Jump to content

BV en kantoorwerk: verlof/ziekte

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier en heb eigenlijk ook nog niet zo lang geleden pas besloten om voor een borstvergroting te gaan. Ik ga morgen bellen voor een afspraak bij Diana Gabriëls. Ik ben 1.78, weeg 66kg en wil graag van mijn A-cup een C-cup laten maken.

Nu kan ik niet slapen omdat ik met zoveel vragen zit haha. Ik heb al enorm veel gelezen op internet maar over het volgende krijg ik niet echt duidelijkheid. Ik werk 40 uur per week op een kantoor. Het komt er op neer dat ik eigenlijk heel de dag achter de computer zit. Ik ben op een dag veel aan de telefoon. Ik vraag me nu af hoe ik het op mijn werk moet aanpakken. Ik lees dat er veel onduidelijkheid is over loondoorbetaling.

Nou ik heb hier dus een aantal vraagjes over, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! :)

- Ik ga dus zeker een week uit de running zijn. Hoe groot is de kans dat ik na een week weer zou kunnen en mogen werken? Ik zit natuurlijk wel heel de dag en ik til niets.

- Wat is het verstandigste om te doen qua verlof/ziek melden? Ik zit er zelf aan te denken om zeker de eerste week vrij te nemen en daarna meteen te gaan werken, maar ik weet dus niet of dat wel verstandig is?

- Ik kan ook een gesprek aangaan met mijn werkgever om eventueel iets af te spreken qua verlof/ziek melden. Zou dit bijv. een idee zijn: de eerste week neem ik verlof, de andere week ziek melden? Ik zou natuurlijk ook gewoon ziek kunnen melden de tweede week en zeggen dat ik de griep heb. Dat lijkt me het fijnste want ik wil eigenlijk niet dat iemand op het werk dit weet.

Een heel verhaal, hopelijk kunnen jullie mij helpen! Heel erg bedankt alvast!

Groetjes Daantje

Hallo, succes met je consult vandaag! Ikzelf ben na 12 dagen aan het werk gegaan, en vond het erg zwaar! Maar ik werk ook in de detailhandel dus is niet helemaal te vergelijken. Sta en loop dus de hele dag :) mjn chirurg zei dat ik na een week weer zou kunnen/mogen werken zolang er maar geen zware dingen getilt worden. Toch zou ik 2 weken vrij aanraden :) hoe dat zit met ziekte/verlof: iedere werkgever is daar anders in. Bvg is een vrijwillige ingreep dus wettelijk gezien hoeft een werkgever dit niet als ziekte te beschouwen (ik mocht me niet eens ziekmelden vam de baas) dus ik zou daar inderdaad wel even goede afspraken over maken voor je operatie.

Hallo Daantje,

Welkom op het forum!

Ikzelf heb ook een kantoorbaan. Ik ben na een week weer gaan werken en het ging zeker maar ik vond het de eerste paar dagen wel nog pittig. Iets simpels als de printerlade dicht doen voelde ik toch wel en ik was gewoon nog heel erg moe van de narcose wat echt invloed had op mijn werktempo. Het herstel is echter echt per persoon verschillend.

Je ziekmelden met een griepje vind ik persoonlijk geen goed idee. Je loopt bij een operatie altijd een risico van complicaties. Uiteraard kan je je in dat geval ziekmelden en heb je recht op loondoorbetaling maar als je baas eerder is uit gegaan van een griepje en je moet dan uit gaan leggen dat het om wat anders ging (stel je moet een heroperatie / opgenomen worden) dan zijn de houdingen aardig verstoord lijkt mij.

Ikzelf heb open kaart gespeeld bij mijn baas. Dat voelde voor mij gewoon als het beste om te doen. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen hier hetzelfde over denkt.

Je zou in dat geval bijvoorbeeld wel aan kunnen geven dat je een vrijwillige medische cosmetische operatie ondergaat maar je hoeft natuurlijk niet te zeggen wat.

Mijn baas stelde zich in ieder geval heel begripvol op. Ik heb die eerste week vrij genomen maar heb daarna ook nog wat uurtjes 'cadeau' gekregen van hem. Hij zag dat het me zwaar viel meteen weer hele dagen werken.

Succes! xxx saartje

Hoi welkom op het forum!!!

Als je eenmaal dit besluit heb genomen kun je nergens anders meer aan denken ;)

Ik heb zelf 3 weken vrij genomen en heb op mijn werk niks verteld(op 3 meiden na). Ik had zelf na een week nog niet kunnen beginnen, maar het is inderdaad zo dat iedereen natuurlijk anders hersteld. 40 uur werken is denk ik best veel na een week. Ik denk dat het je best wel zwaar zal gaan vallen, dus als je de mogelijkheid heb op er nog een weekje bij te nemen dan zou ik dit zeker doen. Mocht dit niet lukken dan kun je altijd nog bekijken of je het gaat bespreken met je baas.

Heel veel leesplezier op het forum

Hallo,

welkom op het forum! Zelf zat ik ook met die vraag.

