook al een tijdje p.o. toch Cindytje? Weet je nog wanneer de klachten bij jou minder werden?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Thanks voor jullie antwoorden. De pijn de eerste 2 maanden snap ik natuurlijk dat dat erbij hoort. Maar gezien ik nu 3,5 maand verder ben ben ik heel benieuwd naar mensen die ook langer dan 3 maanden p.o. zijn en hun ervaringen.

Jij bent ook al een tijdje p.o. toch Cindytje? Weet je nog wanneer de klachten bij jou minder werden?...

Ik ben inmiddels 12 weken po, maar denk dat het na een week of 5 wel minder werd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid, vervelend zeg :( hoop dat het snel over gaat! Ik heb zelf niet echt pijn meer maar ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen. Ik heb eigenlijk alleen nog last als ik veel te zware dingen til/teveel kracht zet (hameren etc) of als ik ga zwemmen. Maar eigenlijk dus echt alleen als ik teveel kracht van mijn lichaam eis. Gewoon de dagelijkse dingen merk ik niks van.. Heb je Straten al gebeld of gemaild? Misschien dat hij je gerust kan stellen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 4.5 maand po en heb niet echt pijn, maar zeker wel van die scherpe steken. Vandaag had ik een constante "pijn" aan de zijkant van mijn rechterborst, maar volgens mij zijn dat mijn zenuwen. Ik krijg heel heel heel langzaam steeds meer gevoel terug in mijn huid. Ik maak me hier zelf geen zorgen over. Ik heb gelezen dat meiden na 1 jaar po zelf nog af en toe een steek krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Kwam toevallig even langs en zag jouw statusupdate.. Volgens mij hebben wij in het verleden wel eens gepbt.. als ik me niet vergis :)

Wat jij beschrijft he, dat komt vaker voor, alleen lees je het niet vaak op het forum, omdat meiden denken dat het abnormaal is of zo..

De pijn bij het liggen, dat kan te maken hebben met de zenuwen aan de zijkanten van je borsten, die nog herstellende zijn. Dat geldt ook voor de steken die je voelt. Die steken kunnen wel duren tot zeker een half jaar po. Je zult merken dat de frequentie ervan afneemt, maar dat ze toch ff flink pijn kunnen doen op het moment dat je er nog een krijgt.

Na een half jaar po, heb je ze ook nog wel eens hoor, maar dan neemt de frequentie echt duidelijk af! Nog eventjes geduld dus ;)

Ik heb zelf ook lang last gehad van draaien en van op mijn zij liggen.. Soms heeft dat ook een beetje te maken met de breedte van de prothese en de ruimte binnen je borst (mijns inziens) Zo voelde ik het tenminste.

Dit kan echt een hele tijd duren. Wat ik prettig vond, was nog af en toe slapen met die kliniekbh. Dat gaf wat extra steun, en zo hoefde ik niet mijn borsten te 'helpen' als ik omdraaide hihi... Dat heeft bij mij echt wel tot een jaar po geduurd, denk ik.... Na 4 of 5 maanden po, heb ik geen kliniekbh meer gedragen, had het van te voren afgebouwd naar een paar keer per week, maar toch voelde het toen nog niet 100% prettig. Geef ook dat dus de tijd...

En die pijn tussen je borst en je oksel, dat is een spier! Die zou je eventueel kunnen laten masseren. Misschien door een fysiotherapeut? Anders door vriend? man? moeder? vader? wie het ook maar wil doen :)

Die spier kan echt heel vervelend zijn, heb het vaak gehoord. Masseren schijnt echt goed te helpen! Voor de kapselvorming kan dat geen kwaad meer, dus gewoon lekker laten masseren, warm houden, en bewegen :)

Ook je arm-pijn kan daar van komen. Doordat je pijn hebt, en het gevoel hebt dat iets niet goed is, ga je nog extra aanspannen, wat de klacht alleen maar versterkt.

