Melissa19 Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Hallo iedereen! Ik heb dit al aan een paar mensen hier op de forum gevraagd maar iemand zei maak er een topic van en zo hoop ik meer informatie te krijgen! Ik ben woensdag 18 december geopereerd. Ben nu vandaag, vrijdag 20 december, op controle gegaan en het verband is eraf gehaald. ik veronderstelde dat ik een sport BH ging mee krijgen maar de PC zei me dat ik ze de eerste twee weken gewoon zo moet laten rusten zonder sport BH of iets.. Is dit niet ongewoon? pfff wil niet dat m'n herstelproces misloopt en ik hoop dat ik veel antwoorden hierop krijg die me kunnen helpen Mama is mij een sport BH gaan halen voor het geval dat ik ze toch maar zal dragen (denk echt dat dit nodig is????:s) maar ik weet niet eens welke maat ik heb? Hoe weet ik dan wat de juiste BH voor mij is?? Ben al zo een paniekzaaier en nu dit Dikke kusss Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest natje83 Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 ik moet hem 6 weken dag en nacht dragen en ben zelf naar lingeriewinkel gegaan met men vriend en laten opmeten voor de maat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melissa19 Posted December 20, 2013 Author Share Posted December 20, 2013 Ja dat hoor ik bij iedereen bijna dat ze ze gedurende een periode dag en nacht moeten dragen maar wat kan dan de reden zijn dat ik er geen moet??? is er wel een verklaring voor, hoor het echt bijna nooit :s Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest natje83 Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 ja ik heb toevallig vandaag terug in lingeriewinkel geweest en de verkoopster vertelde me over een vriendin van haar die ook een bv heeft gehad en zei moest na het verband ook helemaal geen sportbh dragen, maar in de meeste gevallen hoor ik toch ook 6 weken dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melissa19 Posted December 20, 2013 Author Share Posted December 20, 2013 Pff nja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linda1973 Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Dat lijkt me toch wel heel erg vreemd! Ik zou als ik jou was toch maar gewoon een goede sportbh dragen, je protheses schuiven anders alle kanten op! Het is juist heel belangrijk dat ze minimaal 4 weken stevig op hun plek gehouden worden! Totdat ze vastgegroeid zijn.Wie is je pc?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loek Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Misschien omdat je ze voor de spier hebt gekregen? Ik zou het anders ook niet weten....hoop dat je meer reacties krijgt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snne Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Heeey ben jij bij Luc Bosmans geweest?Op zijn site staat dat je na het verbad verwijderen 2 weken een bh met beugel ( maar niet op het litteken ) moet dragenhttp://www.steenberg.be/nl/esthetische-ingrepen/borstvergroting/xx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melissa19 Posted December 20, 2013 Author Share Posted December 20, 2013 @loek ik heb ze idd voor de spier, 85% gevuld.. Maar maakt dit uit? denk van niet... @Linny ja maar wrm zegt hij dan van niet :s en door Dr bosmans in Zolder.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melissa19 Posted December 20, 2013 Author Share Posted December 20, 2013 Snne kan dat echt moeilijk geloven, na 2 weken al een echte bH? en nu helemaal geen sportBH?? Hmmm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Javaantje Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Zou toch naar je pc luisteren en anders toch maar ff navraag doen wat de achterliggende gedachte is omdat je hier andere dingen leest.Het geeft toch allemaal tegenstrijdige informatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melissa19 Posted December 20, 2013 Author Share Posted December 20, 2013 @javaantje ja mss en is op Amerikaanse sites gaan kijken en daar komt het toch vaker voor dat ze niks dragen na de bv... Dus mss is het toch niet zo raar k weet het ook niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linda1973 Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Hey Melissa, tja waarom hij dat zegt weet ik natuurlijk niet, maar iedereen hier moet een sport of kliniekbh dragen.. Dag en nacht zelfs! Daarnaast vond ik het ook behoorlijk onaangenaam zonder sportbh, na het douchen was ik blij dat ik hem meteen weer aandeed.!Misschien kun je nogmaals vragen aan je pc wat daar de precieze gedachte achter is?Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melissa19 Posted December 21, 2013 Author Share Posted December 21, 2013 mama heeft zo een sportbhtje van de hunkemoller gekocht lijkt wel gewoon tshirt stof.. is dat al genoeg?? Dan doe k die aan als k wegga ofz.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
