Jump to content

voor of achter de spier?

Recommended Posts

Hey,

Net als velen van jullie ben ik begonnen met mijn zoektocht. Helaas zie ik door het bos de bomen niet meer.

Je hebt verschillende prothesen, mogelijkheden om ze te plaatsen, ... De ene dokter raad het ene aan, terwijl een andere dokter het tegendeel beweerd.

Mijn vraag is nu of ik een prothese voor of achter de spier moet kiezen? En dan ronde of anatomische achter de spier? Heeft iemand ervaring met een anatomische voor de spier?

Zelf heb ik een 75 A. En verlang zo naar een maatje (liefst een C) meer, maar met een natuurlijk resultaat.

Iemand tips?

Hoi! Ik heb anatomische 280 cc dual plane. Waar je voor moet kiezen ligt aan je situatie.. Mij werd geadviseerd dual plane omdat ik zelf weinig borstweefsel had en wilde het zo natuurlijk mogelijk hebben. Ook heb ik anatomische omdat mijn arts (Laura Moojen-zaal) die sterk aanbeveelde. Zij gaf aan dat ronde sneller kunnen rimpelen en ze werkt liever met deze prothesen. Maar goed dit is inderdaad bij elke arts weer anders dus er is niet 1 ding dat het beste is. Ik zou een arts zoeken waar je je prettig bij voelt (meerdere consults inplannen) en kijken wat hij/zij zegt dat het beste bij jou past! Fotos meenemen van wat je mooi vind is ook handig!

Welkom op het forum!!!

Heb je al consulten gedaan? Ik zou zeker meerdere consulten doen en foto's meenemen van borsten die jij mooi vind.

De manier van plaatsen hang o.a af van jou situatie. Als je genoeg weefsel heb dan zou je bijvoorbeeld voor de spier kunnen plaatsen. Ik vind ronde protheses vaak het mooist. Is natuurlijk maar net wat je wil. Anatomische protheses zijn ook harder omdat ze natuurlijk hun vorm moeten behouden. Dat is ook waarom de kans op rimpeling minder snel voorkomt. Je kunt met ronde prothese ook een heel natuurlijk resultaat hebben.

Heel veel plezier hier op het forum!!!

Hey Sophie,

Ben reeds op consultatie geweest bij dokter De Meyere die me anatomische (nieuwste versie, met hele fijne rand bovenaan)- voor de spier aanraad. Dit omdat hij achter de spier een onnodige marteling vindt voor vrouwen.

Helaas heb ik dan niet veel keuze van grote.

Bij dokter Decordier kreeg ik een ander verhaal. Hij zou ze achter de spier plaatsen, want hij heeft nog een oudere anatomische versie 240 CC (dikkere rand). Wanneer je dit voor de spier zou plaatsen, en het gebrek aan eigen weefsel, zou dit aftekenen.

Ik wou wel eens weten wat anderen gekozen hebben. En hoe een anatomische voor de spier er effectief uitziet, want kan op het net niet veel beeldmateriaal vinden.

Ga zeker mijn zoektocht verder zetten, maar vindt het moeilijk om een goede keuze te maken van arts. Er zijn er zoveel en dat alleen nog maar in de regio van Gent. Kan ze toch onmogelijk allemaal aflopen :22: .

Iemand kennis van een goede arts in de regio van Gent of Kortrijk?

Thx

Inderdaad meerdere consults inplannen en kijken waar je je prettig bij voelt. De meeste chirurgen zijn prima artsen dus ze zullen je nooit iets aanraden wat niet kan. Daarna is het een kwestie van kiezen wat je voorkeur heeft.

Als je genoeg weefsel hebt is voor de spier handig, weinig pijn en het meest natuurlijke effect. Voor de rest, als je bijvoorbeeld groter wilt, is achter de spier/ dual plane een optie. Je kan op dit forum over alle opties lezen. Succes :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.