Jump to content

mamakaatje : 17 december 2013 : Dr. Vertriest : AZ Maria Middelares

Recommended Posts

17 december was de dag. De avond voordien toch goed geslapen. Om 7u opgestaan, kindjes klaargemaakt en naar school gebracht en dan met man doorgereden naar ziekenhuis. Hoofdpijn van de zenuwen. Om 9u mocht ik me klaarmaken met mooi operatiehemdje en slofjes maat kweetniethoegroot en ik heb 36...Dokter tekent alles nog af en neemt nog eens alles door. Hij vroeg hoe ik me voelde...Tja enerzijds blij en anderzijds wou ik weglopen... Plaatsnemen op operatietafel waar ze me Met 4 klaarmaken: infuus plaatsen, armen in juiste houding en vastbinden,...en dan de verdoving... Op recovery werd ik wakker en had toch serieus wat pijn. Extra pijnstilling gekregen en terug naar kamer. De PC had mijn man opgebeld van zodra hij klaar was. Dus kwam mijn man eventjes later op kamer aan. Pijn was al ietjes beter. Af en toe een bui van misselijkheid. Tot plots ik het niet meer kon houden. Mijn colaatje had me gesmaakt maar wou er terug uit. Aangezien we niet direct iets vonden riep ik naar mijn man: "geef me vlug die vuilbak". Mijn kamergenoot was juist een gebakje aan het eten...smakelijk hé. Ik vroeg aan men man om toch het gordijn dicht te doen...dan kon ze op haar gemak verder eten. No pijnstilling en iets tegen misselijkheid gekregen. Ik voelde me redelijk goed. Eens naar toilet gestapt met mijn 2 drains en een infuus, wat een verhuis...Tegen 17u30 kwam pc en BH-dame. Eerst mijn drains eruit, alle tape en pleisters eraf en toen zag ik ze goed (had wel al af en toe gevoeld en eens gepiept). En...tevreden? vroeg de pc. Iedereen (verpleegkundige, mijn man, BH-dame en pc) stond met een glimlach te kijken. Ik ben blij, alhoewel dit nog niet het resultaat is wat het zal worden. Ze zitten nog redelijk opzij. O ja het zijn mentor medium profile anatomisch 295cc geworden. BH gepast en dan kon ik naar huis. In de auto voelde ik me zo slecht,...heel erge spierpijn en misselijk. Gelukkig maar 20 min rijden. Thuisgekomen, in zetel gezet en kindjes wijsgemaakt dat ik "buikgriep" heb en dat ze niet te dicht mogen komen...De misselijkheid was weg, de spierverkramping ook. Enkel het gevoel van stuwing zoals bij borstvoeding. Om 22u Tradonal genomen en in bed. Om 1u wakker van de pijn...in mijn rug...ik ben geen rugslaper dus dat is lastig. Nog paracetamol genomen en ander hoofdkussen, en kussen onder mijn knieholtes gelegd, zodat mijn benen wat hoger lagen. Dat lag goed! Verder geslapen...2x nog opgestaan omdat kindjes aan het dromen waren. Manlief had nochtans gezegd dat hij dit wel zou doen...Deze morgen heel stijf gevoel. Tradonal genomen en ik voel me goed. Zelf kleren aangedaan, drinken genomen, boterhammetje gemaakt...en nu wachten tot er iets deftig op tv is... Dus al bij al valt het goed mee en ben ik blij dat ik niet ben weggelopen ;-) Foto volgt nog!!!! O ja... de BH-dame schat mijn nieuwe maat op 85C, net wat ik wou!

Gefeliciteerd met je boobies!!!!

Leuk verslag heb je gemaakt. De eerste dagen zijn het zwaarst, maar je zal zien dat het na die eerste dagen steeds beter gaat. Laat je maar lekker in de watten leggen zodat je goed kunt herstellen!

Ik zal je datum aanpassen zodat hij gelijk is met die van de rest ;)

x

In welk ziekenhuis was je geopereerd? Dan zet ik dat er ook nog even bij ;)

AZ Maria Middelares Gent!

Gefeliciteerd met je boobies!!!!

Leuk verslag heb je gemaakt. De eerste dagen zijn het zwaarst, maar je zal zien dat het na die eerste dagen steeds beter gaat. Laat je maar lekker in de watten leggen zodat je goed kunt herstellen!

Ik zal je datum aanpassen zodat hij gelijk is met die van de rest ;)

x

het herstellen valt goed mee, ik moet erover waken niet te veel te doen!

