Jump to content

24 jaar, cup 75F: Borstverkleining?

loes89

Recommended Posts

Beste lezer,

Nou, even voorstellen dan maar nu ik ook lid ben van dit forum!

Ik ben een jonge dame van 24 jaar. Al sinds mijn 13e heb ik grote borsten en de daarbijhorende rug- en nekklachten. Naast dit lichamelijke leed heb ik ook psychisch last van mijn cupmaat. Denk aan het niet passen van de kleren die je leuk vind, het willen sporten (ik voetbal) maar je borsten belasten je te veel.. maar natuurlijk ook de mannen die naar je kijken, of eigenlijk, naar je borsten kijken! Dat begon al op de middelbareschool maar ook in mijn professionele loopbaan heb ik last van mannelijke collega's die hun ogen er gewoon niet vanaf kunnen houden.

Ja, ik was vroeger dat meisje waarvan iedereen zij: "Loes? Oh, dat meisje met die grote tieten!" Goed, ik zal hierover niet te lang doorgaan, veel dames op dit forum zullen zich hierin herkennen.

Maar nu..? Natuurlijk spookt het laten uitvoeren van een borstverkleining al jaren door mijn hoofd. Nooit heb ik deze stap durven zetten. Ik ben niet bang voor pijn, ik ben bang voor het resultaat. Ja, mijn borsten zijn groot.. maar ze zijn ook mooi! En hoe mooi zijn ze na een operatie? Niemand kan je dit garanderen...

Nu ik 24 jaar oud ben en mijn rugklachten mij heel erg in de weg zitten en ik nu ook echt eens een keer niet huilend in een pashokje wil staan omdat mooie kleding mij niet past, heb ik de stap gemaakt om op consult te gaan bij een PC. A.s. donderdag is het zo ver.

Tsja, aanstaande donderdag.... ik word al bang als ik hieraan denk. Niemand kan namelijk deze beslissing voor mij nemen, alleen ik. En dat maakt mij bang en vooral onzeker. Wanneer ben je zeker van je zaak? Wanneer heb je je voldoende verdiept? Wanneer kan ik volmondig ''Ja!" zeggen tegen deze operatie? Ik weet het niet.

Daarnaast heb ik ook nog eens een mooie baan bij een goede werkgever. Ik heb onlangs promotie mogen maken en wil mij dit jaar natuurlijk ook bewijzen. Ik vraag mij dan ook af hoe ik hier mee om moet gaan. Neem je vakantie op voor je herstel, of meld je je ziek? Hoelang kan ik niet werken? Ik heb een kantoorbaan en kan met mijn laptop thuis werken. Het liefst ga ik dan al na een week gedeeltelijk aan het werk.

Jullie lezen het: zoveel vragen, zoveel onzekerheid.

Wat is jullie mening over mijn situatie?

Liefs,

Loes

Guest cindytje1985

Hoi Loes,

Welkom op het forum!! Ik heb zelf geen ervaring met een borstverkleining, heb zelf een borstvergroting ondergaan.. Soms zo oneerlijk verdeeld in de wereld he ;)

Ik kan me voorstellen als je er zo veel hinder van hebt dat je een verkleining overweegt..

het is heel lastig om te zeggen wanneer je er helemaal zeker van bent.. Dat ben je naar mijn idee nooit.. Ik heb tot de dag van de operatie mijn twijfels gehad en pas na de operatie wist ik zeker dat ik er heel blij mee was..

Wat je wel kan helpen is gewoon een aantal eerste consulten inplannen bij verschillende chirurgen om te kijken wat ze zeggen en o te kijken waar jij je het meest op je gemak voelt.. Ik zou ook zeker je twijfels uitspreken tijdens het consult en dan kan de chirurg je er een hoop over vertellen en je eventueel geruststellen!!

Wat betreft het werk.. Voor een borstvergroting moet je vakantie opnemen en mag je je niet ziek melden.. volgens mij voor een borstverkleining, wat je ook vaak vergoed krijgt ivm medische noodzaak (lichamelijke klachten als je het niet doet), mag je je wel ziek melden...

Wat betreft het herstel.. het herstel is bij iedereen anders.. De een is na een week weer op de been en de ander ligt 4 weken plat.. Dus is moeiljik te zeggen.. Misschien dat de dames hier die ook een verkleining hebben ondergaan je hier meer over kunnen vertellen..

In ieder geval veel leesplezier hier en succes met het maken van je keuze!!

Hoi Loes,

Welkom op het forum!

Wat dapper dat je deze stap neemt. Je zegt dat je borsten nu niet alleen groot, maar ook mooi zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat deze stap nog moeilijk maakt, maar je gezondheid is natuurlijk ook heel belangrijk.

Ik ben het volledig eens met wat Cindy hier boven zegt. Heel belangrijk om meerdere consulten te doen en duidelijk aangeven wat jou wensen en ook twijfels zijn.

Er zijn genoeg meiden die een verkleining hebben gehad, dus die zullen ook vast wel reageren.

Veel leesplezier op het forum!!

Guest Duikbuuf

Hoi Loes,

ik heb 26 november een borstverkleining gehad, en ik had het jaren eerder moeten doen. Er is bij mij 500 gram per kant afgegaan. Dat voel ik iedere dag niet meer aan mijn schouders en nek. Ik ben er zó blij mee. Nou moet ik wel bekennen dat mijn borsten echt niet meer mooi waren. (borstvoeding)

Ik heb gewoon in de ziektewet gezeten. Geen probleem. Je krijgt het vergoed van de verzekering, dus betekent het dat je medische klachten hebt. Tenminste, bij mijn werkgever. Maar ik denk dat er overal zo over gedacht wordt.

