Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo allemaal

na een aantal jaren heb ik eindelijk de knoop door gehakt.ik wil een bv.

ik ben 39 jaar en heb 2 kids van mijn 1ste zoon was ik 35 kilo zwaarder geworden borsten groeide wel mee,

maar ja toen ik weer mijn oude gewicht had waren mijn borsten natuurlijk ook ergggggg geslonken helaas.

durfde nooit de stap tenemen moet zegen dat ik heel erg bang ben ben er dag en nacht mee bezig

maar zal de enige wel niet zijn hihi

nou dit is mijn verhaal en ben blij als ik het achter de rug heb allemaal

• Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hey 'leeg' ,

Dat dag en nacht mee bezig zijn is iedereen hier welbekend ja :rolleyes:

Spannend allemaal : 1 maart , bedoel je daarmee je consult of bv ?

Waar ga je ?

Posted

hoi hoi

ja dat dacht ik al dat iedereen dat heeft .

dan is mijn bv ik laat het bij mediconsult doen.

twijfel wel erg aan de cc maar ook dat heeft iedereen whaaaaaa.

hij had het over 275 of 310 en dan kom ik op een c volle c uit dat is wat ik wil.

ben ook bij boerhave geweest en hij had het over 375 a 400cc wel een verschil niet.

dus ja erg moeilijk

gr

Posted

Hi leeg,

welkom!

ja erg lastig he als je er bij 2 bent geweest.

werken ze hetzelfde?in de zin van met de prothesen,of zijn het 2 verschillende merken,en gaan ze voor via borstplooi of tepel?

nemen welke jij je het meest lekker bij voelt,qua gevoel.

ik zeg altijd,twijfel je,niet doen,je kan het beste zoiets hebben van,ja dit word het,en gene twijfel meer,dan zit je gevoel vaak al goed,snap je me nog?

in elk geval spannend allemaal.

sucses

greetzzz moontje

Posted

hallo moontje

bedankt voor de reactie

de 1 werkt met maghan dat is mediconsult en boerhave met mentor

ik ga voor mediconsult ik voelde me daar het beste bij hij heeft alles goed bekeken en bij boerhaven stond ik zo weer buiten vondt ik dan hoor

2 min borsten kijken klaar vindt ik erg kort

mediconsult nam de tijd voor je vonden we wel prettig ik en mijn man

moet zeggen dat ik het allemaal dood eng vind heb namelijk last van angst en paniek aanvallen

zou je zeggen waarom ga je dat dan laten doen

nou omdat ik het al jaren wil en het gelukkig allemaal veel beter met me gaat

maar nu gaat het echt snel brrrrrrrrrrrr

ihihih

gr leeg

Posted

fijn dat je nu gewoon je keus hebt gemaakt,is ook erg lastig allemaa wat er bij komt kijken he.

mentor en mac ghan zijn beide goede keuze dus dat had niet uitgemaakt.

nu aftellen maar.....

sucses

greetzzz moontje

Posted

Die angst van 'zal ik dat wel laten doen' zit er bij iedereen wel een (heel) klein beetje in .

Normaal toch ?

Het is niet lichamelijk gezien een noodzakelijke operatie maar mentaal doet het toch veel voor een vrouw > het 'maakt' je vrouw en veel zelfverzekender . Dat is eigelijk ook wat we 'zoeken' in een bv denk ik : niet 'grote' borsten maar gewoon 'ik wil borsten' .

Fijn dat je man zo achter je staat , doet héél veel .

En hey , we hebben hier maar 1 woord nodig om te begrijpen wat je bedoeld :38:

Posted

hoi hoi

ben ik weer

ik denk inderdaad dat als ik het heb laten doen meer vrouw zal voelen maar vindt het gewoon fijner dat ik mooie vollere borsten zal hebben geen thee zakjes meer zoals ieder een dat zegt die het ken of ook heb hiih

het lijkt mee heerlijk als ik gewoon een bikini kan kopen die mooi zit en een bh

mijn omvang is 85 van bh maat iedereen zegt altijd dat kan niet ik ben niet vol of zo ben gewoon heb maat 38 ze geloven me niet als ik in de winkel ben maar ja het is wel zo

waar door ik namelijk weinig bikinies en bhs kan kopen omdat me cup a b is

maar ja dat gaat strakjes gelukkig veranderen HEERLIJK

Posted

Hey leeg,

WElkom hier! Kan me je angsten goed voorstellen, denk dat iedereen wel minder of meer mate heeft.

Zelf ben ik ook door Dr De Boer geopereerd (je kan mijn topic lezen als je wilt) afgelopen december! Had ook nog een extra consult om te vergelijken bij de EG (dr Ahmed) maar daar hoefde ik niet over na te denken, die keus had ik snel gemaakt. Wie is Boerhave trouwens?

