Ga naar inhoud

Voor of Achter de Borstspier?


mabelle

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw hier op dit forum en ben van plan om een borstvergroting te laten uitvoeren. Ik ben aanhet twijfelen of ik voor of achter de borstspier zou gaan? Ik ben reeds op een eerste consultatie geweest bij dokter Oelbrandt, en hij raadde in mijn geval voor de borstspier aan omdat ik aan krachttraining doe. Wat denken jullie? :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Welkom op het forum!!

Je doet er goed aan om meerdere consulten in te plannen bij verschillende chirurgen om te kijken wat jouw opties zijn, om vanuit daar te kijken waar jij je het meest op je gemak voelt...

Soms is voor de spier of dual plane geen keuze die je kan maken.. Indien je genoeg eigen borstweefsel hebt kan de prothese voor de spier geplaatst worden, indien je te weinig eigen weefsel hebt kun je randen gaan zien en kiezen ze voor dual plane..

Als het bij jou voor de borstspier kan zou ik daar zeker voor gaan. Het is zonde om in een goede spier te snijden als het niet nodig is ;)

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust, genoeg meiden hier die je verder kunnen helpen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnx Cindy,

De dr. zegt dat ik wel genoeg borstweefsel heb, maar zelf vind ik dat ik een dunnen huid heb en ben bang dat de randen vd prothese teveel zichtbaar gaan zijn of dat er rimpelvorming gaat optreden.

Ik heb altijd een 75C gehad, maar door mn sport en voeding heb ik sinds een jaar nog maar een 75A. Mijn borsten zijn ook een klein beetje gaan hangen en om deze reden en omwille van mijn sport raadde hij voor de borstspier aan. Ik zou gaan voor een 220 of 280.

Over de Dual plane manier heeft hij niet gesproken. Heb het zelf eens opgezocht en mss moet ik dit eens aankaarten bij mn 2de consult.

grtjs, Ann

ps: Alle info is welcom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Ik zou zeker ook nog elders op consult gaan.. Al is het alleen om te kijken wat voor mogelijkheden je hebt..

Verder zou ik ook foto's mee nemen naar het consult van wat voor borsten jij mooi vindt, dan is het aan de chirurg om te kijken hoeveel cc je nodig hebt daarvoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!!

Leuk dat je al een consult heb gehad. Het is inderdaad niet verkeerd om meerdere consulten te doen.

Als je de mogelijk heb om voor de spier te doen dan zou ik dit ook zoen. Ik heb mijn protheses ook voor de spier. Je pc kan vaak heel goed inschatten of je voor de spier kan hebben. Als je meerder consulten gaat doen zal je wel merken dat pc's ook wel een voorkeur hebben van de manier van plaatsen van de protheses.

Veel plezier op het forum!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi!

Ik heb toendertijd ook bewust consulten gehad bij pc's die niet per se voorkeur hadden voor het plaatsen voor of achter de spier. De eerste riep voor, maar met een beetje research kwam ik er snel achter dat hij dat 'standaard' doet. Na 5 consulten was hij de enige die dat advies bleek te hebben, hij wilde ook niet meer cc plaatsen en koos voor een anatomische en redelijk stugge prothese. Een 'veilige' keus dus, die mij misschien inderdaad een rimpelloos resultaat hadden gegeven, uiteindelijk ben ik toch bij een andere pc terecht gekomen die mij over het totaal gezien een beter resultaat gaf ( iets meer cc )

Dus meerdere consulten zou ik ( net als de andere dames) zeker aanraden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mabelle, ik doe ook intensief aan krachttraining en ik krijg het dual plane. Ik had mijn arts verteld dat ik veel train, maar toch vond hij dual plane het beste (ook omdat ik waarschijnlijk niet veel weefsel heb en het natuurlijker is). Ik ben zelf best huiverig, omdat ik weet dat mijn borstspieren heel sterk zijn. Ik ben altijd bang dat hij er niet genoeg cc in zal kunnen plaatsen om die reden.. Ik word 20 februari al geopereerd en ga dit voor de zekerheid nog met mijn consulente bespreken! Hoop dat jij baat hebt bij wat meer consulten zodat je meer adviezen krijgt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.