Ga naar inhoud

vraag over kapselvorming


Aanbevolen berichten

Hallo ik heb weer ween vraagje..

Ik heb eerst begrepen dat je zo min mogelijk moet bewegen met jou bovenlichaam, zodat herstel sneller gaat.

Ik moet weer werken en heb een drukke baan. Mijn werk houd in dat ik de hele dag sta achter een pc en en dingen moet pakken om te controleren, maar ik pak alleen lichte dingen en ik probeer mijn armen langs mijn lichaam stil te houden. ik werk ook erg snel omdat het erg druk is.

Mijn consult zei dat is prima als ik maar onder schouderhoogte blijf en geen zware dingen til.

Als ik berichten op deze forum lees, lees ik dat als je steeds herhaaldelijk bewegingen maak, maak je extra kans op kapselvorming. Dus dan snap ik het niet meer..

Ze zeggen ook dat je niets tegen kapselvorming kan doen, als je het krijg heb je gewoon pech. dus wat gebeurt er eigenlijk bij overbelasting? Ik ben nu 2 weken po en vraag me af als ik de hele dag sta dingen te pakken of dat echt zo schadelijk is? en wat nou waar is over kapselvorming..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 4wk po en eerlijk met 3 kinderen en rustig aan doen lukt niet.

Ik was pijnvrij dag 3 en geef eerlijk toe deed snel teveel. Ook tillen. Maar m'n lichaam gaf dan wel aan je doet teveel. Pijnlijke borsten enzo. Nu doe ik alles zelf eigenlijk al een behoorlijk poosje, kids tillen ivm verschonen etc. Alleen stofzuigen van ene kleed en dweilen lukt niet dat doet zeer. Dus doe ik ook niet.

Mijn advies is,probeer zo rustig mogelijk aan en je ellebogen noet boven je schouder en luisteren naar je lichaam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook nagevraagd bij mijn pc en zij zei dat je na 2 weken wel weer rustig aan dingen mag gaan doen (ik had het met haar over kassa draaien). je moet het alleen niet overdrijven of dingen gaan tillen. Ze zei ook dat je lichaam vanzelf aangeeft als het genoeg is.

Rust is goed, maar je moet het ook niet overdrijven want dan kom je helemaal vast te zitten. Ik zou wel goed opletten dat je niet teveel doet. Kapselvorming op zich is ook gewoon normaal he, alleen als je je borsten niet de kans geeft te settelen kan je problemen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook eigenlijk gek dat iedereen zegt dat als je teveel doet dat je dan kapselvorming krijgt, want mijn chirurg heeft namelijk gezegd dat kapselvorming gewoon komt door een infectie die bij de protheses komt en hierdoor gaat het kapsel
(wat er al omheen zit) vervormen en harder worden. Maar daarom krijg je ook de medicijnen die dit voorkomen, maar daarom begrijp ik niet waarom overbelasting voor een infectie in het lichaam kan zorgen. Iemand die hier een antwoord op weet? Ik ben nu 3 dagen po en kan echt al heel veel zelf, ook zonder pijn, maar toch probeer ik veel rust te nemen. Neem ook alleen nog maar paracetamol tegen de pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

een korte uitleg over kapselcontractie:

Om elk denkbaar medisch implantaat zal het lichaam in de eerste dagen tot weken na de operatie een kapsel maken. Dat doet het lichaam altijd wanneer iets dat vreemd is voor het lichaam wordt geïmplanteerd, of dat nu gebeurd op je rug, je been of je borst. Daar is niets mis mee, maar wat je niet wilt, is dat dit kapsel gaat samentrekken. Het samentrekken van het kapsel noemt men kapselcontractie. Indien dat zich voordoet, dan kan de borst vervormd raken, veel pijn doen en keihard aanvoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke maar je kunt daar niets tegen doen toch? Het maakt niet uit als je veel beweegt of niet. Ik dacht eerst als je

veel beweegt maak je extra veel kans op. Dat las ik in een paar forums...

Ik ging ook twijfelen of ik nog meer vrije dagen moest vragen op mijn werk, omdat ik dat wilde voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat denk ik ook.. het medicijn wat ik krijg tegen infecties is flucloxacilline (als ik dit zo goed schrijf) Ik heb er een folder bij gekregen en daar staat op medicijn voor infecties door bacteriën. Ik moet deze 4 keer per dag nemen en daarnaast heb ik er nog paracetamol en naproxen bijgekregen, maar ben al met de naproxen gestopt (dit is naast pijnstiller ook een ontstekingsremmer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Oke maar je kunt daar niets tegen doen toch? Het maakt niet uit als je veel beweegt of niet. Ik dacht eerst als je

veel beweegt maak je extra veel kans op. Dat las ik in een paar forums...

Ik ging ook twijfelen of ik nog meer vrije dagen moest vragen op mijn werk, omdat ik dat wilde voorkomen.

Voor zover ik weet kun je door (te) veel bewegen scheurtjes creeeren in het kapsel wat je lichaam al aangemaakt heeft, waardoor je lichaam opnieuw kapsel gaat aanmaken op de plekken waar het gescheurd is... Hierdoor krijg je overmatig kapselvorming...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.