Het is per persoon wel een verschil. Zelf ben ik 25j , ook kantoor job een heb 300cc voor de spier.

Ik ben na 8 dagen gaan werken, eerste dag was het lastigste maar daarna viel het goed mee.
Ook deed ik thuis al het grootste deel van het huishouden en nam ik mijn dochter al uit bed,...
Maar zoals ik al zei is het voor ied verschillend.
Ik heb gwn verlof genomen zonder iemand iets te zeggen en tot hiertoe hebben ze er nog niets van gemerkt (denk ik haha)

Zou ook gwn eerlijk zijn, je weet nooit als het uitkomt, dan is de werksfeer ook niet meer wat het moet zijn.
En uiteindelijk moet jij niet vertellen waarom je vakantie neemt. Mijn collega zei: ooh ga je ergens naartoe dan? En heb gwn gezegd: nee, (zonder verder uitleg)

Laat het nog even bezinken en wacht het gesprek met de arts af.

Alvast veel succes!!!

groetjes

S

Guest cindytje1985

Welkom op het forum!!

Zoals hierboven al vermeld wordt is ieder herstel anders... De een kan na een week aan het werk en de ander ligt 3 weken plat...

Wat betreft ziek melden.. Het punt is dat je na een week ziekmelding de bedrijfsarts of bij je aan de deur hebt of aan de telefoon hebt..

Een borstvergroting is een niet medisch noodzakelijke ingreep dus wettelijk gezien mag je, zonder akkoord van je werkgever, je niet ziekmelden..

Indien een werkgever er achter komt dat je een operatie hebt laten doen mag hij je loon stop zetten voor de tijd dat je niet gewerkt hebt..

Als je open kaart speelt en je hoeft niet in detail te vertellen waarom je het doet kun je wel begrip kweken bij je werkgever en kun je misschien in overleg een bepaalde tijd vakantie nemen en een bepaalde tijd de ziektewet in gaan.. Mijn werkgever ging daar overigens niet akkoord mee..

Persoonlijk vindt ik dat een week wel te weinig is en waarom... na een week is de wond in je borst nog niet geheeld, ook al voel je je goed.. Asl je te snel de dingen hervat heb je meer kans op kapselvorming..

Mijn chirurg heeft tegen me gezegd.. de mensen die geen pijn hebben na de operatie is ook de grootste groep met complicaties omdat ze veel te snel dingen hervatten..

Want hoe ga je bijvoorbeeld naar je werk toe? autorijden na een week is geen optie en ook fietsen is geen optie..

Denk er goed over na en wellicht kun je twee of drie weken vakantie opnemen

Ik heb gewoon met mijn teamleidster en baas de operatie besproken. Met name om, indien er complicaties zouden optreden zij op de hoogte zijn. Ik heb zelf 2,5 week aan vakantiedagen opgenomen. Een week na de operatie (die overigens goed verliep waardoor ik na 4 dagen al gestopt was met pijnstillers) kreeg ik een complicatie en enorme pijn. Ze denken dat ik een ontstoken ader in m'n borst had en moest een week lang veel rust nemen en hoge dosering paracetamol en nurofen. Toen ik na 2,5 week moest werken viel het me erg zwaar. Na een halve dag doodop en pijnlijke borsten. Mijn baas was zeer coulant en heeft me aangeboden dat ik (zonder extra vakantie-uren) op te nemen halve dagen te gaan werken. Dat doe ik nu, 4,5 week na de operatie nog. Eind van deze week ga ik weer volle dagen werken en kijken of het goed gaat. Volgende week dinsdag weer controle in het ziekenhuis bij de plastische chirurg. Ik kan, indien je een goede verstandhouding met je baas hebt, aanraden het wel te bespreken. Ook al zouden ze zelf zo een operatie nooit laten uitvoeren, eerlijkheid duurt het langste. Bespreek gewoon de mogelijkheden, Sam Sam de vrije dagen opnemen bv.. Of indien een complicatie optreed je ziek mogen melden. Dat zei mijn baas. Uiteindelijk heb ik zelfs van de 10 dagen die ik opgenomen had als vakantie, 2 dagen terug gekregen omdat ik die complicatie kreeg. Nou heb ik een hele fijne werkgever. Succes met je besluit! (Ik ben trouwens ongeveer net zo lang en zwaar en heb 325 en 350 CC voor de spier, heb nu een 70/75-D cup. Had echt niet kleiner moeten zijn, gezien m'n lengte en lichaamsbouw)

Guest Leeuwin

Ik heb het net voor de feestdagen laten doen en 2 weken vrij genomen. Was in eerste instantie niet van plan het te vertellen maar uiteindelijk een dag voor de operatie gedaan (de zenuwen wonnen het ;)). Mijn leidinggevende zei toen dat ik me wel een paar dagen ziek mocht melden, wat ik overigens niet heb gedaan, ik vond het voor mijn eigen gevoel netter om niet te doen MAAR ik had ook wel nog heeeel veel vakantiedagen (en kerst en oud en nieuw zat ertussen).

In principe had ik na 10 dagen wel aan het werk gekund maar idd simpele dingen als bureaustoel aanschuiven en ladenblok dichtdoen kosten nog veel moeite (ook na 2 weken). En ik was zeker anderhalve week flink van slag van de narcose: heel moe, smaakverschil, misselijk.

Zou dus voor de zekerheid 2 weken vrij nemen als ik jou was. Stel het gaat zo goed dat je kan werken kan je alsnog eerder naar kantoor gaan toch?En ik zou ook open kaart spelen met je leidinggevende, dat luchtte mij in ieder geval op (hoe genant ook ;)).

Ik zelf had ook een kantoorjob van 40u/week en was anderhalve week thuis.
Zelf zou ik dat als een minimum doorgeven want ik had totaal geen last van pijn na de operatie maar merkte toch wel dat wanneer je weer op normale ritme functioneert, je toch wel merkt dat je het best nog wat rustiger aan doet!

Het zou zonde zijn om complicaties te krijgen door te weinig rust, niet?

Groetjes

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor alle reacties, echt superfijn!!

Ik heb in ieder geval genoeg vakantiedagen om inderdaad twee weken vrij te nemen, afgaande op jullie reacties denk ik dat dat het beste is. Wat als ik dan bijv. in de tweede week een complicatie krijg en na die tweede week niet kan werken? Moet ik me dan dus gewoon ziekmelden met als reden 'onverwachte complicaties na cosmetische ingreep' oid? Ik hoop natuurlijk dat dat niet gebeurt, maar je weet nooit.

Nu heb ik ook érg nieuwsgierige collega's op mijn werk, er is een erg informele sfeer maar dat betekent ook wel weer dat er flink geroddeld wordt als niet bekend is waarom je vrij hebt. ;-) Zeker om nu zo na de feestdagen ineens vrij te nemen twee weken is erg opvallend, al weet ik niet hoe snel het allemaal gaat bij Diana Gabriels, a.s. zaterdag is namelijk mijn eerste consult. Ik wil het zo ontzettend graag en nu ik het besloten heb wil ik het ook het liefst zo snel mogelijk. Ik ben normaal heel erg open over mijn privé leven op mijn werk, dus ik moet nog iets goeds bedenken hiervoor, haha

Liefs Daantje

Zo... ik heb vandaag een gesprek gehad met een collega van personeelszaken. Mijn werkgever geeft dus inderdaad aan dat ik hiervoor verlof moet nemen. Ik had het natuurlijk ook liever anders gezien maar ik vind aan de andere kant ook echt wel dat ze gelijk hebben, de BV is namelijk mijn eigen keuze. Ik vond het wel vreemd om er met een collega over te praten maar zij zal ook de enige zijn die het verder zal weten. Ik vind het toch fijn dat ik het heb gezegd, want mocht ik complicaties krijgen, dan kennen ze in ieder geval nu al de hele situatie.

Nu nog bepalen wanneer ik vrij ga nemen. Ik wil het natuurlijk het liefst zo snel mogelijk, maar ik woon in Brabant en vier elk jaar weer carnaval (wat ik eigenlijk echt niet wil missen). Stel ik kan over twee weken al geopereerd worden, dan heb ik misschien maar 4 weken tot carnaval (is begin maart).. denk niet dat het goed is om flink te gaan feesten meteen na zo'n korte tijd haha

Liefs

Guest cindytje1985

Het is zeker niet verstandig om na 4 weken al helemaal los te gaan met carnaval... Zeker de eerste 6 weken moet je rustig aan doen en daarna rustig opbouwen!!

Wel fijn dat je het op je werk hebt kunnen regelen.. succes zaterdag!!

Hi Daantje,

Ik ben op 16 dec geopereerd en hoefde pas na drie weken weer aan het werk.

2,5 dag kantoorwerk, maar was kapot die eerste dag.. gloeiende borsten en spierpijn

Nu heb ik een dualplane achter de rug en dat is toch een beetje een snelkookpan oplossing:

3 weken niets kunnen en mogen en daarna weer opbouwen...

nu heb ik bijna mjn 2e werkweek achter de rug en het herstel gaat echt met stappen vooruit.

Veel succes en wijsheid gewenst en een goed gesprek zaterdag!

Liefs, Kylsmom

i

Hallo allemaal, bedankt voor de succeswensen en de tips!!! Morgen zal ik even plaatsen hoe het ging.

Daarnaast ben ik ook aan het solliciteren voor een nieuwe baan (gister op gesprek geweest) het is wel even afwachten hoe dat loopt. Het is toch ongelooflijk hoe grote dingen in je leven allemaal tegelijkertijd kunnen gebeuren!! Toevallig die leuke vacature gezien, op gesprek geweest wat heel positief was, de operatie die nu concreter aan het worden is en dan heb ik ook nog eens een geweldige (tot nu toe hihi) man ontmoet waar ik echt de kriebels van krijg, en dat na 2 jaar vrijgezel en ik dacht nooit meer verliefd te kunnen worden. ;) Maar dat staat even los van de BV haha maar dan nog! Heel overweldigend allemaal!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.