Anne12345 Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Lieve allemaal, Wat zijn er veel leden op dit forum zeg! 7.000 mensen met vragen en verhalen over borsten. Toch wil ik ook ook nog zelf een berichtje plaatsen. Vrijdag aanstaande krijg ik een borstvergroting, en ik word zo langzamerhand toch wel er zenuwachtig.Ik ben begin 30 en ben 10 jaar geleden de helft van mijn lichaamsgewichtafgevallen. Ik ben van 145 naar 67 kilo gegaan. Daar heb ik 1,5 jaar over gedaan met een ruime kilo per week, en het gaat er nooit meer aankomen. Ook Hoe natuurlijk ik ook ben afgevallen, daarna besef je op een gegeven moment dat je zoveel kilo's nooit meer helemaal ongedaan kan maken. Ik heb daarom 8 jaar geleden al een buikwandcorrectie en een bovenbeen-lift ondergaan. Ik heb nu een superplatte buik, hartstikke fijn, al wordt mijn huid nooit meer helemaal wat het geweest had kunnen zijn. Mijn borsten waren zelfs toen ik op mijn zwaarst was niet enorm, maar na het afvallen was er vrij weinig van over. Je ziet gewoon dat ze meer in zich hebben, haha. Mijn vriend vind ze heerlijk maar ik zou wel graag borsten hebben die beter bij me passen. Ik ben een lange vrouw en daar hort meer borst op dan ik nu heb. Ik draag altijd de super-gevulde push up bh's van de hönkemuller (die met die dubbele bandjes) en daardoor lijkt het nog heel wat onder kleding, maar ze verschuiven gemakkelijk en onder shirtjes zie je vaak een rand verschijnen. Ik zou ook zo graag eens een dunne bikini willen dragen in plaats van die enorme dingen. Vandaar dat ik onlangs op gesprek ben geweest bij een chirurg in Utrecht, en borsten heb 'gepast'. Daarna heb ik mijn vriend nog en keer meegenomen ( hij vind het helemaal mijn keuze en steunt me en vindt me gewoon goed zoals ik ben) en daarna heb ik een afspraak gemaakt voor een operatie. En die is vrijdag al! Over drie dagen!Terugkijkend heb ik het gevoel alsof ik dacht dat ik gewoon ergens een nieuwe fiets had besteld ofzo in plaats van dat ik ja heb gezegd tegen een heftige operatie. Tuurlijk wil ik dit, maar ben er wel wat makkelijk ingestapt. Ik heb een vrij verantwoordelijke baan, al is het wel voornamelijk bureauwerk met af en toe een werkbezoek of een presentatie geven. Ik heb maar 10 dagen vrij na de operatie, daarna kan ik misschien nog 5 erbij regelen maar dan houdt het wel echt op. Ik geneer me ook om het mijn directeur te vertellen, hoe genant. Hoe ga ik dit klaarspelen? Laat staan twee kerstdiners drie dagen na mijn operatie. Daarnaast ben ik ook gewoon lekker door aan het roken, ook heel verstandig. Ik heb geen arnicadruppels in huis en heb geen oefeningen gedaan voor soepele borstspieren. Kortom, ik knijp hem een beetje. Wie heeft er een ervaring of bemoedigend woord voor mij of wordt het gewoon keihard op de blaren zitten, eigen schuld?Nog wat info: Ik krijg dual-plane vergroting, een behoorlijke bups erbij, rook, borrel veel, ben slank en loop hard. Verder heb ik een lieve vriend die voor me wil zorgen. Nou, dit lucht al wat op. Bedankt voor jullie aandacht!Groetjes,Anne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Queen-ans Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Lieve Anne,Allereerst, welkom op het forum!Wees gerust. Je verhaal klinkt bij mij heel erg bekend in de oren; het gedeelte over ach net alsof je ff een nieuwe fiets gaat kopen. Ik besefte eigenlijk tot 1 week na de operatie niet dat ik het ECHT had geflikt! Nu hoort het inmiddels helemaal bij me. Ik heb zelf ook geen arnicadruppels gehad en al helemaal geen oefeningen gedaan. Dat al die dingen moesten en.of bestonden kwam ik na de operatie pas achter haha! Ik ben nu 5 weken po en het gaat prima (ondanks een kleine complicatie met mijn litteken die nog niet helemaal dicht is). Wat ik het ergste vond, was de rugpijn omdat je een bepaalde houding aanneemt na de operatie. De operatie zelf en last van me borsten heb ik amper gehad! Super fijn. Echter denk ik wel dat je niet moet denken dat je 3 dagen po ff gezellig een kerstdiner kan volhouden of organiseren! Je hebt echt je rust nodig en dat is in het begin toch wel cruciaal. Als je vragen hebt kan je die hier op het forum iig altijd stellen. Alvast veel sterkte! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mammma2 Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 WOW, allereerst respect dat je zoveel bent afgevallen zeg! Wat een zelfdiscipline is daarvoor nodig zeg. Chapeau!En voorbereiding, tja ik moet morgen en heb ook nix gedaan eigenlijk. Ik laat het maar over me heen komen, meer kun je toch niet doen? Een diner na 3 dagen, denk niet dat dat zo verstandig is, maar ja ik spreek totaal niet uit ervaring (nog).Anyway, succes vrijdag! Waar en bij wie ga je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne12345 Posted December 17, 2013 Author Share Posted December 17, 2013 Lieve QA,Dank je wel voor je bericht! Superfijn om te horen. Mooi dat het zo goed is gegaan bij jou!Wanneer kon jij weer een 32 urige werkweek aan? En heb je je collega's verteld of moeten vertellen?Balen van die kalkoen man. Dus 4 dagen po kan je nog niet paar uur zitten en eten?Groetjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne12345 Posted December 17, 2013 Author Share Posted December 17, 2013 @mamma2 Dank!!!Jij moet morgen, wat spannend!! Ben je erg zenuwachtig?Ik in Utrecht bij dr Luijendijk. Jij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mammma2 Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 @mamma2 Dank!!!Jij moet morgen, wat spannend!! Ben je erg zenuwachtig?Ik in Utrecht bij dr Luijendijk. Jij?Nee nog niet zenuwachtig eigenlijk. Ook nog weinig zin... Zie wel echt op tegen de napijn. Heb ook een buikwandcorrectie gehad en volgens m'n PC is die erger dan een bv. Nu vond ik de bwc enorm meevallen maar durf niet op de PC te vertrouwen in wat hij zegt over dat verschil. Ik ga bij Bergman bij dokter van Turnhout. Heb trouwens wel enorm vertrouwen in zijn vak(manschap). We kunnen elkaar zo wel een beetje steunen, zitten maar 2 dagen tussen! Ben jij zenuwachtig voor de operatie zelf? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne12345 Posted December 17, 2013 Author Share Posted December 17, 2013 Nee, helemaal niet voor de operatie zelf. Ook niet echt voor de pijn, al is dat vervelend. Ik ben bang voor complicaties, dat de littekens niet dichtgaan, dat het niet mooi wordt, dat het langer dan 1,5 week duurt voor ik weer kan werken en het moet gaan vertellen en allerlei belangrijke dingen moet afzeggen.Ik kan me niet voorstellen dat een borstvergroting ook maar in de buurt komt vaneen bwc, dat is zo'n heftige operatie. Dan trekken ze alles los! Kan toch bij lange na niet zo erg worden? Hier stoppen ze er alleen maar wat in! Duim, duim... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne12345 Posted December 17, 2013 Author Share Posted December 17, 2013 Nee nog niet zenuwachtig eigenlijk. Ook nog weinig zin... Zie wel echt op tegen de napijn. Heb ook een buikwandcorrectie gehad en volgens m'n PC is die erger dan een bv. Nu vond ik de bwc enorm meevallen maar durf niet op de PC te vertrouwen in wat hij zegt over dat verschil. Ik ga bij Bergman bij dokter van Turnhout. Heb trouwens wel enorm vertrouwen in zijn vak(manschap). We kunnen elkaar zo wel een beetje steunen, zitten maar 2 dagen tussen! Ben jij zenuwachtig voor de operatie zelf?Ik ga je steunen! balen dat we straks niet eens een ipad kunnen tillen. Ik zal mn vriend vragen of hij mn berichtjes wil typen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Catlover Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Hi newbie!Super prestatie zeg het gewicht dat je eraf hebt gewerkt!Misschien Kan ik je gerust stellen: ik heb vest veel pijn head en was met tien dagen weer aan het werk. Oefeningen en druppels heb ik ook niet gedaan. Wat wel belangrijk is, is at je zeker de eerste paar dagen verzorging besshikbaar