Ben benieuwd hoe het gaat me je, dat is al snel 1 maart!! Heel spannend, ik zal je verhalen volgen.

Groetjes,

Becky

Posted

hallo becky

leuk dat je reageert

ik heb soms wel eens gekeken bij je verslagen was natuurlijk erg nieuwschrierig omdat jij door dr de boer ben geholpen en ik nog moet

gaat alles goed met je las namelijk ook dat er iets is met 1 borst ziet hoger of scheef klopt dat

wel balen voor je hoop dat het allemaal goed gaat komen

maar ja het heeft tijd nodig he zeggen ze

ik krijg ze op de spier 310 of 275 maar denk dat ik voor de grotere ga ben bang dat ik anders spijt ga krijgen

boerhaven is ook een kliniek zit in amsterdam die zij dat ik 400 cc wel kon hebben om op volle c uitkomen raar he dat het zo verschilend is

maar bij mediconsult voelde ik me beter en hoop nu dat het goed gaat komen met de cc

nou weer een heel verhaal van me

gr

Posted

HHoi Leeg!

Ik voelde me ook het best bij Mediconsult. Ik ben dan wel pas 20 april aan de beurt maar dat kwam prive beter uit vanwege sport en wedstrijden. Ik ben erg nieuwsgierig hoe het allemaal verloopt bij jou. Dus heel veel succes!

Liefs Barb

Posted

hoi barb

leuk al die reacties doet me goed

ja spannend is het zeker nog 2 weken brrrrrrrr

ik wilde het liever ook eerder maar ging niet lukken moest het geld bij elkaar sparen hihiihhi

maar voor jou schiet het nu ook al op toch en voor de zomer ben je lekker klaar

groetjes

Posted

Hi leeg,

Ja, ik voelde me ook 't best bij De Boer! De hele kliniek kwam goed op me over. Het was ook zeker een goede ervaring geweest.

Bij mij is er idd wat verschil met links/rechts (je kan t op mijn fotos zien), ik heb het idee dat de ene niet goed indaalt (of niet helemaal symmetrisch geplaatst is... als dat al mogelijk is, weet ik dus niet). Maarja, buiten dat heb ik niets te klagen! Ik kreeg ze tussen de spier.

Oja, de hoeveelheid cc's maakt ook IEDEREEN zich druk over volgens mij, voorafgaand aan de operatie. Het is ook moeilijk in te schatten toch, je bent nu eenmaal geen chirurg! Die De Boer doet dat heel goed naar mijn idee. Ze zullen je daar iig niet te snel 'volproppen' zeg maar. En ja, meestal kun je idd de grootste nemen. Ik denk nu soms ook ze hadden groter gemogen, en vooraf was ik alleen maar bang dat ze te groot zouden worden...!

Succes

Becky

Posted

hoi becky

ik ga ook als het past natuurlijk voor de groote ben bang dat ik anders ook spijt zal krijgen en zou ik zonde vinden

ben blij dat het met jou gelukkig allemaal goed gaat en dat je er blij mee bent

was jij het ziekenhuis geholpen of in de kliniek zelf tegen wordig doen ze het in het ziekenhuis op zich wel fijn maar andere kant hou niet van ziekenhuizen hiihi

maar ja is niet anders als het allemaal maar goed komt

had je veel pijn erna

en hielp paracetamol er goed tegen

groetjes

Posted

Hey leeg,

Ik was nog in d ekliniek geholpen! Was fijn hoor, maar het ziekenhuis zal ook wel prima zijn lijkt me. Het personeel van MC schijnt daar met de operaties allemaal mee naar toe te gaan, dus wat dat betreft zit je wel goed. Hele ervaren verpleegkundigen. Maar, als ik eerlijk ben kan ik me ook wel voorstellen dat je liever in de kliniek gaat.

Ik had wel veel pijn moet ik eerlijk in zijn. Maar vooral de eerste nacht dan, en daarna ging het wel. De eerste week was het rotste, dan kun je niet zoveel zelf, maar daarna heb je elke dag kleine 'overwinninkjes'. Gewoon pijnstillers nemen, bij mij hielp dat wel (idd paracetamol). Maar ik had ook tussen de spier he, dat maakt veel verschil in pijn, schijnt. Op de spier is meestal minder erg lees ik overal.

Van welke cupmaat ga je en wat wil je eigenlijk?

