Ga naar inhoud

MC1992 : 20 februari 2014 : Dr. Verduijn : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo meiden,

Ik zal me even voorstellen: Ik wil mijn naam graag anoniem houden, omdat ik het aan enkele mensen verteld heb dat ik een operatie zal ondergaan. Ik word 23 januari 22 jaar, ben 1,70 m lang, weeg zo'n 55 kg, tenger postuur en heb nu een AA cup. Verder heb ik een bijbaan in het ziekenhuis, ben ik een Voeding en Diëtetiek studente en doe ik fanatiek aan sport.

Ik ben sinds gisteravond member van het borstenforum, al heel veel gelezen en het is misschien gek, maar ik voelde meteen verbondenheid met de meisjes/vrouwen die ik nog nooit gezien en gesproken heb! We voelen allemaal dezelfde spanning voor de operatie, hebben dezelfde informatie opgezocht, hebben allemaal een eigen verhaal, enz. Ik ben blij met deze site!

Mijn verhaal

Het hebben van kleine borsten heeft me altijd al dwars gezeten. In de laatste groepen van de basisschool kregen meisjes om me heen borstjes en ik wilde dat ook graag! Aan het einde van elk jaar dacht ik 'na de zomervakantie heb ik ze ook!'. Maar dat verhaal vervolgde zich tot laat in de middelbare school.. Ze ontwikkelden zich rond mijn 14e, maar verder dan dat kwamen ze niet. Ik ben nu bijna 22 jaar en de afgelopen 5 jaar verlangde ik sterk naar grotere borsten. Ook heb ik mezelf een klein jaartje geaccepteerd met wat ik had, maar toch kwam het probleem vooral rond de zomer terug: ik ging niet graag in bikini naar het strand. Vorige zomer was ik er klaar mee. Mijn nichtje van 13 had al grotere 'borsten' en ik voelde me, zoals altijd, geen echte vrouw. Ik vind zelf dat ik een mooi slank figuur heb, maar het komt totaal niet tot zijn recht met mijn AA cup. Ik besloot vanaf dat moment er echt voor te gaan.

Ik had in juli 2013 een intake gesprek met een arts in het Rijnland Ziekenhuis te Leiderdorp. Wanneer ik de protheses paste dacht ik wauw! Ik wil deze mee naar huis nemen haha. Ik droeg, en draag nog steeds, namelijk altijd een te grote push up bh met vulling erin. Ik ging in eerste instantie voor alleen informatie en kijken hoe het aanvoelde, ik had de financiële middelen nog niet om er echt wat mee te doen. Ik vond de arts erg aardig en het voelde allemaal goed. Ik ben gaan sparen maar het schoot niet op.

Doorgezet!

In november dit jaar had ik een engeltje op mijn schouder en iemand hielp mij op financieel gebied, nu kon ik de keuze maken! Ik begon nog meer informatie te zoeken en kwam uit bij de Bergman Kliniek, ik wilde toch graag een second opinion. Ik belde op en kon 2 dagen later terecht. Na deze afspraak wist ik voor meer dan 100% dat ik hier geopereerd wilde worden. Het was zo'n fijne sfeer! Ook de arts (toevallig!!! dezelfde als in het Rijnland Ziekenhuis, hij had een baan aangeboden gekregen in die tijd) en de rest van het personeel zijn erg aardig en professioneel. Ik heb alles meteen doorgezet, al een vierde deel betaald en afgelopen woensdag is ook mijn gezondheid goedgekeurd. 20 februari gaat het gebeuren en ik kan niet wachten!

Keuze tussen 2 hoeveelheden CC, help!

De arts heeft 2 maten voor mij besteld en hij zal kijken welke het mooist staat tijdens de operatie. De twee maten zijn: 255 en 275 CC. Nu las ik dat veel vrouwen over de 300 CC gaan dus vraag me af of het niet wat klein is.. Zoals ik hierboven vertelde heb ik een tenger postuur (hard gewerkt aan mijn buik..) en mijn omvang is 80 (zandloperfiguur). Ik wil natuurlijk niet van die ronde kanonnen op mijn nu nog platte borstkas, dat ben ik niet gewend. Ik zou geen idee hebben hoe het voelt om borsten te hebben. Ik wil een natuurlijk resultaat, maar toch laten zien dat ik mooie volle borsten heb. Ik heb al rond gelopen in een sport-bh met de hoeveelheid CC in zakjes, maar het is toch anders. Ik zou graag willen weten wat jullie ervaring of gedachten hierover zijn!