hebt. Ik kon echt NiETs..En nu aftellen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Hoi Anne, Welkom op het forum!!! Wat goed van je dat je zoveel bent afgevallen!!! Dat is iets waar je trots op kunt zijn. Bij welke arts ben je geweest? Je bent lekker snel aan de beurt Twijfels hebben dat komt eigenlijk bij bijna iedereen voor hoor. Het is wel altijd aan te raden om meerder consulten te doen om bijvoorbeeld ook te horen wat andere artsen adviseren. Ik zou als ik jou was die 5 dagen er wel bij nemen. Er zijn meiden die vrij snel aan het werk kunnen, maar ik had er zelf niet aan moeten denken om zo snel te beginnen en ik had ze voor de spier ipv dual plane. Houd er rekening mee dat je 6 weken niet je armen boven je schouders mag doen of overstrekken. Stofzuigen of strijken(steeds herhaaldelijke bewegingen) ook niet goed zijn. Met dual plane moet je daarbij ook rekening houden met tillen. Dit allemaal om extra kapselvorming te voorkomen. Op je werk hoef je op zich niks te vertellen als je dit niet wil. Ik heb aan 3 mensen wat verteld omdat ik prive ook met hun omga en zij me evt konden helpen met dingen die ik nog niet kon/mocht. Er is verder geen mens die het is opgevallen. Juist omdat ik ook altijd push up droeg. Met kleding valt het echt niet op dat ik 4 maten vooruit ben gegaan Het is alleen zo dat ik nu geen vulling meer nodig heb in mijn bh Het kerst gebeuren kan best pittig zijn voor je. Probeer echt rustig aan te doen. Laat je lekker bedienen want je bent aan het herstellen. Qua voorbereidingen heb ik ook niet veel gedaan. Ik ben geen roker dus stoppen was niet nodig hihi. Ik ben wel vitamine gaan slikken paar weken voor de operatiedatum. Heel veel succes alvast vrijdag en veel lees plezier hier op het forum!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suusje_89 Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Hoi Anne, Herkenbaar verhaal.. Vooral het roken en het borrelen;) Ik rookte tot 5 dagen voor mijn PO en een 1/1.5 week na de operatie.. Voor de rest heb ik met alcohol wel opgelet maar ik was zaterdag naar een feestje waar ik enorm heb gedronken ( ben nu bijna 3 weken PO) Wel ben ik van te voren begonnen met arnica druppels en 1,5 maand van te voren met vitamine c 1000mg, dat kan ik je sowieso aanraden als je rookt. Veel water drinken en probeer toch even niet te roken, het is beter als je allang was gestopt maar net als ik alle beetjes helpen Ik heb zelf voor de spier gekregen en heb helemaal een pijnend, heb wel rustig aan gedaan de eerste paar dagen lekker op de bank gelegen veel hulp gehad maar e merkt dat als je niet echt last meer hebt, je veel gaat doen.. Dat moet ik ook even afleren. Nou het gaat helemaal goed komen, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosanne Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Morgen is het al zover!Wat goed dat je zoveel bent afgevallen. Respect!Ik mag over twee week en heb nooit iets gehoord over oefeningen endie druppels geloof ik niet zo in.Wat ik hier afgelopen jaar steeds lees is dat 3dagen na de operatie de meeste nOg niet zoveel doen en een kerstdiner lijkt me best pittig. Lang zitten eten pakken enzo,en dat zijn wel herhaalde bewegingen.Na 10 dagen werken kan evt als je bureauwerk hebt,maar ook dAr heb ik vaak belezend dat dat geen pretje was en best pittig.Het is niet alleen de operatie,ook de narcose in je lijf.Succes morgen alvast! Link to comment Share on other sites More sharing options...