Hoe gaat het er vandaag mee?

dag mammma2: goed hoor, wel beetje bloeduitstorting links...maar pijn valt mee. Enkel als ik te lang rondloop voel ik mijn spieren verkrampen zoals bij harde buiken maar dan in borsten. Als ik ga liggen gaat dit over. En jij? Alles ok hoop ik?

Guest mammma2

Goed om te horen! Slik je nog pijnstilling?

Die verkrampte spieren heb ik niet echt. Wel af en toe wat druk op het borstbeen (met inademen) maar dat is vandaag gelukkig al veel minder. Eigenlijk slik ik daarom nog PCM.

Ben jij ook nog steeds zo blij met het resultaat?

Goed om te horen! Slik je nog pijnstilling?

Die verkrampte spieren heb ik niet echt. Wel af en toe wat druk op het borstbeen (met inademen) maar dat is vandaag gelukkig al veel minder. Eigenlijk slik ik daarom nog PCM.

Ben jij ook nog steeds zo blij met het resultaat?

ik neem PCM maar 's morgens en 's avonds toch nog een tradonal. Misschien niet echt nodig maar wel comfortabel. 's Morgens meeste last na nachtje liggen. Heel stijve, verkrampte spieren, betert met beetje beweging. Maar elke dag wat beter. Druk op borstbeen heb ik niet. En ja...ik ben nog altijd blij! Jij niet dan? :-)

Guest mammma2

ik neem PCM maar 's morgens en 's avonds toch nog een tradonal. Misschien niet echt nodig maar wel comfortabel. 's Morgens meeste last na nachtje liggen. Heel stijve, verkrampte spieren, betert met beetje beweging. Maar elke dag wat beter. Druk op borstbeen heb ik niet. En ja...ik ben nog altijd blij! Jij niet dan? :-)

Vandaag heb ik niets ingenomen en ging prima! Zojuist wel PCM want ik kreeg hoofdpijn en wat zag ik, ja hoor, ongesteld. Vreesde stiekem voor een relatie met de siliconen, hahahaha, dus blij met de menstruatie ;-)

Ik heb eigenlijk alleen last als ik wakker word, rechtop ga zitten, dat de borsten dan van binnen branden/prikken lijkt wel. Na een minuutje ofzo is dat weg en gaat het prima.

En blij? JAAAAAAA!!! Doe een paar keer per dag de beha uit, houd ze vast en geniet van het uitzicht, hahahaha. Licht geobsedeerd dus... ;-)

Tradonal? Die ken ik niet. Word je daar niet suf van?

Vandaag heb ik niets ingenomen en ging prima! Zojuist wel PCM want ik kreeg hoofdpijn en wat zag ik, ja hoor, ongesteld. Vreesde stiekem voor een relatie met de siliconen, hahahaha, dus blij met de menstruatie ;-)

Ik heb eigenlijk alleen last als ik wakker word, rechtop ga zitten, dat de borsten dan van binnen branden/prikken lijkt wel. Na een minuutje ofzo is dat weg en gaat het prima.

En blij? JAAAAAAA!!! Doe een paar keer per dag de beha uit, houd ze vast en geniet van het uitzicht, hahahaha. Licht geobsedeerd dus... ;-)

Tradonal? Die ken ik niet. Word je daar niet suf van?

Wat leuk dat je een "affaire" hebt met je nieuwe borsten :-)

Tradonal is idd iets waar je suf van wordt. Mijn man zegt dat ik dat beter zou blijven nemen, omdat ik nu niet meer zaag maar zo relax ben :-D

Vandaag echter gestopt, enkel 's morgens nog paracetamol omdat ik dan meeste last heb. Deze voormiddag hele voormiddag geshopt, nu in zetel ff niks doen.

Guest mammma2

Tradonal is idd iets waar je suf van wordt. Mijn man zegt dat ik dat beter zou blijven nemen, omdat ik nu niet meer zaag maar zo relax ben :-D

Whahahaha, strax gaat hij je nog stiekem geven als je weer loopt te zeuren over wat ie allemaal fout doet... :-P

Wel fijn dat je al bijna van de PCM af bent! Wanneer moet je terug voor controle cq hechtingen? Ik pas 2 januari. De arts zie ik 9 april pas voor de controle... Ik denk dat ik m dan ook een goede fles wijn ga geven (en z'n vrouw, ook PC, een grote doos Merci want zij heeft mij vorig jaar heel lief en goed opgevangen.) Weet wel dat hij er goed voor betaald wordt maar een extra blijk van waardering maakt je vak nou net een heel stuk leuker! Dat merk/vind ik zelf ook altijd nl.

