Ga naar inhoud

dr. Onselen accz silimed prothese


ullie

Aanbevolen berichten

Hallo mooie meiden!

Ik stel mezelf eerst even voor, ik ben een 23 jarige co assistent. Mijn bv staat ingepland voor februari en ik kan niet wachten tot het zo ver is. Maar ik maak me wel een beetje zorgen over het feit dat ik mijn pc pas de dag van de operatie mag ontmoeten. Verder werd het( zonder dat ik weet waarom) besloten dat ik een bepaald soort prothese krijg die ik niet helemaal vertrouw. Als geneeskunde student heb ik natuurlijk de neiging om alles op te zoeken en ik heb drie nadelen gevonden met de silimed polyurethaan prothesen behalve de eventuele toekomstige veiligheids problemen.

1. Moeilijker om de prothese uit te halen bij heroperatie.

2. Ik moet tot een jaar wachten voordat ze zacht en natuurlijk voelen. (Ze zijn harder dan andere soorten, in het begin)

3. Je moet een zeer bekwaam pc hebben want als ze verkeerd geplaatst worden dan blijven ze in hetzelfde positie na het herstel.

Er zijn natuurlijk ook veel voordelen dus ik begrijp wel waarom dr. Onselen met silimed wil werken maar ik ga toch proberen om geruwde in plaats van polyurethaan prothesen te krijgen

Ik hoop dat het geen probleem wordt want ik wil hem als mijn pc hebben. Heb het gevoel dat hij een uitstekende arts is. Hij kreeg idd een berisping maar ik heb de casus doorgelezen en het was een zeer moeilijke situatie voor welke arts dan ook.

Ik ben benieuwd wat jullie van hem vinden en van de prothese natuurlijk ook. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste Reactie

hallo

welkom op het forum

Ik word morgen door accz geopereerd en je kunt heel duidelijk aangeven welke prothese je wilt.

hun voorkeur gaat uit na anatomisch, ma als jij dit niet wilt doen ze ook niet moeilijk over rond. Bij mij tenminste, alleen ik wou graag anatomisch dus kon ze de ronde weer weg leggen.

Ik wou absoluut de sillimed niet, en daar stemden ze gewoon mee in toe. de consulente begreep mijn standpunt heel goed. Ik kies voor de cereform.

Als je hem persoonlijk nog wilt zien, moet je even opnieuw een afspraak maken en ook zeggen met de pc erbij dat heb ik ook gedaan en was geen probleem. Hun plannen automatisch zonder pc in,erg slecht eigenlijk ma je kunt altijd een 2e keer heen en passen etc. zou ik je zeker aanraden als je niet achter de prothese keuze staat. Laat je niet ompraten het is jou lichaam en jou keuze.

Zo'n operatie met silimed vertelde de consulente zelf als ze verwijdert moeten worden was geen pretje..

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je hebt uiteraard gelijk! Bedankt voor het antwoord. :)

Ik kies sowieso liever ook voor anatomisch dual plane dus dat vind ik helemaal perfect maar ja moet idd zeggen dat de silimed niet voor mij zijn.

Veel succes trouwens! Super spannend! Wat zeiden ze over het herstel. Heb je veel tijd vrij genomen? haha ik hoop dat een week genoeg is, meer krijg ik helaas niet. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou ik zeker terug gaan inc afspraak met pc en het hebben over die protheses. Ik kon er ook geen voordeel in zien. hoe dan ook moet je een x wisselen.

Ik heb wel 6 week vrij genomen. zekere voor onzekere. ik werk ook in de zorg dus leek mij sowieso verstandig.

Een week is erg weinig zeker bij dual plane. Misschien als de arts je ziet zegt ie wel voor de spier,was bij mij ook zo.. heb genoeg weefsel.

Ik zou echt proberen langer thuis te blijven,de meesten kunnen na een week nog niet werken,uitzonderingen daar gelaten en wat voor werk doe je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, een week is idd weinig. Maar ja als co assistent(arts in opleiding) krijg je niet de mogelijkheid om zomaar veel tijd vrij te nemen. Ik hoef niks op te tillen ofzo ik doe veel lichamelijk onderzoek, bloed afnames en veel gesprekvoering en overleg met artsen. Twee tot drie weken lijkt me wel genoeg(hoop ik!), ik kan goed tegen pijn :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja dat valt idd mee met zwaar werk. Maar dan moet je geen gekke dingen tegen komen toevallig op de afdeling :P

