Guest Mae. Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Hoi Allemaal, omdat t andere forum dr nu al 5 dagen uitligt, meld ik me ook weer hier aan. voor iedereen die me nog niet kent: Ik ben dus Mae, 22 jaar (en 1,5 week) en heb afgelopen maandag, bij de Arenborghoeve in Venlo, door dr Visser en haar geweldige team, mijn borsten laten vergroten van een kleine A naar een mooie C. Ik wilde dit al vanaf mijn 16e, dus ben super blij! Van beroep ben ik zelfstandig haarstylist, en dus ben ik nu 3 weekjes vrij. Daarna staan er alweer afspraken op de agenda. Nou als jullie vragen hebben, hoor ik het wel! Groetjes, Mae! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mae. Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Hoi allemaal! alles wat hieraan vooraf ging, is te lezen op het andere forum, zodra die het weer doet haha! Lag er precies uit op de dag van mijn operatie. Ik heb een soort van dagboek bijgehouden in word. Ik zet elke dag in een nieuwe post, ivm overzichtelijkheid. In de post hieronder dus het operatieverslag, en das een heel lang verhaal! Veel leesplezier! Groetjes, Mae. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mae. Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 16 maart 2009, dag van opratie Vanochtend moest ik dus om 8 uur (uiterlijk kwart over 8) in Venlo zijn. Mijn moeder was om 6 uur bij mij thuis, en 5 over waren we op weg. Om een paar minuten voor 8 kwamen we aan (geen files gehad) en mam kreeg thee aangeboden (ik niet, en barste van de dorst haha). De assistente vroeg nog na over het aantal cc (275), ze zei dat ze die niet konden bestellen, dus dat ik kon kiezen tussen 265 en 280, uiteraard heb ik 280 gekozen, haha! Even later kwam ze terug en zei ze dat ik mee mocht komen. Ik nam afscheid van mam en liep met de zuster mee naar mijn kamer. Daar kreeg ik een lading van extra info (ook voor na de operatie) en ze zei dat de anesthesist en daarna dokter Visser bij me zouden komen. De anesthesist (super aardige vent!) nam het formulier nog even door, en verklaarde me gezond, waarna ik mn handtekening moest zetten. Hij legde uit waar het infuus ging komen (mn hand) en luisterde nog even naar mn hart en longen. Toen kwam dokter Visser, maakte foto’s en tekende me af. De anesthesist kwam me nog even een pilletje brengen, weet ff niet meer of dat nou anti misselijkheid was, of kalmering.. Daarna kwam de zuster terug, en liepen we naar de OK. Ik was doodzenuwachtig, trilde half haha! De anesthesist zei dat ik mocht gaan liggen, dus dat deed ik Mijn hoofd op de hoofdsteun en mn armen op de armsteunen. Hij pakte mn rechter arm, bond hem af en ik moest mn hand een paar keer samen knijpen (om bloedvat zichtbaar te maken). Hij kon m eerst niet vinden en maakte nog een grapje dat we niet konden gaan opereren als ik geen bloedvat had. Ik weet niet meer of ik dat zo grappig vond haha. Toen ie m gevonden had, stelde de zuster me gerust. Ze zei dat de vloeistof wat branderig kon voelen in mn arm. Ik vreesde t ergste, want ze zei dat dat t ergste is aan de hele operatie. Toen kwam het prikje, ik vond t wel pijn doen, maar opzich viel het mee (ik had t erger verwacht). Ik voelde wel iets branderigs/prikkends, maar niet zo erg als ik me had voorgesteld, toen zag ik sterretjes voor mn ogen en weg was ik. Eerste wat ik hoorde was, ‘Mae, je bent wakker!’ Ik zei: ‘ja’ maar ik bedoelde eigenlijk dat k verder wilde slapen, en probeerde me op mn zij te draaien. Nou dat ging dus niet want dr zat wat in de weg haha! Meteen was ik klaar wakker (en zag dat ik de sport bh al aan had). Ik was niet misselijk, had geen pijn, alleen een strak gevoel en ik was wat trillerig. Maar die warmtedeken maakt een hoop goed! Ik had de knijper nog op mn vinger zitten en luisterde naar mn hartslag, nou die was niet echt regelmatig. Toen kwam mn moeder binnen! Die was helemaal bezorgd (zei ze later) want ik lag er nogal duf bij. Het was op dat moment tussen kwart voor 11 en 11. Ik moest ff naar de wc, dus