Jump to content

Madeleine : 15 februari 2010 : Dr. Moojen- Zaal : Velthuis Kliniek

Recommended Posts

Guest Madeleine
Posted

Hallo meiden,

Ik heb de laatste weken meegelezen, want ik heb 15 feb mijn borsten laten vergroten en wilde graag een beetje op de hoogte zijn van wat er allemaal bij komt kijken. Omdat mij dat best geholpen heeft, zet ik mijn verhaal hier ook op, zodat dat anderen mogelijk ook helpt.

BV – Velthuiskliniek – Dokter Laura Moojen-Zaal

September 2009

Nu toch wel serieus aan het nadenken over BV.

Vooral door de leuke strakke jurkjes in Griekenland en doordat ik bij Marloes (mijn dochter) zie hoe mooi goed geproportioneerd is.

December 2009

Na wat gesurfd te hebben op internet, heb ik een afspraak gemaakt bij de Velthuis en Bergmann Kliniek voor een eerste consult begin januari. Goed begin van het nieuwe jaar.

Januari 2010

De vijfde bij de Velthuis Kliniek in Hilversum geweest, bij dokter Laura Moojen-Zaal. Prettig helder gesprek. Duidelijke uitleg. Gemeten van kuiltje in mijn keel tot tepels en ook de maximale breedte die mijn borsten zouden kunnen hebben, uitgaande van 3 cm leeg tussen borsten en niet buiten de eigen lichaamsbreedte.

Op basis daarvan pasprothese aangekregen en die met verschillende maten vulling gepast. Laura adviseert 330 cc. Pasprotheses zijn er in 300 en 375 cc. Na wat wennen aan de maat denk ik dat 375 bij mij prima kan. Gerrit (mijn vriend) maakt foto’s van links en rechts profiel zodat verschil tussen 300 / 375 te zien is en ook foto’s met alleen 375 erin. Dat zal uitkomen op volle cup C, kleine D denk ik o.b.v. de cc maattabel (A – 180 / B – 300 / C – 450 / D – 600). Laura gaf aan dat 375 cc geen C meer is. Ik heb nl. op het intakeformulier aangegeven een cup C te willen.

Gesprek was zo prettig dat ik meteen een afspraak heb gemaakt voor 15 februari. De afspraak met Bergmann dus afgezegd.

In januari nog eens wat rondgeneusd op internet. Borstenforum bekeken. Daar wordt vooral duidelijk dat bij twijfel over maat, men het beste voor de grootste kan kiezen. Zeker die 375 cc dus (als dat tenminste past). Verder is me helder dat ik in het begin echt niets kan/mag tillen. En als ik de verhalen zo lees, is in het begin het resultaat teleurstellend. Implantaten zitten te hoog en moeten nog zakken, blauwe plekken en veel pijn, vooral de eerste dagen en nachten. Daar hou ik alvast maar rekening mee.

Februari 2010

Ik heb megaveel boodschappen gedaan, zodat ik voorlopig niets hoef te tillen. Flessen fris en flesjes bier zijn er naar ik vanuit ga voldoende tot ergens in maart. Dan kunnen de kids wel ff mee boodschappen doen om die te dragen.

Ochtend 15/2: Ik zie er wel een beetje tegenop. Mijn rugzakje is gepakt en straks richting station Hilversum om Gerrit op te halen. Om 11.30 uur moet ik me melden in de kliniek en om 12.30 uur is de BV gepland. Ben benieuwd hoe zenuwachtig ik nog ga worden. Valt misschien ook best wel mee, want het lijkt me wel heel mooi worden. Nu nog een laatste kopje thee en dan de auto in!

We waren ruim op tijd bij de kliniek, zodat we (nou ja, Gerrit dan) nog koffie konden drinken in het paviljoen voor de kliniek.

Om 11.30 uur heb ik me gemeld. Nog even foto’s maken en afspraken voor nacontroles maken en toen kon ik door naar de vercouverruimte. Gerrit mocht niet verder dan de deur. Dus daar ff gedag gekust.

