Ga naar inhoud

MC1992 : 20 februari 2014 : Dr. Verduijn : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Het uiteinde van het litteken onder mijn rechterborst is sinds een paar dagen voor de tweede keer ontstoken :( Ik ben de eerste keer naar de kliniek gegaan en mij werd verteld af te wachten, omdat het er niet heel slecht uit zag volgens de verpleegkundige en mijn arts. Het duurde toen ruim een week en was de huid eromheen een beetje rood, nu is dat niet. Ik ben blij dat de huid niet trekt, maar er komt sinds vanavond veel pus en troep uit. Ben ontzettend bang dat het niet goed geneest vanbinnen :( Ik heb helemaal geen pijn en aan de andere kant geneest alles goed. Ook geen last van griep of koorts.. Ik hoop dat alles goed komt en mijn prothese er niet uit hoeft pfff..

Hebben jullie hier ervaring mee of weet iemand hoe ik het het best kan verzorgen? Ik wil liever nog niet aan de bel trekken bij de kliniek, omdat ik bang ben dat ze dan sneller geneigd zijn de prothese eruit te halen. Het is een wondje van kleiner dan een cm en de eerste keer was het bijna helemaal over. Misschien dat er toen vuil is in gekomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 83
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi,

Is het misschien tijdens het douchen open gegaan weer omdat het nat is geworden? Dat heb ik ook wel eens gelezen hier. Daarnaast is het volgens mij echt van heel groot belang dat je antibiotica slikt als je een infectie hebt, en zsm. Als je dat niet doet, gaat een eventuele infectie nog verder verspreiden, en heb je dus steeds meer kans dat je prothese er inderdaad uit moet. En heb je wel een gaaskompres oid tegen je wond aan zitten? Heb je de eerste keer eigenlijk al antibiotica gehad?

Ik hoop dat het snel beter gaat voor jou!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

ik zou niet twijfelen om de kliniek te bellen.. als het ontstoken is moet je aan de anti biotica.. als je afwacht kan het alleen maar verslechteren en dan ben je verder van huis!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor de reactie! Er is vandaag geen pus meer uitgekomen, en heb betadine om de huid eromheen te desinfecteren. Heb het heel netjes behandeld en goed afgedekt en sinds een paar uur is het wondje twee keer zo klein! Ben super blij, maar loopt niet te hard van stapel. Ik wacht het nog een paar dagen af, omdat ik er weer vertrouwen in heb. De eerste keer kreeg ik geen antibiotica omdat ik geen koorts en griepklachten had. Pas als ik verhoging zou krijgen, zwelling onder mijn borst en pijn, dan zou ik antibiotica krijgen.. Vind het wel heel eng hoor, maar het ziet er ineens heel mooi uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Dank jullie voor de reactie! Er is vandaag geen pus meer uitgekomen, en heb betadine om de huid eromheen te desinfecteren. Heb het heel netjes behandeld en goed afgedekt en sinds een paar uur is het wondje twee keer zo klein! Ben super blij, maar loopt niet te hard van stapel. Ik wacht het nog een paar dagen af, omdat ik er weer vertrouwen in heb. De eerste keer kreeg ik geen antibiotica omdat ik geen koorts en griepklachten had. Pas als ik verhoging zou krijgen, zwelling onder mijn borst en pijn, dan zou ik antibiotica krijgen.. Vind het wel heel eng hoor, maar het ziet er ineens heel mooi uit

Ik hoop dat het zo blijft en anders echt aan de bel trekken hoor!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen antibiotica oh? Bij mij werd gezegd dat je antibiotica moest slikken uit voorzorg, zodat er geen infectie kan ontstaan... Heb iets van 1.5week antibiotica geslikt na m'n bv.

X

Ik ook idd,is ook een hele geruststelling voor jezelf vond ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had in de 3de week po een wondje en behandel deze + de roodheid met furacine zalf, en afdekken met opsite...

dit is een zalfje, vrij verkrijgbaar in de apotheek, met antibiotica erin verwerkt, doet wonderen!!!

ik gebruik de variant (fucidine) ook vaak als de kinderen een wondje van het vallen hebben dat wat etterig is...

de furacine gebruik ik op aanraden van de pc...

succes met je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede tips! Ga er nog even achteraan. Kijken wat mijn arts over de antibiotica zegt en het zalfje furacine of fucidine lijkt me ook goed! Zo even het verbandje eraf halen en kijken hoe het eruit ziet, ik hou jullie op de hoogte hihi :) Vanmiddag zat er gelukkig een korstje op..

Dankjewel allemaal!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.