ik vroeg mam of ze de verpleegster wou roepen. Dat was blijkbaar een goed teken, want dat irritante naald-ding mocht uit mn arm haha! Toen mocht ik weer ff in bed gaan zitten, en ze legde nog vanalles uit over luchtbellen en vocht dat ik zal voelen, wat helemaal normaal is, en dat ik niet moest stressen, maar langzaam dat vocht richting mn oksels moest masseren (wat ik niet durf, maargoed). Dr visser kwam ook nog even checken. Toen mocht ik me aankleden en naar huis (het was toen iets over 12). De reis ging goed, heb niks gevoeld van hobbels in de weg, alleen bochten waren niet zo prettig (maar geen pijn). Nu dus thuis (iets voor 2 uur), nogsteeds nergens last van, en geen pijnstiller genomen, alleen zit ik wel voorover gebogen, want ben dat gewicht niet gewend nog! Heb in de spiegel gekeken, en ze zien dr nog wel erg nep uit haha! Maar komt wel goed! Ik ben super blij 1e avond: het is wennen! Koelkastdeur open doen geeft een naar gevoel, dus moet 2 handen gebruiken haha! En ik kom dr ook achter dat een andere deur in mn huis ook klemt. Sjonge jonge. 1e nacht: Ik word herhaaldelijk wakker van de pijn. Blijkbaar is de verdoving nu wel uitgewerkt. Ik neem een paracetamolletje en ga weer slapen. Ik heb een kussentje vast in beide armen, die ik op mn borsten hou. Dat was een goed idee, want in 1 keer springt mijn lieve grote kater van de rugleuning van de bank, via het kussen, op de vloer! En ik voelde er dus niks van! Lang leve kussentjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mae. Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Dag 1, 17 maart 2009: Word wakker met pijn (om 9 uur sochtends). Ik neem 2 paracetamolletjes en probeer weer te slapen. Om half 2 kwam een vriendin langs. Ze heeft ook ff boodschapjes voor me gehaald. Ze lachte me uit omdat ik als een oma loop (voorover gebogen en sloffend op mn pantoffels), zegt ze: moet je ook niet je haar grijs verven? Ja van je vrienden moet je t hebben haha! Ze zei wel dat mn bloesje veel beter staat en dat ik een stuk volwassener lijk (dat zei mn ma ook gister). Ik snap dat wel ja, nu lijkt t niet meer alsof ik nog in de puberteit zit, dat ze nog moeten groeien ofzo. Maar wat een raar gevoel zeg, net alsof ik ze gwoon in voel dalen (wat ook wel zo zal zijn ja). En wat een gewicht! Om 4 uur nog twee pijnstillers genomen. Bij sommige bewegingen trekt er iets in mn rechter oksel? Rechterkant doet sowieso meer pijn dan links. En ik heb kramp/spierpijn in schouders en nek van het gebogen zitten. Buitenkant van mn borsten hadden vanmorgen nog een soort van doof gevoel, das nu over. Vind t nogsteeds zo onwerkelijk, dat ik t eindelijk heb laten doen, ik wilde t al sinds mn 16e en ben nu 22. Ben best trots dat ik t gedurfd heb, en ervoor gespaard heb (geen leningen!) en dat ik ervoor ben gestopt met roken. Vind het wel vreemd, die luchtbelletjes. De zuster zei dat t voelt als knisperende sneeuw (als je ze kapot drukt), maar ik vind het meer bubbeltjesplastic haha! Eerste negatieve commentaar gehad op msn, van ex-studiegenootje. Iets over een verkeerd zelfbeeld. Nou sorry, zodra een cup a als groot ervaren wordt, geef ik toe dat ik het verkeerd in de spiegel zag. T is toch niet dat ik zeg dat ik dik ben ofzo, dás pas een verkeerd zelfbeeld (ik zit 3 kilo verwijderd van ondergewicht). En ze zei dat ik niet naar anderen moest luisteren als die zeurden. Nou dat deed ik ook niet haha! Ik was de enige die een probleem maakte van mn cupmaat, meeste van mn vrienden zeiden juist dat t helemaal niet nodig was, en mn vriend vond t ook niet nodig. Overigens zit die nu in Engeland, wat maar goed ook is want de twee dames hebben rust nodig en ik kan ff niemand gebruiken die dr dan aan gaat zitten haha! 2e avond en nacht: verveel me dood! Heel fijn dat ik vrij ben enzo, maar kan dus amper iets doen . Savonds voor t slapen een zetpil genomen, en direct dus gaan slapen om de bijverschijnselen voor te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mae. Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Dag 2, 18 maart 2009:Vanochtend heb ik een afspraak gemaakt met de huisarts, voor volgende week maandag, om de hechtingen te verwijderen. Daarna kwam mam langs. De luchtbelletjes in mn borst klinken nu wel als knisperende verse sneeuw, als ik dr overheen ga met mn vingers. Vandaag heb ik geen pijn trouwens. Heb de bh wat losser gedaan, want werd kortademig. Ben ook gebeld door de kliniek (de zuster) hoe alles ging en of ik nog vragen had. De grote pleisters heb ik eraf gehaald en ik mocht 3 minuten douchen, niet langer, want dan zouden de wonden los weken. K heb wel een beetje last van mn maag. Een soort van vals hongergevoel, honger misselijkheid, maar niet het gevoel dat ik echt moet overgeven, en ik ben al constant aan t eten. In ieder geval zien ze er al een stuk beter uit dan op dag 0. Ze zitten al wat lager, en niet meer direct onder mn sleutelbeen hahaha! Mn stoelgang is trouwens op hol geslagen, t wil niet echt lukken zegmaar, al sinds zondag niet eigenlijk, waarschijnlijk door het stoppen met roken. T valt me op dat mn linker borst nog groter is, en hoger zit dan de rechter, terwijl ik mn rechter over t algemeen meer voel. Savonds merk ik dat ze al meedeinzen als ik loop. Voelt doodeng, als mn hechtingen in de borsplooi zouden zitten, zou ik bang zijn dat ze dr uit vallen haha! Vandaag geen pijn/pijnstillers gehad.Dag 3, 19 maart 2009: Niks bijzonders, geen pijn, geen pijnstillers, vandaag laatste antibiotica genomen (kuur afgelopen). En vandaag deed mijn stoelgang weer zijn werk, zegmaar haha. Savonds mezelf getest hoeveel kracht ik kon zetten met rechter arm. Slecht idee, doet nu dus pijn haha! Luchtbelletjes beginnen nu wel irritant te worden, maar dat vergeet ik direct als ik in de spiegel kijk, ze worden met de dag mooier. Dag 4, 20 maart 2009: Hele dag niks bijzonders, behalve dat ik t eng vind dat ik ze voel deinzen als ik loop. En savonds laat opeens steken in linker borst. Ik las ergens dat dat de zenuwen zijn die aan het herstellen zijn ofzo? Geen idee of dat waar is, maar ik maak me niet echt zorgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mae. Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Dag 5, 21 maart 2009:Vanochtend werd ik op mijn zij (!!) wakker met pijn aan beide buitenkanten van mn borsten, ongeveer kwart over 7. Ik ben direct weer gaan slapen (op mn rug), en werd rond half 12 weer wakker, dit keer door de deurbel en zonder pijn. Het was de bezorger van mijn nieuw online bestelde BH’s!. Uiteraard kon ik het niet laten om te gaan passen, wat ik ook op foto heb vastgelegd. Ik had wat goedkope bhs besteld (2 beugelbhs zonder vulling en 1 push up), omdat ik tuurlijk de exacte maat niet wist (daarom niet te duur). Maar ze passen perfect en mijn maat is nu 75c! Ik ben zooooo gelukkig want dit is wat ik altijd al wilde! Zo raar toen ik ze uit de verpakking haalde, die cups zien er zo enorm uit haha! Ik heb ook een nieuwe sportbh gekocht (Triumph) en ook die past. Nu kan die van de kliniek in de was. Mn borsten voelen ook steeds zachter aan en ik kan ondertussen rechtop staan en zitten zonder pijn of trekkerig gevoel. En ze zien er nu al heel goed uit (naar mijn mening), alleen de tepels wijzen naar beneden haha maar dat trekt wel bij, zodra de hechtingen eruit gaan. Ik kan nu ook de rugsluiting van mn bh open en dicht doen als ik m aan heb, dus ook mn armen kan ik beter bewegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nina32 Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Hi Mae! Wat super dat je je hier hebt aangemeld, ik werd al heel nieuwsgierig hoe 't je allemaal was verlopen! Maar zo te lezen gaat het heel goed met je, alles wat je schrijft is zo herkenbaar! De koelkast, de stoelgang , het slapen (op je zij), de boobs onder je sleutelbeen, maar ook die bestelde bh's! Dat heb ik ook meteen de eerste week gedaan, ook een 75C, ik was helemaal in de gloria, hahaha! Wat denk je? Na 4 weken pas ik ze