Ik werd opgevangen door Ellis, de consulente die ik tijdens het gesprek ook al had gezien. Wel prettig, een bekend gezicht. Kleren uitgedaan (behalve slipje) en met OK hemd en mutsje naar mijn bed gelopen. Vervolgens werden nog wat vragen gesteld over nuchter zijn en medicijnen. De anesthesist heeft het infuus aangebracht en daarna kwam Laura langs om af te tekenen waar/hoe de protheses geplaatst moeten worden. We hebben toen idd de 375 cc afgesproken. Ze was erg aardig voor me, overigens geldt dit ook voor de rest van het team. Drie kwartier later dan gepland (om kwart over één dus) ben ik naar de OK gereden en onder narcose gebracht.

Om kwart over drie was ik weer helemaal wakker. Kreeg meteen een kop thee en een beschuitje met jam. Zalig, had ik echt trek in! Gerrit was om kwart over twee al gebeld dat ik weer op de zaal was en een beetje wakker. Weet ik dus niets meer van. Ik had geen pijn, maar vond het wel een raar gezicht om ineens twee grote strakke borsten te zien. Tegen vier uur mocht ik naar huis. Gerrit heeft me opgehaald en we zijn met de auto naar huis gegaan. Blij dat ik weer thuis was om een uur of vijf. De pijn begon toen wel wat toe te nemen. Vooral de nacht was pijnlijk. Opstaan ging maar erg moeizaam. Gaan liggen en verliggen ook. Ik heb wel wat geslapen, een paar keer een a twee uur en heb ook naar de Olympische Spelen gekeken en rechtop in bed gezeten. Want naast pijn aan mijn borsten/borstspier, ging mijn rug ook aardig zeer doen.

16/2 Vanmorgen ging het een stuk beter. Alles is nog wel gevoelig en opgezet, maar opstaan vanuit de bank of vanuit bed gaat al makkelijker dan vannacht. Ik doe lekker rustig aan vandaag. Beetje lezen, tv-kijken en ook nog wat slapen. De pijnstillers doen hun werk heel aardig. Mijn linkertepel voel ik gewoon, maar rechts nog niet. Onder mijn shirt heb ik nog niet gekeken. Morgen maar weer douchen. Nu heb ik daar nog geen zin in, durf ik ook nog niet zo goed.

17/2 Vannacht aardig geslapen en nu gaat het weer beter dan gisteren. De wondjes beginnen wat te schrijnen en natuurlijk heb ik nog pijn, maar met de pijnstillers is het goed te doen. Ik ben nog wel heel snel moe merk ik. Gelukkig hoef ik niks en kan ik lekker op de bank zitten/hangen. Mijn beha heb ik nog niet uit durven doen. Dat wacht tot vanavond. Best spannend!

• Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

:116:

hoi Madeleine

Leuk om je verslag te lezen. Proficiat met de grote stap en met je nieuwste aanwinsten, al voelt dat misschien nu nog niet zo geweldig na een paar daagjes!

Ik ben precies een week voor jou geopereerd, dus ik zit ook nog middenin het herstel.

Je gaat vanavond voor het eerst kijken? Ik heb al meteen de eerste dag gekeken, en dat had ik volgens mij ook beter niet kunnen doen, dat was raar en een flinke teleurstelling. Ik hoop dus voor jou dat jij vanavond wel wat contenter bent.

weet je ook wat je hebt gekregen, wat voor profiel, en voor of achter de spier? Goed om te lezen dat je al aardig slaapt, mijn nachtrust is op zijn zachtst gezegd, beroerd, heb al verschillende slapeloze nachten achter de rug, en ook vannacht was het weer raak, voel me telkens sochtends geradbraakt, in de loop van de dag knap ik dan wel weer op, en het gaat ten opzichte van een week geleden al weer stukken beter.

Ik wens je veel sterkte de komende dagen, lekker luieren en je laten verzorgen

Groetjes

Kaatje

Guest Madeleine
Posted

Ha Kaatje,

Nog een poging hoor.

Ik ben nog niet zo handig.

Leuk om te lezen dat je zo snel reageert.

Ik heb protheses achter de spier met de dual plane methode gekregen. Het gaat om anatomische, 375 cc per kant. Hoop daarmee van mijn AA/A cupje naar een mooie C cup te gaan. Mijn sportbeha van 80 C is nu goed gevuld, dus als dat zo blijft, ben ik happy.