Guest mammma2

Kleding geshopt trouwens of kerstcadeautjes voor anderen?

Mijn man is nu de supermarkt in voor de kerstboodschappen. Ben benieuwd hoe chagrijnig hij thuiskomt, hahaha :-)

Kleding geshopt trouwens of kerstcadeautjes voor anderen?

Mijn man is nu de supermarkt in voor de kerstboodschappen. Ben benieuwd hoe chagrijnig hij thuiskomt, hahaha :-)

als dat maar goed komt...het waren de "noodzakelijke" kerstinkopen, meer zou niet gaan...vlug moe nog...van rusten word je lui zeker...misschien moet je je man een valium of zo klaarleggen... :-)

Guest mammma2

Hij leeft nog dus alles is goed gegaan!

Ik ben ook sneller moe hoor. Komt gewoon door de narcose hoor en dat je lichaam hard werkt nu aan je herstel. Denk ik tenminste...wij hebben toch een top conditie? ;-)

Whahahaha, strax gaat hij je nog stiekem geven als je weer loopt te zeuren over wat ie allemaal fout doet... :-P

Wel fijn dat je al bijna van de PCM af bent! Wanneer moet je terug voor controle cq hechtingen? Ik pas 2 januari. De arts zie ik 9 april pas voor de controle... Ik denk dat ik m dan ook een goede fles wijn ga geven (en z'n vrouw, ook PC, een grote doos Merci want zij heeft mij vorig jaar heel lief en goed opgevangen.) Weet wel dat hij er goed voor betaald wordt maar een extra blijk van waardering maakt je vak nou net een heel stuk leuker! Dat merk/vind ik zelf ook altijd nl.

Ik ga ga 26 december op controle. Ze worden er idd goed voor betaald. De een al wat meer dan de ander. Maar als ze goed werk hebben gedaan ben je zo blij dat je ze nog eens bedankt. En als je ze achteraf nog eens nodig hebt, staan ze ook vlugger voor je klaar...

Hi,

Gefeliciteerd met je nieuwe boobies,

Ze zijn nu al prachtig zeg. Net effe gekeken!

Wat was t effe rot na je operatie maar je herstelt wel snel verder zo te lezen. Heel fijn!

Trapte de kids erin dat je buikgriep had? Of zijn ze nog iets te jong?

De oudste van mij is bijna 7 dus ben tegen haar maar eerlijk geweest want die is veel te wijs ;)

Ze had een paar moeders van vriendinnen vertelt dat ik grote tieten zou krijgen een tijdje geleden. Ik ben heel open maar dat was nou ook niet de bedoeling haha!!

Goed herstel verder!

Groetjes

Guest mammma2

Wat een leuke dag, 26 december! Worden de knoopjes dan doorgeknipt en de pleisters eraf gehaald? Zie je de arts dan ook?

Tishje, hmmmm ja openheid heeft ook z'n grenzen ja, hahaha. Hoe gaat het met jouw herstel? Wanneer lag jij onder het mes?

Hier alles nog prima! Kijk uit naar nog 1 nachtje op m'n rug slapen en daarna hopelijk op m'n zij :-)

Hi,

Gefeliciteerd met je nieuwe boobies,

Ze zijn nu al prachtig zeg. Net effe gekeken!

Wat was t effe rot na je operatie maar je herstelt wel snel verder zo te lezen. Heel fijn!

Trapte de kids erin dat je buikgriep had? Of zijn ze nog iets te jong?

De oudste van mij is bijna 7 dus ben tegen haar maar eerlijk geweest want die is veel te wijs ;)

Ze had een paar moeders van vriendinnen vertelt dat ik grote tieten zou krijgen een tijdje geleden. Ik ben heel open maar dat was nou ook niet de bedoeling haha!!

Goed herstel verder!

Groetjes

mijn oudste is ook 7 maar had er geen zin in dat hij op school zou rondvertellen dat ik nu grote borsten heb :-) Enkel mijn man weet het. Mijn ouders ook niks verteld. En ja ze trapten erin maar vonden het na een week toch raar dat ik nog in zetel lig en verder alles doe... grtjs!

Wat een leuke dag, 26 december! Worden de knoopjes dan doorgeknipt en de pleisters eraf gehaald? Zie je de arts dan ook?

Tishje, hmmmm ja openheid heeft ook z'n grenzen ja, hahaha. Hoe gaat het met jouw herstel? Wanneer lag jij onder het mes?

