Ga naar inhoud

Monobloc hydrogel


Gast eBB!

Aanbevolen berichten

Hoiiiii, eindelijk ben ik op het forum gekomen! :97:

Ik ben een alleenstaande moeder met twee kindjes thuis van 9 maand en 2 jaar. Heb mijn eerste concult bij dr. Kappel 20 februari. Ik had eerst een afsrpaak bij Velthuis kliniek maar nadat ik erg veel gelezen had over het "ziek" worden van de silliconen vulling, ga ik toch liever voor 'safe' en heb de keuze gemaakt voor monobloc hydrogel.

Iemand ervaring als moeder EN misschien bij dr Kappel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig Janita, dat jij ook voor de hydrogel gaat! En leuk dat je reageert!. deze forum is voor mij ook nog nieuw en hoop nog meer info te krijgen! :1:

Heb jij al een arts uitgezocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo eBB,

Ik twijfel ook om hydrogel te nemen, alle enge verhalen, laatst ook weer door het onderzoek van Vumc doen me toch erg twijfelen aan silleconen! Ga je alleen bij dr. Kappel op consult of ben je van plan bij meerdere artsen te gaan?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BoooBBS, leuk dat je reageert ! :48: Ja, als je zoekt bij de klafchtensite van silliconen, wat door onderzoeken allemaal naar voren is gekomen, dan zal je denk ik ook voor de hydrogel gaan. Ik ben in ieder geval erg geschrokken wat het met je lichaam kan doen, ga ik liever voor het meest veilige :1: Nu is de 'envelope' van de hydrogel wel van silliconen maar het gaat om de vulling die erin zit.

Oh en ja, vooralsnog ben ik van plan alleen naar dr Kappel te gaan, Heb enorm fijne, lieve, en kundige verhalen over haar gehoord. :71:

Alleen ben ik nog niet uitgelzen over de dubbelwandige prothese, daar ga ik de komende dagen nog mee aan de gang !! Mag ik vragen, is het je eerste vergroting en heb je kids?

Groetjes !! :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ebb,

Ja ik heb daar ook al heel vaak gekeken. En een kennis van mij heeft onverklaarbare reumatische klachten, moet allemaal bestralingen en medicijnen en zij heeft ook silleconen brr. Meestal treden dat soort zaken pas naar 8-10 jaar op. ik heb al hééél veel gelezen.

Ik ken ook dames die hebben pas silleconen laten zetten, en die weten niet eens van alle klachten, onderzoeken etc. af! bizar!

Ik las gisteren nog op de FDA site dat er toch een kleine verhoogde kans is op een kanker van het imuunsysteem, moet je maar is lezen!

Maargoed het enigste wat mij vervelend lijkt is dat je bijvoorbeeld op vakantie bent, en dat een prothese ineens gaat lekken en dan zit je daar met je opgezwollen borst, haha.

Daarnaast denk ik ook dat heel veel meiden/vrouwen nergens last van hebben en dat het gewoon goed gaat, echter de meeste die ik ken die hebben ze max 6 jaar. twijfel twijfel!

Dit zou mijn eerste vergroting zijn en no kids! Ik zou het denk ik wel alleen doen als het voor de spier kan, ik verwacht het van wel (als ik hier naar andere 'voorsituaties' kijk waar ze ook voor de spier zijn geplaatst)

Is de dubbelwandige prothese een silleconen prothese of een hydrogel variant?

Ik heb ook goede dingen over dr. Kappel gelezen! Ik ben benieuwd hoe het zit met het vervangen na 10 jaar ( de kosten, is het echt onder plaatselijke verdoving etc.) en wat als zij er niet meer is? Zij is al wat ouder natuurlijk! Dat zijn dingen waar ik dan weer over na denk haha.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoii!

Ik lees ook even mee! Wil ook alleen maar de hydrogel protheses! Ben namelijk bang geworden voor siliconen na alles wat ik gelezen heb. Vind het alleen jammer dat er weinig artsen zijn die ze plaatsen. Ik ga eerst een afspraak maken bij accz omdat dat voor mij dichter bij is, maar ben ook heel benieuwd hoe jou consult bij dr. kappel je bevalt! Heb ook veel goede dingen over haar gelezen. Plaats dr kappel ook wel voor de spier? Want accz plaats bijna altijd dual plane volgens mij en heb toch ook liever voor de spier als het kan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee.

Tegenwoordig worden te protheses gevuld met cohesieve gel.

Ik heb dat ook gevraagd.

Dat kan niet lekken wat zelf heel belangrijk vond.

Als het kapot gaat zal het niet door het lichaam lekken.

Ik weet niet precies wat het verschil is met hydrogel en cohesieve gel

Maar de protheses die ik krijg zijn ook veilig hoor

En jehebt levenslange garantie!

Wou ik alleen even zeggen.

Heel veel succes alvast op je consult

Ikhoop dat je wensen gauw in vervulling zullen gaan

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ebb

Ik had je al een prive berichtje gestuurd maar lees hier dat je ook kids hebt.

