Ga naar inhoud

Explantatie & Lift Dr. Nio Parkkliniek


Aanbevolen berichten

Goedenavond!

Hier mijn verhaal, mijn vierde en laatste borstoperatie....

6 jaar geleden heb ik een vergroting laten doen door Dr. vd Weij. Na een jaar helaas kapselcontractie, en dus een prothesewissel.

Een jaar daarna ging het weer mis, en toen ben ik geopereerd door Dr. Selms in het SLAZ. Hij adviseerde me een lift laten en een kleinere prothese, aangezien Dr. vd Weij een iets ander idee had van "natuurlijk" als ik, ik vond mijn borsten veel te groot. Dankzij Dr. Selms kreeg ik een bescheiden C cup, prima tevreden, en gelukkig geen complicaties meer gehad.

Maar nu, 4 jaar later, wilde ik van mijn protheses af. Het voelde niet meer goed, niet natuurlijk, niet van mezelf. En, mijn eigen weefsel is dusdanig terug gegroeid, dat ik toch weer een cup E 75 had.

In de eerste week van November ben ik op consult geweest bij Dr. Nio in de Park Kliniek, had er een goed gevoel bij, hij begreep mijn overwegingen, en ik heb meteen een operatie datum afgesproken.

Afgelopen week was het zover!

Ik moest me om 9.15 melden, en om 9.45 werd mijn infuus geprikt. Kennis gemaakt met de anesthesist en zijn assistent, en om 10.30 kwam Dr. Nio aftekenen. Ondanks zijn late aankomst (ik stond om 10.15 gepland voor OK) heeft hij zeer uitgebreid de tijd genomen om af te tekenen en voor te bespreken. Ik kon gelukkig zelf goed duidelijk maken wat ik precies wilde, en gelukkig was dit volgens hem prima mogelijk.

Eenmaal op de OK, nog lekker gebabbeld met de anesthesist en zijn assistent (knappe vent trouwens!), ze waren erg lief voor me, zelfs nog gelachen :)

Heerlijk relaxt in slaap gevallen!

Toen ik mijn ogen weer open deed was het ineens half twee, voelde me prima, niet misselijk en ook geen pijn. Ik moest een nachtje blijven, dus de rest van de dag wat gelezen en rondjes gelopen op de gang. De ochtend erna mochten de drains eruit, en heb ik goed kunnen kijken naar mijn borsten met een spiegel. Wauw!! Heel mooi, precies zoals ik hoopte!

Dr. Nio kwam me na de operatie nog vertellen dat bleek dat mijn rechter prothese gescheurd was! Extra blij dus met de keuze om ze te laten verwijderen. (het waren McGhans, die zogenaamd niet scheuren of lekken)

Nu herstellen, dat gaat voorspoedig, ik heb sinds de dag na de operatie geen pijn medicatie meer genomen, omdat het gewoon niet nodig is. Uiteraard wel nog aan de antibiotica. Compressie vest moet ik een week dag en nacht dragen, daarna nog 6 weken een sport bh. Ik had een B 75 gekocht, maar die is toch wel iets te klein. (even online shoppen nog dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi welkom op het forum!

Leuk verslag heb je geschreven.

Het heeft je eigenlijk niet meegezeten met je boobs. 4x een operatie in 6 jaar tijd is heel wat.

Ik wens je in ieder geval een heel goed herstel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mara,

Inderdaad een beetje hetzelfde verhaal!

Fijn dat je het achter de rug hebt, ik moet nog 2 nachtjes slapen :(

Ik ben ook erg benieuwd naar de voor en na foto's!

Ik hoop dat ik ook snel mijn na foto's erop kan zetten en hoop natuurlijk dat het nu wel gaat worden wat mijn wens is.

Heel sterkte nog met je herstel!

Groetjes Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, dank jullie voor de reacties!

Ik heb wel voor en na foto's, maar die plaats ik liever niet "publiek", en kan het vinkje bij de gallerij niet uitzetten waarmee je ze niet publiek laat zien?

Kan dat met een wachtwoord bijvoorbeeld, of alleen zichtbaar voor geaccepteerde personen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas een kleine complicatie.....

Afgelopen vrijdag zag ik al dat de topjes van mijn tepels donkerpaars waren. Ik toen even gebeld naar de park kliniek, maar dat kon geen kwaad zei de dame aan de telefoon, waarschijnlijk een bloeduitstorting.

Maar zaterdag waren ze al heel donker, tegen zwart aan, en zondagochtend had zich een zwart korstje gevormd.

Contact gehad met Nio, en maandag op consult bij Dr Wu geweest. Het is een oppervlakkig stukje huid, wat doordat mijn compessievest te strak zat, geen bloed heeft gekregen en daardoor afsterft. Het korstje valt er vanzelf af in de komende tijd, en de huid daaronder zal zich herstellen.

Geen man overboord maar toch jammer. Nu overdag zonder BH lopen, en zoveel mogelijk "laten luchten".

Nieuwe foto geplaatst van vanochtend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo je hebt al heel wat operaties ondergaan in paar jaar tijd.

Hopelijk is het nu het resultaat wat je graag wou.

Een goed herstel gewenst,wel jammer van je tepel maar je was er redelijk optijd bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk verslag....minder leuke aanleiding.

Bedankt voor je eerlijkheid en openlijkheid....tis niet alleen goud wat er blinkt.

En zo kan het dus ook lopen.

Ken zelf ook een vrouw van 60 die ze eruit heeft gehaald. Ze had het gedaan rond haar 25ste. Heel andere/slechtere prothese dan nu. Spul is overal gaan zitten en moest weg geschraapt worden.....maarja dat is ook het uiterste van horror senerio dan.

Ik ga een bv doen en laatst schoot door me hoofd...wat jij nu ook zegt....wordt zon prothese gevoelsmatig ooit wel helemaal eigen?

In iedergeval. Heel veel sterkte met je herstel. Heel dapper vsn je

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze nooit eigen gevoeld maar dat komt ook misschien omdat ik nooit echt achter heb gestaan bij de protheses. ik heb nooit kleine borsten gehad. Maar ik heb het advies van 2 chirurgen opgevolgd met alle verdriet nadien!

Ik denk als je er echt helemaal achter sta, en je zelf weinig borst heb, dat het wel je eigen gaat worden.

Ik ben overigens niet ts starter maar een lotgenoot van ts ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Mara hoe gaat het nu met je?

Bij mij ging het super goed, alleen had ik onder mijn pleisters nu bloed zitten, ziet er heel akelig uit en doet erg zeer. ik heb de pleister eraf gehaald en aan de lucht ip laten drogen. lijkt wel een allergie ofzo, maar deze pleister heb ik 2 jaar geleden ook gehad en het bloed zit niet onder iedere pleister.

Maarja, ik moet morgen terug op controle ik zal het wel horen, waarschijnlijk wondvocht en ik heb te veel gedaan.

Wat mag jij eigenlijk allemaal wel en niet? ik heb zo weinig pijn dan doe je al snel te veel he..

Liefs Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.