Dat jij meteen al durfde te kijken. Ik heb alleen even mijn shirt en beha beetje opgetild en het daar maar gauw bij gelaten. De boel zit nog behoorlijk aan de zijkant en voelt heel strak.

Balen dat jij nog niet zo makkelijk slaapt. Ik slaap een paar uur achter elkaar en dat zorgt er voor dat ik me 'sochtends redelijk voel. Nu ben ik trouwens weer behoorlijk moe, dus ga ff slapen (proberen dan).

Ik las dat jij volgende week weer gaat werken. Zie je er tegenop ivm reacties? Jij hebt het toch ook niet aan veel mensen verteld begreep ik?

Lees je weer.

Groetjes,

M.

Posted

hoihoi

ja, tis ff uitproberen als je het nog niet gewend bent :) ik kan het je ook niet goed uitleggen vanaf hier, je kunt wel achteraf je eigen posts bewerken en dus wijzigen, maar ook dat is een kwestie van uitproberen.

ik lees je straks wel weer

gr. Kaatje

Posted

het was al gelukt zie ik :)

het voelde niet zwaar beladen toen ik bijkwam uit narcose, was helemaal gelukkig dat ik weer wakker was geworden, dus ik kon gewoon kijken, ook sanderdaags was ik erg nieuwsgierig en heb mijn bh losgemaakt en voor de spiegel gekeken.

ja, ik zie er best wel tegenop, ik zat nl al een tijdje in de ziektewet voor de bv, aansluitend heb ik vakantie opgenomen, en nu kom ik terug met een bredere bovenkant. ook geeft de sportbh een hele andere vorm aan de borsten, ik had altijd van die ronde tshirtbh's, wel gevulde, maar toch een ander gezicht.

en jij? heb jij het ook niemand verteld? dual plane geeft wel een langer herstel over het algemeen, ik kan me voorstellen dat 2 weken dan niet genoeg is om weer te gaan werken.

neem jij paracetamol of heb je nog wat zwaarders? ik denk dat ik wel wat slaap maar word rond een uur of 2 wakker met een hele zere rug, daarna is het kwakkelen geblazen. heb vannacht wel nog wat geslapen, want ik herinner me volop hele maffe dromen. ik sta op het punt om slaapmedicatie te gaan vragen, maar daar heb ik eigenlijk tegelijkertijd ook heel veel moeite mee, dus ik weet nog niet of ik het ga doen.

groetjes

Kaatje

Posted

hoi hoi

welkom,leuk je verslag te lezen ook.

ik heb zelf ook 375 dual plane,en ook anatomisch.

vind jij het herstel ook zo pittig?of zou je het morgen zo weer doen?

ik heb nog steeds beetje hinder met bepaalde bewegingen en dat na 3mnd po!

had het niet verwacht.

de arts die je opnoemt ken ik niet,wel fijn dat je een goede ervaring ermee hebt nu.

sterkte met hertstellen,en beterschap alsnog...

greetzzz moontje

Posted

Hey Madeleine, proficiat hoor! Wat dat kijken betreft, ik dierf dat ook niet, heb pas na 4 dagen gekeken toen ik de tape er af moest trekken (aauw) :blink: Maar ondertussen kan ik eigenlijk niet meer stoppen met kijken :123: lol

@ Kaat, ik wou toch even reageren op je slaap/rugprobleem. Ik ben nu 6 weken po, de eerste 2 weken heb ik het meeste afgezien van ontzettende rugpijn 's nachts en kon ik dus ook niet, of in het beste geval slechts enkele uren, slapen. Tot ik in een babyspullenwinkel kwam om een cadeautje voor een vriendin te kopen, en daar een borstvoedingskussen zag: een dikke "worst" zeg maar in de vorm van een "U". Ik heb dat gekocht en vanaf toen heerlijk geslapen, omdat je dan min of meer op je zij kan liggen (je wordt langs alle kanten ondersteund als het ware). Je partner moet je dan wel rechtduwen tussen je schouderbladen, want als je zo plat ligt, lukt dat in het begin niet zelf... Ik lig nu pas, na 6 weken, opnieuw op een gewoon kussen. Hopelijk heb je hier wat aan...

Groetjes allebei!

Posted

Hoi Madeleine,

Zag dat je een cc tabel had geplaatst. Athans een deel ervan.