Toen ik mijn operatie had gehad was mijn zoontje 9 maanden. En heb echt wel zo'n 5 weken niet getild en zeker de eerste 3 weken wou ik er niet eens over na denken om te tillen. Het is erg belangrijk voor je herstel om niet te tillen en dat na 4/5/6 weken langzaam op te pakken. Dat is het beste voor de kapsel enzo..

Weet je al hoe je dat gaat doen? Kan je hulp krijgen in huis en de kids?

Goed onderzoeken voor jezelf waar jij je het beste bij voelt qua implantaten!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Gast Sjieltje

Hoi eBB,

Ik ben redelijk nieuw op het forum, maar verder nog niets geplaatst.

Hoe is je gesprek gegaan 20 februari met Dr. Kappel?

Ik heb in januari met haar een gesprek gehad en om dezelfde redenen als jij. Ik voel me namelijk ook niet veilig bij silicone, aangezien ik al een auto-immuunziekte heb. Laat ik het dan maar niet nog erger maken, toch?

Dr Kappel plaatst het liever alleen voor de spier, hierdoor wilde ze er bij mij niet in doen dan 240cc. Vond ik zelf nogal weinig als ik zo de berichten lees op de forums. Ze wilt erbij niet meer indoen, omdat je anders kan zien. Dus ik ben wel benieuwd wat het gaat worden. Het wordt in ieder geval altijd beter dan het was.

Ik heb geen kinderen gehad, maar wordt wel 5 maart dooor Dr. Kappel geopereerd. Als je het leuk vindt, wil ik je wel op de hoogte houden.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb 24 feb bij dr Visser monobloc hydrogel laten plaatsen, mijn siliconen bleken na 10 jaar te zweten. Ze voelen nu na de operatie heel zacht aan terwijl het nog geen 3 weken geleden is. Over vervangen heb ik het eigenlijk niet met haar gehad? Wel 10 jaar garantie! Is het noodzakelijk dan om ze na 10 jaar te vervangen?

Mvg

Tjade

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Jullie kiezen allemaal net als mij voor monobloc hydrogel.

Tip die ik jullie meegeef, vraag goed na over de maat. kijk in mijn galerij en dan zie je dat de monobloc 400cc niet erg groot is!

En dat dit waarschijnlijk dus echt aan de prothese ligt ivm beperkte profile maten.

Verder zou ik zeggen: Goede keuze!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle inplantaten kan een lichaam vreemd gaan reageren, maar dat is nog geen 1%. Na mijn mening zijn de cohesive gel prothese net zo veilig als hydrogel. Ligt er niet zozeer aan wat voor gel er in de prothese zit, maar een lichaam kan op ieder implantaat raar gaan reageren.Als ze gaan lekken, zullen ze er allebei uit moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hey lieverd, morgen is de dag!!!! Yeah ongelooflijk he.... Nou geniet nog maar ff van je oude situatie en neem maar ritueel afstand van je oude bh's! De fik erin haha.

Ik wens je heeeeeel veel succes morgen en weet dat ik aan je denk! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes vandaag lieverd! Eindelijk is het dan jouw dag.

Hier heb je zo lang naar toegeleefd. Ik hoop dat het helemaal wordt zoals je wenst.

Vanavond heb je borsten!!!

Weg met de maximizers.

Dikke kus Yara

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hoi hoi,

ik wil dit topic wel weer graag nieuw leven in blazen. Ook ik wil heel graag een BV met hydrogel. Ik ben er echt van overtuigd dat de siliconen zweten en als je daar vatbaar voor bent je heel ziek kunt worden daarvan.

Dus het wordt of hydrogel, of niets.

Ik heb deze week een intake gehad bij dokter Kappel. Hele plezierige vrouw, duidelijk en rustig. Komt heel kundig over.

Haar advies voor mij was 250, 275 cc voor de spier. Op zich zou ik ze heel graag voor de spier willen hebben, vindt dat heel natuurlijk eruit zien. Maar ik ben best wel bang voor de rimpels die kunnen vormen. Volgens dokter Kappel heb ik genoeg weefsel ( ik ben ongeveer 1,86 en 67 kilo) en dik genoeg vel, maar toch.....op zich geloof ik ook wel in de lipofilling mocht er toch wat rimpeling zijn, maar ja, wat als zij er niet meer is en geen kliniek meer heeft over een aantal jaar? Dan moet je het ergens anders laten doen wat weer heel prijzig is.

Maar ja, bij de anatomische hoor je weer over draaingen enzo, dat gebeurt weer niet bij deze. Dus eigenlijk zitten overal risico's aan op termijn.

eBB, die van jou zijn echt prachtig geworden!! Die wil ik ook wel!! Heb jij nog geen rimpeltjes of deuken of zo? Ik heb van mezelf iets minder borst dan jij, maar wel iets vergelijkbaar.

Als er nog andere dames zijn die ondertussen hydrogels hebben, meldt je ervaring even!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.