Ga naar inhoud

Lys84 : 25 april 2014 : Dr van de Werff : Langeland Ziekehuis


Aanbevolen berichten

Hoi meiden,

Pas geleden heb ik een intake gehad bij de Bergman kliniek op de Binckhorst. Ik heb hier gesproken met Drs. Van Drunen. Nu heeft hij diverse zaken met mij besproken, maar nav internetstukken twijfel ik toch over een aantal zaken en ik hoop dat iemand hier al ervaring mee heeft.

1. Allereerst ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met Drs van Drunen?

2. Mij is aangeraden een gladde prothese te nemen die onder de borstspier wordt geplaatst (onder de spier ivm te dunne slappe huid). Nu lees ik veelal terug dat de getexturiseerde protheses worden aangeraden. Sommige klinieken hanteren alleen maar de getexturiseerde. Iemand ervaring? De gladde prothese werd mij aangeraden zodat hij gemakkelijker beweegt onder de spier.

3. Er zijn 2 soorten protheses, silliconen en op water basis. Ik hoor vooral silliconen, iemand ervaring?

Zijn er verder nog goede tips die belangrijk zijn om te weten?

Alvast enorm bedankt!

Groetjes Lys84

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai lys84

Ik ben ook pas bij dr van drunen geweest voor mijn borstvergroting.

Hij vertelde mij ook een glade prothese te willen gebruiken. Achteraf gezien vond ik het hele gesprek onprettig en ging ik met te veel twijfels weg. Ik heb besloten om me niet te laten opereren door dr van Drunen omdat mijn gevoel nee zegy.vond het verder wel een aardige man maar gesprek vond ik nog al gehaast( was wel druk die dag). Dit is mijn ervaring met dr van drunen.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal herkenbaar Eviie! Gisteren heel dit forum afgestruind en alles bekeken en gelezen. Besloten een 2e intake te doen op 12 febr bij Bergman met dr. Koopmann en ook nog 11 febr bij de Haaglanden Kliniek. Dit laatste voelde sowieso al beter aan, ook omdat zij opereren in het MCH. Ik vond dr. Van Drunen ook erg gehaast en we moesten alle informatie uit hem trekken. Dit heb ik de Bergman kliniek ook teruggekoppeld. Ik wil ook echt geen gladde prothese meer, lees er teveel over dat er niet voor niets ruwe zijn gemaakt tegen o.a. Kapselvorming.

Bedankt voor je reactie! Weet je al bij wie jij je laat opereren? En wat heb je in gedachten?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedzo pas ja zeggen als je er een goed gevoel bij hebt. Ik vind een borstvergroting nog ingewikkelder dan ik dacht, Je moet over zo veel dingen ook zelf nadenken omdat het je niet word verteld bijvoorbeeld bij dr van Drunen dan.

Ik heb 10 februari een afspraak bij dr Tan in het bronovo ziekenhuis om te kijken wat hij zegt.

Ik wil het liefst op een 70 D uitkomen.

Ik heb ook liever ruwe, ik lees zo veel rare dingen over gladde prothese dat het mij geen lekker gevoel geeft.

k zit indd ook te twijfelen om een 2e afspraak te maken bij bergman en dan bij een andere pc of koopman, stevens of corion. Daar hoor ik wl goede verhalen over. Over dr Tan van het bronovo heb ik ook goede verhalen gelezen.

waar zou jij opwillen uitkomen.?

spannend eh dit alls hihi.. ben benieuw hoe je andere consulten zullen zijn.

vraagje moet jij nu gaan betalen voor je 2e gesprek bij een andere pc bij bergman??

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de arts in kwestie niet dus kan daar niks over zeggen, maar ik zou zelf ook niet kiezen voor gladde prothese. Je heb toch meer kans op extra kapselvorming.

Het is natuurlijk sowieso aan te raden meerdere consulten te doen en als je je al niet fijn voelt bij een arts dan zou ik zeker verder kijken. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je alle vertrouwen heb in je pc en je je er ook bij op je gemak voelt. Hij gaat tenslotte in je lichaam snijden ;)

Succes verder met je zoektocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel!

Wat het 2e consult, ze hebben het niet gehad over kosten en dat zou ik ook zeer vreemd vinden. Morgen heb ik wel een gesprek met een anestesist. Spannend ook hoor die intake gesprekken. Ben benieuwd naar je gesprek bij dr.Tan in het Bronovo!

Wbt maat denk ik aan een 70C. Ik wil vooral niet al te groot, ben best smal aan de bovenkant en vrij kang, 1.75m. Hele grote borsten passen hier niet zo bij vind ik zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haai haai,

Vandaag bij Dr Tan geweest. Hij zei heeeeel iets anders dan Dr van Drunen. Zijn advies: Rond, dual plane 240cc :103: merk eurosilicone.