Maar volgens mij klopt die niet helemaal, want bij iedereen vallen de cc's anders uit!:)

xx

@sarah35:

Ga van de week ook een eerst na de babywinkel om zo'n kussen te halen. Heb al een week last van mijn rug met slapen..

xx

Guest Madeleine
Posted

Goedemorgen allemaal!

Vannacht wat minder geslapen en ook wat meer pijn in mijn rug. Soms weet ik echt ff niet hoe ik moet gaan liggen.

Gisteren dus voor het eerst onder de douche gestaan. Mijn vriend heeft geholpen, want ik durfde dat echt niet zelf. Viel me trouwens nog zwaar tegen. Vermoeiender dan ik dacht, maar wel zalig om weer mijn haar gewassen te hebben.

Mijn borsten heb ik dus ook voor het eerst gezien. Tjee, wat raar. Ziet er wel acceptabel uit, maar ze staan nog wel erg aan de buitenkant, moet denk ik nog wat zakken en wat meer naar binnen. Tenminste, dat hoop ik dan. Hebben degenen die wat eerder een BV hebben laten doen daar ervaring mee?

@Kaatje:

Kan me heel goed voorstellen dat het wel een beetje raar is om weer te gaan werken. Bij mij ziet het er ook heel anders uit qua vorm. Ik droeg ook altijd t-shirt beha's met aansluitende shirtjes erover, dus het kan bijna niet anders dan dat het opvalt. Zou je het vervelend vinden als je collega's ernaar vragen? Ik heb liever dat ze de vraag stellen, dan dat er vaag gekeken wordt en achter mijn rug gekletst.

Voor de BV was ik van plan om na 1 week weer te gaan werken. Ik heb nu het gevoel dat ik dan toch nog wel erg moet opknappen, want zo als ik me nu voel, ook al is dat best ok <_< , kan ik niet zo lang werken als normaal. Nou ja, nog vier dagen, wie weet. We zien wel.

Ik neem nu paracetamol, 10 per dag wel met daarbij nog celebrex, 2 per dag. Die celebrex heb ik nog tot vrijdagavond, daarna moet ik het dus met paracetamol doen. Wat slik jij nog?

En wat slapen betreft: volgens mij kan het echt geen kwaad als je een paar dagen een slaapmiddeltje slikt. Ik denk dat het voordeel van herstellen tijdens slaap dik opweegt tegen het nadeel van zo'n pilletje.

Groetjes weer!

Posted

hoi madeleine,

hoe is het nu met je? je bent een weekje later dan ik, je zult zien dat je komende week goed opknapt (althans, dat was bij mij het geval, jij hebt dual plane...). gaat t slapen alweer iets beter?

je bent je dus niet rot geschrokken zoals ik, maar goed, het blijft wel wennen en spannend....immers, hoe gaat het worden? ik ben er nu een stuk minder op gefocust en dat voelt een beter dan de eerste dagen na de bv.

gelukkig gaat het slapen inmiddels ook veel beter, ik slik helemaal niks meer, ook al weer sinds een aantal dagen, heb een fijne lighouding gevonden in bed, en probeer dit ook nog zeker 4 weken zo vol te houden, alles voor een mooie boezem en een goed herstel dus.

morgen weer gaan werken, de kinderen naar school brengen, dus het normale leventje neemt weer zijn vorm aan. ik zoek kleding uit die niet stretch is, dan valt het niet echt veel op. het is meer door de sportbh dan door de grootte dat er iets op zou vallen denk ik, maak me daar eigenlijk geen zorgen meer om. de grootte is meer dan prima!

groetjes en sterkte met alles

Kaatje

Guest Madeleine
Posted

Hé Kaatje,

Mooie foto's heb je hoor! Die deuk zie je bij dag 5 al niet meer. Wordt echt super. Ik heb nog geen foto's gemaakt. Doe ik morgen wel. Bij mij zitten de wondjes trouwens wat lager dan bij jou. Zitten bij jou al prachtig in de borstplooi. En ja, ik vind het wel hartstikke spannend. Ben heel benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden.

Nee ben dus niet geschrokken. Heb vanmiddag nog gedouched en dat gaat ook al weer stuk beter. Het ziet er best wel ok uit. Moet nog wel zakken (en wat minder strak worden). En je tip van bodylotion ga ik morgenavond proberen.