alledrie niet meer! Mijn meiden zijn zodanig ingedaald dat ik nu een 75D heb! Ja, best grappig en leuk natuurlijk zo'n grote maat, maar wel beetje zonde van die 3 bh's... Vond het achteraf ook wel een beetje stom van mezelf want ik was er nog voor gewaarschuwd, maar ja, ik was zo ongeduldig! Net een aantal bikini's besteld (hangt echt nix leuks in de winkel ), dus wie weet volgende week een bikini-shot! Nou meis, ik ben superbenieuwd naar je foto's, dus zou het leuk vinden een pb'tje te ontvangen! Heel veel sterkte met je verdere herstel en niet je spieren gaan testen hoor, laat je boobies nog maar even lekker met rust, dan krijg je het mooiste resultaat! x Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmie79 Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Hey mea! Wat leuk dat je er bent,er waren een hoop meiden nieuwsgierig naar je verslag en ik ook!! Zo vervelend dat juist op de dag van jouw operatie de site eruit lag Maar ik lees dat je ook super hersteld? Fijn om te horen! Liefs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ik71 Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Hi Mae,Welcome back!Ik had je al gemist.Ga nu effe je operatieverslag lezen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patricia73 Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Hoiiiiiiiiii!! Daar ben je weer!! Ik ben zo benieuwd hoe het met je is en hoe het is gegaan! Ik heb net een heel stuk op het forum van KIM gezet voor je! Lees maar even. Ga me nu op jouw forum aboneren. Liefs Patricia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ik71 Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Hi Mae,Leuk verslag om te lezen en herkenbare stukjes erin.Fijn dat het allemaal goed is gegaan en natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe boobies!Heb je al foto's? Ben erg benieuwd.In de galerij staan foto's van mijn bv.Groetjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mae. Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Hey Nina en Ik71, ik heb jullie ff gepb't over de foto's! en Nina, over die bh's, ik dacht er later ook aan idd, dat mn borsten nog verder moeten zakken, dan zit er uiteindelijk dus meer volume in de cups dan nu, dus misschien passen ze dan niet meer haha! Maargoe dan verkoop ik ze wel weer. Ze zijn een beetje te jeugdig voor mn ma, en te groot voor mn zusje (en voor de meeste vriendinnen die ik heb - ja en voor de rest van mn vriendinnen te klein haha!) Maar ben nu wel bang hoor, jij ging met 275cc van A naar D, en ik heb 280cc! Nou weet ik tuurlijk niet of dat te maken heeft met anatomisch-rond, maar anders zou ik dus ook naar D kunnen gaan haha. Maar dat lijkt me weer zo enorm bij mij, aangezien ik maar 1,64m ben en 51 kilo (weer een kilo afgevallen, vrij vervelend). Maargoed, bedtijd Groetjes, Mae Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nnn Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Hey Mae,Wat fijn dat je ook dit forum hebt gevonden!Ik was echt zo benieuwd naar jouw verhaal..Hoe is het nu met je?Ik ga zometeen je foto's eens bekijken.xxx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sen. Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Hey Mae!ik heb op het andere forum echt alles van je meegelezen en inderdaad echt net op jou dag deed de site het niet meer. Super leuk dat we nu hier verder kunnen lezen! het gaat best goed allemaal he zo te lezen.. Super fijn!Ik zal je forum blijven volgen!Zelf word ik 20 april geopereerd door dr visser in de arenborghoeve, ik krijg 275cc dual plane. Kan ook echt niet meer wachten!Succes met je herstel meis!Liefs sen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mae. Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Hey Sen, je hebt een goeie keus gemaakt door naar haar toe te gaan! Ze is een pro Hey NNN, t gaat prima, mn borsten jeuken een beetje. en mn tepels staan strak haha! T gevoel is trouwens nooit weggeewest, alleen maar erger geworden, ze zijn super gevoelig!. Ik ga straks maar foto's maken van vandaag, kijken of ze alweer wat gezakt zijn. Toen ik opstond deden beide buitenkanten weer pijn, waarschijnlijk omdat die dingen opzij zakken als ik lig (ok misschien 2cm maar toch!). Want ja, soms word ik plat op mn rug wakker (zoals vanochtend) terwijl ik half liggend/zittend in slaap val. Ik kan niet wachten tot morgen tot mn hechtingen eruit gaan. En straks maar ff weer douchen. Groetjes, Mae Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heavenli Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Hey Mae! Goed dat je dit forum ook heb gevonde, was erg nieuwschierig naar je verhaal! En je foto's Hoop dat je snel van de pijn af bent!! Gefeliciteerd in ieder geval met je boobs! Groetjes p.s. was jij die donkere vrouw die naar buiten ging met haar moeder? Zwart vest geloof ik? Ik zat namelijk rond die tijd op de anesthesist te wachten op de gang bij dat behandelgedeelte! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nina32 Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Hey Mae, Had net al een klein berichtje voor je achtergelaten in mijn eigen topic, maar bij deze ook nog even hier. Bedankt voor je PB'tje, ik vind je foto's nu al onwijs mooi!!! Is inderdaad leuk om de eerste week iedere dag foto's te maken, je ziet dan telkens zo'n groot verschil, ze worden echt elke dag mooier! Is trouwens heel normaal hoor dat je borsten 's ochtends hier en daar pijn doen. Veel meiden hebben last van hardere borsten in de ochtend, dat heb ik nu nog steeds en zal ook nog wel even duren, als ik dat zo lees. Ik ben trouwens meteen begonnen met mijn borsten (zachtjes) in te smeren met olie of vette creme, omdat ik las dat veel meiden last krijgen van vervellen na een tijdje. Daar heb ik gelukkig helemaal geen last van gehad! Heel veel succes verder met je herstel! x Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mae. Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Hey Heavenli, ja dat was ik haha, hoorde je me klagen over dat gewicht van die dingen? haha! Dat ben ik nu wel gewend trouwens. Die hechtingen doen echt super irritant, alles trekt en het stoort me, maar gelukkig: morgen 10:40 dokter, dan ben ik er vanaf, jeej! Hey Nina, ja dat ze wat harder zijn herken ik! vind t best vervelend, maarja kan er maar beter aan wennen, aangezien jij dat dus nu nogsteeds hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ik71 Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Hey Mae, Mooie foto's hoor! En ze worden alleen nog maar mooier, zeggen ze. Mag jij morgen al je hechtingen eruit? Ik moet ze er 2 weken in houden. Maar dat zal wel te maken hebben met tepel of borstplooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stephanie14 Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 hoi mae ik heb je verhaal gelezen ik heb dan zelf niet een BV gehad maar een BVK maar klasse hoor dat je herstel goed verloopt en goed naar je lichaam luisteren he is heel belangrijk ik moet dinsdag weer onder het mes voor een herstel operatie maar goed komt goed hihigroetjes stephanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mae. Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Nou op dit moment gaat t niet zo geweldig hoor!Linkerkant gaf vanmiddag al steekjes heel de tijd,maar laatste paar uur voel ik echt een constante spanning, terwijl de rechterkant gwoon normaal aanvoelt.Nu keek ik dus net in de spiegel, en links is ook een stuk harder dan rechts (sterker nog, rechts voelt vrij zacht aan al en links is keihard)links is ook meer gezwollen dan rechts.nou zat ik een beetje te voelen enzo, en bij de borstplooi en aan de zijkant (buitenkant) is het ook beurs.terijwijl er bij rechts niks aan de hand is! en ik ben rechtshandig dus daarmee doe ik meer, en zou het ook minder raar vinden als rechts dus raar zou doen.Maargoe, ik probeer niet te stressen, maar ik had tuurlijk op t andere forum allemaal horrorverhalen gelezen..zou toch wel heel vervelend (zacht uitgedrukt) zijn als t fout zou gaan! Ook omdat ik hier toch voor gestopt met roken ben (en ik mis het elke minuut!!