Ga naar inhoud

En weg waren ze weer...


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal mijn naam is A3 en heb in 1996 mijn eerste BV laten doen bij dr. Kolthof. Het waren toen de dubbel lumen. van AA naar 85 B.

In 2006 bleken deze te lekken,althans de eerste laag, de zoutoplossing dus op naar Bronovo en ze zouden vervangen worden en een maatje groter worden. 85 C. Dag na de operatie kwamen we erachter dat het geen C was geworden maar een B was gebleven dus...half jaar later vervanging naar C.

Daar ik de BV op medische indicatie had gekregen in 1996, geen prive klinieken voor mij maar gewoon ziekenhuizen vandaar dat ik ook geen naam of cc van protheses kan noemen. Deze waren van siliconen dus geen dubbel lumen en zouden mijn hele leven meegaan...27-11-2013 beide protheses verwijderd daar ze behoorlijk waren gaan lekken en er behoorlijk kapselvorming was. Het werd dus een verwijdering met lift..weer terug naar A.. :103:

Moet eerlijk zeggen dat de BV operatie's een eitje waren in vergelijking tot deze operatie en heb daar nooit bij stil gestaan toen ik ze liet plaatsen.

Operatie heeft bijna 4 uur geduurd daar de rechter prothese echt overal was gaan lekken (volgens arts "lijkt wel ontploft") en ze dus veel werk hadden om alle silicone te verwijderen. Links viel wel mee maar daar blijft nu een hechting wond open en zijn we al weken bezig deze dicht te krijgen. Eerst met Mepitel en nu al bijna twee weken met Auquacel. 30-12 terug voor controle van de wond. Nog steeds sportbeha aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Welkom op het forum!!!

Wat een verschrikkelijk verhaal!! Ik kan me voorstellen dat je je behoorlijk crappy voelt!!

Als je van deze operatie hersteld bent, ga je dan nog wel een keer voor een bv of laat je het zo zoals het nu is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen operatie meer voor mij, bleek ook cystes in beide borsten te hebben en vanwege kapselvorming lijkt dit niet zo handig...dan zit ik elke 6-7 jaar met een operatie en ik merk, na mate men ouder wordt :106: ...de narcose lang blijft hangen.

Wel jammer 41 jaar en nu al weer moeten inleveren...dat was nog niet in de planning ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat heftig voor je en zeker omdat je nu eerder dan gepland je borsten op moet geven....

Heeft het feit dat de protheses zijn gaan lekken en dat je overmatig kapselvorming had, te maken met de cystevorming of staat dat los van elkaar?

En hoe merkte je dat de prothese lek was. Dat vraag ik me al heel lang af. Krijg je dan pijn of verandert je borst van vorm?

Ja dat van de narcose herken ik heel erg. Dat is mij van de hele bv het meest tegengevallen.

Ik ben nog zo lang zo moe geweest en had meteen na de bv last van korstjes op mn hoofdhuid en haaruitval. Dat had ik nooit eerder gehad en het is nog niet over.

Heel veel sterkte met je herstel en met alles een plekje geven. xxx saartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!

Wat vervelend hoe het bij jou allemaal is verlopen.

Protheses gaan geen leven lang mee. Vaak is het advies om ze toch met 10 a 15 jaar te vervangen.

Maar nu om weer op A te zitten lijkt me wel erg vreemd voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi A3,

wat vervelend voor je allemaal, ik kan me voorstellen dat je heel boos en vooral teleurgesteld bent!

Mij is ook verteld dat mijn protheses een leven lang mee zullen gaan, nou daar geloof ik dus écht helemaal niets van.

Ik denk wel dat de kwaliteit met de jaren steeds meer zal verbeteren, maar een leven lang??

Sterkte met alles!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.