Ga naar inhoud

Ariesja : 11 februari 2014 : Dr. Heintz : AZ Sint-Lucas: Gent


Aanbevolen berichten

Hi,

Ik heb op mijn 16 een borstreconstructie gehad,
omdat ik nog zo jong was waren het speciale prothesen die bijvulbaar waren. (Droom van elke vrouw niet?)
Ik heb ze maar 2 maal laten vergroten, ik ken geen termen, enkel dat ik nu een kleine D cup heb.

Na de operatie een 4 dagen enorm afgezien, dan ging het wat beter, na 2 weken was ik ok.

Advies van Dokter Heintz was: Kom eens terug als je 21-22 bent, voor het vervangen van de tijdelijk prothesen.

Nu ga ik eerlijk zeggen, ik heb een ongelofelijke angst voor operaties, ook bij mijn eerste heb ik dagen lang nachtmerries gehad.
Met resultaat dat ik een afspraak voor de 2de operatie bleef en bleef uitstellen, ik ben nu 25 jaar.
Met het gedacht van, er is toch niets mis, en waarom zou ik gaan als alles goed is, kwam het er niet van.

Eind 2013 begon me op te vallen dat mijn ene borst zacht was en lager hing, en de andere hard was aan de bovenkant.
Ik heb geen pijn gehad.

Dan eindelijk in Januari afspraak gemaakt 03/02/14 bij Dokter Heintz (dat was gisteren), hij ziet er nog altijd zelfde uit als 9 jaar geleden, en nog altijd even vriendelijk.

Bij het onderzoek stelde hij vast dat de zachte borst eigenlijk een gesprongen prothese was, en de andere was te hard.
Al bijna paniek, maar die prostheses waren zeer veilig en niet schadelijk als ze lekken.

Wel even paniek toen hij zij dat ik volgende dinsdag al kan geopereerd worden, wat inhoud; een prothese vervanging, borstlift en tepel correctie.

Ik ben er mentaal niet op voorbereid, en ook zo 3000 euro ophoesten in een week is moeilijk. Maar hij was er zeer zeker van dat het dringend was.

Nu op mijn 16de heb ik alles van kosten van de operatie terug gekregen van euromut omdat mijn borsten zodanig misvormd waren, normaal krijg ik nu weer alles terug,
Maar toch wil de dokter niet wachten tot ik het geld heb gekregen van de CM. Hij wil deze/volgende week 3000 euro, is dit normaal?

Mijn andere vragen bij dit verhaal zijn:

Doet een gesprongen prothese normaal pijn?
Doet het vervangen van zo een prothese pijn? Mijn prostheses zitten onder de spier.
Zou ik ietsje groter gaan of hetzelfde blijven?
Zijn permanente (20jaar ofzo) prostheses zacht, of blijft het onnatuurlijk aanvoelen?

Ik voel me op dit moment zeer onzeker en wat in de war. daarom zoek ik hier wat steun.

Veel liefs van mij.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, jeetje wat een verhaal. Ik zou als ik jou was je zorgverzekering bellen en dit voorleggen... Misschien kunnen zij wat voor je betekenen...

En zit er geen levenslange garantie op? Zeker bij een scheur/lekkage....

Dat t vervangen moet worden is duidelijk en tuurlijk zsm.

Ik zou nog even uitzoeken of de kosten wel voor jou moeten zijn...

Heel veel sterkte in ieder geval xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid!

Ik snap dat je ook niet gelijk zoveel geld heb liggen. Ik zou even bellen naar waar jij eerder die vergoeding van heb gehad en het voorleggen wat er nu aan de hand is. Het is natuurlijk wel het verstandigste om ze zo snel mogelijk te laten vervangen.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedank voor te antwoorden en voor de steun!

Na een weekje weet ik eindelijk meer. (Maar goed ook, want morgenvroeg is de operatie.)

Na vele telefoontjes naar CM, dienst van ziekenhuis en dokter zelf, is de conclusie:

Als ik enkel de prostheses laat vervangen wordt alles terugbetaald.

Maar als ik ook de borstcorrectie (lift en verplaatsen tepels) doe, is er grote kans dat ik zo een 1000-1500 zelf ga moeten betalen.

Ook heeft Dokter Heintz toe gegeven van een voorschot van 1500 euro ipv 3000 euro.
Geen voorschot zag hij niet zitten.

Ik zit nu al hele week mijn hoofd te breken over de vraag of ik alles of enkel prothese ga laten doen.

Is er veel extra pijn bij een borstlift?

Ook ben ik in het gentse op zoek naar een goeie post-operatie BH, iemand tips?.

Veel liefs van mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede bh is de Anna van emdaplast vind ik. Niet duur en zit hartstikke fijn.

Verder moet je daar zelf de overweging in maken, heb ik het geld? Wat kost het mij als ik de borslift en tepelcorrectie op een ander moment laat doen? Wat kost het me nu? Is het iets wat ik momenteel mentaal en fysiek aan kan?

Waarom denk je dat de lift meer pijn zal doen? De borst word met het vervangen van de protheses sowieso aan de onder kant open gemaakt, het enige wat bij een lift verder word gedaan is:

- weefsel weg halen

- je krijgt het sleutelgat incissie, dus je houd er meer littekens aan over, maar of dit meer pijn doet? Ik denk het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uiteindelijk de CareFix Anna Postoperatieve BH en de CareFix Zwarte Stabilisatieband voor Implantaten besteld.

http://www.online-care.eu/pd/196/nl-BE/postoperatieve-bhs/CareFix-Anna-Postoperatieve-BH

Mijn huisdokter en de pc zeggen beide wel dat ik meer kans op terugbetaling heb als ik alles in 1ne keer laat doen, dan als ik een borstlift later zou doen.
En die 1500 moet ik toch zowiso betalen als voorschot, de rest is afwachten.

Wat wel is, zowel vroeger als dezekeer gaan de protheses via de tepel ingebracht worden. (als ik enkel de prothese vervanging doe.)
Ik weet niet hoe ze het gaan doen als ik de borstlift ga doen.

En Pinkboobie, weet je mss als het om een prothesewissel gaat, doet het dan evenveel pijn als de 1ste keer?

Nog 14 uurtjes en het is zover! Ik ben zowel bang als opgewonden, :)



Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.