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nina32 Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Hoi Mae,Heel herkenbaar ook dit. Ik ben ook rechts en had al vanaf het eerste begin (veel) meer last van links. Zelfs gisteren toen ik naar bed ging, voelde linksboven heel hard en dan ben ik ruim 5 weken po! Probeer je inderdaad niet teveel zorgen te maken, pas als het rood wordt en echt flink gezwollen dan moet je misschien even met je PC bellen of als je koorts krijgt natuurlijk. Hou je gewoon lekker rustig en probeer je schouders zoveel mogelijk te ontspannen.Hou je taai! Sterkte! x Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Coco Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Hi Mae,Ik heb op het vorige borstenforum ook (een deel van) je verhaal gelezen. Gelukkig is de operatie zonder problemen verlopen! Echt goed dat je gestopt bent met roken, ik ben vandaag ook 2 weken (zo goed als) gestopt met roken, heel af en toe na het eten nog een trekje van mn vriend.. Maar is erg zwaar he?! Zoals jij ook zegt, mis ik het elke dag, of elke minuut eigenlijk hihi.. En lijkt me helemaal moeilijk op de momenten dat je zenuwachtig bent zoals voor je operatie, dan was tot nu toe altijd de sigaret mijn beste vriendje haha..Wat zijn die luchbelletjes waar je het over hebt? Daar heb ik nog nooit iets over gehoord.. Of komt dat bij iedereen voor??Oh jah, en nog een vraagje. Waarom heb je gekozen voor cohesieve prothesen i.p.v. zachte?? Gewoon nieuwschierig hoor..Heel veel succes met je herstel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mae. Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Ik kom net van de dokter (en van t postkantoor), en de hechtingen mochten er nog niet uit Ze vond dat er nog teveel druk op de wond stond, volgende week maandag moet ik terug komen. Ik baal. Want ik heb jeuk, en die stomme dingen trekken (vooral als het koud is!!) Ik wou net meteen vanaf de dokter boodschappen gaan doen, maar ik dacht, ik ga eerst naar huis en neem de lege flessen mee. Nu dus thuis, begint het direct te regenen. Nou laat maar. Ik ga morgen wel. Hoi Coco, Omdat tijdens de operatie de binnenkant van de borst in aanraking komt met de buitenlucht, komt er lucht in. En niet alles wordt er weer uitgeduwd door de druk van de prothese dus dr blijft lucht achter in de borst, dat trekt vanzelf weg. Cohesieve protheses kunnen ook zacht zijn (zoals die van mij). Wat jij waarschijnlijk bedoelt is cohesief ipv vloeibaar. Nou, omdat vloeibare kunnen lekken, en cohesieve niet. Plus, vloeibare hebben een gladde buitenkant, dus meer kans op kapselcontractie. En dat roken,.. jij hebt nog geluk dat je vriend rookt! Bij mij is de rooklucht zelfs uit mn huis, waardoor t heel erg voelt alsof dr niet in geleefd wordt, wat t allemaal nog erger maakt (terwijl ik er toch echt leef, en mn 3 katten ook). Maargoe, we houden vol.. Groetjes, Mae Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Akasha Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Hoi Mae Heb je verhaal gelezen. Het is wel minder dat je nog een week moet wachten voordat de hechtingen eruit gaan... Wanneer zou je weer moeten beginnen met werk? Of zit je nog op school? Ik zie dat je voor de ronde choesieve hebt gekozen. Ik heb voor de vloiebaare ronde protheses gekozen, maar deze zijn ook met een ruwe oppervlakte en niet glad. Zou je mij een pbtje willen sturen met je ww? Ik ben zo benieuwd naar het resultaat! Ik word over 10 dagen geopereerd en ik begin nu al te stressen. (voor de periode na de operatie) Wat knap dat je konstoppen met roken. Ik kan dat niet. Wanneer ik zeg : "Ik ga niet meer roken vandaag" de lust is nog ergen dan wanneer ik dat niet plan. Dus ik rook nu ongeveer 5 cig. per dag en ik probeer toch elke dag minder te roken... Uh, wat moeilijk! Groetjes Akasha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts