Ga naar inhoud

Mangata : 11 maart 2014 : Dr. Straten : UCCZ


Aanbevolen berichten

Gast cindytje1985

Hallo meiden,

Helaas moet ik waarschijnlijk de datum verzetten en kan het dus op 11 maart niet doorgaan. :( Maar donderdag weet ik daar meer over... Heb vandaag Frans Straten al aan de lijn gehad en hij wist nog niet of er extra kosten aan verbonden zitten. Hoop echt héél erg van niet. Laat ik hier ook maar gewoon eerlijk zijn waarom, ik ken verder toch niemand in het echt en vind het fijn om hier mijn verhaal te doen.

Helaas ben ik er gister namelijk na een test achtergekomen dat ik zwanger ben. Er zullen vast heel veel mensen op tegen zijn maar ik heb ervoor gekozen de zwangerschap niet door te laten zetten. Dit omdat ik geen vaste relatie heb, 24 ben, en in eerste plaats een kind geen goed thuis kan bieden. Ook de 'vader' wil absoluut geen kind. Het lijkt net een nachtmerrie waar ik in zit. Donderdag heb ik een afspraak in de kliniek voor het beëindigen van de zwangerschap. Maar ik weet dus niet hoe lang ik nu precies zwanger bent. Indien ik een pil zou krijgen voor het beëindigen, zou de operatie dinsdag eventueel nog door kunnen gaan. Indien dat niet mogelijk is, moet het onder narcose of plaatselijke verdoving weggehaald worden en kan ik dus a.s. dinsdag niet onder narcose en niet geopereerd worden. Dit vanwege de 5 dagen bedenktijd bij zo'n ingreep, het zou dan pas volgende week uitgevoerd kunnen worden.

Ik vind het echt vreselijk. Er zullen vast veel vrouwen zijn die dit echt belachelijk vinden, maar dit is echt de moeilijkste keuze die ik ooit heb moeten maken. Voor mij dus hoogstwaarschijnlijk nog geen borsten volgende week, hopelijk gaat het me niet veel geld kosten om de datum te verzetten...

Liefs..

Hey meis!!

Wat ontzettend naar voor je!! Maar het is jouw lichaam en jouw keuze.. Als jouw gevoel zegt dat je dit wil dan moet je dat doen!

Ik vindt het juist getuigen van moed om deze beslissing te nemen!!

Ik heb hetzelfde meegemaakt (alleen had ik nog geen boobs gepland) en wat iemand toen tegen mij zei deed me heel goed en zal het nooit vergeten; Je bent juist een goede moeder als je besluit het niet te laten komen als je weet dat je het geen goede basis kan bieden.. Je kiest dan namelijk niet voor jezelf, maar voor het welzijn van het kind!!

Ik hoop voor je dat je operatie door kan gaan!!

Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 191
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey meis!!

Wat ontzettend naar voor je!! Maar het is jouw lichaam en jouw keuze.. Als jouw gevoel zegt dat je dit wil dan moet je dat doen!

Ik vindt het juist getuigen van moed om deze beslissing te nemen!!

Ik heb hetzelfde meegemaakt (alleen had ik nog geen boobs gepland) en wat iemand toen tegen mij zei deed me heel goed en zal het nooit vergeten; Je bent juist een goede moeder als je besluit het niet te laten komen als je weet dat je het geen goede basis kan bieden.. Je kiest dan namelijk niet voor jezelf, maar voor het welzijn van het kind!!

Ik hoop voor je dat je operatie door kan gaan!!

Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!!

Dat is een hele goede inderdaad... Die ga ik onthouden vanmiddag. Ik ga zó zó op en neer in mijn hoofd. De ene keer denk ik, ik zou mijn weg wel vinden met een kind, ik zou er zielsveel van houden en het kind heel goed verzorgen. Want ik weet dat ik dat echt wel zou kunnen. Aan de andere kant, zou ik een alleenstaande moeder zijn en zou het kind niet opgroeien in een gezin met vader én moeder. Plus het leven van de 'vader' zou volgens hemzelf helemaal kapot zijn, omdat hij dus een vriendin heeft, en de vader van zijn vriendin is een hoge pief bij het bedrijf waar hij werkt. Dan zou hij én zijn vriendin, én zijn baan waarschijnlijk kwijtraken en nog veel meer. Nu is dat natuurlijk niet mijn zaak, want ik ben niet degene die is vreemdgegaan en die keuze heeft gemaakt. Maar ik wil ook helemaal geen kind met die vent. Pff. Ook hoe hij er nu mee omgaat, zo ontzettend zakelijk en dan wenst hij mij sterkte, alsof het alleen voor mij moeilijk is? Voor hem blijkbaar niet. Ik zou willen dat hij die misselijkheid, pijnlijke borsten en krampen had nu en de behandeling zou moeten ondergaan. Maar ja. Helaas niet. Al wens ik dat niemand toe, ook al weet ik nu nog niet wat het precies in gaat houden.

Ik ben echt vreselijk bang. En vannacht ging ik slapen en dacht, dit is voor het laatst dat ik ga slapen met het kindje nog levend in mijn buik. Plus ik ben bang dat er een soort 'karma' is en dat ik vervolgens in mijn leven nooit meer kinderen kan krijgen, ofzo.

Allemaal ontzettend bedankt voor de steun. Dit is dan wel het borstenforum maar ik kan hiermee nergens terecht, ik durf het niet aan mijn vriendinnen te vertellen omdat ik me enorm schaam. Mijn ouders en zus weten het wel en mijn zus gaat vanmiddag weer mee, dat dan weer wel. Hoop dat ik er na dit alles wel weer bovenop kom...

Liefs van mij en ik hou jullie allemaal op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid, ik heb met je te doen :147:

Wat fijn dat iig je ouders en je zus het weten en je zus vanmiddag met je meegaat.

Kan me helemaal voorstellen dat je enorm op de wip zit en de ene x het een denkt en de andere x het andere, luister goed naar jezelf kan ik alleen maar zeggen... En wat anderen hiervan vinden is niet belangrijk.

Jammer dat de vader zo reageert en idd dat het evt zijn leven op zn kop zou zetten is idd niet jouw probleem hoor.

Heel veel sterkte vanmiddag, hoe laat heb je de afspraak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Daaniejelle... Ik heb om half 1 de afspraak. De kliniek zit ook nog eens 2 min van mij thuis af (nooit geweten).

Wel fijn dat ik zo thuis ben, maar ben erg bang voor alles. Het zal allemaal wel goed komen, het liefst wil ik dat mijn leven niet meer zo op zijn kop staat, en dat zou nog meer op z'n kop staan als ik het kind zou houden. Komt goed zeg ik maar tegen mezelf. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je een ding meegeven meis, bij twijfel niet doen, dat zal altijd aan je blijven knagen je moet er volledig achterstaan. Dat je die gedachten heb is volledig normaal als je dat niet zou hebben zo t ongevoelig zijn.

Ik heb heel veel vriendinnen die alleenstaande moeder zijn en dat zijn allemaal topmensen met lieve kinders. Wat hem betreft als je het voor iemand doet dan alleen voor jezelf, laat zijn leven maar kapot gaan zoals hij dat zegt, zal best meevallen met hem.

Heel veel sterkte meis en hoop dat je nog heel kort ben, ben er zelf niet voor maar wil je toch sterkte wensen en je hoeft je niet te schamen het loopt zoals het loopt

Liefs en dikke kus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je een ding meegeven meis, bij twijfel niet doen, dat zal altijd aan je blijven knagen je moet er volledig achterstaan. Dat je die gedachten heb is volledig normaal als je dat niet zou hebben zo t ongevoelig zijn.

Ik heb heel veel vriendinnen die alleenstaande moeder zijn en dat zijn allemaal topmensen met lieve kinders. Wat hem betreft als je het voor iemand doet dan alleen voor jezelf, laat zijn leven maar kapot gaan zoals hij dat zegt, zal best meevallen met hem.

Heel veel sterkte meis en hoop dat je nog heel kort ben, ben er zelf niet voor maar wil je toch sterkte wensen en je hoeft je niet te schamen het loopt zoals het loopt

Liefs en dikke kus

Dankjewel, heel erg lief berichtje. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve meiden,

Vanmiddag bij de kliniek geweest. Het was erg druk daar, ik wist niet dat zoveel vrouwen het 'deden'. De arts maakte een echo en kon niets zien, zei hij. Yes! Dacht ik, het is allemaal niet waar... Maar toen zei hij: oh, daar zit wel iets. Een vruchtje van 6mm, ik was ongeveer 5 weken zwanger, erg kort dus. Ik zag het op de echo en zag eigenlijk vrij weinig.

Vervolgens gesprek gehad met een verpleegkundige en daarna gekozen voor de abortuspil. Toen ik de pil in mijn hand had om te slikken moest ik erg hard huilen. Dat was erg definitief. De arts bood aan om het een andere keer te doen maar ik heb toch doorgezet. Vervolgens buiten heb ik alle tranen gehuild die ik volgens mij heb. Aanstaande zaterdag moet ik 4 extra pillen inbrengen en daarmee krijg ik een miskraam. Vreselijk, gruwelijk en ik zie er enorm tegenop. Maar het moet.

Ik had dit nooit willen meemaken en ben/was eigenlijk ook tegen abortus. Maar dan kom je in zo'n situatie... Ga ook contact zoeken met zo'n instantie die me kan helpen bij de verwerking. Het kindje zal ik in ieder geval never nooit vergeten en zal altijd in mijn hart bij me blijven. :(

Liefs Mangata

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh meis ik kan me voorstellen dat het moeilijk was om die pil te nemen. Het is toch een hele grote beslissing die je heb genomen. Heel veel sterkte hiermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jeetje, moet een mooielijke beslissing geweest zijn! :(

Wens je heel veel sterkte en hoop dat de toekomst nu alleen maar mooie dingen brengt!

Hoop ook dat je er een weg vindt om het allemaal goed te verwerken en er mee om te gaan!

Moet ook zeggen, veel lieve worden van de meisjes hier van het forum! Thumbs up! En ze hebben ook allemaal gelijk! Het is jou beslissing geweest en er mag ook niemand anders over oordelen!

Nogmaals sterkte!

( hoop het is te begrijpen wat ik wilde zeggen... Soms beetje moeilijk om de worden te vinden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje meid, wat een vreselijke beslissing, en wat een vreselijke man is "de vader"... Juist hij had er nu ook voor je moeten zijn!

Had ook genoeg gezegd over de toekomst...blijf vooral lekker je hart luchten hier, en ik zou zeker een hulpverlener inschakelen om te praten. Hij of zij kunnen je dan handvatten aanreiken om dit te kunnen verwerken...

heel veel sterkte...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jeetje, moet een mooielijke beslissing geweest zijn! :(

Wens je heel veel sterkte en hoop dat de toekomst nu alleen maar mooie dingen brengt!

Hoop ook dat je er een weg vindt om het allemaal goed te verwerken en er mee om te gaan!

Moet ook zeggen, veel lieve worden van de meisjes hier van het forum! Thumbs up! En ze hebben ook allemaal gelijk! Het is jou beslissing geweest en er mag ook niemand anders over oordelen!

Nogmaals sterkte!

( hoop het is te begrijpen wat ik wilde zeggen... Soms beetje moeilijk om de worden te vinden)

Dankjewel Inatje, ik begrijp je heel goed, vind je Nederlands echt super goed hoor. Heel lief van je allemaal. Het was inderdaad mijn beslissing maar ik voel me erg schuldig erover. Ook tegenover alle vrouwen die geen of moeilijk kinderen kunnen krijgen. En dan doe ik dit. Voel me falen als vrouw. Aan de andere kant is het beter. Maar het verdriet overheerst nu. Voelt nu alsof ik er nooit overheen ga komen maar het is goed en fijn zulke lieve woorden van jullie te lezen inderdaad.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje meid, wat een vreselijke beslissing, en wat een vreselijke man is "de vader"... Juist hij had er nu ook voor je moeten zijn!

Had ook genoeg gezegd over de toekomst...blijf vooral lekker je hart luchten hier, en ik zou zeker een hulpverlener inschakelen om te praten. Hij of zij kunnen je dan handvatten aanreiken om dit te kunnen verwerken...

heel veel sterkte...

Dat vind ik dus ook... Maarja had niks anders verwacht van hem.. Hij was alleen maar bang om zijn leven met zijn vriendin kwijt te raken. Hij wilde haar ook ten huwelijk gaan vragen deze zomer. Maarja dat is zijn leven, dat moet hij zelf allemaal weten dat hij iemand zo bedriegt. Al vind ik het ook verschrikkelijk voor die vriendin, ze heeft geen idee....

Daardoor aan de andere kant wel meer zekerheid over mijn keuze. Al weet ik het nu allemaal niet meer zo. Er gaat zoveel door je hoofd. Denk nu ook de hele tijd, wat als... Ik alles over hebben gehad voor een kindje, en er zielsveel van hebben gehouden. Als er een ziel bestaat, hoop ik dat hij of zij ooit nog bij me terugkomt. Ik ben echt niet zweverig ofzo, maar daar ga je toch aan denken en je hoop in vinden als zoiets je overkomt.

Dankjewel voor je lieve berichtjes, shirtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, meiden, mijn operatie gaat dinsdag 11 maart wel gewoon door. Ik moet om 12:00 in het UCCZ zijn.

Ik heb er bewust voor gekozen om mijn gedachtes even helemaal op iets anders te zetten. Iets totaal anders en nieuws :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mangata, ik wilde het nog vragen maar durfde niet omdat ik dacht dat je hier nu helemaal niet mee bezig zou zijn en t tactloos over zou komen :56: .

Maar idd een goed idee, een goeie afleiding en hopelijk ben je erna weer een stuk gelukkiger door je boobies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, meiden, mijn operatie gaat dinsdag 11 maart wel gewoon door. Ik moet om 12:00 in het UCCZ zijn.

Ik heb er bewust voor gekozen om mijn gedachtes even helemaal op iets anders te zetten. Iets totaal anders en nieuws :)

Ik wou het je eigenlijk ook nog vragen maar vond het ook niet zo tactisch ;)

idd je gedachten even ergens anders, misschien tot dinsdag meid, ik moet er 9 uur zijn.

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè Mangata,

Jeetje zeg..wat een verhaal..vreselijk om zoiets mee te moeten maken.

Erg goed dat je er toch open over bent geweest, kan iedereen je steunen!

Ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt. Het feit dat je wel van kindjes houdt en het een goed leven zou WILLEN bieden staat los van je situatie op dit moment.

Op dit moment voel jij zelf het beste of je dit kind een thuis had KUNNEN bieden of niet. En dan gaat het om de veiligheid, warmte,liefde,financieel..daar moet je wel klaar voor zijn. En als dit jou tijd nog niet is, moet je achter je keuze staan. Dan heb je het goed gedaan meid. Ik heb zelf 2 kids en echt..het is een enorme verantwoordelijkheid!Het bestaat niet alleen uit de leuke dingen hè..denk aan krampjes, ziek zijn,tandjes krijgen,als je kindje ergens last van hebt,je vaak zorgen maken(m'n oudste is bijna 4, en echt..ik heb vroeger nooit zoveel zorgen gehad als de afgelopen 4 jaar. En niet extreem ofzo,maar je wil toch dat het goed gaat met je kinderen)m'n jongste was een huilbaby en daar moet je dan ook mee dealen. Je kan er dan niet meer voor wegrennen. En als je bewust voor een kindje kiest of er bewust voor kiest om het te houden dan zijn bovenstaande dingen goed te doen(en ondanks dat mijn beide meisjes bewust "gemaakt" zijn heb ik ook wel eens zitten janken van ellende toen die jongste weer lag te huilen hoor). Wat ik dus probeer te zeggen..je ziet jezelf waarschijnlijk nu in je verdriet al lopen met een kleintje, knuffelen en lachen. Maar er is ook een andere kant. Die hoort er ook bij. Je hebt je keuze gemaakt, sta erachter. Jouw tijd komt nog wel..wanneer je er klaar voor bent! Zorg er wel voor dat dit je niet weer overkomt..een 2de keer zoiets ondergaan..denk niet dat je dat kan..bijna niemand denk ik!

Meid, concentreer je op je operatie dinsdag. Ik wens je veel sterkte toe om dit een plekje te geven en heel veel succes dinsdag!

Liefs, Nyne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een verhaal, ik heb er tranen van in m'n ogen.... Knappe en moeilijke keuze lijkt me! Maar wat een eikel van een vent, je was niks meer dan een 'neukertje' , met zo,'n beslissing heeft ie je alleen laten zitten, hier kun je je hele leven lang nog wel last van houden, en hij is bang voor z'n perfecte leventje !! Ik weet niet hoe ik had gereageerd in zo'n situatie , maar denk dat ik hem er niet zo mee weg liet komen...

Iig veel sterkte aankomend weekend!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

meid jou gedachten en gevoelens zijn heel normaal nu. Je bent het aan het verwerken.

Gelukkig heb je een beetje afleiding met je aankomende datum. Je krijgt gewoon mooie boobies dinsdag!!!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.