Heel veel liefs van mij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 83
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi MC

Welkom hier en wat een herkenbaar verhaal... Mooi omschreven. Wat gaaf dat je ook meteen een datum hebt.

Ja die twijfel heeft volgens mij iedereen. Ik heb zelf twee consulten genomen voordat ik een beslissing had genomen. Ik laat mij 6 februari opereren door dr. Nio in het slaz in Amsterdam. Bij nio werd alles goed opgemeten en besproken over wat t best bij mijn lichaam zou passen met een zo natuurlijk resultaat.

Misschien kun je nog een keer een consult doen waarbij je je twijfels uit.

Weet je trouwens al of het voor of achter de spier of dual plane wordt?

Xx MLT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee my little titty,

Dankje! En het wordt een dual plane. Dit zou bij mij het mooiste resultaat geven. Ik zit ook te twijfelen om nog te bellen, maar aangezien mijn operatie al over 4-5 weken is weet ik niet of er nog een andere maat besteld kan worden eventueel. En ik wil liever niet de operatiedatum verschuiven.. Ik heb tijdens het consult een 240 cc prothese gepast, maar het wordt of een 255 of 275. Hoeveel cc krijg jij? En hoe past het bij je lichaamsbouw?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Nou je kan altijd even bellen om te vragen of t mogelijk is. Nee heb je en ja kun je krijgen toch? Dus meteen bellen maar hihi... En hebben ze ook gezegd dat dat t max aantal cc was voor jouw bouw?

Ik krijg 325 cc voor de spier en toch blijf je schrikken van aantal cc hoor. Maar als ik alle andere meiden mag geloven wen je er snel aan... Ook gepast en ziet er raar uit...nog zo ongelooflijk. En ik ben er dag en nacht mee bezig,.. Kan geen andere vrouw meer bekijken zonder eerst naar de borsten te kijken hahaha....

Ik heb een goed gevoel bij nio. Ik heb duidelijk gezegd dat het bij mij moet passen. Ik ben 1.78m weeg ong 67 kilo en wil zeker geen opgeplakte ballen. Hij verzekerde mij dat dit aantal cc bij mij zou passen, dus daar ga ik dan ook van uit...

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt goed toch! Ook fijn dat je je er goed bij voelt. Ik ben iets kleiner dan jij en weeg nu 56. Omdat ik aangaf dat ik het natuurlijk wilde houden, kwam hij met 240 cc en zei dat dat wel een mooie maat voor mijn bouw was. Toen ik vertelde dat ik 80 omvang heb zei hij dat ik dan aan de 255 of 275 zou komen. Ik vertrouwde hem daar volledig mee hoor en had er een goed gevoel bij, ook mijn moeder die mee was. Maar toen ik las dat andere meiden over de 300 cc gingen dacht ik oke.. Haha. Ik denk er nog goed over na en ga snel bellen :)

En heeel herkenbaar! Ik ben er ook dag en nacht mee bezig haha, zeker nu het dichterbij komt. Had vannacht nog gedroomd (en dat was niet de enige keer) dat ik grotere borsten had haha. En ook wat jij zegt, dat je naar vrouwen kijkt hoe het er bij hun uitziet.. Daarom vind ik deze site ook heel fijn, dan weet je waar je rekening mee kan houden en wat je zo ongeveer te wachten staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klinkt ook goed en bij elk persoon ziet het er anders uit met zelfde cc...

Ik ben heel benieuwd hoe t jou verder gaat verlopen... Ik hou t in de gaten....

Normaal gesproken vindt je mij nooit op welk forum dan ook, maar zonder dit had ik t denk ik toch zwaarder gehad. Het is net of je een club "vrienden" erbij hebt gekregen....

Fijn weekend alvast xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Welkom op het forum!

