Ga naar inhoud

Rhinoplastiek: december 2013


I_dit_It

Aanbevolen berichten

Ik start dit topic omdat ik eventuele kandidaten voor een neuscorrectie wil waarschuwen voor eventuele complicaties.

In december onderging ik een correctie van de neusbrug + tip. Alles is goed verlopen en toen het kapje eraf ging was ik tevreden. Het was nog erg gezwollen maar je kon het onderliggend resultaat al ongeveer zien, het zag er goed uit.

Het herstel loopt echter niet zoals gepland. Blijkbaar maak ik erg veel littekenweefsel aan, en aan één kant van m'n neus is dit het geval, waardoor slechts één kant 'mooi' is.

Er zijn twee mogelijke oplossingen hiervoor. Enerzijds kan er een cortisone zalf worden ingespoten waardoor dat littekenweefsel zou minderen, maar dit verdunt ook de huid en is dus een risico op deukjes.

Anderzijds is een hersteloperatie mogelijk. Waarbij het littekenweefsel wordt weggenomen. Persoonlijk hoop ik op deze tweede optie, aangezien ik het risico te groot vind van die zalf;

Natuurlijk zit de kans erin dat ik na de 2e operatie opnieuw teveel littekenweefsel aanmaak.

De chirurg zal zich er binnen enkele weken over uit spreken en een oplossing voorstellen. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Ik heb navraag gedaan bij verschillende dokters en dit is blijkbaar toch een individueel probleem. Hiervan wou ik wel zeker zijn, omwille van de gemengde reacties over deze chirurg. Maar het ligt niet bij hem.

En vooral, ik had het eerder kunnen weten, want mij m'n bv heb ik aan 1 kant ook littekenweefsel dat licht voelbaar is. Ook bij eerdere 'verwondingen' merk ik dat ik inderdaad iemand ben die veel littekenweefsel aanmaakt. Indien je dit dus weet van jezelf, kan je beter opletten om aan jezelf te laten sleutelen.

Tot zover mijn mededeling voor toekomstige kandidaten voor deze ingreep :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Hallo,

Ik heb zelf juist een neuscorrectie ondergaan. Ik zat er al jaren mee in mijn hoofd. Ik heb mijn neusbrug laten rechten er zat namelijk een bultje op ook heb ik mijn columella (het stukje vlees tussen mijn twee neusvleugels) wat laten inkorten. Mijn operatie is 1 week geleden.

Ik ben wel bang dat ik ook veel littekenweefsel kan aanmaken. Hoe zie je wanneer je teveel littekenweefsel aanmaakt? Of wanneer weet je dit?

En hoe ziet je neus er nu uit? tevreden over het resultaat? en wat heb je precies laten veranderen?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

Hoi,

weer een hele tijd geleden dat ik op deze website heb gelezen (shame on me!) en ik zit er weer op omdat ik een nieuwe dokter zoek voor m'n neuscorrectie!

De vorige dokter heeft 't helemaal begaaid! Ik zie er niet uit,.. het is nu meer dan een jaar geleden en 't is niet mooi hersteld, integendeel.

Gisteren bij een NKO-arts in Leuven geweest, koele man, deze wil het opnieuw doen maar kostenplaatje = 3700€!! Dit kan ik nu toch niet missen :(

ik hoopte dat een ziekteverzekering tussenkwam maar hij wil het niet anders formuleren dan esthetisch..

Iemand tips??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Beetje lang geleden maar misschien heb je er wat aan. Mijn eerste correctie was ook niet gelukt daarna ben ik naar Amsterdam gegaan naar dr nolst trenitee en ik ben heel tevreden. Maar kun je niet regelen dat de chirurg die je geholpen heeft t opnieuw doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.