Wil je niet naar de fysiotherapeut, zorg dan dat je thuis wat massage krijgt, en neem eens een week 3 keer per dag paracetamol. Als je namelijk de pijn niet goed voelt, ga je minder aanspannen, en kan de spanning uit je spier trekken. Dus combineer dit :)

Succes!!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super bedankt voor je uitgebreide uitleg best boobie! Ik ben weer helemaal gerust gesteld :)

En kan me voorstellen dat de breedte van de prothese ook wel meespeelt inderdaad, gezien ik een smalle borstkas heb.

En ik ga massage's eisen van mijn man op dokter boobie's advies, hihi!

Alle andere ook bedankt voor jullie reactie's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel af en toe als ik het overbelast (mijn spieren > dual plane) dan heb ik nog wel eens een beetje last, maar dat gaat ook zo weer over. Verder is het met op de zij liggen niet altijd even fijn, soms doet het lichtelijk pijn maar soms heb ik er geen last van.

Ik ben 5 maanden p.o. er is gezegd dat het een jaar duurt voordat alles genezen is, dus houd ik er ook rekening mee dat het zolang kan duren voordat alle pijntjes en dingetjes weg gaan. Verder houd ik er rekening mee dat het niet natuurlijk is, dus misschien je lichaam altijd een beetje in de weg blijft zitten.

Maar ja ''echte borsten'' zijn ook niet pijnloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was pas na 9 maanden echt pijnvrij, dus kan helaas wel even duren voordat je geen rare steekjes of pijntjes meer voelt. Vervelend hè..... Je denkt ik doe even een borstvergroting, 6 weken herstellen en dan is het klaar, maar de totale genezing duurt tot een jaar, dus het kan best dat je af en toe nog wat ongemak ervaart :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het met je spier tussen borst en oksel? Betert het al wat?

xxx

Hey best-boobie! Met de echte spierpijn gaat het wel beter gelukkig, straalt ook niet meer zo erg uit naar mijn oksel en arm. Heb alleen nog wel op 1 punt wel daar in de buurt pijn. Is echt linksboven mijn borst, maar ook met bukken endergelijke doet het zeer en als ik voel, lijkt het net of er een luchtbel ofzo zit,voelt heel vreemd, anders als de rest van mijn borst... Weet jij wat dit kan zijn, lijkt me niet aan de spier te wijten dit....?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik ben nu 4maanden po en heb nog steeds super gevoelige tepels, echt niet fijn ook mijn rechterborst voelt al enkele weken wat pijnlijker aan. Ze voelen allebei wel hetzelfde maar ben bang voor kapselvorming rechts, ik heb nu eind april een na controle bij Demeyere ben eens benieuwd.

Ik ben wel heel tevreden van het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft bij mij wel een maand of 9 geduurd voordat ik helemaal pijn en klachtenvrij was en toch is het gevoel nooit helemaal hetzelfde geworden en blijf ik altijd mijn spier voelen aanspannen rond de prothese als ik mijn borstspier gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Hoi Zenuwpeesje, hoe is het nu met je?

Ik ben nu bijna 7 weken po en weer wat pijn in mijn borsten, kleine steekjes etc.. Ze voelen helemaal niet te hard aan, dat niet. Het voelt nu aan als een soort spierpijn in mijn borstspieren ofzo. Is dit normaal? Ik heb dus met Koningsdag flink wat gedanst enzo.. Is het normaal dat je dit soort dingen voelt na overbelasting en gaat het dan nog wel weg daarna? Ben echt als de dood nu voor kapselcontractie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Redelijk oud topic dit maar ik herken de klacht van een 'knoop' onder de oksel en een soort spierpijn wat door trekt naar mijn arm. Ik heb hier sinds een week ongeveer elke dag last van, in de loop van de dag wordt het erger. Ik heb dit alleen aan de linkerkant, deze borst hangt ook wat meer naar de zijkant.

Ik ben erg benieuwd of dit bij jou nog over is gegaan of dat je er iets aan hebt gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.