9234danielle Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Ik heb erg veel last van de sportbh en zit nu met mijn borstvoeding bh die zitten wel niet zo strak maar daar heb ik juist zoveel last van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Javaantje Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 @javaantje ja mss en is op Amerikaanse sites gaan kijken en daar komt het toch vaker voor dat ze niks dragen na de bv... Dus mss is het toch niet zo raar k weet het ook niet... Ik zou t ook niet weten. Meest dames vinden t onprettig zonder bh... Maar zou t ff navragen. Amerikaanse sites heb ik niks aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snne Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Snne kan dat echt moeilijk geloven, na 2 weken al een echte bH? en nu helemaal geen sportBH?? HmmmJa ik heb na mijn eerste bv 6 weken toen ik complicaties had en opnieuw geopereerd 8 weken..Elke pc verschild welliswaar natuurlijk, maar als ik jou was zou ik toch voor de zekerheid navraag doen,wat hier al gezegd is, zeg dat je hier leest dat praktisch iedereen hem moet dragen. Kijken wat hijervan vind.xx Link to comment Share on other sites More sharing options...
inge v b Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Het verschuiven van de protheses lijkt me niet zo makkelijk. Als de pocket goed gemaakt is zou dat volgens mij niet kunnen. Ik denk eerder dat het te maken heeft met de inwendige wond van de pocket. Met de vinger wordt er ruimte gemaakt tussen het klier weefsel en de borstspier (als je plaatsing hebt voor de spier). Dit geeft ook het branderige gevoel wat sommigen (ik ook)hebben gehad. Zeker bij plat liggen drukt de prothese op die wond. Door het dragen van een sport bh blijft dit op zijn plaats zitten, er zit natuurlijk altijd speling in want hij zit nog niet ingekapseld. Als je in bed ligt en op je zij gaat liggen zal de prothese natuurlijk iets op schuiven waardoor de over het wond oppervlak schuift. Een sportbh zit strak en voorkomt dit . Ik heb echter ook wel op youtube USA filmpjes gezien waarin ze het niet nodig vinden. Er zal ook wel geen wetenschappelijk onderzoek na zijn gedaan dus ja, dan is er vaak verschil van inzicht van de pc. Zelf denk ik dat een vrouwelijk pc die zelf een bv heeft ondergaan ook niet zonder bh gelijk op de zij gaat slapen....... Het voelt niet prettig. Maar volgens mij hoef je niet bang te zijn dat ze straks onder je oksel zitten hoor, zoveel ruimte is daar niet voor. Ik vond het wel prettig, maar dit is vooral afhankelijk van welke bh je draagt!! Als hij te strak zit voelt dit niet goed en te los ook niet. Zacht weer wel en schurende naden ook weer niet. Je huid is nl opgerekt en dus erg gevoelig (vergelijk het maar met een zwangere buik die rekt ook uit en smeer je ook vaak in en jeukt hierdoor ook soms....) Hoop dat je er wat aan hebt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deetje84 Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Hallo,Ik heb zelf ook protheses voor de spier en moest gewoon 6 weken dag en nacht een sportbh aan. Eentje met high intensity. Of level high. Zou gewoon even navragen bij je pc wrm jij dat niet hoeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Ben wel benieuwd waarom jou pc dit adviseert, dus als je het gaat vragen dan horen wij dit graag Ik moest er in het begin ook niet aan denken om zonder te zitten hoor. Deed echt pijn zonder en de steun van de bh was een hele opluchting. Die bh houd natuurlijk ook je boobies rustig en bouncen niet alle kanten op zodat je lichaam volgens mij ook niet onnodig veel kapsel gaat aanmaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.