Ga naar inhoud

Tamara1972 : 10 februari 2014 : Dr. Visser : Arenborghoeve


Aanbevolen berichten

Na jaren van wikken en wegen is het nu tijd voor een nieuw begin. Ik (41jaar), werkend in de gezondheidszorg, schaam me zo voor mijn zeer ondervulde AAA borsten en het loshangende vel aan mijn buik, dat een bezoekje aan het zwembad een kwelling is. En met 4 kinderen ontkom je daar toch niet aan.

De eerste stap is gezet. Vandaag een consult gehad bij dr.Visser van de Arenborghoeve. Zij adviseerde me 340cc implantaten te kiezen. Zelf wil ik graag de Monobloc Hydrogel. Ik ben erg smal van boven en zij vertelde me dat het mooiste resultaat verkregen kon worden door het implantaat gedeeltelijk onder de borstspier te plaatsen.

Omdat ook mijn buikhuid veel los vel heeft, vroeg ik haar te bekijken of dit te verhelpen was. Ik heb geen rectus diastase, dus reven van de spieren is niet nodig. Een mini-buikwandcorrectie zou voldoende zijn.

Daar denk ik nog even over na... Ik weet nu wat ik heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!!!

Goed dat je deze stap heb gezet voor jezelf. Heb je ook al een datum in gepland of heb je nog andere consulten op de agenda staan? Mocht je vragen hebben dan horen wij het graag. Je kan ook evt iets opzoeken via de zoekbalk hier rechts boven.

Veel leesplezier!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Welkom op het forum!!!

Goed dat je deze stap heb gezet voor jezelf. Heb je ook al een datum in gepland of heb je nog andere consulten op de agenda staan? Mocht je vragen hebben dan horen wij het graag. Je kan ook evt iets opzoeken via de zoekbalk hier rechts boven.

Veel leesplezier!!

Reeds 2 jaar geleden had ik al een consult bij een pc. Deze bekeek mijn theezakjes en het enige dat ze zei was: "Tja, wat ondervuld maar om daar nu wat aan te doen..." Heel teleurstellend. Later naar een andere pc gegaan en die adviseerde me eerst goed te herstellen van de laatste zwangerschap. Nu echt een nieuw begin. Scheiding rond. Lieve vriend die eigenlijk niet achter deze keuze staat maar wel begrijpt waarom ik het zo graag wil. Niets staat leuk namelijk zonder borsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Hoi Tamara,

Ja ik herken het gevoel dat niks leuk staat!! Super dat je al zo snel terecht kan.. volgende week is het al zover!!! Spannend hoor!

Ik heb je titel ff aangepast en je topic verhuisd naar de operatieverslagen dus als je wil kun je je verslag van je operatie hier ook neerzetten!!

Lekker gaan aftellen en alvast heel veel succes met je operatie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi! Ben zo benieuwd hoe het met Tamara is gegaan! Heb je uiteindelijk wel de hydrogel gekregen?

Ikzelf heb 20 febr afspraak bij dr. Kappel, erg kundige en lieve vrouw.

Groetjes!

Elles

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, afgelopen maandag was het dan zover. Om half een werd ik verwacht bij de Arenborghoeve in Venlo. Een beetje rammelig vanwege het lange nuchter blijven maar verder alleen gezonde spanning.

Heel vriendelijk werd ik welkom geheten en mocht ik in de "huiskamer" plaatsnemen. Anderhalf uur moest ik wachten en dan slaat de twijfel toch toe... Doe ik er wel goed aan?

Toch nog onverwacht was het dan zover.

Ik werd meegenomen naar de kliniek. De anaesthesist kwam nog even de laatste dingen doornemen. Een tabletje Ibuprofen en een tabletje Dexamethason met een klein slokje water innemen en dan zou het er toch echt van gaan komen. Op richting mijn kamer. Een blauw operatieschortje en witte sokjes lagen voor me klaar.

Dr.Visser kwam naar me toe om de voor- foto's te maken en nog even af te tekenen hoe ze de prothesen zou plaatsen.

En hoe heerlijk: een verwarmde operatietafel!!! Na het aanleggen van de bloeddruk- en saturatiemeter werd er een infuus geprikt. De narcose deed snel zijn werk en ik wist van niks meer.

Wat een feest!!! Ik werd wakker en kon het bijna niet geloven... Borsten, eindelijk. Niet te groot, niet te klein. Zo snel mogelijk wilde ik naar huis. Dat mocht na eerst een heerlijk broodje en thee te hebben gedronken. Er werden wat na-controles verricht en met vulling aan de binnenkant in plaats van een voorgevulde BH op naar huis.

Ze hebben mijn borsten opgevuld met Monobloc Hydrogel prothesen 340cc. Gelukkig had ik huid zat, dus van extreme spanning zal ik geen last hebben. Omdat ik nauwelijks klierweefsel en vet heb was dualplane plaatsing de meest logische. Nou, dat voel je wel. Flauw ben ik niet maar het is best pijnlijk. Op dit moment gebruik ik Tramadol als pijnstiller want met Paracetamol red ik het echt niet. Je wordt er een beetje groggy van en moe, dus slapen lukt wel.

Gisteravond voor het eerst echt het resultaat bekeken. Zo mooi!!! Ik kan er wel van huilen. Je handen om je borsten kunnen leggen, een decollete hebben.... Voor het eerst sinds jaren voel ik me op en top vrouw.

Nu is het wachten op het herstel. Ik tracht kalm aan te doen maar dat valt niet mee als moeder van vier kinderen. De meest benodigde spullen had ik alvast op aanrecht-hoogte gezet en we doen het wat rustiger allemaal. Komt wel goed. Vraag me alleen af of ik al snel auto mag rijden?

Dit is voor mij echt de start van een nieuw hoofdstuk in mijn leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tamara,

Ik ben ook afgelopen maandag geopereerd. Ik heb 245 cc van Natrelle dual plane gekregen en ook echt heel blij met het resultaat. Ik moest een nacht in het ziekenhuis blijven en had ook drains die er de volgende dag uit zijn gehaald. Pijn is nu redelijk goed te doen, alleen het slapen op mijn rug is afzien. Ik mag een week geen auto rijden, daarna weer wel. Ik denk dat dat ook moet gaan lukken zoals ik me nu voel.

Leuk om je verhaal te lezen en succes met je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tamara,

Ik ben ook afgelopen maandag geopereerd. Ik heb 245 cc van Natrelle dual plane gekregen en ook echt heel blij met het resultaat. Ik moest een nacht in het ziekenhuis blijven en had ook drains die er de volgende dag uit zijn gehaald. Pijn is nu redelijk goed te doen, alleen het slapen op mijn rug is afzien. Ik mag een week geen auto rijden, daarna weer wel. Ik denk dat dat ook moet gaan lukken zoals ik me nu voel.

Leuk om je verhaal te lezen en succes met je herstel!

Dag Penny,

Fijn dat zo'n relatief kleine ingreep zoveel voor je kan doen he?

Jij ook een voorspoedig herstel toegewenst en heel veel plezier met je "boezemvriendinnen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je boobies!!!

Leuk verslagje heb je geschreven. Auto rijden zou ik even een paar weekjes mee wachten.

Ik zal dit topic verplaatsen naar je eigen topic die je al had in operatieverslagen ;)

Fijn herstel gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.