Ik vond het zo veel verschil dat ik een afspraak heb gemaakt bij weer een andere pc. 21 februari bij Dr Corion, hopelijk kan hij mij duidelijkheid gegeven.

ben benieuwd naar jou gesprekken morgen en overmorgen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je dan toch iets aan mag raden zou ik wel voor geruwde protheses kiezen, deze worden vaker gebruikt tegenwoordig i.v.m. kapselvorming en het risico kapselcontractie. Maar het is natuurlijk je eigen overweging en die van de plastisch chirurg.

Verder kan je inderdaad kiezen tussen siliconen en water basis. Ik heb siliconen, in mijn geval kunnen ze niet lekken. Mijn protheses zouden wel kunnen scheuren maar als dat gebeurd lekken ze niet uit.



Ook daar kun je zelf het beste een overweging in maken, het is tenslotte jou lichaam.

Verder zou ik niet per se gaan voor onder de spier, hier zitten vaak best veel nadelen aan. Dual plane is een methode welke het beste heeft van beiden werelden, namelijk voor en achter de spier. Hierdoor kunnen meiden met een dunne huid of weinig weefsel toch nog een natuurlijke beweging behouden. Misschien kan jij je daar nog over inlezen, over de methodes. Als je veel weet over de keuzes die je hebt kan je voor jezelf ook een goede overweging en beslissing maken.
https://www.google.nl/search?q=dual+plane&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=L-j4Us7VAaWM0AXW2oGQAw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=667#facrc=_&imgdii=_&imgrc=1vRzIhUVEMOhAM%253A%3BHOP7Jjo5o-l_FM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ietsmooier.nl%252Fimg%252Fbehandelingen%252Fdual-plane.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ietsmooier.nl%252Fbehandeling%252Fborstvergroting%252Falle-behandelingen.html%3B230%3B219

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

Dinsdagavond ben ik bij de Haaglanden Kliniek geweest bij dr. Vd Werf. En wat een verschil met de Bergman Kliniek. We werden zeer gastvrij ontvangen en de arts begon uit zichzelf alles te vertellen, wat bij dr V Drunen helemaal niet zo was. Daar moesten we alle informatie uit trekken. Ook adviseerde dr vd Werf alleen ruwe protheses, met gladde werkt hij niet. Daarnaast wil hij ze voor de borstspier plaatsen, daar het achter de spier niet nodig is en het plaatsen vd prothese met huidig weefsel goede vulling geeft. Dr vd Werf wil zoveel als mogelijk natuurlijke borsten "maken", iets waar wij volledig achter staan.

Woensdagavond zouden we naar dr Koopman bij de Bergman kliniek gaan, deze afspraak werd door omstandigheden afgezegd. Het gesprek en alle informatie voelde bij dr vd Werf zo fijn, dat ik besloten heb hierheen te gaan. Ik sta nu op de wachtlijst voor de operatie welke plaatsvindt in het MCH of Langeland ziekenhuis. Hopelijk wordt dit in de week van 14 april.

Misschien ook nog wat voor jou Eviie, om naar de Haaglanden Kliniek te gaan? Ben zo benieuwd naar je gesprek de 21!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lys,

bedankt voor je tip.

Wat fijn dat je gesprek zo goed is gegaan. Ben benieuwd wanneer je aan de beurt bent. Is er tegen je gezegd hoe lang de wachtlijst ongeveer is?

Wat krijg je nu precies hoeveel cc welk profiel, welk merk etc.

Ik wacht nog even mijn 2 gesprekken af die nog geplant staan. Dan heb ik 4 gehad als ik dan uit die 4 nog niet kan kiezen ( wat ik niet denk, maar je weet het nooit) kan ik altijd nog afspraak maken bij haaglanden kliniek.

groetjessss

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hoi meiden,

Vrijdag 25 april ben ik geopereerd door Dr. vd Werff in het Langeland ziekenhuis. De operatie is zeer goed verlopen en ik heb in beide borsten 225cc op de spier gekregen. Nu ben ik bijna 14 dgn po. Ik voel bij beide borsten vanaf de oksel en dan doorlopend aan de bovenzijde vd borsten spierpijn, wat mij vrij logisch lijkt. Soms wat jeuk en trekkend gevoel vd hechtingen. Maar bij mijn rechterborst voel ik tijdens het bewegen meer wrijving met de prothese. Hij is wat meer voelbaar aan de bovenzijde dan de linkerborst. Ook voelt hij wat zwaarder aan dan de andere kant (hij is ook iets groter dan links, maar dat wist ik vooraf). Is dit gevoel normaal? Moet ik mij zorgen maken om het feit dat ik de prothese meer voel? Is dit kapselvorming? De hechtingen zitten er nog in, dus hoop dat de prothese nog wat meer gaat zakken.