inge v b Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Spannend hoor. Ik moest 3 mnd wachten H Het eneige wat ik gedaan heb is va week voor de operatie, dagelijk 1000mg vitc genomen en heb mijn borsten dagelijk in gesmeerd met huidolie van Kneipp. Of dat heeft geholpen weet ik niet ...... Ik denk dat je na 10dg weer redelijk goed bent, maar zelf zou ik die 5 dg erbij nemen. Op mijn werk en prive heb ik ook niets verteld. Had gewoon 2 wk vrij genomen. En inderdaar het ziet er bij mij nu uit als voorheen met maximizer dus het valt nu nog niet zo op. Sowieso kun je het in de winter beter verbloemen, sjaals, vesten, truien.. In de zomer lijkt het mij ook lastger. Lees je wel goed in is mijn tip, dan weet je wat je te wachten staat en maak "voor" foto's . Dan kun je nog eens terug kijken. Succes vrijdag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebecca Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 hey anna ook ik ken je verhaal zelf rook ik veel te veel helaas pakje per dag jen weet het doe het zelf ben dus ook niet gestopt twee jaar terug ook op de dag zelf niet vitamine heb ik ook niet gehad dus lekker ongezond allemaal maar het is bij mij goed gegaan die diner zou ik zelf niet doen ging uiteten na 8 dagen en dat vond ik al niet echt heel leuk maja iedereen is anders denk dat je wel een harde bent dus komt wel goed maar zou verder wel echt rustig aan doen die 10 dagen had zelf de eerste 5 dagen toch echt veel last veel suc6 vrijdag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne12345 Posted December 20, 2013 Author Share Posted December 20, 2013 Dank jullie wel allemaal voor de steunende woorden en ervaringen. Echt fiin dit forum. Ik ga over twee uur onder het mes. Was nog wel even lachen vanochtend want bleek dat ik al had moeten betalen maar gelukkig was er daar ook wat fout gegaan en kon ik het gelijk overmaken. Als dit geen mooie besteding is van mijn 13e maand weet ik het ook niet meer. Ik laat jullie weten hoe het ging! xxx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mammma2 Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Succes vandaag Anne!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cindytje1985 Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Heel veel succes.. Inmiddels zal je wel op de ok liggen en wordt je straks wakker met je nieuwe boobs!!Veel meiden hebben je al redelijk gerust kunnen stellen heb ik gelezen.. Toch wilde ik ook mijn ervaring vertellen.. Als je mijn herstel hebt dan red jij het om een aantal uurtjes te gaan eten met kerst, ik hoop alleen niet dat je het kerstdiner zelf wilde gaan maken want dat is nog wel lastig.. De dag na de operatie kwamen mijn vriendinnen op bezoek en heb ik ook een aantal uren rechtop gezeten.. Ik ben vanaf dag 2 zonder medicatie.. Na 8 dagen was ik het thuis zitten zo zat dat ik in de auto ben gestapt om te gaan shoppen.. Ik heb geen moment pijn gehad!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne12345 Posted December 20, 2013 Author Share Posted December 20, 2013 Heel veel succes.. Inmiddels zal je wel op de ok liggen en wordt je straks wakker met je nieuwe boobs!! Veel meiden hebben je al redelijk gerust kunnen stellen heb ik gelezen.. Toch wilde ik ook mijn ervaring vertellen.. Als je mijn herstel hebt dan red jij het om een aantal uurtjes te gaan eten met kerst, ik hoop alleen niet dat je het kerstdiner zelf wilde gaan maken want dat is nog wel lastig.. De dag na de operatie kwamen mijn vriendinnen op bezoek en heb ik ook een aantal uren rechtop gezeten.. Ik ben vanaf dag 2 zonder medicatie.. Na 8 dagen was ik het thuis zitten zo zat dat ik in de auto ben gestapt om te gaan shoppen.. Ik heb geen moment pijn gehad!! Wat leuk om dit te kunnen lezen nog! Ik zit nog in de wachtkamer, volgens mij hebben ze het heel druk. Hoop dat ze genoeg tijd nemen voor mijn kerstkadootjes aan mezelf. Nee hoor, ik wou niet zelf gaan koken, ben zelf al een gevulde kalkoen straks! Zou leuk zijn als ik 2 uurtjes kan aanschuiven bij mn zusje. Hoop dat het bij mij ook zo goed zal gaan als bij jou. Groetjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siske87 Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Dag Anne,eerst heel veel beterschap en hopelijk een goed herstel.Is het een beetje meegevallen?groetjesS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Gefeliciteerd met je boobies!!!! Hoe is het gegaan?Waar en bij wie ben je geopereerd? Ik