Ga naar inhoud

*(mini-) Buikwandcorrectie* info


B-Cupje

Aanbevolen berichten

Zwangerschappen, gewichtsverlies, veroudering: de huid op de onderbuik kan door verschillende oorzaken slap en uitgerekt zijn. Wanneer die overtollige huid echt als een 'schortje' naar beneden hangt, kan dat voor veel ergernis zorgen. Een mini-buikwandcorrectie kan dan uitkomst bieden.

Hoewel de naam misschien anders doet vermoeden, gaat het hier om een grote ingreep waarbij de huid als het ware opnieuw wordt aangespannen, maar zonder de navel te verplaatsen.

De medische term voor een buikwandcorrectie is abdominoplastiek of buikwandplastiek.

U komt voor een mini-buikwandplastiek in aanmerking wanneer het teveel aan huid zich onder de navel bevindt. Er wordt dan maximaal tien centimeter huidoverschot direct onder de navel tot net boven het schaambeen verwijderd.

Is de buikwand in zijn geheel verslapt, dus ook de huid en de spieren boven de navel, dan is een totale buikwandplastiek de beste oplossing. Bij deze ingreep wordt de navel naar boven verplaatst. Deze behandeling is veel ingrijpender en kan niet tijdens een dagopname.

Voor vrouwen met littekens onder het navelgebied (vooral striae) is dit een goede ingreep. Soms wordt ook het teveel aan onderhuids vetweefsel door middel van een liposculptuur-behandeling verwijderd.

Voordat u een mini-buikwandplastiek overweegt moet u zich goed realiseren dat u altijd met littekens te maken zult krijgen. Uiteraard doen ervaren plastisch chirurgen hun uiterste best deze littekens zoveel mogelijk binnen de 'bikini-grens' te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Deze sectie is recent aangemaakt dus je zal weinig reactie hierop krijgen .

Een buikwandcorrectie wordt soms samen met bv gedaan dus hebben we ook (weer recentelijk) daarover een nieuw topic aangemaakt : mommy make over .

Iemand moet de eerste zijn wat mij heel blij maakt dat je hier bent aangemeld en je verhaal wil doen :1:

Succes met de zoektocht .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...
  • 5 months later...

Zou ook wel de ervaringen willen lezen van iemand die een minibuikwandcorrectie heeft laten uitvoeren , vooral wat betreft de periode na de operatie , pijn , nadelen nadien enz.. Ik had een tiental jaar geleden al eens een consult bij een pc die mij een dergelijke operatie afraadde volgens hem zou het optischh effect met de littekens minder mooi zijn dan wat ik nu heb. Ik heb geen 'schortje" enkel een beetje loszittende huid, een soort teveel , en striae. Sinds ik mijn bv gehad heb overweeg ik dus toch ook een mini buikwandcorrectie maar zou echt wel eerst willen weten hoe pijnlijk dit is, hoe lang je 'out' bent en hoe lang je er nog nadelen van ondervindt.

Ellie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ellie,

Zou ook graag meer info willen, ik heb Shadow al eens een berichtje gestuurd maar ze is al een tijd niet op het forum geweest helaas.

Je staat trouwens als man op dit forum :-)

Gr Fleur

oei dan moet ik effe gaan uitzoeken hoe ik dat kan aanpassen hehe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
  • 2 years later...

Ik zou ook heel graag meer info hebben met betrekking tot een mini buikwand correctie. Zou dit ook willen laten doen...maar kan maa niet precies uitvinden wat een mini precies omvat.....vel, vet , en qpieren? Zo staat het wel op de website van BeauCare kliniek.

Iemand al ervaring?

Grts, cubje

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.