Tevens was ik na de operatie flink ingepakt met tape, maar de dag na de operatie mocht dit er al vanaf en moet ik 2 wkn 24u p.dag een stevige sport bh dragen. Nu lees ik daar ook verschillende verhalen over, want sommige dragen 2wkn lang flink ingepakte borsten en daarna pas een sport bh. Is het ok wat ik nu draag?

Kan iemand mij wat meer geruststellen?

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Lys.

Ik ben nog maar 6 dagen po dus kan uit ervaring nog niet zo heel veel vertellen.

Weet alleen dat ik geen tape gehad heb maar vanaf ok een sportbeha aan moet. Dit 4 weken lang 24 u pd.

Succes met je herstel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lys,

Je borsten genezen afzonderlijk van elkaar dus het kan zijn dat hierdoor het verschil in gevoel en/of pijn komt bij je ene borst.

Maar als je buitensporig pijn of koorts hebt moet je echt even contact met je pc opnemen. Verder kan je je het beste aan zijn adviezen houden. Deze lopen namelijk best wat uiteen als je hier op het forum gaat lezen. Dus daar zou ik me niet al te ongerust over maken.

Ik heb ook tape gehad (2 weken zelfs) maar er zijn er nog veel meer die helemaal geen tape krijgen en gelijk de sport beha aan moeten doen.

Succes met je herstel en bij twijfel gewoon even contact opnemen met je pc!

xxx saartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties! Ja dat maakt het ook lastig, zoveel verschillende mensen en ervaringen. Ik heb de kliniek al gebeld en wordt vandaag terug gebeld.

Als ik meer weet laat ik het jullie weten.

Wat is jullie aangeraden mbt beweging, wat mag wel/niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, wat leuk! ik ben ook door Dr. van der Werff geopereerd :35:

Je borsten genezen allebei apart en je kunt aan de een wat meer voelen dan bij de ander,

dat had ik ook hoor, soms voelde ik wat meer steekjes als bij de ander .

maar... als je koorts krijgt of het voelt echt niet goed voor jezelf, gewoon contact opnemen.

Wat ik weet is dat na de operatie de boobs 2 weken nodig hebben om vast te gaan zitten en dat je daarna weer dingen mag doen alleen niet stofzuigen en niet sporten ,Ook is het belangrijk dat je je ellebogen niet hoger als je schouders doet, na 6 weken ben je hersteld en zit alles goed.

Gefeliciteerd met je nieuwe boobs en geniet ervan :43:

Liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag absoluut niet tillen, niet steunen op armen, handen. Inderdaad, ellebogen niet boven schouder. Proberen symmetrisch te bewegen. Dus niet alleen maar m'n kopje thee met rechts drinken of alleen maar tanden poetsen met rechts. Etc.

Heb voor de eerste week po oefeningen gekregen die ik elk uur zou moeten doen (twee oefeningen elk 20 seconden dus valt reuze mee).

Bij mij jeukt t en als ik dan per ongeluk te veel rek dan steekt t en voelt t alsof er een hechting los schiet.... ( wat gelukkig niet zo is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh fijn om nog iemand te horen die door dr vd Werff is geopereerd! Ik probeer erg op te letten mbt het bewegen, maar soms ga je toch zonder nadenken net iets boven je schouder bewegen. Sinds ik dit voel hou ik mij er echt aan, maar ben dan bang dat ik al teveel beweging heb gehad...

Wbt oefeningen en het niet mogen steunen, zozeer heb ik geen adviezen gekregen. Idd niet boven de schouders, voldoende rust nemen, maar vooral wel blijven bewegen. Die verschillende adviezen maken het er niet makkelijker op haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze bij Marbo achter de spier of ertussen zijn geplaatst

want daar krijg je idd oefeningen voor wat voor een sneller herstel zorgt dacht ik..

Wij hebben ze voor de spier dus we hoeven niet te trainen :39:

ja met al die verschillende adviezen kom je er soms ook niet meer uit hahahha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn de hechtingen niet eruit gehaald , het waren oplosbare dus ik had de plakkers ook langer laten zitten..

in de eerste 2 weken gaan ze hun plekje vinden en in de komende 4 weken gaan ze goed vast en dan zijn ze misschien een klein beetje gezakt..

Kijk maar bij mijn fotoos, er staan van verschillende dagen en weken op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.