Ga naar inhoud

Groene Smoothies! recepten e.d.


Smeetje <3.

Aanbevolen berichten

1 mango

1 banaan

2 appels

lepeltje kokosolie

2 handjes spinazie

300 ml. water

Smoothie voor de beginners, je proeft niks meer van de spinazie hoor!

En o ja, zoals lillibit al vermeldde, chiazaad, lijnzaad en andere superfoods er gewoon doorheen gooien! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 147
  • Created
  • Laatste Reactie

Yep vanmorgen ook geprobeerd....spinazie met kiwi, banaan en beetje sinaasappelsap. Je proeft echt niks van de spinazie. Was heerlijk!

Vult enorm goed normaal krijg ik rond deze tijd al weer trek in een snack :44: maar nu dus nog niet.....haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn smoothie is door de plee gespoeld, nooit meer eentje met bleekselderij voor mij! Spinazie lust ik niet maar in de groene smoothie proef je het bijna niet, vooral als je er citroensap bij doet! Dus tip : als de smaak niet lekker is veel citroensap haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn smoothie is door de plee gespoeld, nooit meer eentje met bleekselderij voor mij! Spinazie lust ik niet maar in de groene smoothie proef je het bijna niet, vooral als je er citroensap bij doet! Dus tip : als de smaak niet lekker is veel citroensap haha!

Oh was het zo erg meid! Bleekselderij is ook heel sterk en zal vast heel overheersend zijn.

Die tip van citroensap ga ik onthouden en staat ook op mijn lijstje :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

nee die veldsla ban ik uit mijn smootie, die vond ik zoooooooooo goor haha...

citroensap heb ik in huis dus met de spinazie moet het goed komen.. Ik moet alleen nog naar de winkel voor cocosmelk, eiwitpoeder, lijnzaad en chiazaad..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Morning ladies!!!

Nou ik heb mijn spinazie smoothie gemaakt hoor en ja ik drink m ook helemaal op want hij is echt heeeeeeeerlijk!! en lekker zoet... Nooit gedacht dat ik dit lekker zou vinden of dat ik het uberhaupt zou proberen haha.. Ik ben namelijk echt het type; wat de boer niet kent ........

Maar deze ga ik echt vaker maken.. dus hierbij het recept:

1 banaan

2 perziken (mag uit blik, maar dan wel op sap, niet op siroop)

2 kopjes spinazie (vers)

sinaasappelsap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik liet hem aan mijn man zien met een zuur gezicht en die zei succes! haha

Nou het viel reuze mee en hij heeft zelf ook geproefd, maar wist niet wat ie er nou van vond ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had er vandaag iets teveel bosbessen in gedaan....mijn smoothie was donkerbruin!!!! waha echt te erg. Hij smaakte heerlijk maar psychisch was het erg lastig deze naar binnen te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden, ik zit nu inderdaad ook al bijna drie weken aan de smoothies. Ik gebruik t voor meer energie en drink t tussen de middag als lunch en heb echt geen trek meer. In twee weken tijd ben ik ook twee kilo afgevallen en ik eet gewoon en snoep er ook nog bij, haha...

Sinds gisteren heb ik ook zelf drinkontbijt gemaakt. Zo lekker, gezond en supersnel klaar.

Recept:

1 glas amandelmelk

1 banaan

1 kiwi

1 lepeltje rauwe cacao stukjes ( te halen bij de tuinen of bij sommige drogisterijen)

Gebroken lijnzaad

Chiazaad

Minuutje in de blender en klaar....

En nu de groene smoothies: ik ben ook geen fan van bleekselderij maar je proeft er niets van....

1 stengel bleekselderij

1 handvolle spinazie

1 avocado

1 mango

1 groene appel

En wat superfood ( ook lekker is de gepelde hennepzaad met kaneelsmaak)

1 minuut in de blender en alles wordt zacht en smeuïg

Eigenlijk kan je van alles door elkaar doen, zolang er een bladgroente bij zit.

Gebruik je broccoli dan is t beter om deze eerst ff te blancheren ( ff in kokend water)

Het ziet er inderdaad niet uit, maar ik vind het echt lekker. Ik neem dan zo'n shakebeker mee naar m'n werk (gaan ruim twee glazen in) en drink vanaf een uur of half twaalf tot 13:00 uur m'n shake op en heb de hele dag geen honger....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Oh ..leuk een groene smoothie topic ...

Ik drink al bijna 1 jaar iedere ochtend een zo,n 0,5 / 0,75 liter groene smoothie .

Het heeft mij echt geholpen het afgelopen jaar 31 kg af te vallen ...en ik vind ze heerlijk .

Gisteren gemaakt :

Verse ananas , aardbeien , restje witte druiven , banaan , goij bessen en veldsla .

Voor diegene die interesse hebben in een recepten boek als PDF , stuur me je email adres ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik ook maar een de groene smoothies moet gaan.

Ik moet zeker 5 kilo afvallen en krijg het er niet af.....

Maar ik heb altijd begrepen dat er in fruit toch heel veel suiker zit die je bij het afvallen niet kan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook aan de groene smoothies:

Spinazie

Sla

Banaan

Sinaasappel

Appel

Maca poeder

Cacao poeder

En/of chia zaad / goji bessen

Hier kan ik 2 dagen van doen

Voel me er toch energieker door

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk ...weer een levendig groene smoothie topic ...

@ Yara331 ; Ik drink de smoothie,s altijd als onbijt ...heerlijk een gezonde start in de dag ...

Meestal heb ik zo,n 0,5 tot 0,75 liter .

@ Enibas ; Fruit bevat idd suikers , maar ondanks dat ben ik toch 31 kg afgevallen .

Buiten de smoothie eet ik ook zo nog fruit ...

Merk wel dat sinds ik smoothies drink , heel anders ben gaan eten ./koken..

In de supermarkt trekt mij het meest de groente en fruit afdeling ....

@Blueberry Je hebt mail met de PDF,jes ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ennuh dames, er moet altijd wat citroen of limoen in dat verbeterd namelijk de opname van de vitamines.

Ik gebruik overigens geen blender maar heb een sapmachine staan :-)

Granaatappels zijn ook geweldig in sapjes.

Verder voorde niet groene gebruik ik:

Appels - sinasappels - grapefruit - wortels - spinazie - bleekselder - komkommer - paksoi - mandarijnen - druiven - limoen - citroen - ananas - mango en kiwi - munt

Wil nog eens bieten proberen maar met verse rouwe bieten krijg ik een grondsmaak....

Voor groene sapjes kun je ook deze kruiden/groenten gebruiken zoals

peterselie

selderij

munt

koriander

snijbiet

Citroen/limoen verfrist door het zurige tintje

Komkommer maakt de smaak milder

Granaatappels koop ik bij een turkse supermarkt en betaal 1,99 de kg terwijl je bij de gewone supermarkt al gauw 1,50 - 1,90 per stuk betaald. Druiven koop ik ook graag bij de turk stukken goedkoper :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.