Grtz

becky

Posted

hoi ik ga van a bijna b naar volle c uit komen hij had het over 275 of 310 en wil die nemen

ik hoor ind dat als je voor de spier heb sneller herstel heb en minder pijn hoop dat dat het ook wordt er voor

las dat jij dat eerst ook zou krijgen toch maar dat hij het mooier vondt er achter lijk me wel raar idee dat hij dat beslist wel goed aan de ene kant natuurlijk hoor wand hij kan het zien als het niet mooi is maar je denk als je geholpen ben dat de pijn dan minder is en dat je uit ijndelijk meer pijn heb maar ja het resultaat is het belang rijkst toch ik zij al tegen mijn man jammer dat jijj niet mee mag kijken voor de maat hihih

maar ik kan jou fotos niet bekijken helaas zou dat wel willen als dat kan

groetjes

Posted

hallo ben ik weer even

ik heb een vraagje ik heb vaak last van mijn borsten pijn aan de onderkant van borsten en onder de oksel aan 1 kant links ik heb nog GEEN bv gehad maak me er wel zorgen om omdat ik bang ben dat het strakjes juist erger wordt na de bv heeft iemand van jullie dat ook

ze noemen het ook wel mastipatie

groetjes

Posted

Mastopathie is een verzamelnaam voor allerlei onregelmatigheden in je borsten die niet gevaarlijk, maar wel heel pijnlijk kunnen zijn.

Het kan gaan om knobbels, schijfjes tot een gespannen gevoel in je borsten of afscheiding uit de tepels. Het kan voorkomen in één borst of in beide. Of je grote of kleine borsten hebt, staat hier los van.

Ik heb daar ook altijd last van gehad ja , zeker wanneer de menstruatie eraan kwam .

Ik heb in mijn rechterborst dan ook 2 (goedaardige) cystes . (niet te zien op een mammografie , wél op een echografie > was voor de bv) .

Liet je al eens een foto/mammo/echo maken ? Zoja , hou die dan bij voor 'vergelijkingsmatriaal' na je bv .

Een bv verergerd de toestand niet (is hetzelfde als ervoor) maar uiteraard zie je door de protheses wel minder . Het is dan aangewezen een echografie te laten maken of een MRI-scan geeft nog beter 'zicht' na een bv .

Ik heb het voor mijn bv ook aan me'n chirurg gevraagt dus zeg niet zomaar iets ...

Posted

Hey leeg,

Hij had van te voren al gezegd hoor, dat ie misschien dual plane (tussen spier) zou doen, dus ik wist t. En ik dacht het ook al, want ik had zooooo weinig van mezelf, dat was niet mooi geworden voor de spier. Dus, niet echt een verassing.

Mijn linkje naar de foto's werkte ineens niet meer ... heb er even aangezeten en nu moet ie het wer doen volgens mij. Je kan ook in mijn profiel kijken, en dan de link kopieren.

met dat laatste (mastopathie) heb ik geen ervaring...

Grtjs

Becky

Posted

hoi becky

heb je foto,s gekeken het het lukt nu wel hoor

vindt ze er mooi uit zien.

erg natuurlijk vindt ik

maar dat komt denk ik ind ook door dat je dual plane heb gehad anders zou je wat je al zij de randen zien en dat is niet mooi

ben je er zelf al aan gewent?

nou fijne dag vandaag

groetjes

Posted

hoi leeg

ik heb even je topic gelezen. ik zie dat je omvang 85 hebt, net als ik. dat is vrij breed vergeleken met het gemiddelde 75-80 cm. is het bij jou echt breed of heb je ivm je afvallen veel los vel zitten? hoe groot ben je?

ik denk ook dat er tijdens een adviesgesprek gemeten moet worden, meten is weten en hoe ziet het er nu uit en waar wil je naar toe. mijn eerste adviezen waren ook op basis van meten en kreeg toen ongeveer hetzelfde advies als jij, maar ik wist toen nog weinig en wist niet eens precies wat ik wilde. tijdens mijn 3e consult werd ik ook weer helemaal opgemeten en kreeg ik een uitvoerige uitleg waarom welke prothese. op basis van borstbreedte (breedte van je huidige borst gemeten vanaf onderlijn borst, dus van zijkant borst tot ongeveer borstbeen) heeft hij toen bepaald wat maximaal zou kunnen. Ik had bijvoorbeeld 15 cm als borstbreedte minus 1,5 cm, 13,5 cm. en hij bepaalde dat er dan op basis van wat voor profiel ik wilde, zo laag mogelijk wenste ik, dat er maximaal 440 voor de spier in kon (mijn implant was bovendien erg lang, dwz gemeten van midden sleutelbeen tot tepel), dus brede prothese, hoge prothese en een laag profiel.

hier heb ik lang over na moeten denken, ik wilde nl ook zeker niet te groot, en het verschil met de eerste adviezen was nogal veel. uiteindelijk heb ik voor 395 gekozen, net een maat kleiner dan de 440.

ik zit nu middenin het herstelproces, dus ik weet nog niet hoe het er over een maand uitziet, maar ik ben toch erg blij dat ik ervoor gegaan ben. een maatje kleiner, 350 was voor mij nog net goed geweest, maar de eerder geadviseerde 240, 290 en 310 dual plane was gewoon te minimaal geweest.