Zet em op! Succes met het nemen van de beslissing.

Hoi Loes,

Ik heb eveneens een borstverkleining ondergaan.

Zoals Duikbuuf al aangaf, kan je je gewoon ziek melden (de verzekering vergoed vanaf een D-cup).

Ikzelf ben in totaal 5 weken buiten strijd geweest waarvan 3 weken op ziektewet en 2 extra weken vakantie.

De operatie heb ik gepland (in samenspraak met de chirurg) in een relatief kalme periode op het werk.

Mijn directe manager heb ik wel ingelicht over de operatie (de ware reden hoef je natuurlijk niet te vertellen maar vond het wel zo netjes).

Je kan best bij enkele chirurgen langsgaan en uitgebreid informatie opvragen over operatiemethoden etc.

En dan kiezen voor de chirurg die je het beste ligt.

Ikzelf ben maar bij 1 chirurg langsgegaan en dat beklaag ik me een beetje…

Ik ben niet helemaal tevreden over het resultaat. Hou daar ook rekening mee natuurlijk. Het resultaat kan 100% meevallen maar de littekens zijn aanzienlijk en er kan ook lichte asymmetrie optreden (zoals in mijn geval). Ik zeg dit natuurlijk niet om je af te schrikken hoor, ik ben heel blij dat ik de operatie heb ondergaan maar ik had van tevoren weinig rekening gehouden met de emotionele terugslag (littekens, wondjes, etc).

Vraag tijdens je consulten ook veel voor en na foto’s, daar kan je over het algemeen veel uit opmaken. :6:

Als je vragen hebt, stel gerust. :1:

Ik herken veel van je verhaal. Heb afgelopen november een bvk gehad. Staat ook een topic over op dit forum. Ondanks dat de borsten bij mij nog niet helemaal symmetrisch zijn ben ik wel blij dat ik het heb gedaan en kan ik het ook nog laten corrigeren als dat nodig is.

Ik kan veel makkelijker sporten en deze borsten passen veel beter bij me. Ik verheug me ook op de bikini's in de zomer :-).

Als je zelf goed vooronderzoek doet en alles tegen elkaar afweegt dan kan je een beslissing nemen en jezelf achteraf ook niks kwalijk nemen, vind ik dan.

Qua werkwijze zijn er ook meerdere technieken, dat is ook iets waar je je in kunt verdiepen. Succes met het nemen van de beslissing.

• 2 weeks later...

Bedankt voor jullie tips en reacties!

Ik heb inmiddels een gesprek gehad bij Bergman in Bilthoven. Ik ben erheen gegaan met de instelling: Als het goed klinkt en ik voel mij hier prettig dan ga ik ook geen andere klinieken meer bezoeken, dan doe ik het hier!

Echter is het gesprek mij erg tegengevallen en ben ik enorm gaan twijfelen, wat ik absoluut niet had verwacht.

Eerst had ik een gesprek met de PC. Hij vroeg mij waarvoor ik kwam, een borstverkleining dus. Vervolgens een reeks aan vragen waarbij hij op zijn computer aan het typen was: Hoe oud ben je, hoe lang ben je, heb je kinderen, ben je allergisch enz. enz. Ik wist even niet meer wat me overkwam en antwoordde statig: uhh ja, nee ja nee, 1.70m. enz. Vervolgens vertelde hij hoe de procedure eruit zag, heeft hij 1 minuut naar mijn borsten gekeken en moest ik zelf aan het einde van het gesprek vragen: 'Maar, aan welke cupmaat denkt u dan?' Vervolgens nam ik plaats bij een consulent. Ook dit gesprek verliep niet zoals ik had verwacht. Eigenlijk heeft niemand mij die dag gevraagd: 'Waar heb je last van?', 'Wat wil je?', 'Wat verwacht je?'.

Ik ben benieuwd of jullie je hierin wellicht herkennen? Ik ben nu aan het overwegen om een andere kliniek te bezoeken om te kijken of ik daar een beter gevoel bij krijg. Ik denk aan de Veldhuiskliniek in Velp, Dr. Oostrom.

Verder is het op mijn werk al goedgekeurd, ik mag mij inderdaad gewoon ziek melden aangezien het een medische indicatie betreft. :)

Groetjes, Loes

Vervelend meid dat jet niet volgens verwachting is verlopen.

Beetje gek inderdaad dat er niks aan je gevraagd is over hoe en wat.

Dit was gewoon niet de pc voor jou ;) Op naar een volgend consult!

Fijn dat het op je werk al allemaal is goedgekeurd. Is toch al weer een zorg minder.

hoi loes,

als je je niet prettig voelt bij een pc zou ik het ook zeker niet daar laten doen.

ik heb 6 december een borstverkleining laten doen, bij bergman in amsterdam, dr corrion.

ben er zo blij mee.. zijn echt mooi recht en gelijk. ik had cup f en e of zo, en nu volle d dup.

val nog steeds onder catogorie grote borst, maar nu zonder de bijbehorende klachten, nekpijn rugpijn stomme bh's.

ik ben er echt heel blij mee. ben ook gewoon ruim 2 weken in de ziektewet geweest, maar ik werk zowiezo weinig....

succes in ieder geval!!

BUB

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.