Ik heb vrijwel geen pijn en zou als ik makkelijk werk had zoal ik me nu voel wel kunnen werken na een weekje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt inderdaad mee qua zwaar werk, maar zal wel proberen of je misschien een weekje extra kunt krijgen als je je nog niet goed voelt. Ze hebben ook niet echt wat aan je als je vooral pijn hebt en niks kunt. Heb zelf ook niet onwijs veel last tot nu toe (afkloppen) maar betrap mijzelf erop dat ik snel teveel doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Het herstel is bij iedereen anders.. Sommige kunnen na een week alweer aan het werk en sommige liggen echt 2 weken plat van de pijn, dus daar kun je weinig over zeggen.. Als co weet je ook dat de narcose een aanslag is op je lichaam en dat deze na een week zeker nog je lichaam niet uit is waardoor je erg vermoeid kan zijn en co schappen lopen erg intensief is.. ook al doe je geen lichamelijk zwaar werk.

Hoe ga je naar je stage? Autorijden is na een week zeker geen optie want schakelen is erg zwaar voor je borstspier en op de fiets zou ik het al helemaal niet aandurven..

Ik ben bang dat je het erg onderschat.. Je doet je herstel maar 1 keer en als je complicaties krijgt heb je dat aan je zelf te wijten omdat je te snel je dagelijkse routine hervat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rosanne; hoe ging het allemaal? Goed lijkt me qua pijn in ieder geval:D

Marjon/cindytje: het klinkt een beetje alsof een langer herstel te wachten staan als je niet voldoende rust neemt na de operatie en hoe lang het herstel duurt varieert heel erg maar ik moet waarschijnlijk in ieder geval twee weken vrij nemen .. ik ben ook iemand die vaak veel te veel doet..:/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Rosanne; hoe ging het allemaal? Goed lijkt me qua pijn in ieder geval:D

Marjon/cindytje: het klinkt een beetje alsof een langer herstel te wachten staan als je niet voldoende rust neemt na de operatie en hoe lang het herstel duurt varieert heel erg maar ik moet waarschijnlijk in ieder geval twee weken vrij nemen .. ik ben ook iemand die vaak veel te veel doet..:/

Nou het punt is als je last krijgt van bijvoorbeeld kapselcontractie omdat je te veel doet in je herstelperiode zul je een heroperatie nodig hebben waarbij er opnieuw een herstelperiode bij komt kijken.. plus het extra geld wat je dan kwijt bent aan een nieuwe operatie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlak voor ik geopereerd werd stond een artikel in de krant over problemen met polyurethaan protheses. IK heb het ook helemaal onderzocht, en het blijkt inderdaad lastig om ze er uit te halen. Hier op het forum werd genoemd dat ze in NL niet gebruikt mogen worden, maar dat ben ik nergens tegengekomen.

Deze protheses worden vooral gebruikt wanneer na eerdere BV snel kapselvorming ontstaat. Verder zou polyurethaan schadelijk zijn voor het lichaam. Op een amerikaanse site las ik dat je dan wel heel veel in je lichaam moet hebben en dat dat met deze protheses niet het geval was.

Voor mij echter wel duidelijk dat als het niet perse de enige oplossing was, dat ik deze prothese ook niet zou willen.

Kaart het nog eens aan.....

Of vraag een consult aan bij een andere PC....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn de polyurethaan prothese een populaire keuze in andere delen van de wereld zoals Australië en hebben ze een verminderde kans op kapsel vorming en ronddraaien. Dus er zijn voordelen en nadelen. Uiteindelijk moet je gewoon kiezen wat goed voelt. Je veet sowieso niet wat gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

Ik ben nieuw op dit forum en ben gisteren ook op consult geweest bij ACCZ voor een borstvergroting. Tijdens dit gesprek, met een overigens zeer sympathieke consulente, werd mij ook sterk de polyurethaan silimed prothese aanbevolen. Sindsdien ben ik druk met het opzoeken van informatie. Het wordt haast een obsessie haha! Ik kan eigenlijk niet veel nadelen vinden over deze prothese, alleen maar voordelen. De prothese vergroeit als het ware met het bindweefsel/kapsel waardoor deze als voordeel heeft o.a. een herstelperiode van "maar" 3 weken omdat deze snel vastlig, en kans op draaien en kc vrijwel nihil is. Er werd gezegd dat onder normale omstandigheden de prothese nooit meer hoeft te worden vervangen en dus levenslang kan blijven zitten. Er zit daarom volgens de consulent ook levenslange garantie op. Ullie is dat ook tegen jou gezegd? Mocht de prothese onverhoopt toch moeten worden vervangen dan zal dit uiteraard ingrijpend zijn maar ik lees ook dat het kapsel bij deze prothese doorgaans dunner is zodat dit bij verwijdering toch ook wel weer een voordeel is. Kortom, ik neig dus wel heel sterk naar de Silimed....Vooral de kortere herstelprriode spreekt me erg aan. Ik zie er best tegenop en ben me nog aan het beraden. Weet nog steeds niet zeker of ik het doe. Vanochtend belde de consulente mij na overleg met dr. van op dat bij mij 360 cc, high profile (of zoiets, in ieder geval naar voren gericht)mwordt aanbevolen. Komt het toch ook wel weer heel dichtbij ... ☺

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg hetzelfde verhaal idd.. ik ben ook erg geobsedeerd geweest, heb ook veel opgezocht en ik zie wel veel verhalen van meisjes die 10 jaar met de silimed prothesen hebben rondgelopen en ze schrijven meestal dat ze net zo mooi nu zijn als in het begin.

Zoek op (Australische) forums over silimed. Zie je wel dat veel meisjes heel erg tevreden zijn. maar ja ik snap wel dat je onzeker bent. Was ik ook hoor! ik zou ze niet kiezen als ik niet 100% zeker was en begrijp heel goed waarom meisjes iets obekend liever niet willen.

Kreeg trouwens ook een prive bericht van een lief meisje die ook door dr. Onselen is geopereerd(kreeg ook silimed) en ze is ook heel erg tevreden met de resultaat.

Wanneer ben je van plannen om dit te doen?

Denk goed na in ieder geval en Succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee! ik ben ook nieuw op dit forum, ik heb afgelopen dinsdag een consult gehad bij ACCZ.

Ik was aan het passen, en kwam uit op een te hoge cc voor mijn dunne lijfje, dus ik moest wel kiezen voor de silimed prothesen omdat dit dus niet anders kon als ik die grootte wilde die ik aan het passen was..

Dr van Onselen zei dat de cc bij een (normale) druppelvormige getextureerde prothese groter zijn dan bij de silimed prothesen omdat die dus een ander effect geven. Dus ik moest wel voor de silimed kiezen..

Heeft iemand dit nog meer te horen gekregen?

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben afgelopen vrijdag bij ACCZ Groningen geweest.

Ook ik ben te woord gestaan door een erg vriendelijke consulente, die mij adviseerde dual plane en anatomische protheses te nemen.

Maar idd voor mij ook de grote vraag: de ruwe of de gladde! Dus de sillimed of de cereform?

En waarom word er gesproken over dat ze levenslang kunnen blijven zitten, terwijl hier wordt genoemd dat je moet wisselen na 10 jaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben afgelopen vrijdag bij ACCZ Groningen geweest.

Ook ik ben te woord gestaan door een erg vriendelijke consulente, die mij adviseerde dual plane en anatomische protheses te nemen.

Maar idd voor mij ook de grote vraag: de ruwe of de gladde! Dus de sillimed of de cereform?

En waarom word er gesproken over dat ze levenslang kunnen blijven zitten, terwijl hier wordt genoemd dat je moet wisselen na 10 jaar?

Dat snapte ik dus ook niet.

En toen ik dat voorlegde aan de consulente zei ze tegen mij ook idd de meesten wisselen dan. Ook omdat je lichaam na 10 jr. Is verandert,misschien ziet het er niet mooi meer uit,hangt het wat meer,teveel kapsel aangemaakt,gaan je prothesen zweten etc etc etc... Dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan tijdens een wissel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed punt! Voor mij gaat het meer om de verlaagde kans op complicaties(minder kans op cc) aangezien dat ik heel snel weer aan het werk moet. Samen met het feit dat deze protheses blijven op hun plek, je ziet dus meteen de resultaat en hoef je niet zorgen te makken dat de ene gaat zakken meer dan de andere of dat ze gaan ronddraaien/of zich verplaatsen. Verder spreekt het mij aan dat ze "soort van een met je eigen borstweefsel worden" hoewel dat punt het moeilijker kan maken bij een heroperatie. (Maar als je een bekwaame arts vindt komt dat ook goed heb ik gelezen)

Maar je weet idd nooit wanneer je uiteindelijk moet wisselen, na zwangerschap bij voorbeeld of als je borsten zakken in verband met leeftijd. levenslang heeft meer te maken met dat de prothese zelf, dat die blijft intact en zo.

Mijn advies is, doe eerst veel research en denk heel goed na wat bij jou past. Schrijf dan je vragen op en stel ze aan dr. Onselen(of misschien voelt het toch niet goed en wil je dan van arts wisselen, dat kan ook).

Moeilijk allemaal!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.