zal dan even je titel aanpassen zoals bij alle andere meiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cindytje1985 Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Wat leuk om dit te kunnen lezen nog! Ik zit nog in de wachtkamer, volgens mij hebben ze het heel druk. Hoop dat ze genoeg tijd nemen voor mijn kerstkadootjes aan mezelf. Nee hoor, ik wou niet zelf gaan koken, ben zelf al een gevulde kalkoen straks! Zou leuk zijn als ik 2 uurtjes kan aanschuiven bij mn zusje. Hoop dat het bij mij ook zo goed zal gaan als bij jou. Groetjes! Gelukkig heb je het nog kunnen lezen voor je operatie.. misschien een extra geruststelling!! Hoe gaat het met je? is de pijn een beetje uti te houden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tishje Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Hey, wat heb je al een hoop mee gemaakt?!Wat dapper van je hoe je t allemal gedaan heb! Ben benieuwd hoe je operatie is gegaan en hoe je je nu voelt. Ik wens je alvast een heel goed herstel..Groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne12345 Posted December 22, 2013 Author Share Posted December 22, 2013 Hoi allemaal,Het is goed gegaan. Ik ben geopereerd op 20 december 15:00 bij dr. Luijendijk in het Diakonesse ziekenhuis Utrecht. Ik mocht om half 7 naar huis. Mijn vriend heeft. Heel lief voor me gzorgd. Ben nu zo'n 1,5 dag PO en mag echt niet klagen. Ik hoef alleen maar paracetamol te nemen en heb als ik rustig aan doe weinig pijn. Ik heb er al 2 nachtjes opzitten, het rugslapen is inderdaad niet ideaal. Net voor t eerst beetje gedoucht, wel beetje ffeschrokken hoe de borsten er uit zien. Ze zitten heel hoog op mn borstkas en bij de tepel is er nog wat ruimte over waardoof er van opzij een beetje een haakneus effect is. Ik hoop dat de implantaten wanneer ze nog zakjen de tepels mooi zullen opvullen maar zo niet dan moet t nog een keer. Ik zal van de week foto's plaatsen. Best verwarrend allemaal, ik probeer niet te veel te lezen want je hoort zo veel verschillende verhalen! Ik zit lekker ingepakt in een speciale po-bh en ik hoop maar gewoon dt alles vanzelf goedkomt. Mijn littekens doen geen zeer. Ben wel beetje vaag en moe. Typen gaat nog niet zo lekker. Benieuwd hoe het met jullie gaat! X Anne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne12345 Posted December 22, 2013 Author Share Posted December 22, 2013 Hoi allemaal,Het is goed gegaan. Ik ben geopereerd op 20 december 15:00 bij dr. Luijendijk in het Diakonesse ziekenhuis Utrecht. Ik mocht om half 7 naar huis. Mijn vriend heeft. Heel lief voor me gzorgd. Ben nu zo'n 1,5 dag PO en mag echt niet klagen. Ik hoef alleen maar paracetamol te nemen en heb als ik rustig aan doe weinig pijn. Ik heb er al 2 nachtjes opzitten, het rugslapen is inderdaad niet ideaal. Net voor t eerst beetje gedoucht, wel beetje ffeschrokken hoe de borsten er uit zien. Ze zitten heel hoog op mn borstkas en bij de tepel is er nog wat ruimte over waardoof er van opzij een beetje een haakneus effect is. Ik hoop dat de implantaten wanneer ze nog zakjen de tepels mooi zullen opvullen maar zo niet dan moet t nog een keer. Ik zal van de week foto's plaatsen. Best verwarrend allemaal, ik probeer niet te veel te lezen want je hoort zo veel verschillende verhalen! Ik zit lekker ingepakt in een speciale po-bh en ik hoop maar gewoon dt alles vanzelf goedkomt. Mijn littekens doen geen zeer. Ben wel beetje vaag en moe. Typen gaat nog niet zo lekker. Benieuwd hoe het met jullie gaat! X Anne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mammma2 Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 Anne, fijn iets van je te horen!! Ook dat de pijn draaglijk is natuurlijk. Qua tepel en vorm enzo, daar kan je echt nog niets over zeggen, zeker niet na 1.5 dag PO. Het rugslapen vind ik steeds beter worden dus hoop dat jij dat ook hebt.Laat je maar lekker verwennen meid, je hebt het verdiend! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.