Meid wat heb jij je goed en uitgebreid voorgesteld :35:

Je verhaal is voor vele heel herkenbaar hier. Het is inderdaad ook erg fijn om met meiden te praten die weten wat het is om hier iets aan te willen veranderen.

Maten is altijd wel lastig vind ik. Het hangt natuurlijk van meerdere factoren af en wat jou wensen zijn. Positief gezien krijg je natuurlijk meer dan wat je nu heb ;) Als je keus heb zeg ik zelf altijd dat je dan voor de grootste moet gaan. Er zijn zoveel meiden die achteraf groter hadden gewild. Het verschil bij jou protheses is maar 20 cc en dat zal je niet eens zien. Weet je ook welk profiel jou protheses zijn? Dit bepaald ook hoeveel projectie je krijgt. Heel veel meiden zijn bang dat als ze meer cc krijgen ze gelijk 2 opgeplakte ballen zullen hebben, maar dat valt echt reuze mee.

Door welke arts wordt je geopereerd? Dan zal ik je titel aanpassen en verhuizen naar operatieverslagen, dan hoor je er helemaal bij :D

Veel leesplezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ja heel lastig, en wat mijn wensen betreft.. Ik had gezegd dat ik het natuurlijk wilde houden en dat wil ik ook nog steeds. Maar het mogen wel mooie volle borsten zijn.. Ik heb dat niet uitdrukkelijk gezegd denk ik nu achteraf en daarom twijfel ik aan de 275 cc. Wel vertrouw ik op de professionele kijk van mijn pc op de verhoudingen van mijn lichaam. Het ene moment denk ik '275 cc is goed, niet meer aan twijfelen!' en het andere moment denk ik 'ik wil niet achteraf denken had ik maar..'. Ik word geopereerd in de Bergman Kliniek door drs. P.S. Verduijn :1:

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik weet trouwens nog niet welk profiel mijn protheses zijn! Dat zijn die maten in cm toch? Het zijn in ieder geval ronde siliconen van natrelle. Ik ga er nog achteraan om meer informatie te krijgen over de rest

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal je titel aanpassen en verplaatsen naar operatieverslagen.

Ik zou gewoon even bellen en dit aangeven. Misschien kan ie ook wel groter bij bestellen mocht je dit toch willen.

Ik denk persoonlijk dat je met je omvang best wel wat kan hebben zonder dat het te overdreven zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal je titel aanpassen en verplaatsen naar operatieverslagen.

Ik zou gewoon even bellen en dit aangeven. Misschien kan ie ook wel groter bij bestellen mocht je dit toch willen.

Ik denk persoonlijk dat je met je omvang best wel wat kan hebben zonder dat het te overdreven zal zijn.

Vooral mijn omvang inderdaad, dat is de reden waarom ik dat ook denk. Maar bedankt voor het aanpassen! Ik laat sowieso nog van me horen als ik meer te weten ben gekomen! Ik zit nu zelf te denken aan 300 cc.. Geef het aan bij de arts en dan horen jullie het ook :1: En als anderen ervaring hebben hoor ik het graag!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik weet trouwens nog niet welk profiel mijn protheses zijn! Dat zijn die maten in cm toch? Het zijn in ieder geval ronde siliconen van natrelle. Ik ga er nog achteraan om meer informatie te krijgen over de rest

Het profiel bepaald hoever je borst naar voren komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Lastig he die cc's.. Ik heb ook heel erg lang getwijfeld...

Ik heb zelf 500 cc extra high profile gekregen.. Ik kwam ook van een AA af..

Het is echt een wereld van verschil hoor om ineens boobies te hebben haha.. maar je went er heel snel aan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is heel moeilijk, zeker omdat je vaak maar een keer zo'n grote stap zet.. Hoe is het bij jou uitgevallen? Welke cup heb je nu? En ik denk dat 500 cc voor mij veel te veel is, ik ben best slank en misschien is dan de verhouding alsnog niet goed. Ja ik hoor dat je er heel snel aan went, gek is dat.. Ben zo benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Ja het is heel moeilijk, zeker omdat je vaak maar een keer zo'n grote stap zet.. Hoe is het bij jou uitgevallen? Welke cup heb je nu? En ik denk dat 500 cc voor mij veel te veel is, ik ben best slank en misschien is dan de verhouding alsnog niet goed. Ja ik hoor dat je er heel snel aan went, gek is dat.. Ben zo benieuwd!