Ik kan best aardig slapen. Nu zo'n 3 x 2 uur achter elkaar. Kan ik mooi tussendoor naar de tv kijken. gelukkig heb ik die in de slaapkamer. Alleen 's-avonds en 's-ochtends slik ik nog paracetamol. Ik heb 1 celebrex tablet nog achter de hand voor "noodgevallen", maar verwacht die dus niet nodig te hebben.

Mijn kids zijn nu een weekje op vakantie, dus dan kan ik mooi verder herstellen. Morgen ga ik ook weer aan het werk. Wel voor 50%, komt neer op 3 uur per dag. Moet lukken denk ik. En ik doe ook een dik gebreid vest over mijn shirtje aan. Dan valt het niet zo op. Ik denk dat het meest zichtbaar is dat ik langzamer en met minder armbeweging loop.

Dinsdag moet ik terug voor wondcontrole. Dan zullen de verbandgaasjes wel gewisseld worden, want aan 1 kant heb ik toch wat gebloed. Lijkt me ook wel fijn, want dat plastic over die gaasjes heen trekt ook. Lijkt me zalig als de week erna de knoopjes eruit gaan. Dat heb jij in elk geval al weer gehad!

Succes morgen !

Groetjes,

Madeleine

Posted

Hé Kaatje,

Mooie foto's heb je hoor! Die deuk zie je bij dag 5 al niet meer. Wordt echt super. Ik heb nog geen foto's gemaakt. Doe ik morgen wel. Bij mij zitten de wondjes trouwens wat lager dan bij jou. Zitten bij jou al prachtig in de borstplooi. En ja, ik vind het wel hartstikke spannend. Ben heel benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden.

Nee ben dus niet geschrokken. Heb vanmiddag nog gedouched en dat gaat ook al weer stuk beter. Het ziet er best wel ok uit. Moet nog wel zakken (en wat minder strak worden). En je tip van bodylotion ga ik morgenavond proberen.

Ik kan best aardig slapen. Nu zo'n 3 x 2 uur achter elkaar. Kan ik mooi tussendoor naar de tv kijken. gelukkig heb ik die in de slaapkamer. Alleen 's-avonds en 's-ochtends slik ik nog paracetamol. Ik heb 1 celebrex tablet nog achter de hand voor "noodgevallen", maar verwacht die dus niet nodig te hebben.

Mijn kids zijn nu een weekje op vakantie, dus dan kan ik mooi verder herstellen. Morgen ga ik ook weer aan het werk. Wel voor 50%, komt neer op 3 uur per dag. Moet lukken denk ik. En ik doe ook een dik gebreid vest over mijn shirtje aan. Dan valt het niet zo op. Ik denk dat het meest zichtbaar is dat ik langzamer en met minder armbeweging loop.

Dinsdag moet ik terug voor wondcontrole. Dan zullen de verbandgaasjes wel gewisseld worden, want aan 1 kant heb ik toch wat gebloed. Lijkt me ook wel fijn, want dat plastic over die gaasjes heen trekt ook. Lijkt me zalig als de week erna de knoopjes eruit gaan. Dat heb jij in elk geval al weer gehad!

Succes morgen !

Groetjes,

Madeleine

hoi madeleine,

dank je! volgens mij ziet het er al weer beter uit na 1 extra week, ik ben er in ieder geval steeds blijer mee. benieuwd hoe die deuk zich bij mij gaat herstellen, het lijkt alsof daar de hechting strakker is getrokken, waardoor er aan de uiteindes van het litteken wat huid overheen valt.

je lost het hetzelfde op als ik, ik had vorige week ook kids uitbesteed, en is me prima bevallen. wat een zee van tijd, heerlijk is dat! kan er daardoor nu ook echt weer een tijdje tegen, het is de juiste timing geweest voor mijn bv zo vlak voor de voorjaarsvakantie.

ik wens jou ook alvast veel succes morgen met werken, dat was voor mij vorige week echt te vroeg geweest, maar ik sliep vorige week ook nauwelijks. gaat vast wel lukken!

stuur je mij even je ww als het gelukt is met de foto's, dan kan ik ook s bij je spieken!

Liefs

Kaatje

Guest Madeleine
Posted

Weer even update voor de geïnteresseerde lezer,

Ben vandaag weer aan het werk gegaan voor een paar uurtjes per dag. Ging wel, maar toch nog vermoeiend. Vanmiddag kan ik lekker rustig aan doen. Mijn kinderen zijn een weekje op vakantie. Ga voor het eerst vanmiddag maar eens alleen onder de douche. Vind ik toch nog wel spannend, want het voelt allemaal nog zo onwennig.

Morgen moet ik terug naar de kliniek voor wondcontrole. Rechts ben ik een heel klein beetje bloed verloren, er zit een streepje op het gaasje, links niet. Morgen wil ik gelijk eens vragen of ik mijn borsten ook voorzichtig mag masseren of juist niet. Al lezend op dit forum zie ik daar verschillende berichten over. Ook wil ik wel graag weten wanneer ik weer op mijn zij mag slapen. Daar kan ik nergens iets van vinden. Niet dat ik dat nu al wil, maar ik verwacht toch dat dat over een week of zo wel zo is. Nu lig ik nog in bed met vijf kussens om me heen die ik wisselend achter mijn rug zet zodat ik meer half zittend slaap of juist maar een kussen onder mijn hoofd, zodat ik mijn rug even kan strekken.

Zoals het nu gaat valt het me wel mee. Vooral de eerste twee dagen en nachten last gehad. Nu neem ik uit voorzorg 's-ochtends en 's-avonds nog paracetamol, maar ik denk dat ik ook wel zonder zou kunnen. De branderige pijn wordt volgens mij met dat spul toch niet minder.

Foto's probeer ik te gaan maken vandaag. Als ik nog zin het om een album aan te maken doe ik dat nog, anders wordt dat ergens later deze week. Laat ik jullie weten!

Liefs voor alle medeBV-ers! :48:

Madeleine

Posted

hoi madeleine,

ik heb vandaag ook weer gewerkt, eerst kids naar school gebracht. voor het eerst in de auto na de bv, onderhands sturen, lukte heel goed, alleen is het oppassen met snel keren op de weg. ben toch al een weekje verder dan jij, moet er ook niet aan denken dat ik vorige week met al mijn slaapgebrek van toen al aan de slag had gemoeten! in een week win je toch al weer veel. morgen ook weer vijf uurtjes, moet lukken met mijn liefje die de kindjes aankleed en verschoond.

werken ging prima, ik hoef nog niet meteen volledig te gaan werken, 10 uurtjes maar deze week. tuurlijk liep kopieerapparaat vast waardoor ik overal aan moest draaien, maar gelukkig kon ik de storing zelf snel verhelpen en heb niet veel kracht hoeven zetten! vond het wel leuk weer onder mijn collega's te zijn. ze vonden dat ik er goed uitzag, ik kon dat alleen maar beamen! ik had een dik vest aan, en ik heb geen rare blikken gezien! lekker dat het nog zo'n koud weer is.

voor alle duidelijkheid, ik smeer, ik masseer niets, dat wordt bij voor de spier en geruwde protheses ook afgeraden. onder de spier weet ik het niet.

waar heb je die branderige pijn? op je huid? vermindert dat ook niet met douchen?

lekker rustig aan dan maar de rest van vandaag, ga je morgen ook weer werken?

liefs

Kaatje

Guest Madeleine
Posted

Hé Kaat,

Branderig voelt het vooral aan de bovenkant. Heb nu vanmiddag na het douchen bio-oil voorzichtig gesmeerd en daarna even laten intrekken. Voelt wel prettig nu. Wel zag ik vanmiddag dat mijn linkerborst nog meer opgezet is dan rechts. Ook is rechts wat meer gedaald. Morgen ook maar vragen bij de controle, of dat wel normaal is. Vast wel, maar hoor het graag van de verpleegkundige daar :unsure: .

En autorijden doe ik idd ook onderhands. Hoef ook maar een kwartiertje. Morgen dus wat langer voor de controle. Dat is toch wel drie kwartier enkele reis, maar ik zie daar niet tegenop hoor. Zelf zie je toch wanneer je een drempel / bocht neemt, dus dat is makkelijk.

Ik werk normaal 30 uur per week, 6 uur per dag. Nu nog 50% in de ziektewet, dus morgen weer 3 uurtjes. Dat is goed te doen. Langer concentreren kan ik echt niet. Doe nu ook de simpele klussen eerst. Heb ook een kantoorbaan, dus dat is wel makkelijk. Veel zitten en ff lopen als ik daar zin in heb. En vanmiddag heb ik niets speciaals gedaan. Douchen, wasje in de machine en naar droger. Straks nog ff vouwen en dat was het dan weer. Heb ook geen zin hoor om meer te doen.

Mooi dat werken bij jou goed ging! Lekker om weer het gewone ritme beetje op te pakken. En ik kan me voorstellen dat kinderen aankleden nog niet echt wil lukken. Die van mij zijn al tieners, dus die doen alles zelf en bovendien zijn ze nu een weekje skiën met hun vader. Komt allemaal wel goed uit. Ik was blij dat mijn eigen planning paste met die van de kliniek.

Succes weer morgen!

Liefs,

Madeleine

Guest Madeleine
Posted

Hallo medelezers,

Vandaag dus terug geweest voor controle. Was allemaal prima gelukkig. Mijn linkerborst staat nu hoger dan de rechter, maar dat is normaal, vooral omdat ik rechtshandig ben. De pleisters mogen nog een week blijven zitten, dan gaan de hechtingen eruit. Benadrukt werd dat ik echt niet te veel mag tillen. Op mijn zij slapen ook nog liever niet. Smeren (voorzichtig) met bio-oil is prima.

Groetjes,

Madeleine

Posted

Ik zit je nu weer te lezen. Goh, is de rest skiën? dat had ik toch ook niet graag willen missen, maar goed, zo is de poet wel mooi verdeeld, mams soupeert een bepaald gedeelte van het budget op, en de rest van de family het andere gedeelte.

Is het normaal dat links hoger zit, had je dat zelf ook al gezien, links is dus minder ingedaald?

ik doe stiekum ook veel meer dan mijn liefje weet, ik doe het wel allemaal heel voorzichtig en rustig en minimaal. Ik merk ook dat de voorkant (op de tepels na) steeds minder gevoelig wordt, ik kan weer iets meer verdragen aan de voorkant, dus ook voorzichtig knuffelen met de jongste. inderdaad zo min mogelijk tillen, pak handveger en blik in plaats van de stofzuiger, om maar een voorbeeld te noemen.

vannacht heb ik voor het eerst goed en normaal, op mijn rug, geslapen. ik merk wel dat ik vaak de neiging heb om me uit te rekken, en dan ook uitgebreid met de armen boven mijn hoofd. volgens mij is dat ook niet echt supergoed, maar dat doe ik steeds onbewust. ik probeer dus het rugslapen gewoon 6 weken vol te houden, ter compensatie dan maar van al die dingen die ik eigenlijk nog niet had mogen doen!

groetjes

Kaatje

Guest Madeleine
Posted

Hé Kaatje!

Links is idd minder ingedaald. Gaat vanzelf de komende weken nog gebeuren aldus de verpleegkundige. Hopen dat ze gelijk heeft dus! Ik heb steeds de neiging te kijken of het al langer zit, maar heeft natuurlijk niet zoveel zin.

Ik doe ook wel veel al hoor (vind ik dan). Wel stofzuigen, maar dat ding staat gewoon klaar in de gang. Wassen, vouwen, afwasmachine in/uitruimen, paar boodschappen. Nou ja, gaat gewoon goed en zodra ik steken voel stop ik even. Vanmiddag in de auto had ik een kussentje onder mijn linkerarm gelegd, zodat ik die niet steeds actief omhoog hoefde te houden. Rechts heb ik een middenconsole dus dat ging makkelijk.

Vanavond komt mijn vriend weer (de vader van mijn kids en ik zijn dus gescheiden). Kan hij mooi de wat zwaardere klussen als vuilniszakken buiten zetten en zo doen. Biertje wil ik wel halen :rolleyes: en dan lekker schaatsen kijken.

Vandaag op 't werk weer geen rare blikken. Had op gegeven moment wel behoefte om even achteruit te zitten, hangen dus meer. Heb ik maar ff op de toilet gedaan, want anders valt het toch wel op, ondanks de dikkere trui.