Hier alles nog prima! Kijk uit naar nog 1 nachtje op m'n rug slapen en daarna hopelijk op m'n zij :-)

Ik zie dan de pc en denk dat de pleisters er af zullen gaan. Ik ga wel nieuwe vragen want ben bang dat de wrijving van de BH de wonde weer zou openmaken. Ik krijg al zo snel littekenvorming.

En ik kijk er zeker naar uit om terug op zij te slapen, maar lukt nog niet hoor. Voelt nog niet goed. Overdag geen last maar 's nachts en vooral 's morgens is alles zo stijf thv mijn borsten. Maar we zitten al zo ver! Maandag al werken, dus ik hoop dat alles verder goed hersteld. Wel nog last van bloeduitstorting, de BH duwt daar wat op. Verder alles ok met jou? grtjs!

mijn oudste is ook 7 maar had er geen zin in dat hij op school zou rondvertellen dat ik nu grote borsten heb :-) Enkel mijn man weet het. Mijn ouders ook niks verteld. En ja ze trapten erin maar vonden het na een week toch raar dat ik nog in zetel lig en verder alles doe... grtjs!

Gelukkig maar! Ik moest er wel om lachen hoor. Iedereen van mn familie, vrienden etc weten ervan!

Maar, ben vorige week donderdagmiddag geopereerd. Alles is hoed gegaan. Heb na 2,5 dag geen paracetamol meer genomen. Geen pijn meer wel gevoelig.. Ik merk echt dat t met de dag zoveel beter gaat. Ongelofelijk hoe snel eigenlijk.

Heb nu nog wel steeds dat stuwingsgevoel maar ook dat word geleidelijk minder. Vanmorgen na het douchen merkte ik op dat mijn tepels erg gevoelig tot zeer beginnen te doen bleh. Ik heb al meer gelezen op t forum dat dat voor kan komen. Nou hooelijk ook snel weer afgelopen ;)

Groetjes!

Gelukkig maar! Ik moest er wel om lachen hoor. Iedereen van mn familie, vrienden etc weten ervan!

Maar, ben vorige week donderdagmiddag geopereerd. Alles is hoed gegaan. Heb na 2,5 dag geen paracetamol meer genomen. Geen pijn meer wel gevoelig.. Ik merk echt dat t met de dag zoveel beter gaat. Ongelofelijk hoe snel eigenlijk.

Heb nu nog wel steeds dat stuwingsgevoel maar ook dat word geleidelijk minder. Vanmorgen na het douchen merkte ik op dat mijn tepels erg gevoelig tot zeer beginnen te doen bleh. Ik heb al meer gelezen op t forum dat dat voor kan komen. Nou hooelijk ook snel weer afgelopen ;)

Groetjes!

Goh ja, voor sommigen is een BV nog taboe, dus ik bespaar hen mijn verhaal :-D. Mijn tepels vervellen! Pijn heb ik niet meer behalve als ik opsta. Eens ik in beweging ben gaat het beter. Maandag ga ik terug aan het werk. En jij?

Goed dat de pijn meevalt hé, ik had hier van die rampscenario's gelezen, en de schrik zat er goed in. Nu ja, ik wist wel dat ik hoge pijndrempel heb want 2dagen na mijn keizersnede nam ik geen pijnstilling meer.

grtjs!

Goh ja, voor sommigen is een BV nog taboe, dus ik bespaar hen mijn verhaal :-D. Mijn tepels vervellen! Pijn heb ik niet meer behalve als ik opsta. Eens ik in beweging ben gaat het beter. Maandag ga ik terug aan het werk. En jij?

Goed dat de pijn meevalt hé, ik had hier van die rampscenario's gelezen, en de schrik zat er goed in. Nu ja, ik wist wel dat ik hoge pijndrempel heb want 2dagen na mijn keizersnede nam ik geen pijnstilling meer.

grtjs!

Hoge pijngrens die hebben we zeker! Jij gaat snel weer aan t werk zeg? Ik kan echt nog geen kracht zetten zonder steken in mn borst hoor. Ik heb 3 weken vakantie genomen maar mn baas wil me daarna ziek melden want vind dat als de arts zegt 6 weken rust ik daar naar moet luisteren! Maar ik ga m voorstellen om nog wat vakantiedagen op te nemen dan hoef ik me ook niet ziek te melden. Ik ben verpleegkundige en doe lichamelijk zwaar werk dus ja"..

Gr

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.