Jump to content

Subfasciale plaatsing implantaten

Guest Ava

Recommended Posts

Op een Amerikaans forum kwam ik de term 'Subfascial placement' tegen.
Hierbij wordt het implantaat voor de spier geplaatst: het bindweefsel wat rond de spier zit (fascie) wordt losgemaakt en het implantaat wordt dus tussen de spier en het bindweefsel in geplaatst.

implant_placement_sites.jpg

Ik had hier nog nooit over gelezen en ik vroeg me af of hier meiden zijn die er meer over weten.

Dit klinkt voor mij echt als de oplossing tussen het kiezen tussen dual-plane en 'gewoon' voor de spier, aangezien je wel de positieve punten van voor de spier behoudt (mooi decolleté, geen bewegend implantaat bij spier aanspanning), maar wel iets van support hebt over het implantaat heen.

Is er iemand die hier meer info over heeft of misschien wel ervaring met deze manier van plaatsing? :)

Ik weet dat dit ook gedaan wordt bij directe reconstructies na het verwijderen van een tumor bij borstkanker... Dus dan zit je meestal bij de plast. chir van wat grotere ziekenhuizen (het AMC, VU ed.) Maar het kan idd ook prima bij een "normale" borstvergroting. Interresant onderwerp, maar meer weet ik er ook nog niet van...

Ik hoop dat je snel meer informatie vindt.

Groetjes!

Hey

Dr. Nelissen van global care clinic (Heusden-Zolder) heeft de protheses bij mij onder spierfascia gestoken of Subfascial placement. Het is bijna hetzelfde als voor de spier, maar ze steken het onder een vliesje dat voor de spier zit. Ik heb ze nu bijna 5 maanden en ben er heel tevreden mee. Ik denk dat het er iets natuurlijker uitziet dan gewoon voor de spier, maar kan me vergissen. Als je hier nog vragen over hebt, laat je het maar weten.

Groetjes

Bedankt voor jullie reacties allemaal, erg interessant!

Ik ga aan het einde van de maand weer op consult bij mijn PC, ik zal er naar vragen, misschien weet hij er ook wel het een en ander van. :)

• 5 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.