Slapen gaat bij mij steeds beter. Ben wel nog iedere twee uur even wakker. Dan wissel ik de kussens weer een beetje en slaap dan snel weer verder. Uitrekken doe ik niet. Volgens mij nooit gedaan ook, dus dan gaat het niet vanzelf. Maar ik denk maar zo... alle bewegingen die je vanzelf en zonder nadenken doet zijn prima. Anders word je wel afgeremd door je lichaam.

Liefs en fijne avond.

Madeleine

Posted

Heb je al foto's madeleine?

Je lichaam geeft zelf wel aan wanneer je te ver gaat!

heb vandaag ook gewerkt maar ben om half 7 gestopt vanaf 9 uur 's ochtends, want kreeg daar straks wel last!

xx

Guest Madeleine
Posted

Hoi Maxime,

Nog geen album aangemaakt. Ga ik volgende week doen. En idd werken gaat wel, maar nog rustig aan. Heb wel steeds minder pijn. Slik bijna geen paracetamol meer.

Dat jij al zo lang hebt gewerkt. Dat zou ik nu echt nog niet kunnen. Concentreren gaat gewoon nog niet zo goed. Maar goed, iedere dag weer beetje beter!

Groetjes,

Madeleine

Posted

hoi madeleine,

dat vind ik helemaal niet raar dat jij het nog rustig aan doet, wij (maxi en ik) zijn toch al weer een weekje verder, dat scheelt stukken.

ik had ook moeite met concentratie afgelopen week, maar goed, ik ben er vrij lang uitgeweest, zat voor mijn bv in ziektewet. volgende week ga ik weer helemaal (parttime) aan de bak, ik voel me nu ook super! ben echt stukken opgeknapt. ik hoef thuis nog niet zoveel te doen, de zware dingen laat ik echt nog helemaal over aan mijn vriend, hij blijft nog steeds heel streng voor me :) en dat is maar goed ook!

geniet jij nog maar even lekker van de dagen zonder kids, want dat scheelt ook een hoop, je kunt nu nog lekker doen en laten wat je wil

liefs

Kaatje

Guest Madeleine
Posted

Ha Kaatje !

Heb idd nog zalig rustig aan gedaan. Mijn vriend heeft de boodschappen gedaan en ik eigenlijk niks. Ben nu wel weer hele dagen op. Zittend of lopend. Gaat gelukkig beter. Maar eens zien of ik morgen weer de hele zes uur werk wat ik normaal doe, of toch nog niet.

Fijn om te lezen dat jij ook moeite had met concentreren, stelt me gerust! Dat was nl iets wat ik echt niet had verwacht.

Kids zijn net weer binnen komen rennen. Heerlijk om ze weer te zien na zo'n weekje. En jawel, ik kon weer met ze knuffelen zonder beschermend mijn handen voor mijn borsten te doen :125: .

Dinsdag mogen bij mij de hechtingen eruit. Dan zal ik het ook even vragen van dat masseren. Liefdevol en zachtjes, of toch wat steviger :rolleyes: .

Links zit bij mij nog steeds hoger dan rechts. Dat is vooral op foto goed te zien, met beha gelukkig niet. Volgende week zal ik weer foto's maken en dan het album eens aanmaken. Dan hoop ik dat er wel verschil te zien is.

Liefs!

Guest Madeleine
Posted

Ha Patries,

Dank je wel voor de tip!

't is gelukt. Hierbij de link. Ik zet hem zo even in mijn handtekening.

PB zou niet vol kunnen zijn. Had net wel ff storing in internetverbinding, wellicht kwam het daardoor.

http://madeleinem.mijnalbums.nl

Ik heb overigens even gewacht met plaatsen van album omdat ik best wel even schrok vorige week na het maken van de eerste PO foto's. Links zat toen echt duidelijk hoger dan rechts en ook vorm was wat anders. Is nu nog steeds wel zo, maar ik vind het wel beter geworden. En ik lees ook steeds op het forum dat de echte uiteindelijke vorm toch wel zo'n 3 maanden op zich laat wachten.

De grootte vind ik prima, vorm nog wat anders (lager, wat meer gelijk en iets meer naar binnen) en dan ben ik echt super tevreden. In beha ziet het er nu al prima uit vind ik.

Ik hoor het wel als het niet lukt met sturen van PB.

Groetjes,

Madeleine

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.