Ga naar inhoud

Vragen voor na de operatie


Teigetje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb morgen een eerste gesprek en ik ben erg zenuwachtig.

Ik wil dit al zolang en nu is het zover en ik ga twijfelen.

Wat mij nu bezig houdt is als je je borsten hebt laten vergroten hoe zit dat met afvallen en aankomen van gewicht, vallen je borsten dan ook af of komen ze ook aan?

Wanneer mag je weer autorijden na de operatie, ik weet dat je 6 weken niets mag tillen maar hoe zit dat met autorijden en het huishouden, strijken en stofzuigen?

En heel raar misschien kun je jezelf wel schoonmaken op de wc, ja raar misschien vroeg t me zo af?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Gr. Teigetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Teigetje,

Spannend he maar gaat goed komen :)

Mocht je nog (veel) willen afvallen dan zou ik nog even wachten met een BV, aangezien je eventuele randen te zien krijgt en neem aan dat je borsten dan anders gaan vallen.

Huishouden, strijken en stofzuigen geldt ook de 6 weken. Qua tillen zit er wel een max aan, ik geloof 1 kilo dat je mag tillen. Of je het KAN tillen is een ander verhaal ;). Autorijden durf ik niet te zeggen, maar ik lees hier dat er dames zijn die na 2 weken al auto konden rijden, maar je moet het zelf ff aanvoelen.

hahah en tja jezelf schoonmaken op de wc... Ik denk dat ik 1 vd weinige was die dat de eerste dagen niet kon. Gelukkig dat mannetje wel zo lief was om het voor mij te doen :P.

Het verschilt zoveel per persoon.

Mocht je nog andere vragen hebben stel ze gerust. En er is een vragenlijst aanwezig (zoekbalk "vragenlijst) die je eventueel mee kan nemen naar je consult.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had geen probleem op de wc en ook geen pijn, achter de spier, moet ook erg opletten dat ik niet te veel doe.

Ben nu bijna 6 weken en heb zondag toch even stof gezogen, ik heb geen tapijt en een hele gladde vloer dus hoef geen kracht te zetten. Maar normaal gezien mag het pas dus vanaf 6 weken.

ik denk ook wel ddat je goed naar je lichaam moet luisteren, als ik te veel doe dan voel ik het wel meteen aan mijn spieren en dan doe ik het meteen rustiger aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen problemen met stofzuigen doe het al vanaf 2 weken po.. maar geen tapijt ook!

Als je veel wilt afvallen zou ik idd even wachten, maar anders is onder de spier wel handig.

auto rijden vroeg ik me ook af.. durf het nog niet!

succes! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel meiden.

De zenuwen slaan nu toe, wil ik dit echt wel,snijden in een gezond, en dan meteen weer kijk naar je zakjes..... Dus wel doen aaaarrrrggggg.

Ik hoop dat ik zsm kan autorijden aangezien ik de kinderen naar de bus moet brengen, ik woon in Schotland.

Stofzuigen niet kunnen en niet kunnen strijken kan ik mee leven hihihi

Ik zou graag nog 4 a 5 kilo afvallen dus wie weet lukt dat van tevoren nog.

Ik sport nu ook veel omdat dat ook een tijd niet kan, mag.

Hoelang moesten jullie wachten op n operatie, ik ga naar n privé kliniek.

Dank je

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zenuwen/twijfels zijn enorm herkenbaar maar achteraf zal je zo blij zijn dat je het hebt gedaan, let maar op!

Qua herstel, dat liep bij mij heel soepel. Na 1 week weer auto gereden (mocht ook van de kliniek) en naar de wc lukte al direct zelf, gelukkig! Voor het huishouden heb ik een schoonmaakster en af en toe zuig ik zelf de laminaatvloer, wat ook prima gaat trouwens. Werken deed ik na 2 weken en verliep probleemloos.

Het lastige is wel dat je van tevoren niet weet hoe je eraan toe bent na je operatie. Het kan zomaar zijn dat jij echt niets kan, en ook langer niet, dan anderen die een voorspoedig herstel hebben gehad. Gewoon doen en afwachten hoe het je vergaat dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg de regel mee dat ik drie weken geen auto mocht rijden en heb dat ook niet gedaan, voelde ook niet goed,

volgens de wet mag je geen autorijden zolang je hechtingen hebt, dus dat is ook iets om rekening mee te houden, want dan zijn je kindertjes dus onverzekerd onderweg..

ik mag nu na 3 weken weer alles doen wat ik voel dat ik aan kan en dat is elke dag een beetje meer. na 3.5 week heb ik wel stof gezogen, op laminaat en de stofzuiger werd voor mij op de juiste plek neer gezet, dat ding optillen zie ik nu nog niet zitten!

maar simpele dingen als een wasje ophangen kan nog weleens verrassend lastig blijken,

want je armen strekken om een dekbedovertrek over een waslijn heen te hangen, dat wil dus voorlopig niet!!

Mocht je trouwens gaan voor de achter-de-spier optie, dan is het niet raadzaam om nu lekker extra te gaan trainen, want dan gaat die borstspier extra protesteren als er een vreemd object onder word gepropt.

succes met alle keuzes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel meiden.

De zenuwen slaan nu toe, wil ik dit echt wel,snijden in een gezond, en dan meteen weer kijk naar je zakjes..... Dus wel doen aaaarrrrggggg.

Ik hoop dat ik zsm kan autorijden aangezien ik de kinderen naar de bus moet brengen, ik woon in Schotland.

Stofzuigen niet kunnen en niet kunnen strijken kan ik mee leven hihihi

Ik zou graag nog 4 a 5 kilo afvallen dus wie weet lukt dat van tevoren nog.

Ik sport nu ook veel omdat dat ook een tijd niet kan, mag.

Hoelang moesten jullie wachten op n operatie, ik ga naar n privé kliniek.

Dank je

Xx

Hangt af wat je zelf wil... Ik wilde ergens in augustus de operatie (juni had ik een consult) omdat ik nog vol wilde feesten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.