Ook ik ben vrij smal.. ik ben 1.63 en weeg 53 kg.. Ik ben van een 70AA naar een 70F gegaan, maar smaken verschillen.. ik hou van grote borsten en wilde ook graag grote borsten.. maar je zou zeker niet zeggen dat het een F cup is hoor.. Je zou het eerder een D geven..

In kleding lijken ze niet eens heel groot..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden, mijn beautycoach/consulente heeft net contact met me opgenomen en mijn pc heeft pas 30 januari tijd (wat eigenlijk al een onhandige dag voor mij is) voor een afspraak. Stel dat ik die dag ga, dan is dat zo'n 3 weken voor mijn operatie. Is het dan voor de pc nog haalbaar om nieuwe protheses voor de operatiedag te bestellen? Voor als ik groter wil en kan tenminste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me geen probleem maar waarom vraag je dit niet meteen aan de consulente. Je kan aan haar toch alvast aangeven dat je twijfelt over de maat dan kan zij vast actie ondernemen en zorgen dat de maat groter er is.

succes! x saartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het komt allemaal goed hoor. Even gepraat met de consulente en ik hoef me geen zorgen te maken. Ik heb toch maar een afspraak op de 30e en dan kijk ik samen met de pc hoe en wat. Mocht er iets anders bepaald worden qua cc kan dat gewoon nog! Dat is echt een hele last van mijn schouders hoor haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi MC1992!

Een heel herkenbaar verhaal....in de zomer had ik er ook meer last van dan in de winter.En bij mij spookte dat al jaren in mijn hoofd rond dat ik ook een borstvergroting wou doen.Alleen ik was niet zo fan van om in mijn lichaam te gaan snijden en een narcose leek mij ook 3 keer niks.Heb ook een tijdje gehad om mezelf te accepteren maar zodra het weer zomer werd....ergerde ik weer aan mijn voorgevel.Zag ik meiden die jonger dan mij zijn en veel meer borsten hebben,wat kan je dan ellendig gaan voelen.Gelukkig is dat nu verleden tijd!

Dat is voor jou ook binnenkort zo :)

Ik heb 350cc en dat is de maximale wat er bij mij in kan terwijl ik ook van niks kom.Zal gewoon gaan vragen als er bij jou meer cc in kan maar dat is ook per persoon verschillend.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Vonni, sorry voor mijn late reactie! Ja vooral 's zomers heb ik er last van, liep soms zelfs met een sjaaltje om mijn nek ook al was het warm. Of beha's kopen en met tranen in het pashokje staan pff. En meisjes van een jaar of 15 die er al vrouwelijker uit zien dan ikzelf, vond ik altijd zo erg.. Inderdaad verleden tijd over twee weken! Ik heb 30 januari een vervolgconsult gehad en we hebben ook 330 en 300 cc besteld, hoop dat de 330 past!! Ben natuurlijk best slank, dus weet niet of ik wel genoeg ruimte heb voor 330

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Mijn onderwerp is niet meer zo in de spotlight haha.. Maar ik laat toch nog even weten dat ik vanmiddag word geopereerd! Zit nu nog op m'n gemakkie op de bank, het lijkt net alsof ik het niet besef. Wel ben ik heel bang voor complicaties zoals hele erge pijn en misselijkheid, maarja het moet maar. Wie mooi wil zijn .... En het raarste is nog dat ik dit al zo'n 5 jaar wil en ik al vanaf de middelbare school onzeker ben over mijn borsten, maar nu het erop aan komt denk ik hmm.. Wil ik dit wel ECHT? En dan denk ik bij mezelf, ja dit wil ik echt haha. Zo gek! Gisteravond nog gebeld met een vriendinnetje en die heeft me weer even moed in gepraat hihi, dat ik vol zelfvertrouwen op het strand loop dit jaar! En ze heeft gelijk :D Ik zal hier denk ook mijn verslagje plaatsen over enkele dagen.

Liefs van mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.