het aantal cc's is belangrijk, maar niet het belangrijkste. de cc's zitten nl in de vorm van de prothese, dus wil je veel projectie naar voren en smallere protheses.

en het allerbelangrijkste is dat je een goed gevoel hebt bij de chirurg en eventueel goede voorbeelden hebt gezien, waardoor je in je vertrouwen gesterkt wordt. dan kun je als het ware blindvaren op het advies van de chirurg.

ik heb heel lang erover gedaan om een keuze te maken, 12 mei 2009 eerste consult en 8 februari 2010 bv, uiteindelijk was ik niet meer overdreven zenuwachtig, kan me voorstellen dat als die tijd daartussen korter was geweest dat ik het veel meer op mijn heupen had gehad. ik wens je de komende weekjes veel sterkte en dan hoop ik ook dat voor jou een keer de dag aangebroken is en dat je voortaan een lijf hebt om trots op te wezen!

groetjes

Kaatje

Posted

hoi kaatje

dankje wel voor je uitgebreid verhaal kan ik veel mee

ik ben van boven breed gebouwd zie je zo niet hoor iedereen staat ervan tekijken

ik heb geen vel over gelukkig ik ben 175 en weeg nu 70 kilo ben 5 kilo aangekomen ben nu 5 maanden gestopt met roken pffffffff heb geen last van het niet roken maar wel van me kilootjes ben nu nog hard bezig om ze er af tekrijgen voor de bv maar ga ik denk nu niet meer halen hihi

ik heb goede vertrouwen in mijn pc hij legde het allemaal netjes uit

ik wil ook zeker geen grote borsten maar wel lekker vol

ik heb ook zoveel gegooglet en gelezeen over bv van hoe en wat ik ben er ook zeker 7 maanden mee bezig geweest van waar enz

pffffffff ben blij dat ik daar klaar mee ben nu de rest nog

en hoop ind dat ik strakjes een lijf heb waar ik trots op ben

en hoop dat jij dat ook heb

bedankt voor de lieve worden

gr leeg

Posted

hoi

ik ben ook 1,77 m bij 68 kg, redelijk vergelijkbaar. bovenmaat 42, en mensen zijn ook altijd erg verbaasd als ik zeg dat ik Xl draag van boven, ik oog eerder mager dan slank, maar ja, dat brede bovenlijf.

ik ben nog niet veel onder de mensen geweest, dus weet niet of er iets opvalt, heb ook nog erg verhullende kleding aan. maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het niet zou opvallen, al lees je dat hier wel veel dat het gewoon niet opvalt.

ik ging heel erg blanco naar mijn eerste consult, wist echt van toeten nog blazen. maar vond het wel superbelangrijk om er werkelijk alles van te weten en ook te snappen voordat ik mijn operatiedatum plande.

zo vlak na de operatie ziet alles er nog raar uit, het duurt echt een tijdje voordat het vorm krijgt, dus ook na de vergroting moet je weer een portie geduld hebben in allerlei opzichten, maar goed, dan is het wel achter de rug en kan het alleen maar beter worden.

ik zit daar nu dus middenin, en ik moet zeggen dat dat niet altijd meevalt.

groetjes

Kaatje

Posted

hoi kaat

das wel grappig dat we allebij wel ongeveer het zelfde gebouwd zijn zou ik dan ook zo brutaal mogen zijn dat ik je fotos kan kijken weet ik een beetje hoe of wat

ik denk dat mensen het bij mij ook niet zullen zien heb altijd bh met vulling aan dus lijkt het wat en de mensen die het weten dat ik een bv laat doen zijden dan ook wel welnee joh helemaal niet nodig ze zijn toch al gevult welke cup ga je nemen dan ik zij volle c hmm zie je ze zo kijken naar me van snap het niet

moet ik wel om lache eigenlijk zo zie je maar hoe mensen naar je kunnen kijken moet zeggen maak me er niet druk om

lijkt me ind wel raar om tezien dat ze er minder mooi uit zien gezwollen enz

hoop voor je dat je snel weer alles kan doen en dat je er van gaan genieten lekker bikini aan heerlijk toch

groetjes leeg

Posted

hoi b-cupje

ik ben er voor naar de huisarts geweest hij zij dat het mastipatie is helaas

maar moet zeggen dat ik het de laatste tijd er meer last van heb 2 weken na mijn menstruati hormoontjes dus

en denk dat mijn boobies denken van helpppppppppppp

hihi ik word nu over klein 2 weekjes geholpen en denk dat ik nooit meer voor die tijd een mammografi kan maken zou wel fijn zijn

maar ben wel blij dat je mij gerus kon stellen over mij vraagje

dankje wel daar voor

groetjes leeg

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.