Jump to content

Hallo

Ikke1984

Recommended Posts

Sinds 17 december weet ik dat draagster ben van net BRCA2 gen mutatie, ook al had ik het verwacht dat ik ge draagster zou zijn, ben ik er toch wel van geschrokken. Gelukkig heeft mij zus het gen niet. Ik ben wel blij dat ik het weet, want ik kan er nu wat aan doen en mijn moeder heeft nooit geweten dat zij het gen had, totdat mijn moeder kanker kreeg.

Mijn moeder is opdat moment bezig met de reconstructie van haar borsten, zij heeft vorig jaar oktober haar linker borst laten amputeren nadat bij haar borstkanker is ontdekt. Daarna heeft ze 6 chemokuren gekregen en is vast gesteld dat ze gen draagster is van het gen. April heeft de laatste chemo gehad in juli heeft ze preventief haar eierstokken en baarmoeder Laten verwijderen en afgelopen 19 november heeft ze haar rechter borst preventief laten verwijderen en expanders laten plaatsen, deze worden nu elke week gevuld tot dat ze genoeg huid heeft voor de prothese.

Aangezien ik alles dichtbij mee heb gemaakt, heb ik ervoor gekozen om mijn borsten preventief te laten verwijderen, alleen voor welke operatie ik vind ik nog erg moeilijk, moet ik voor lichaamssweefsel gaan of voor prothese.. Ik word in feb. Pas 30.

Aanstaande donderdag heb ik mijn mri/ en mammagrafie en vrijdag moet ik naar de gynaecoloog. Dus spannende tijd allemaal..

Heeft iemand ervaring met de diep flap operatie?

Welkom op het forum!!

Jeetje meid ik kan me voorstellen dat je schrikt ook al weet je dat de kans er in zit. Het is toch dan zo definitief ofzo.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar vind het wel super van je dat je deze stap wilt gaan nemen.

Misschien kun je even zoeken via de zoekbalk of er wel wat uit rolt.

Heel veel succes in ieder geval donderdag en vrijdag.

Wat een heftig verhaal....

Veel sterkte en succes de komende tijd

En met je zoektocht..

Hoe gaat het nu met je moeder?

Dank je wel!!!

Met mijn moeder gaat het wel goed, ze is schoon en half april krijgt ze haar definitieve prothese en tepeltatoege..

Guest cindytje1985

Jeetje wat een heftig verhaal zeg.. En ik vindt het ontzettend knap van je dat je je borsten preventief wil laten verwijderen, echt respect daarvoor!!

Ik ben er niet bekend mee, maar wens je heel veel succes met je zoektocht!!

Ik heb er geen ervaring mee maar Ik weet wel hoe heftig dit is tot op zekere hoogte.

Helaas kreeg mijn moeder ook op haar 41ste borstkanker maar is daar toen van genezen. Helaas werd er 17 later toch weer kanker ontdekt en nu al helemaal uitgezaaid in maag en slokdarm. Helaas is mijn moeder 3 jaar geleden op 58-jarige leeftijd overleden en geraakte mijn zus en ik ook in die molen.

Ook wij moesten testen of het erfelijk was en gaan nadenken over preventieve borstamputatie. Wij kregen gelukkig de uitslag dat het geen erfelijke borstkanker was maar omdat het wel meer in de familie voorkomt blijven wij onder zeer strenge controle.

Ik had toendertijd wél besloten te amputeren en mijn zus zou het niet doen. Ik had ook niks, een lege 75A en mijn zus heeft prachtige borsten.

Daarom heb ik ook zo lang getwijfeld over mijn borstvergroting, want ik vond het zo krom. In een gezond lichaam snijden en hoe zit het met mijn controles etc etc

Uiteindelijk bij een controle/uitslag van mammografie had ik het er wéér over met de vrouwelijke arts en zij zei dat ze er zeker niet op tegen was en het wel begreep dat ik met mijn lege 75A jammer vond dat ik geen borsten had en dat de controles gewoon uitgevoerd konden blijven worden en geen probleem gaf, toen ben ik overstag gegaan.

Maar genoeg over mezelf. Ik vind het heel dapper van je en wens jullie heel veel sterkte in de komende tijd en alles wat jullie nog moeten doorstaan daar wens ik je alle kracht voor! Liefs X

hey moppie, welkom op het forum. ik hoop dat je er wat antwoorden kan vinden, je moet even in de zoekbalk zoeken, of misschien bb om advies vragen (best Boobie) dan kan je zien hoe een bv erutiziet met alleen vet, of hoe noem je dat? kan je je weg een beetje vinden hier? anders hoor ik t wel he, dan help ik je ff.. wat ik al zei, ik heb veel aan het forum gehad en een van de moderators/administrators kan je alktijd wel even op weg helpen. ik spreek je snel xxxxx

hey moppie, welkom op het forum. ik hoop dat je er wat antwoorden kan vinden, je moet even in de zoekbalk zoeken, of misschien bb om advies vragen (best Boobie) dan kan je zien hoe een bv erutiziet met alleen vet, of hoe noem je dat? kan je je weg een beetje vinden hier? anders hoor ik t wel he, dan help ik je ff.. wat ik al zei, ik heb veel aan het forum gehad en een van de moderators/administrators kan je alktijd wel even op weg helpen. ik spreek je snel xxxxx

Hey, ik kan hier helaas maar weinig antwoorden vinden. Bijna niemand heeft dit ondergaan :(

Dus ik weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken...

Thanks xxx

• 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.